Voisiko joku Lidlin kassa kertoa, miksi ne ostokset pitää lukea niin nopeasti kaikki kerralla?
Ensin odotellaan kaikessa rauhassa, että asiakas saa kaikki hihnalle ja sitten yhtäkkiä aloitetaan hirveällä kiireellä niiden veteleminen lukijan läpi. Sitten on taas pitkä tauko.
Kommentit (62)
edes ylimääräisiä kusitaukoja ei ole sallittua pitää tai kenkää tulee.
eikä vielä ikinä ole ollut mahdollista lähteä kassalta vessaan muulloin kuin tauolla. Ja ihan keskon puljuissa olen työskennellyt, pienestä lähikaupasta isoihin marketteihin asti, sama kätäntö joka paikassa. Mites ajattelitte? Kassa sanoo jonossa oleville asiakkaille "Anteeks, nyt on kuule kusihätä. Voitteko venata hetken" ja lähtee takahuoneeseen? Kyllä se pitää sitä tauottajaa odottaa joka ei tule hetkeäkään ennemmin kuin on sen listaan merkattu.
Borgå, jos tuolla menetelmällä tavoitellaan työntekijälle puheripulia, tavoite voi jäädä puolitiehen. Tulee ripuli, mutta ei puheripuli.
joka mittaa puhutut sanat. Vähiten kuukaudessa hölöttänyt työntekijä saa aina palkkioksi päiväykseltään vanhentuneita nakkeja.
mutta oon kuullut että pitäs kassojen puhua mahdollisimman vähän siinä kassalla ollessaan. ja hymyilläkään ei sais.
Mutta asia varmaan meni perille. Ja kyllä, lidlissä on oikeesti mittari millä lasketaan koodausnopeus.
perse ku tää ei anna lähettää näitä viestejä peräkkäin! saakelin ärsyttävää!
mene ikuna yhteenkään kaupaan töihin, se on varma. En antais tutkia mun laukkuani.
edes ylimääräisiä kusitaukoja ei ole sallittua pitää tai kenkää tulee.
Ilmankos siellä on aina uudet naamat töissä.
Niin siis entisenä lidl.n kassaneitinä voin kertoa että siinä tosissaan lasketaan kassanopeutta. Eli kuinka monta tuotetta minuutissa menee lukulaitteen läpi.. Siinäkin ois tarkotus että ei ihmisten tarvis kassalla jonottaa, mut ei se aina ihan niin toimi.. :)
Mutta kyllä sielä ihan rauhassa vessassa saa käydä kun hätä on ja kassi tarkistus on yleinen käytäntö kaupan alalla.. :) 10kk olin töissä sielä ja kertaakaan ei kassia tarkistettu.. :D
työharjoittelujaksolla City-Marketissa ja sielläkin jo silloin tutkittiin yllättäen laukut töistä lähtiessä.
Pitkillä punaisilla kynsillä naputtelin kassalla mutta ei tullut minusta kaupantätiä, koulutuksen kyllä suoritin loppuun saakka että tutkintopaperi on. Ihan muulla alalla nykyään.
Vartija, se ne kassit tarkistaa.. Näin ainakin Tarjoustalossa.. Lidlissä taas taitaa olla aluepäällikkö/myymälävastaava..
Kun olin kesätyössä vartijana. Toi on monessa kaupassa ihan tavallinen käytäntö. Silloin tällöin joku voi tarkastaa.
Jos ostan niin tyyliin limupakki tai jätskilaatikko.
Pari tuotetta jotka saa nopeasti käsiin ja kassalta pois.
Mä en tajua tota Lidlin myyntityyliä. Hirveellä vänkäyksellä sai edes korit kauppoihin ja nytkin ne on aina kassoilla josta pitää jonon ohi hakea.
Luulisi että on parempaa bisnestä että asiakas ostaa sen kärryllisen kamaa ja saa pakata rauhassa kuin kyllästyä siihen kassaryysikseen ja tuotteiden heittelyyn edestakaisin kärrystä.
Jotenkin myynnissä ja henkilökunnan kohtelussa kajastaa vanha kunnon natsimentaliteetti.
ihan tavalliset kassat eli niinkuin muissakin kaupoissa! Eli ei tarvi lapata tavaroita suoraan kärryyn. Ja mä käyn Lidlissä tasan tarkkaan niin kauan kuin siellä on halvempaa kuin muualla.
näkynyt, ilmeisesti jossain kuitenkin.
Itse uskon, että se kassasysteemi on sellainen sen takia, että ihmiset eivät viitsi mennä yksin sinne kauppaan kun ei ehdi pakata, vaan ottavat mielellään kaverin/miehen/vaimon/lapsen mukaan auttamaan. Useampi ihminen ostaa aina enemmän kuin vain yksi, ihan impulssiostoksiakin.
Niillä on laskuri joka näyttää kuinka monta tuoteta vetää minuutissa läpi, siitä kai katotaan työntekijän tehokkuus.