Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen äänestää kokoomusta?

Vierailija
08.04.2015 |

No kertokaas mitä ominaisuuksia ja/tai asioita kokkareiden äänestäjällä pitää olla että kannattaa valita kyseinen puolue.

Kommentit (466)

Vierailija
241/466 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmetyttää se, että kokoomuslaiset "repivät rahansa duunarien selkänahasta". Käsittääkseni yrittäjät ostavat duunareilta työpanoksen ja maksavat siitä palkkana tunnetulla rahamäärällä. Mikä tässä on riistoa? Sekö että yrittäjä saa siitä voittoa? Hän on myös sijoittanut rahaa ja oman panoksensa siihen yritykseen ja ansaitseekin saada voittoa. Jokainen voi halutessaan ryhtyä yrittäjä-riistäjäksi.

Mitä tulee vasemmistoon, niin kautta aikojen kommunistijohtajat ova pitäneet kansan nälässä ja riistettynä sillä aikaa kun itse ovat porsastelleet ja kylpeneet yltäkylläisyydesäs. Kuten nyt vaikkapa tämä Fidel Castro: http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015041319508796_ul.shtml

Vierailija
242/466 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.talouselama.fi/Kasvuyritykset/jenkeista+palaava+peliyrittaja+halpa+paivakoti+suomessa+voittaa+kovan+palkan/a2300891

Ne verokammoiset ei ymmärrä mitä veroilla saa..

Turha puolustaa kokoomusta myöskään siinä, etteikö olisi nimenomaan todella suurituloisten veroja alentanut. Ja nyt ei puhuta isoista palkoista vaan osinkoverotuksesta jne.

Veroparatiiseihinkaan ei ole tarmolla puututtu, joten aivan turha puhua siitä, ettei muka niitä hyväksytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/466 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 01:59"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 00:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 00:09"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 00:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:55"]

Itsekäs, ahne ja tunteeton materialisti, jota kiinnostaa vain raha. Luulisi tuon nyt olevan kaikille selvää kysymättäkin.

[/quote]

Ja kuitenkin vasemmiston humaanit, muka altruistiset köyhät ovat vaatimassa tasa-arvon nimissä näiden rahasta kiinnostuneiden ahneiden omaisuutta itselleen. Miksi? 

[/quote]

Miksi rikkaiden ei sinusta tulisi osallistua yhteiskunnan kuluihin, jos ovat osa yhteiskuntaa? Tarkoitan nyt varallisuusveroa, en lisää verotusta työstä, vaan verotusta oikeasti rikkaille jotka eivät niitä veroja paljon maksele. Työn verotusta varsinkin matala/keskipalkkaisilta voisi jopa laskea.

[/quote]

En ole tuo, jolta kyselet, mutta vastaan silti. Kyllähän rikkaat osallistuvat yhteiskunnan kuluihin siinä missä muutkin, yleensä vielä paljon suuremmalla panoksella kuin "tavikset". Tämä on mielestäni myös ihan ok. Varallisuusvero vain ei ollut kovin fiksu verotuksen muoto, tästä ovat verotuksen asiantuntijat käsittääkseni melko yksimielisiä.

[/quote]

Vitut osallistuvat, tavallinen duunari maksaa kaikista kovimmat verot, kun taas ökyrikkaat veronkiertäjät maksavat suhteessa kuin minimipalkkaiset. Omaisuusvero pitäisi olla progressiivinen kuten tuloverokin, ei ole edes taloudelle hyväksi että raha ei kierrä vaan keräytyy ja siirtyy johonkin veroparatiiseihin.

[/quote]

No höpö höpö. Joku Nalle W. maksaa vuodessa enemmän veroja kuin mitä yksikään duunari tulee edes elämänsä aikana ansaitsemaan. Jotain rotia nyt tuohon komukka-paatokseen ja herravihaasi.

