3.kuumeilijoiden viikko 51 (15.-21.12.)
Aloitetaankos uusi viikkopinoutuminen.... Saankohan linkitettyä tuon 50 pinon tähän... Jää nähtäväksi :)
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (46)
Mut ennen omaa vuodatustani...
Jeela: Oikein paljon onnea plussasta!
hippi-hiiri: Tervetuloa omasta puolestani! Mulla on poika 2/05 ja tyttö 3/07.
Kewa: Pahoittelut sulle, toivottavasti miehesi mieli muuttuu!
2poj@näiti: Mulla ei oo kyseisitä ovistesteistä kokemusta. Kakkosta tehdessä käytin ovistestejä. Silloin sain tasapaksut viivat ja taidettiin pupuilla sinä ja seuraavana päivänä ja tuloksena olikin sitten iloisesti plussa!
marju73: Voi miten oli tutun kuuloista! Kuten otsikostakin ilmenee, oma pää on hajoomassa.
Nythän sit pääsinkin omaan napaan ja melkonen vuodatus tulossa, toivottavasti edes joku jaksaa lukea! Huhtikuussa, kun kierukka poistettiin, kyllä hartaasti elätin toiveita, et jouluna ois jo raskaana, mut ei. Huhtivauvahan meillä oli kovin toiveissa, ku ois niin nätisti sopinut tohon edellisten sarjaan:). Siitä onkin toiveet saanut heittää jo aika päivää sit. Syksyllä oli sit se kahden kierron tauko lääkitykseni vuoksi ja se otti koville. Nyt sit taaskin näyttää vahvasti siltä, etten raskaana oo. Menkkojen ois olettanut alkavan, ku testien mukaan ovis oli kp 9 ja se kyl tuli hyödynnettyä. Kp 23 tein päivällä testin, malttamaton ku oon. Negahan siitä tuli. Viime yönä heräsin tunnin välein ja neljältä herättyäni en saanut sit enään unta. Noloa myöntää, mut viideltä hermostuin ja niinpä sit istuskelin kello kädessä vessassa testiä tekemässä. Toiveikkaana aattelin, et josko ois plussan aamupissasta näyttänyt, mut ei, nega edelleen:(. Oon ihan masentunut ja mies puhisee, ku mää testailen ja hermoilen. Mut minkäs teet!
8 kuukautta siis enemmän ja vähemmän yritystä takana ja nyt kyl tekis mieli nakata pyyhe kehään. Mut niin kovin haluisin sen yhden pienen nyytin vielä! Tää toivominen ja jatkuva pettyminen vaan käy niin raskaaksi. Enkä yksinkertaisesti osaa olla aattelematta asiaa, vaik se saattas kyl auttaa.
No niin, eiköhän tässä tullut valitusta kerrakseen. Jaksamista kaikille tämän "projektin" kimpussa ja oikein paljon plussaonnea!
Senny kp 25/23-27
Mun oli pakko tulla kertoon jollekin... En pystynyt odottaan aamuun saakka vaan mä tein äsken apteekin raskaustestin ja....
siihen tuli haalea plussa, mutta kuitenkin selkeä!!!! Apua, iik ja ihanaa!!!
Luulen että ihan just pyörryn tähän koneelle....
t. Omppu onnesta muikee kp 28/28 (tai.... 3+6)
Aivan ihanaa, kun kuulostaa, että täällä ihmisillä tärppääkin! :) Onnea kovasti plussasta!
