Miksi 20-25-vuotiailla ei ole mitään suhteellisuudentajua?
Heidän mielestään 30-v. on vanha ja 40-v. jo ikäloppu. Miksi ihmeessä? Mitä sitten heille ovat 50-, 60-, 70- tai 80-vuotiaat?
Nuoret hei, järjen käyttö on sallittu. Vai siitäkö se onkin kiinni, ettei järki ole vielä kehittynyt?
Kommentit (31)
70-v on jo vanha. Moni on tuossa iässä ikäloppu.
Fyysisiä ja henkisiä sairauksia on paljon ja ne rajoittavat elämää ja huonontavat elämänlaatua.
Itse asiassa, monella 50-vuotiaallakin on jo sairauksia ja kroppa on kärsinyt ja kulunut. En menisi sanomaan tällaisia ihmisiä nuoriksi tai edes nuorekkaiksi.
juuri noin se menee, sinä vastaat juuri sitä yleistä 20v mielipidettä. Tosin jostain olet löytänyt ikälopun miehen (itseesi nähden) itsellesi ja sinun täytyy uskotella että se on vielä nuori vaikka kaverisi nauravat seläntakana.
70v ei todella ole ikäloppu, juttelin juuri viime viikolla 95v kanssa joka sanoi minulle katsellen kasvojani, kyllä sinullekin vielä ryppyjä tulee odotas vaan kun olet sata, niinkuin minä.
jokainen joka työskentelee vanhusten kanssa on sitä mieltä että 70v ei todella ole mikään ikäloppu, he eivät vielä ole edes vanhustenhuollon asiakkaita. Tai hyvin pieni prosentti on, ja heitä kauhistellaan miten ovat niin nuorina.
Monet teistä 20v joutuu tekemään vielä täysillä töitä 70v.
Pisin odotettavissa oleva elinikä 50-vuotiailla naisilla EU:ssa on Italiassa (85,3 vuotta) ja Espanjassa (85 v) ja miehillä vastaavasti Italiassa (80,4 v) ja Ruotsissa (80,3 v). Suomessa vastaavat luvut ovat naisilla 84,1 vuotta ja miehillä 78,6 vuotta. Naisten eliniän odote on meillä lähes sama kuin Ruotsissa, miesten kohdalla on vajaan kahden vuoden ero ruotsalaisten hyväksi.
Mun mielestä alle 30 on nuoria (mutta vain alle 18v teinejä;)
30-45 on aikuisia
46-55 keski-ikäisiä
55-70 iäkkäämpiä
70-80 vanhoja
80->vanhuksia
ja suhteellisen terveitäkin ovat ja teräväpäisiä. Aikuiseksi miellän 25 vuodesta ylöspäin olevat. Keski-ikä alkaa 40v.
Ja sitten ite yhtäkkiä on 30 ja 40 eikä tunnekaan itseään ikälopuksi. Jopa 100-vuotias sukulaiseni loukkaantuu jos häntä sanoo vanhukseksi.. ei hän mikään vanha ole, 25-vuotias korkeintaan sisimmästään.... :D
On toki elämänkokemusta, ja suhteellisuudentajua enempi mitä enempi ikää, tosin jossain vaiheessa se alkaa ulkopuolisen silmissä ainakin kääntyä itseään vastaan, samat turinat aina päivästä toiseen...
t. juuri sopivan ikäinen, aina
Jos joku on isoäiti 38-vuotiaana, niin sitä ei vaan voi kutsua nuoreksi. Ja kyllä 40-vuotias ON keski-ikäinen, vaikka se ei sitä haluaisi. Ja jos joku on itseä kaksi kertaa vanhempi, niin sitä ei vaan osaa niputtaa samaan ikäryhmään itsensä kanssa.
Ja totuus on, että joku 30-40-vuotias ei ole samanlainen kuin 20-vuotias. Elämäntilanne on usein täysin erilainen, on vakityöt, koulutukset, pitkä parisuhde takana, lapsia, ehkä lapsenlapsiakin, joillain alkaa näkymään vanhenemisen merkkejä fyysisesti, tulee ensimmäiset harmaat hiukset ja rypyt jne. 20-vuotiaalle, juuri teini-iän ohittaneelle tällainen on todella kaukaista ja tuollainen 30-40-vuotias tuntuu paljon vanhemmalta.
Kuvittelevat, että kaikki alle 3-kymppiset ovat vastuuttomia teinejä.
Onko järki jo jättänyt vai missä vika?
poliisilaitoksella työskennellessäni, kun sinne tuli passia hakemaan 92v rouva. Minä tietysti nuorena tyttönä häntä teitittelin, niin tää rouva nauraen totesi, että ei tarvitse teititellä, siitä tulee niin mummomainen olo. Ja kyseinen nainen oli lähdössä Uuteen-Seelantiin lomalle! Olen monesti muistellut naista ihaillen, siinä jos missä on elämänasennetta ja hyviä geenejä samassa pakkauksessa :) Toivottavasti yhtä hyväkuntoinen ja huumorintajuinen olen itsekin hamaan loppuun asti, muulla ei ole väliä.