Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko joku Lidlin kassa kertoa, miksi ne ostokset pitää lukea niin nopeasti kaikki kerralla?

Vierailija
28.04.2009 |

Ensin odotellaan kaikessa rauhassa, että asiakas saa kaikki hihnalle ja sitten yhtäkkiä aloitetaan hirveällä kiireellä niiden veteleminen lukijan läpi. Sitten on taas pitkä tauko.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa hyllyjä mennä täyttämään jos asiakkaita on. Mutta jos ei ole niin sitten. Ja sen nyt ymmärtää ettei isoissa kaupoissa esim prisma kassa mene mihinkään mutta jos ei ole asiakkaita niin kyllä sieltä isonkin kaupan kassalta myyjiä pois otetaan ja jätetään vaikka vain se yksi.

Olen ollut töissä isossa kaupassa joten on fakta. Ja olen ollut myös saman ketjun pienessä kaupassa missä kyllä kassalla ollessa piti hyllyjä täyttää. Jos siis ei asiakkaita ollut!

Vierailija
42/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä odottelu ja nopea skannaus voi johtua myös siitä, että yleensä Lidlin kassojen pitää tehdä niin. Joissain paikoissa kun on vielä sellainen kassa, että vain yksi henkilö voi pakata kerralla. Toisin sanoen, kassan pitää yleensä odottaa, että edellinen saa tavaransa pakattua. Tämän jälkeen pitää sitten pikavauhdilla skannata seuraavan tavarat ja taas odottaa, että edellinen saa tavaransa pakattua.

On ihan mahdollista, että kassaneidit "harjoittelevat" pikaskannausta vaikka siinä ei ketään odottelisikaan. Kyseessä on kuitenkin aika tylsä rutiinityö. Tuollainen itsensä kanssa kisailu ei myöskään hidasta sitä toimintaa, koska vika tavara skannataan samalla hetkellä kun asiakas ottaa sen kärrystä hihnalle.

Tuossahan voi myös ottaa kisaa naapurikassan kanssa, että kuka saa suurimman skannausnopeuden päivän aikana aikaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin erilainen.

Mietitäänpä yksinkertaisesti miksi kassa odottaa että hihna lapataan tavaraa täyteen ennenkuin alkaa skannaamisen. No siksi, että se hihnan toinenpää suurimmassa osaa Lidleistä on hyvin lyhyt (puoli metriä jos sitäkään). Jos kärristä lapataan tavaraa hihnalle ja kassa alkaa skannaamisen välittömästi kun tavaraa tulee, niin minne ne tavarat sieltä hihnan toisesta päästä laitetaan jos kärrit on edelleen täynnä tavaraa ja niitä tyhjennetään hihnalle? No aivan. Eli kassa ei voi aloittaa skannaamista ennen kuin kärrit on tyhjät = kaikki tavarat hihnalla, jotta hihnan toisesta päästä saadaan tavarat pakattua tyhjiin kärreihin.

Luitko siis tuota aloitusviestiä ollenkaan? Kommentoin vain siihen, että myyjä odottaa, että asiakas lappaa tavarat hihnalle ja sitten vasta aloittaa skannauksen, eikä aloita skannausta jo siinä vaiheessa, kun asiakas vielä tyhjää kärryään....Juu voin olla väärässä, koska en ole koskaan Lidlissä käynyt. Onko se kassa siellä todella niin erilainen kuin muualla?

Vierailija
44/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oikeasti ihmiset vieläkin luulevat lidliä huonoksi työpaikaksi. Ihan samanlaista siellä on kuin muuallakin. Minusta ainakin mukava ja rento työpaikka. =)

Vierailija
45/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman kellotettuja aikoja. Joskus voi esim. käydä vahinko.

Kuukautiset alkavat? Mitäs sitten teet, kun et pääse vessaan?

Älytöntä.

Tai menee vaikka vatsa sekaisin?