Meillä keskustellaan edelleen sopivasta yritysajankohdasta ja ei aina niin leppoisasti. Nyt olen päättänyt pitää suuni kiinni koko asiasta ja katsotaan, ottaako mies enää koskaan kyseistä asiaa puheeksi... Eli mulla voi tässä olla vaikka pari seuraavaa vuotta yk1, jos saan pidettyä suuni kiinni! ;) Toisaalta meillä on niin pienet lapset, että ei nyt joku parin kuukauden lykkäys haittais, mutta jos pitempään, niin saa mun puolesta olla. Meillä kolmas on ehdottomasti viimeinen lapsi ja en haluaisi isoa ikäeroa noihin kahteen. Ja vuoden päästä minusta on jo liian pitkä ikäero... Siis kun nuo kaksi pientä on niin läheisiä keskenään, niin jos tulee kolme vuotta ikäeroa toisen ja kolmannen välille, niin se on kuitenki jo tuplasti enemmän ku ekan ja tokan välillä... Joo, sekavia sepustelen täällä, kun harmittaa niin tuo mies kovasti. Kyllähän sen ymmärtää, että on se sillekin iso päätös, mutta tuo jappasu tympii... Ehkäpä se taas tästä...
Hippi-hiiri
Mukavaa, että kuitenkin sait sitten joululahjaksi plussan! Meneekös tuo syyskuuhun la?
En tiedä muiden miehistä, mutta mun ukkokullalleni sopii parhaiten hiljainen taivutus, ja mielellään niin, että itse hiffaa. No, tässä kolmas vauva-jutussa se on mies aina töninyt mua kun vauvoja on tullut vastaan. Ja rehellisesti täytyy sanoa, että mua ei ole yhtään kiinnostanut ennen kuin tähän ratkaisuun itse päädyin. Nyt saatan vauvoja vähän silmäilläkin. Mun tapauksessa tämän kolmannen ikäero (nyt tulisi vajaa 5) on minimi mitä voin ajatella. Mieluummin vielä enemmän, mutta tuo oma ikä ja sitten toisaalta se kaiken alusta aloittaminen. Mulla on vaan ollut nyt viimeisen vuoden moniin vuosiin jotain aikaa itselleni, niin ei ole ihan helppoa taas ajatella hyssytelevänsä vauvaa päivät yöt läpeensä. Ehkä tää kolmas on poikkeus...? (varovainen toive).
Ja kuitenkin se mies on näissä asioissa vanhanaikainen eikä paljon vauvoja hoida. Tekee myös työtä kellon ympäri, varsinkin kesällä. Siksi pidämme sitten yrittämisessä taukoa, jos la menisi kesälle tai keväälle.
Pidän kaikki peukut pystyssä kaikille teille, jotka olette jo yrittäneet kauemmin! Koskaan ei kannata heittää toivoa!
Siis plussia tulee nyt paljon. Tännekin kiitos yksi :) Toisaalta voi olla, että joku sitä toivoisi ja kaipaisi minua kipeämmin. Minä olen jotenkin tyytynyt kohtalooni ja jotenkin en edes osaa ajatella, että meille voisi syksyvauva tulla. Varmaan joku itsesuojelu refleksi. Kun ei muka niin satasella toivo, niin ei niin kauheasti petykään.
Mekin tosiaan aloitettiin huhtivauvaa tekemään. Nyt menee lasketut ajat jo syyskuulle. En tiedä miksi niin tuntuu, ettei meille syksyvauva tulisi vaan, että mahdollisuudet olisi paremmat sitten kun laskettu aika menisi joulu-kesäkuu akselille. En kyllä tajua, mistä tämä tulee. Yksi syksyvauva meillä nimittäin jo on. 4-vuotias vauva :) Syyslapsen lisäksi meillä on alkuvuonna syntynyt 6-vuotias. Jotenkin tuohon jatkoksi sopisi esim toukokuinen, niin jakaantuisi tasaisesti pitkin vuotta. Älkää nyt ymmärtäkö väärin, ei minulle oikeasti ole syntymäajalla mitään väliä. Kunhan tuumailen vain :)
Vaikka aika rennosti olen tämän kierron ollut, alkaa loppua kohti kierrokset taas nousemaan. Vaunuja olen netistä surffannut ja oireitakin vähän tunnustellut. Olo on kyllä aikalailla sellainen kuin aina ennen menkkoja. Tylsää. Jos jotain oiretta niin kohdun seudulla on nippaillut, kun yleensä jomottelee enemmän munasarjoja. Ovulaatiota en tässä kierrossa tikuttanut, joten ihan varma en sen ajankohdasta ole. Eiköhän se kuitenkin ole ollut välillä kp 16-20. Aikaisimmillaan voisi jo viikonloppuna alkaa tuhrutella.