[/quote]

Ymmärtäkää wannabe porvarit nyt yksi asia. TEISTÄ EI KOSKAAN TULE RIKKAITA! Ei vaikka äänestäisitte etujanne vastaisesti suurkapitalistien etuja ajavaa puoluetta. Se velkainen rivarin pätkä, pari ruostuvaa autoa pihassa ja kesämökki sekä ehkä mitätön osakesalkku ovat kaikki mitä ikinä voitte saavuttaa. Se että wannabe porvarista tulisi rikas on aivan yhtä todenäköistä kuin saada lotosssa 7 oikein. Jos ahkeruudella ja lahjakkuudella rikastuisi Suomi olisi miljonäärejä täynnä. Wahlroos rikastui kohtalon oikusta kuten muuten Sipiläkin eikä omilla kyvyillään.

[/quote]

Wahlroos rikastui valtion, meidän jokaisen laskuun, tutustukaa lähihistoriaan niin tiedette.

Ongelma on siinä, kun kokoomus haluaa sosialisoida pankkiongelmat ja ylilyönnit, muiden porvarien tavoin. Kun pankkikriisi alkoi puhuttii pankkiirien mokista. Kas kummaa, äkkiä olikin julkisen sektorin vika, ja tavallisten ihmisten pitäisi maksaa. Islannissa tehtiin toisin ja annettiin pankkien kaatua, ja nostettiin superrikaiden veroja - jakas kummaa, hyvin menee.

Vierailija
244/466 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:35"]Rikas, empatiakyvytön, tai pinnan kiillottamisesta kiinnostunut (pieni- tai keskituloinen joka haluaa vaikuttaa hienolta). Usein myös sellainen, joka ei ole ottanut kunnolla selvää puolueen agendoista ja äänestää kun on "fiksun oloinen ehdokas".
[/quote]

totta!
Yksi tuttu joka ei tod ole yrittäjä/hyvä tuloinen....työväenporukkaa. luulee varmaa että on coolia olla kokoomusta kannattava...tekopyhää :D

Vierailija
245/466 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 00:28"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 00:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 00:09"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 00:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:55"]

Itsekäs, ahne ja tunteeton materialisti, jota kiinnostaa vain raha. Luulisi tuon nyt olevan kaikille selvää kysymättäkin.

[/quote]

Ja kuitenkin vasemmiston humaanit, muka altruistiset köyhät ovat vaatimassa tasa-arvon nimissä näiden rahasta kiinnostuneiden ahneiden omaisuutta itselleen. Miksi? 

[/quote]

Miksi rikkaiden ei sinusta tulisi osallistua yhteiskunnan kuluihin, jos ovat osa yhteiskuntaa? Tarkoitan nyt varallisuusveroa, en lisää verotusta työstä, vaan verotusta oikeasti rikkaille jotka eivät niitä veroja paljon maksele. Työn verotusta varsinkin matala/keskipalkkaisilta voisi jopa laskea.

[/quote]

En ole tuo, jolta kyselet, mutta vastaan silti. Kyllähän rikkaat osallistuvat yhteiskunnan kuluihin siinä missä muutkin, yleensä vielä paljon suuremmalla panoksella kuin "tavikset". Tämä on mielestäni myös ihan ok. Varallisuusvero vain ei ollut kovin fiksu verotuksen muoto, tästä ovat verotuksen asiantuntijat käsittääkseni melko yksimielisiä.

[/quote]

Vitut osallistuvat, tavallinen duunari maksaa kaikista kovimmat verot, kun taas ökyrikkaat veronkiertäjät maksavat suhteessa kuin minimipalkkaiset. Omaisuusvero pitäisi olla progressiivinen kuten tuloverokin, ei ole edes taloudelle hyväksi että raha ei kierrä vaan keräytyy ja siirtyy johonkin veroparatiiseihin.

[/quote]

Nyt taidat puhua mutu-tuntumalta ja mielikuvien pohjalta. Aika harva pystyy tulonsa järjestelemään veroparatiiseihin - torjuttava ilmiö se toki on.

