Mitä tehdä, kun vaihtoehtoina pettäminen, tai eroaminen?
Olemme naimisissa, meillä on kaksi pientä lasta. Parisuhteemme ensimmäisinä vuosina seksielämämme kukoisti, harrastimme sitä joka päivä, tai ainakin useasti viikossa. Mies oli yhtä aktiivinen ja seksuaalinen kuin minäkin.
Nyt on kaikki toisin. Mies ei halua ikinä, ei tee koskaan aloitetta. Pahimmillaan meillä oli kolmen kuukauden tauko. Välillä harrastamme kyllä, eli ehkä kahden-kolmen viikon välein, mutta silloinkin mies on vastahakoinen, enkä minä taas kaipaa mitään sääliseksiä.
En ole lihonut, päinvastoin laihtunut ja aloittanut urheilun, olen siis paremmassa kunnossa nyt kuin suhteemme alkuvaiheessa. Mies ei tiedä, että mistä tämä johtuu, kuinka kauan se kestää ja mitä sille mahdollisesti voisi tehdä. Olen yrittänyt puhua asiasta, olla puhumatta, puhua kauniisti, itkeä, raivota jne., mikään ei auta. Jos annan miehelle tilaa ja olen puhumatta asiasta kokonaan, niin se johtaa tuollaisiin kolmen kuukauden taukoihin.
Ajattelen seksiä koko ajan, haluaisin sitä joka päivä. Rakastan miestäni, hän on maailman paras isä. Halimme, pussailemme ja juttelemme, mies arvostaa ja kunnioittaa minua, osallistuu kotitöihin - on siis kaikinpuolin täydellinen, paitsi tässä seksi-asiassa ja se sattuu olemaan minulle hyvin tärkeää. En voi elää näin, kaipaan sitä ja pelkään, että petän miestäni, en halua sitä tehdä, mutta haluan seksiä. Eikä mieheni koskaan antaisi anteeksi, jos sen tekisin.
Onko minut nyt tuomittu tähän seksittömään elämään 26-vuotiaana, vai mitä pitäisi tehdä? En halua erota.
Kommentit (31)
Sillä muutama vuosi sitten meillä oli tilanne lähes sama, tosin ei nyt mitään kuukausien taukoja mutta viikkojen kuitenkin. Yritin kaikkea samaa mitä sinäkin, ei auttanut puhuminen, ei puhumattomuus, ei raivoaminen tai mikään muukaan.. Mies sanoi myös että ei voi sille mitään, eikä tietenkään voikaan, sillä eihän itseään voi seksiin pakottaa. Mä nostin asian esille aina ku itseäni halutti ja mies sitten rohkaisi että "tee se itse". Mä opettelin tuntemaan kroppani ja sain siitä keinon purkaa pahimmat himoni. ;) Monesti mies innostuikin jo siitä kun tajusi mitä vieressä tapahtuu.. ;)
Aika kului ja elämässä muuttui moni muukin asia, miehen työstressi ja kaikki muut mikä miehen ajatuksia häiritsi helpotti. Minä muutin kai ajatusmaailmaani, aloin ymmärtämään miestä ja samassa lapsetkin kasvoivat. Nyt muutama vuosi myöhemmin meillä on elämässä kaikki hyvin ja seksiä on keskimäärin kerran viikossa, on toki viikkoja kun on 2 krt, taas vastaavasti välillä on 2 vk väliä mutta pääasia että meillä on seksiä silloin kun kumpikin sitä haluamme. :)
Tsemppiä teille, yritä jaksaa ja anna ajan kulua, uskon että miehesi ajan kuluessa alkaa taas haluamaan sinua ja seksiä Tsemppiä!
Koko tekstisi oli kuin omasta elämästäni. Jopa ikä täsmäsi!
Neuvoja en osaa sanoa, mutta sen olen huomannut ettei tässä asiassa sympatiaa heru.Nainen joka haluaa seksiä enemmän kuin mies on suuri ihmetys!
Ootko pitänyt niistä huolta? Entä henkkoht hygienia?
komppaan yhtä aiempaa kommenttia, meilläkin mies kyllä innostui kun aloin hoitelemaan itse itseäni (sauvalla) siinä vieressä. Tosin kyllähän se siihenkin turtui ja itse minua alkoi loukata, että hän ikään kuin hyppäsi "valmiiseen mukaan" ja sai itselleen nopean tyydytyksen, kun itse jäin ilman sitä tunnetta, että toinen aktiivisesti haluaisi minua...
mutta kokeilemisen arvoista kyllä.
lisäksi kieltäisin nettip****n katselun yms...
kysymykseen vastaan.
Meillä tuli vastaavanlainen tilanne juuri samanlaiseen aikaan. 2 lasta, minä kotona. Mies töissä. Kun palasin töihin niin ei ollut enää jaksamistakaan siihen joka päiväiseen seksiin kun pitää töiden jälkeen hoitaan kotia, lapsia, itseä ja sitä suhdetta.
Eli minulla oli silloin liikaa aikaa. Ja liian vähän sosiaalisia kontakteja.
Näitä asioita en olisi silloin sanonut ääneen. Vaan näen ne nyt.
olisi varmasti molemmille hyödyllistä.
Tantassa pääpaino on seksin henkisellä puolella, ruumis seuraa.
Olisi varmasti teille molemmille hyväksi; mies saisi rauhassa kiihottua, sinä oppisit hallitsemaan himosi. (siis en sano pahalla, olen entinen seksiaddikti).
Anna-Leena Härkösen kirjaa: Ei kiitos
Minä petin (tosin vähän eri syistä kuin mitä itse mietit) ja voi kuinka kadunkaan sitä pettämistä. Yritä ratkaista ongelma muulla tavoin. Minua inhottaa se pettäminen ja tekisin aika lailla mitä tahansa jos sen saisi tekemättömäksi.
parisuhdeterapiaa yms. ja olen miehelle sitä monta kertaa ehdottanutkin, mutta mies ei halua mennä. En tiedä, että onko tämä nyt joku ylpeys-kysymys, ettei mennä vieraille ruikuttamaan, mutta hän mielummin selvittäisi sen itse. Olen sanonut kyllä, että miten sen teet, jos et edes tiedä, että mistä tuo johtuu.
Kyllä hän sinne suostuu tulemaan, jos muita vaihtoehtoja ei ole (niinkuin tällä hetkellä mielestäni ei ole), mutta hän itse on sitä mieltä, että hän voi selvittää keskenänsä tämän asian.
Tuleepas kamalan äkäisiä vastauksia tänään?
AP