Mitä mieltä nimestä Unto?
Periaatteessa siinä on minusta mukava sointi. Miltä se teistä kuulostaa?
Etsinnässä on vokaalialkuisia tai -painotteisia, ei ihan kaikkein yleisimpiä ja mielellään vanhahkoja pojan nimiä.
Kommentit (5)
En oikein tykkää, jotenkin liikaa samanoloinen kuin Tauno.
Itsellänikin on yli 60-kymppinen Unto-sukulainen, mutta suvusta tulee myös monia muita nyt trendikkäitä nimiä (Eero, Toivo, Niilo, Veikko). Jotenkin tuo Unto kyllä itseänikin epäilyttää vähäsen. Siinä olisi kivat kirjaimet, mutta mielikuva on ehkä vähän taunomainen.
Noista muista ehdotetuista miellyttävät Urho, Eemi, Eino, Ohto, Otso, Seemi ja Touko, mutta mikään niistä ei tunnu ihan siltä oikealta, paitsi Otso, mutta sitä ei voi käyttää, kun löytyy jo lähipiiristä.
Lisää kommentteja ja ehdotuksia otetaan vielä vastaan, jos tulee jotain mieleen.
Vähän sellainen ehkä "ressukkamainen" vaikutelma tulee mulle, kun esim Urho on just jotenkin ryhdikkäämpi. Mun mielestä ehdottomasti yks ihanimpia "vanhoja" miesten nimiä on Osmo! On meidän Eelin toinen nimi ja jossain vaiheessa harmitti, että tuli se "hölvättyä" jos joskus poika vielä tulis.... Mut sopii niin hyvin tohon Eelin nimeen, ettei sit haittaa enää kuitenkaan. On sellanen pehmoinen nimi, mutta ryhdikäs kuitenkin minusta. Muita kivoja "vanhahtavia" nimiä, joita omillekin joskus mietinnässä ollut:
Aaku
Arne/Aarne
Lari/Lauri
Valdemar
Veikko/-a
Manu
Yksi suosikeistani. Sointi kaunis, vanha nimi. Siinä valitettavasti hieman negatiivinen sävy, "Ooks vähä unto!" Mutta nää vaihtelee, nyt kun tän ikäluokan nimet muodissa, ehkä tää negatiivisuus vähenee. Suosittelen, pidän1
setäni on Unto...joten mun pitää ihan makustella miten tämä nimi sopisi pienelle vauvalle...mut periaatteessa.. ei paha.
Siskoni poikien syntymäpäivät osuvat nimipäiville INTO JA URHO, siinä on mun mielestä kaksi komeaa nimeää, jotka sopii sun kriteereihin ;)
Muita samantyylisä...
Aati
Eemi
Usko
Ahti
Aake
Eino
Arvi
Ohto
Otso
Ensio
Väinö