[/quote]

Aika harva.. eikä vaan iso osa paljon tienaavista. Perustavat nimellisen yrityksen ja kierrättävät tulot sen kautta. Lääkäreilä todella yleistä. Kok. laura Räty jäi juuri tästä kiinni. Varsinaisiin veroparatiivisehin taas menee järjettömät määrät massia. Ja näitä kepulikonsteja tarjotaan erityisesti rikkaille.

Vierailija
246/466 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:48"]

Sellainen, joka tajuaa, että jos veroja vielä kiristetään (kuten vaikka demarit/vasemmisto haluu), niin ihmisille ei jää enää yhtään rahaa kuluttamiseen. Ja se on viimeinen kuolinisku Suomen taloudelle.

Kun kulutus hyytyy, kauppa ei käy. Yrityksille ei tuu rahaa. Pitää potkia jengi pellolle. Ei tuu palkkaa enää entistä suuremmalle osalle kansasta. Pitää siirtyä valtion tukiin. Mistä hitosta ne tuet revitään kun mikään taho ei enää tuota rahaa valtion laariin?

[/quote]

Herranen aika, miten yksinkertaisia voikaan olla. 

Kuuntelin juuri Kokoomuksen varapuheenjohtajan haastattelun:

palkkatulojen verotusta haluavat laskea kautta linja, eli kaikilta, MUTTA  vastaavasti korotetaan välillisiä veroja (ALV+valmistevero), joita jo nyt maksamme kaikkien ostamiemme tuotteiden, myös ruuan, hinnassa, enemmän kuin EU-maissa keskimäärin.    

Haluavat korottaa energiaveroa, joten maksamme sähköstä, öljystä, bensasta ja dieselistä entistä enemmän.

Kysyn sinulta, että missä se raha, jota voisimme enemmän kuluttaa, jos välttämättömyyksistä joudumme maksamaan nykyistä enemmän?

Minun mielestäni tämä on populistinen silmänkääntötemppu, jolla sahataan yksinkertaisia äänestäjiä silmään. Keskituloisellekin tämä veronalennus tarkoittaisi vähemmän rahaa käytettäväksi pakollisten menojen jälkeen.

[/quote]

No kyllä minä ainakin kannatan pienempää ansiotuloverotusta. Enemmän nettoeuroja käteen, ja päätän sitten itse mihin rahani käytän vai säästänkö jopa jotain. Nyt palkasta ulosmitataan pakolla leijonanosa ties kenen taskuun, ja minä tulen toimeen miten kuten. Työssäkäynnin kannustavuus on minimissään.

[/quote]

Tuskinpa säästät, koska sunkin on pakko syödä, lämmittää kotiasi ja käyttää sähkölaitteita ja liikkua paikasta toiseen.

[/quote]

Jos tää rikastumiskeino toimisi, kaikki Yhdysvalloissa olisi rikkaita. Vaan eipä ole, köyhyys on jättimäistä.

Vierailija
247/466 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:21"]

Palaan alkuperäiseen kysymykseen: Millainen ihminen äänestää kokoomusta?

Esimerkiksi minä: 34 vuotias kolmen lapsen äiti, fil. maist, opettaja noin 2500 euron kuukausipalkalla. Minulle tärkeitä asioita politiikassa ovat mm. tasa-arvo, vähemmistöjen oikeudet, feminismi, ihmisoikeudet yleensäkin, yksilönvapaus ja ympäristönsuojelu. Talous- ja verotuspolitiikassa olen ns. oikeistolaisella linjalla.

Olen humaani, lämmin, empaattinen, rakastava ja syvästi tunteva ihminen.

Luulen, että nämä kommentoijat jotka ovat kuvailleet kokoomusta äänestäviä tunnekylmiksi, rahanahneiksi ihmisiksi, eivät vain tunne ketään kokoomusta äänestävää.  

Olen äänestänyt kokoomusta jokaisissa vaaleissa täysi-ikäistymisestäni lähtien.