Ihanaa joulunaikaa kaikille. Pipareita, kynttilöitä ja tunnelmallisia iltoja.
Tervetuloa odottajien kastiin! Onko la 24.8?
Jeela joka täällä vielä hyppää lukemassa,
ja viikot 4+1 la 26.8
se on tietty 28.8 ompulla, kerta kiertokin on 28.
Jeela 4+1
Aika nöyränä täällä vielä ollaan ja epävarman onnellisena. Ainakaan ei aamulla alkanneet menkat kuten niillä on ollut tapana, mutta kyllä mä silti niitä vielä oott
Paljon onnea Omppu plussasta! =)
Omaan napaan ei ihmeempää, kun että hiiva iski taas... ! :/ Sen siita saa kun syo liikaa makeaa. Alavatsa on ollut outo, mutta johtuuko nippailut ym. sitten tuosta hiivasta... puuh. Saas nähdä. En usko, että tärppää.
Minun piti tässä kierrossa olla ajattelematta koko asiaa, mutta kun ei voi... No, välillä uhohtuu, mutta sitten tulee taas, mieleen, päivittäin. Että täälläkin kohta pää hajoaa.
Kuulin lisäksi eilen, että hyvä kaverini saa elokuussa vauvan. Se teki jotenkin tiukkaa, koska olin ajatellut, että syysvauva kävisi hyvin, tai että tämän vuoden loppuun vielä yritetään. Toisilla se raskautuminen käy helposti (toinen lapsi hälle tulossa). Olen iloinen toki hänen puolestaan, mutta silti teki tiukkaa kun kuulin.
No, sellaista.
Hyvää Joulun odotusta! :)
Kp 19/26-30, yk 17
Moi kaikki!
Ymmärsinkö oikein, että täällä kuumeillaan kolmatta lasta? Onnea teille, jotka olette jo saaneet plussan!
Kewa, vieläkö luet tätä? Olin kyllä pudottaa silmät päästäni, kun bongasin sinut täällä! Voi sinua, milloin jouduit kokemaan keskenmenon? Mä oon aina välillä ajatellu sua. Miten teillä menee nyt? Me ollaan täällä aasiassa nyt ja vielä vuosi pitäis olla, ja mulle puskee vauvakuume vaikka tuntuu että olis pähkähullua yrittää vauvaa kun ollaan täällä. Saa nyt nähdä. Saako täällä kuumeilla vaikkei vielä varsinaisesti ole yritys päällä? :) Kiva vain lukea toisten odotuksen odotuksesta.
Mun elämä on aivan täyttä härdelliä jo nyt kahden lapsen kanssa, mutta silti kaipaan raskautta ja uutta vauvaa... Olenko ihan sekopää??
Mutta siis joo.. Ajattelin jossain vaiheessa tänään testailla, jos menskut ei ala ja katsellaan...
Mä oon kamalan iloinen ja onnellinen jos tää nyt on sitä itteesä, mutta samalla olo on aika haikea. Nyt joudun jossain vaiheessa taas kertomaan rakkaalle ystävälleni raskaudesta... Hänelle ei tätä onnea ole vielä suotu, huolimatta seitsämän vuoden yrityksestä ja rankoista hoidoista huolimatta. Elämä on aika epäreilua joskus!
Jeela: laskettu aika osuu tosiaan tuolle 28.8. jos ja kun sinne saakka päästään :)
Teille rakkaat kuumeilijat, toivon sydämmestäni että se plussa siihen testitikkuun pärähtää! Olette kaikki sen ansainneet!!
Palstailen vielä hetken täällä jos sallitte, olo ei ole vielä kovin odottaja :)
Omppu 4+0 (uskomatonta)
että testi tuli tehtyä ennen kuin piti, mutta tällä kertaa ihan vaan miehen painostuksesta. Sanoin vaan että ihan sama voin sen tehdä mutta ei siinä kuitenkaan vielä mitään näy, että teen sitten aattoaamuna uuden jos tarvitsee..
