Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko raskausaikana huomattavan väsynyt?

Vierailija
28.04.2009 |

Mietin, omalla kohdallani, että voisikö väsymys johtua uniapneasta. Siksi kysynkin sinulta, jos ole raskausaikana hyvin väsynyt, että kuorsaatko tai oletko joskus miettinyt, josko kärsit uniapneasta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt rv26 ja voisin nukkua 15 tuntia putkeen. väsyttää koko ajan. hemoglobiini on hyvä.

Vierailija
2/12 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuorsaankin kyllä, mutta en pane väsyä uniapnean piikkiin, sitä kuorsausta kun on normaalistikin...

Luulisin että väsy johtuu siitä että elimistö vaan joutuu liian kovalle rasitukselle. Sisäelimet muutenkin paukkuu (kilpirauhanen, maksa, haima, sydän). Ja veriarvot on huonot. Ja mulla närästys ja pissihätä herättää öisin. Loppuraskaudesta ei voi nukkua muuta kuin istuallaan kun närästys on niin paha.

t. viidettä kertaa sikaväsy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan hirveesti eikä johdu hb:sta. Neuvolassa leimas masennukseksi kun olin vaan niin väsy etten jaksanu hirveesti hymyillä. Ja sanoinkin sen kyllä, mutta silti lähete psykalle. Joo. Olen kyllä ihan oikeesti onnessani ja iloinen kaikesta mitä mull etapahtuu nyt, väsyttää vaan niin et vois nukkua koko ajan ;D Ei ollu tämmöistä aiemmassa raskaudessa.

Vierailija
4/12 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemoglobiini oli alhainen, mutta niin oli ensimmäisessäkin raskaudessa, jossa en kuitenkaan ollut ollenkaan niin väsynyt kuin tässä.

Tosiaan ei paljon hymyily maistunut, ja olisi voinut nukkua vaikka seisaalteen.

Vierailija
5/12 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kysyin kuorsauksesta.

Ja siitä älyän täydentää mun aloitusta niin, että mulla ajatus onkin, että se uniapnea mahdollisesti pahenee raskausaikana. Eli vaikka sen kanssa normaalisti pystyisi elämäänkin, niin raskausaikana uniapnea pahenee ja elo tulee sietämättömän väsyneeksi.

Ihan maallikkona ja tajutonta raskausväsymystä kokeneena tätä mietiskelen.

Onko vielä muita väsyneitä?

ap

Vierailija
6/12 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäki ollu nyt väsyny, rv31, ja kävi mielessä tuo uniapneakin.. Sehän on myös ammattikuljettajilla (joihin kuulun) yleinen riesa.. Mutta siihen taitaa yleensä liittyä myös ylipaino.. mutta omalla kohdallani tulin siihen tulokseen, että kysymys on ennemmin lyhyistä yöunista, ku vanhempi pojista nukahtaa 22-22.30 ja nuorempi herää 6.15-6.30.. Ja mummula vierailu viime viikonloppuna, poikien flunssa, isomman korvatulehdus jnejne... Mutta siis väsymyshän on ihan normaalia raskausaikana. Vanhinta odottaessa olisin voinu nukkua kaiken vapaa-ajan ehkä 14 ekaa viikkoa. Näiltä toisilta ei alkuraskauden väsymystä oo sillee ollu, nyt vaan kolmatta odottaessa sit jostain 27vkolta ehkä...

Vierailija
7/12 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väsynyt. En kuorsaa tai ole miettinyt uniapneaa. Ensimmäisen kolmanneksen olin totaaliväsynyt, mikä minulle tarkoittaa että esimerkiksi lattia esikoisen leikkien vieressä on hyvin houkutteleva nukkumapaikka. Nyt olen vähemmän väsynyt ja nukun sohvalla.

Nyt raskausviikko 32 ja nukun iltapäiväunien lisäksi myös aamupäiväunet, jos mahdollista. Kun en ole raskaana, riittää minulle normaalit 8 tunnin yöunet. Kesäisin valoisaan aikaan vähemmän, talvisin enemmän.

Minulla on taipumusta siihen, että keväisin mielialani laskee. Tällä kertaa raskauden toinen kolmannes osui kevääseen, mikä voi selittää väsymystäni. Jotkut toiset kun ovat niin energisiä toisella kolmanneksella.

M

Vierailija
8/12 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt rv 32 ja puolivälissä raskautta oli parempi aika, jolloin ei väsyttänyt näin paljon. Jokaisessa kolmessa raskaudessa olen myös kuorsannut ja ajattelut sen jotenkin johtuvan raskaudesta.

Tarvitsen unta 9 h yössä ja varsinkin nyt se on öisin katkonaista. Lisäksi lapset herättävät aamulla aikaisin. Joten uskoisin olevan ihan normaalia.

Vierailija
9/12 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syynä oli hb; 109. Uniapneaa ei ollut.

Vierailija
10/12 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin alkuraskaudesta olin aivan sairaalloisen väsynyt, tuskin olin koskaan hereillä kunnolla, vaan päivälläkin jossain ihme horroksessa, vaikka nukuin väh 11h vuorokaudessa.

Välillä oli vähän pirteämpää aikaa, mutta nyt taas rv 30 alkaa väsy taas painaa. Tai ei sillä lailla, että olisi pakko saada valtavasti unta, mutta lepäillä täytyisi aika paljon. Fyysistä rasitusta siis.

Vierailija
11/12 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mahdollinen uniapnea muuttuisi raskauden myötä häiritsevän väsyttäväksi.

Tietenkin selvää on, että raskausajan väsymykseen on monia eri syitä ja syyt ovat yksilökohtaisia. Normaalia väsymys tietenkin on, se on selvää, onhan raskaus keholle suuri juttu.

Mutta nyt kun tuosta uniapneasta on ollut lehdissä, niin tämä tuli mieleeni. Raskaushan nostaa testosteronitasoa kehossa ja testosteronin määrä on yhteydessä uniapneaan. Samoin raskaus lisää painoa tai vähintään työntää sisäelimiä toisiaan vasten, mikä varmasi voi häiritä hengitystäkin. Joten tuli tällainen vähän hakuammuntana mieleen.

Jos vielä on kuorsaus- ja väsymyskokemuksia, niin jatkakaa vaan!

ap

Vierailija
12/12 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen vienyt lapsen tarhaan tulen itse kotiin nukkumaan. Välillä taas touhuan koko päivän. Viikkoja 34