[/quote]

Taidat olla sitten aika pihalla. Meinaan nuo kannattamasi asiat, tasa-arvo ja ympäristönsuojelu ei kokoomuksella toteudu kuin vaalilauseissa. Huomasitko koksu ympäristöminiserin temput? Kun kuunnellaan ensisijaisesti elinkeinoelämää ja isoa rahaa, ei ole muut tavoitteet jää niiden alle. Eli on kyllä paksua valetta jos onnistuu yhdistämään oikeistolaiset arvot ja ympäristön ja tasa-arvon.. Globaalisti suuryritykset rikkoo ihmisoikeuksia ja tuhoaa luontoa niin että kohta maapallolla ei ole elämää jäljellä...ja meillä Suomessa yritysten ja rahan etua ajaa kokoomus. 

Vierailija
248/466 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:19"]Puhukaa mitä puhutte, me ainakin mieheni kanssa äänestämme Kokoomuksen ehdokasta.. Ajatuskin siitä, että äänestäisimme jotakin köyhien puoluetta, saa minut voimaan pahoin.
[/quote] uhkasiko miehesi sinua samalla tavalla kuin se kokoomuspomo sitä venäläistä ellet äänestä miehesi valitsemaa puoluetta

Vierailija
249/466 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:05"]

Syy maailman köyhyyteen on kapitalismi. 2% ihmisistä omistaa 50% maailman varallisuudesta. Koko talousjärjestelmä on pyramidihuijaus. Minusta tämä ei ole kenellekkään eduksi että jollain on niin paljon rahaa että ei kerkee sitä edes käyttää kun taas toisilla niin vähän että ei edes ruokaan riitä rahat. -se vasemmistolainen

[/quote]

Kansainvälisten tutkimusten mukaan kapitalismi on parhaiten köyhyyttä vähentävä keino.

[/quote] No nyt on höpöhöpöä. Ihmisoikeusjärjestöt on juuri varoitellut siitä, että omaisuuksien kertyminen ja kansainvälisten jättiyritysten vaikutusvalta uhkaa ympäristönsuojelua ja kehitystyötä. Ja se on sitä kapitalismia. Maailman resurssit on rajalliset, jokin 80 prossaa ihmisistä omistaa 5 prosenttia. Muutama prosentti omistaa mielettömän paljon. Lahjoo poliitikot kehitysmaissa ja ihmiset näkee nälkää.

Jakaminen on ratkaisu. Kakkua ei voi kasvattaa. Tulee rajat vastaan. Jos muutamat vie paljon..mitä lopuille jää?

Vierailija
250/466 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:52"]

Olen köyhä ja töitä tekevä opiskelija, jonka mielestä kokoomus on puolue, jolla on kaikista paras käsitys taloustieteestä ja erillaisten toimenpiteiden vaikutuksista valtion talouteen. Äänestän siis heitä.

[/quote]

Älä usko kaikkea mitä oikeiston satusedät ja tädit sulle kertoo. http://panuraatikainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/192633-oikeisto-puhuu-potya

Vierailija
251/466 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:15"]

Uusi innovaatio on johtanut ainoastaan siihen, että ihmiset korvataan koneilla ja kaikki se raha menee yksityisiin taskuihin. Ainoa tapa lopettaa tällainen kehitys on itse asiassa se, että koneiden tekemää työtä aletaan verottamaan rankasti. Mikään muu keino ei estä sitä, että koko ajan isompi siivu yksityisiin taskuihin.

[/quote]

Sinun tavallasi on kyllä ajateltu jo 1700-luvulta lähtien: http://fi.wikipedia.org/wiki/Luddiitit

[/quote]

Tässä on 1700-lukuun se ero, että tekonologia on viimeisen 20 vuoden aikana kehittynyt ja halventunut sille tasolle, että ihmisiä on alettu systemaattisesti korvaamaan koneilla. Näin ei ollut vielä 80-luvulla ja sitä aikaisemmin. Tai oli se teknologia silloin olemassa, mutta kuitenkin liian kallista. Nykyään se sama teknologia on paljon halvempaa.

Vierailija
252/466 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, keskituloinen, ammatikorkeakoulusta valmistunut, omalla työllä kaiken hankkinut ja maksanut. Sanotaan näin että Kokoomus ja Keskusta edes vähän ajaa tälläisen tyypin asiaa. Vasemmistopuolueet ei pätkääkään...