Mutta kuinkas ollakkaan.. Testiajan puitteissa selvästi tulkittava mutta vielä kovin haalea PLUSSA!! Eli varmistan kyllä vielä silloin aattoaamuna ennen kuin vanhemmille kerron. Mutta siis jee!!
Meidän la olisi sitten 25.8.09, mutta luulenpa kovasti että siirtyy eteenpäin, voi jopa mennä syyskuun puolelle.
No mutta matalaaprofiilia pitää nyt kuitenkin pitää aina siihen asti kunnes istukkanäytteet otettu ja siitä tulokset saatu. Että tavallaan piinailu jatkuu jonnekkin rv:lle 15-17 asti. Not so nice
Pihlis yk3, kp32/~30
(lasken vielä kp:t ennen kuin vahvaplussa tulee(?) aattoaamuna)
Toivo meni tän kierron suhteen lopullisesti, ku menkat eilen illalla alko :( . Olo on tosi kurja ja pettynyt ja... sanat ei riitä kuvaamaan tätä pettymystä ja epäonnistumisen tunnetta. Moni varmaan täällä tunteen tietää!
Nyt sit pitää vaan yrittää saada ittensä kokoon ja sirpaleet edes jotenkin kasaan, että jaksaa taas uuden kierron yritykseen. Saa nähdä kauanko tätä oikeesti jaksaa. Pahinta, kun on se, et tämä sama pettymysten läpi käyminen on ollut edellisissäkin raskauksissa, joten kait sitä olisi toivonut tämän kerran olleen poikkeus.
Jokatapauksessa, ISOSTI onnea plussanneille! Hyvää joulua kaikille!
Masentunut Senny kp 2/23-27
on jo näemmä monelle tullut, onnittelut kaikille tasapuolisesti!
... ja toisille ei niin kivaa lahjaa ole suotu. Minäkin taasen taidan saada joululahjana tädin kylään, maanantaina pitäis tulla nykyisen kierron mukaan. Veikkaan että kyllä se joulumieleen pakostakin vaikuttaa. Yritä siinä nyt sitten jaksaa siivota, laittaa ruokaa ja olla hyvällä tuulella. Olen lueskellut, että mahan nippailut on ollu melkein kaikilla jotka on raskaaksi tulleet, mulla ei sitten yhtään mitään tuntemuksia siellä suunnalla. Ainoastaan tissit vähän sivuilta kipeet. En usko plussaamiseen tälläkään kertaa... jos tän projektin vois todella kokonaan unohtaa mielestään, niin sitten tietty tärppäis heti, kuka tietää.
Sennyn tuntemukset on kyllä hyvin tiedossa. Kuinka kauan tätä pettymysten sarjaa oikein jaksaa? Asiaa ei todellakaan helpoksi tee että hyvä ystävä on nyt jollain vklla 13 raskaana. Ei olla paljon puhuttu asiasta.
Minulla on lapset jo 10 ja 7 v. Miten on, onko täällä yli 34-vuotiaana raskautuneita, kuinka pian tärppi kävi?
eewokki yk 8, kp 31/33
Ihana kuulla Sinusta Kirahviina! Ja Kiinassa jos pääset kansanväliseen sairalaan Pekingissä tai Shanghaissa, niin palvelu on parempi kun Suomessa,olen usealta tätä kuullut. Pitään peukkoja että teillä tärppäis!!! Minulla oli km marraskuun lopussa ja tästä lähtien ihan valtava vauvakuume, mutta mies sanoi stop!
Kuitenkin käyn kurkkamassa palsta, vaikka yksinpuolinen on kuumeilu.
Kaikille oikein hyvää joulua ja onnea plussaneille ja tärppionnea!!!
Hei,
kuukauden olen pitänyt taukoa. Ja todella onnistuin siinä, en kertaakaan käynyt täällä lukemassa juttuja. Teki minulle tosi hyvää. Tuntui että pää hajoaaa tään kuumeilun kanssa. Nyt kuukausi menikin rauhallisiemmin, ja ehkä tää joulun puuhaaminenkin auttaa asiaa.