Vierailija
46/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, no nyt valkeni. Tuohan selittääkin kaiken. Miksei kukaan sanonut ennemmin? Olen vain tällainen maalainen, joka ei koskaan ole käynyt Lidlissä.

Mutta miten tuo nyt taas tehostaa sitä työaikaa? Pitäähän siinä kuitenkin odotella, että se asiakas lappaa ne ostokset siihen hihnalle, vai meneekö se työntekijä hyllyttämään siksi aikaa? Ja jos on tosi isot ostokset, onko siinä etummaisessa hihnalla sitten vastaavasti enemmän tilaa, kuin normaalikaupan hihnalla?

Vierailija
47/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuitit pitää eväistä olla esillä. Eipä siinä mitään ongelmaa ole. Kassalta ei tosiaankaan lähdetä vessaan tai mihinkään muuallekaan omin päin. Joka päivä työvuorosta lähtiessä valmistaudutaan kassitarkastukseen. No big deal.

Vierailija
48/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän monesta muustakaan työpaikasta pääse noin vain vessaan. Mitä jos pappi sanoisi kesken vihkimisen, että sori kävi vahinko. Tai lääkäri kesken leikkauksen. Tai bussikuski keskellä moottoritietä. Tai pääsee tietysti, mutta kyllä siinä on vähän hankala ja nolo tilanne esim sille papille.

Vierailija
49/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juu, hihnan alkupää on pidempi kuin normaalikaupassa, saan täyden kärrin kamat laitettua siihen.

Ja juu, jos minua ennen ei ole ollut toista asiakasta kassalla, niin myyjä laittaa sen aikaa tavaraa hyllyyn, kunnes olen saanut tyhjennettyä kärrit kokonaan, tulee vasta sitten.

Ahaa, no nyt valkeni. Tuohan selittääkin kaiken. Miksei kukaan sanonut ennemmin? Olen vain tällainen maalainen, joka ei koskaan ole käynyt Lidlissä.

Mutta miten tuo nyt taas tehostaa sitä työaikaa? Pitäähän siinä kuitenkin odotella, että se asiakas lappaa ne ostokset siihen hihnalle, vai meneekö se työntekijä hyllyttämään siksi aikaa? Ja jos on tosi isot ostokset, onko siinä etummaisessa hihnalla sitten vastaavasti enemmän tilaa, kuin normaalikaupan hihnalla?

Vierailija
50/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa siis lidl on kamala työpaikka kun ei edes vessaan pääse!!!! Vaikka todellisuudessa lidlissä pääsee vessaan huomattavasti helpommin kuin lääkäri. Vai onko kenelläkään koskaan käynyt että kesken lääkärissä käynnin lääkäri toteaa että sori kun nyt pitää mennä vassaan. Eikä lääkäri myöskään saa toista siihen paikalle siksi aikaa kun kävisi vessassa kun taas kaupassa saa.

Kertokaa nyt joku miksi lidl on yhtään sen huononpi työpaikka kun muutkaan kaupat?

Vierailija
51/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellotetun ajan kanssa, vaan kelloa soittamalla, jos vaikka olet kassalla (tulee toinen henkilö tuuramaan kassalle). Harvemmin olen nähnyt s-marketissakaan kassaa, joka lähtee pskalle kesken ostosten skannailun :D

no kyllä sitä vessaan pitäisi päästä ilman kellotettuja aikoja. Joskus voi esim. käydä vahinko.

Kuukautiset alkavat? Mitäs sitten teet, kun et pääse vessaan?

Älytöntä.

Tai menee vaikka vatsa sekaisin?

Vierailija
52/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös ex-siwan täti. Tuo mielikuva jäi, mutta nykyään kuulemma saa laittaa lapun luukulle ja pitää lakisääteiset tauot...

Vierailija
53/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessaan muissakaan kaupoissa ellei nyt ihan ripuli tai oksennus tule. eräät kerrat on saanu viimeiseen asti pidätellä ettei tule housuun. olen siis ollut eri kaupoissa kassalla töissä, lähinnä keskon liikkeissä. ei ole mitenkään liikekohtaista, ei ne prisman kassatkaan kuselle pääse muuta kuin 7 min tauollaan.

Kassit tarkastettiin lähtiessä myös näissä kaupoissa missä olen töissä ollut. Potkut sai se joka oli lihatiskivuorossa ja meni maistamaan leikkeleen.

Enpä usko että lidl on yhtään huonompi kauppa kuin muutkaan työnantajana. kaupan ala vaan on varsin paskamaista ylipäätään. työajat ihan perseestä. mitään lakipykäliä ei noudateta.

Lidl on vaan niin kova kilpailija että sitä on pakko yrittää mollata.

Vierailija
54/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivous ennen ja jälkeen työvuoroa kuuluu kauppaan kuin kauppaan. esim. vaatemyyjät hienostoliikkeissäkin siivoaa itse paikat, mut ei saa siitä palkkaa. Silloin ku olin k-marketeissa töissä niin kyllä sielläkin joka päivä 1½ h tehtiin töitä ilman palkkaa. Asiakkaat oli poistunut yleensä varttia yli jos kauppa meni kiinni ysiltä. sitten alat laskea kassaa kello on puoli, sitten vihannekset yms. kylmään niin on mennyt vähintään tunti siitä kun työaika loppui. tämä siis ainakin kolmessa kaupassa ihan normaalia missä olen töissä ollut.

lidl taitaa olla työnantajan ihan reiluimmasta päästä.

Vierailija
55/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turun seudulla joka lidlissä on ihan normaalit kassat.

myös lomareissuilla muualla päin suomea on ollut ihan tavalliset kassat. missä perähikiällä on vielä tynkiä.

Vierailija
56/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tauot on 10min mitä kukaan ei kellolla katso. Ei minulle ainakaan kukaan ole mitään sanonut vaikka 15min olisin. Ja vessaan olen päässyt aina jos on ollut tarve. En nyt kesken asiakkaan palvelun mutta parin minuutin sisällä kun olen vain ilmoittanut että on pissahätä niin pääsee.

Kasseja ei meillä tarkasteta eikä kukaan tauolla syötävistä tuotteista kuitteja ole pyydellyt.

Vierailija
57/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lidl taitaa olla työnantajan ihan reiluimmasta päästä.

Kun kauppa menee kiinni, niin siivous suoritetaan, mutta se kuuluu työaikaan eli siitä saa palkan. Ja lakia noudatetaan Lidlissä ehdottomasti, kaikki tauot on pakko pitää jne. Ollaan tosi tarkkoja ihan kaiken kanssa, olkoon kyse sitten työvuoroista, viileäkaappien lämpötilasta tai pakasteiden purkamisajaista. Yhtiö on niin iso ja multikansallinen, että yksi ryppy voi saada koko puljun maineen lokaan. Pakko siis olla tarkka ja noudattaa lakia ihan pilkulleen.

Vierailija
58/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtäviin kuuluu kaupassa kuin kaupassa hyllyjen täyttö aina kun ei ole asiakkaita kassalla. ei siellä istuta sekuntiakaan turhaa. sillä aikaa kun asiakas lappa ostoksia niin siistitään tupakkahyllyä, laitetaan rahaa "piiloon" kassasta varkaiden varalta, avetaan kolikkopaketteja, vaihdetaan kuittinauhaa yms. hetkeäkään ei ole tekemisen puutetta. yhdessä kaupassa hoidin hyllytyksen ja kassan lisäksi koko pullonpalautusjärjestelmän.

Vierailija
59/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla naantali ainut missä on normaalit kassat...

Vierailija
60/62 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se sitten on perähikiää, kun Turku Citystä katsoo.

turun seudulla joka lidlissä on ihan normaalit kassat.

myös lomareissuilla muualla päin suomea on ollut ihan tavalliset kassat. missä perähikiällä on vielä tynkiä.