Vierailija
253/466 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 03:04"]

Jakaminen on ratkaisu. Kakkua ei voi kasvattaa. Tulee rajat vastaan. Jos muutamat vie paljon..mitä lopuille jää?

[/quote]

Tässä hienosti kiteytettynä se, mihin vihreiden/vasemmiston ajattelu yleensä kompastuu. Kakkua nimenomaan voidaan kasvattaa, mutta se vaatii mm. uutta teknologiaa ja innovaatioita. Näitä ei synny vasemmistopolitiikalla, joten ainoana ratkaisuna nähdään paremmin toimeen tulevien kurjistaminen köyhempien tasolle, vaikka pitäisi pyrkiä nostamaan aivan kaikkien elintasoa. Jos rikkaat siinä rikastuvat lisää, niin se voi haitata ainoastaan peruskateellista luonnetta.

[/quote]

Maapallon resurssit on rajalliset - jo nyt ylikäytetyt. Hukumme roskiin ja jätteisiin. Luonto on tuhottu. Osaatko taikoa?

Vierailija
254/466 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:50"]

Vähän ihmetyttää se, että kokoomuslaiset "repivät rahansa duunarien selkänahasta". Käsittääkseni yrittäjät ostavat duunareilta työpanoksen ja maksavat siitä palkkana tunnetulla rahamäärällä. Mikä tässä on riistoa? Sekö että yrittäjä saa siitä voittoa? Hän on myös sijoittanut rahaa ja oman panoksensa siihen yritykseen ja ansaitseekin saada voittoa. Jokainen voi halutessaan ryhtyä yrittäjä-riistäjäksi.

Mitä tulee vasemmistoon, niin kautta aikojen kommunistijohtajat ova pitäneet kansan nälässä ja riistettynä sillä aikaa kun itse ovat porsastelleet ja kylpeneet yltäkylläisyydesäs. Kuten nyt vaikkapa tämä Fidel Castro: http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015041319508796_ul.shtml

[/quote]

Oletko kuullut kiitosta työntekijöille EK- tai ison rahan suunnalta? Sieltä se viha ja halveksunta tulee, joka sitten työntekijää korpeaa.. Sanotaan että palkkoja pitää leikata ja muutenkin halveksutaa. Katsotko uutisia?

Vierailija
255/466 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä oon siivonnu paskat, mä oon pullottanu paskat, mä oon tehny lisää velkaa, mä oon ollu vähän nostaan veroja ja sitte ... höylätään palveluja pois, sysätään velkaa meidän lapsille ja lapsenlapsille, mun mielestä se on reiluu"

Parodiaa, mutta hyvin totta. Kokoomus sanoo että "pelastavat" hyvinvointivaltion, mutta tarkoittavat "leikkaavat" sen olemattomiin..

Vierailija
256/466 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 07:08"]

Minä, keskituloinen, ammatikorkeakoulusta valmistunut, omalla työllä kaiken hankkinut ja maksanut. Sanotaan näin että Kokoomus ja Keskusta edes vähän ajaa tälläisen tyypin asiaa. Vasemmistopuolueet ei pätkääkään...

[/quote]

Eikö sun asiaa aja se, että suomessa jokainen syntyvä lapsi saa terveydenhuollon ja koulutuksen? Ymmärrätkö että myös hyvätuloisille vakaa yhteiskunta onnistuu vain solidaarisella politiikalla - jenkeissä tyypit joutuu linnottautumaan kalaterien taakse hyville asuinalueilleen. Sitäkö haluat Suomeenkin.

Ihmeellistä porukkaa, kun luulevat monet tulevansa vain oman erinomaisuuden avulla toimeen.. Ehkä jossain luolamiesaikana näin..

Vierailija
257/466 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on enemmän vasemmistolainen kuin vasemmistoliitto oikeistolainen. Sitä kai ei kukaan kielläkään, mutta moni ei ajattele.