Tästä eteenpäin minusta kuulee varmaan harvasiltaa. Olen vähän pessimistinen jo tään projektin suhteen. Ehkä meille ei vaan tule sitä kolmatta lasta. Onneksi on kumminkin kaksi ihanaa muksua. Täytyy muistaa nauttia niistä.
Tänne on tullut uusia mukaan, ja varsinainen plussatuulikin on pyörinyt. Joten onnea kaikille plussanneille, ja rauhallista joulua kaikille
Harakkahuttu kp3/28 yk18
Tipuin jo kärryiltä kuinka monta olis saanut upea joululahjan eli kaksi viivaa testiin. Onnea kaikille :)
Mä olen koittanut laittaa kuumeilua nyt syrjää vaikka toiveet olisi kovat että nyt tärppää kun haluaisin niin kovasti jäädä pois töistä kun esikoinen menee syksyllä kouluun, vielä olisi toivoa jos tästä kierrosta tärppäisi.
Ostin ovistestejä mutta mietin että käytänkö niitä. Mies olis niitä kovasti vastaan. Mutta kysymys teille ketkä ovat ovistestejä käyttänyt että kannattaako testasta joka päivä, näkyykö ovis useampana päivänä vai vain yhtenä? Olen niistä ihan pihalla.
Voimahalit niille ketkä kuumeilee ja odottaa ja niille jotka ovat pettyneet ja koittavat kerätä itseä uuteen yritkseen. Joulun odotusta.
eewokki:
Ikää 36 v. ja se plussa yhdestä pupuilusta ekalla yrityskierrolla. Voi kai se pieni rasite olla lähestyvä 40 v. mut ei varmaan kovin merkittävä.
Jeela ja manteli 4+2
Jep, kirjoitan tän nyt toistamiseen, kun eka hävis jonnekin bittien taivaaseen...mrr.
Tervetuloa mukaan hippi-hiiri!
Pahoitteluni kewalle, toivottavasti tulet vielä uudestaan!
Meillä alkaa se eka yritys nyt sitten noin uutena vuotena. Saapi sitten nähdä kuinka kauan pitää yrittää.
Nyt on joulustressi hyvin päällä, vielä kun kaikki ollaan räkätaudissa ja pitäis jaksaa lahjoja kääriä ja siivota. Musta on muuten ihanaa, kun tulee aattoaamu ja saa keittää riisipuuroa (jota lapset ei syö...).
Kuusi koristellaan edellisenä iltana ja kuopus tuuppasee kaikki pallot samalle oksalle, pääasia on nopeus. Onhan meidän perheen tosimies. No esikoinen kantaa huolta kuusen prinsessalookista ja raahaa oksille kaikki kimaltelevat barbintavarat. Pipareita ollaan leivottu ja koristeltu lasten kanssa ja hauskaa on ollut.
Onhan tämä tuleva projekti aina vähän väliä mielessä ja lasken tulevia oviksia etukäteen ja niitä pahanolon pahimpia viikkoja. Kuvittelin, etten osta ollenkaan mitään testejä, mutta ostinkin kaappiin onni-testin valmiiksi!
Sitten jos ja kun kolmonen on tulossa, kaikkein pahinta on kertoa ystäville, joilla on ollut kauan haaveissa vauva, mutta eivät ole saaneet. Näitä on useita ja stressaan jo etukäteen miten kertoa. Heidän puolestaan on niin mielli maassa, kun jokaisella on oma tarinansa ja syynsä takana. Meillä noi kaksi on saanut helposti alkunsa. Toinen vähän ajateltua aiemminkin ja oltiin varmoja silloin, että ovis meni jo. Vaan eipä mennyt ja huuli pyöreänä tein ekasta kierrosta pillereiden jälkeen postiivisen testin.
Tsemppiä kaikille ja hyvää joulua!
pp ja kp 2 (28) yk 1 käynnistymässä