Vierailija
258/466 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä voi lukea kokoomuksen ja niiden veljespuolueiden yhteistyökumppaneista: http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/05/05/eun-ja-goldman-sachsin-liitto

Pienen ihmisen asialla, eikö?

"David Croninin mukaan yksittäisten yritysten vaikutusvallan selvittelyäkin tärkeämpää on ymmärtää, että "suuryritysten johto toimii luokkana".

"Suuressa määrin he toimivat hallitsevana eliittinä, ja he ovat kietoneet poliitiikantekijät pikkusormensa ympärille", hän sanoi MOT:lle.

Croninin mukaan yrityksiä edustavat lobbaajat ovat laatineet Euroopan unionin tärkeimmät talouspoliittiset tavoitteet."

Vierailija
259/466 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:25"]

Äänestän Kokoomusta, tietääkseni lähipiirinikin äänestää, meillä ei asiasta hirveästi keskustella mutta kaikki kuitenkin tunnustaa Kokoomuksen värejä. Tosin viime vuosina ollaan vähän mietitty sitä että Kokoomus on liiaksi vasemmalla, mutta menee ainakin minulta ääni Kokoomukselle, kai se puolueen vasemmistolaisuus sillä hoituu. Siis millainen äänestää Kokoomusta? Olen yrittäjäperheestä, yrittäjänainen itsekin, työllistän n. 10 henkeä, käyn kansainvälistä kauppaa tosin pienessä mittakaavassa mutta kuitenkin. Pienen osakesalkun vanhemmat laittoivat minulle jo lapsena kun en hyvätuloisten vanhempien vuoksi lukioon mennessä ollut opintotukikelpoinen. Salkkua on sitten tullut säästettyä erinäisillä tuloilla esim. lahjoilla, palkasta, salkun omilla tuotoilla ja salkun tuottoja taas tullut käyteltyä opiskeluaikoina ja hoitovapaalla. Asun omistusasunnossa, ostin jo opintojen loppuvaiheessa kun työpaikka näytti niin varmalta ja vanhemmat lähtivät takaajiksi sille osalle, jota en itse kyennyt asunnolla takaamaan ja lupasivat ostaa sen minulta sijoitusasunnoksi jos joudun muuttamaan paikkakuntaa tai jään työttömäksi. En ole koskaan saanut tai edes hakenut mitään tukia, meillä tosiaan sijoitetaan sekä osakkeisiin että kiinteistöön ja maahan työnteon ohessa ja peritään, jätetään perintöjä. Sosiaaliturvasta ollaan sitä mieltä että pitää olla hyvä sosiaaliturva, mutta sitä voisi keskiluokalta karsia ja keskiluokka säästää ja sijoittaa enemmän kyetäkseen elämään omilla tuloillaan myös muuten pienituloisina aikoina.

[/quote]

Koko pitkä vuodatuksesi perustuu siihen, että sinulla on ollut varakkaat vanhemmat, jotka ovat osakkeita salkkuihnsa pistäneet. Se on se alku. Mites luulet, miten sinun olisi käynyt tehdastyöläisten vanhempien perheessä, jossa kaikki rahat, mitä palkkana saadaan, menee asumiseen ja ruokaan? Olisitko päässyt siihen missä olet nyt tuollaisella taustalla? Katso itseäsi rehellisesti - jos pystyt - ja kerro, olisiko opiskelusi onnistunut yhtä hyvin pelkän opintorahan ja asumistuen ja mahdollisten hanttihommien kautta? Jos eivät vanhempasi olisi sinua ollenkaan pystyneet tukemaan?

[/quote]

en ole tuomedellinen, mutta osaatko kuvitella että jos meillä olisi vähemmän tuilla eläviä olisi matalammat verot ja duunarilla ja kesituloisellakin jäisi se raha sivuun joka kk jota voi sit sijoittaa?

Vierailija
260/466 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestän. Olen tavallinen ihminen, olen seurannut tarkkaan uutisia, taloutta ja maailman menoa ja tehnyt äänestyspäätöksen yhteiskunnan kokonaisetua ajatellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi