Alan pikkuhiljaa ymmärtämään vanhempia, jotka surmaavat itsensä ja lapsensa
En olisi uskonut että tämä päivä koittaa, mutta viime päivien aikana olen alkanut ymmärtämään näitä, jotka surmaavat lapsensa ja sen jälkeen itsensä. Olen alkanut ymmärtämään, että se on joskus oikeasti ainoa vaihtoehto paeta.
Minä ja lapset ollaan saatu niskaamme mieleltään järkkynyt ex ja "isä", joka ei ole lopettanut kiusaamistaan edes eron jälkeen. Kaikki pahenee vain, vaikka erosta on jo vuosia. Kukaan ei voi asialle mitään, koska lasten oikeutta isään ei poista kukaan. Minä kärsin, lapset kärsivät. Pelko on läsnä koko ajan.
Viime päivinä olen huomannut, että tästä on ulospääsy. Se on kuolema. Ja todellakin myös niin, että lapset lähtevät mukaani. Jos minä kuolen, mutta lapset eivät, he joutuvat elämään tuon hirviön kanssa. Parempi siis ottaa heidät mukaani.
Ja ei. En tätä suunnittele enkä vielä toteuta. Mutta on helpottavaa kun huomaa, että tästä helvestistä on oikeasti ulospääsy. Että tämä kaikki ei jatkukaan ikuisesti. Minulla on viimeinen oljenkorsi olemassa, johon tarttua sitten kun ex on saanut viimeisenkin voimanrippeeni imettyä itselleen.
Kommentit (34)
lähestymiskielto saataisiin koskemaan myös lapsia ja "tapaamisia" niin siitä ehkä olisi apua. Mutta käytännössä yksikään tuomioistuin ei poista isän tapaamisoikeutta, jolloin tämä helvetti ei pääty.
Minä kuvittelin, että minunkin ex kyllästyy ja lopettaa. Nyt, viisi vuotta erosta ymmärrän, että se ei kyllästy ikinä. Se ei anna koskaan periksi. Sitä mukaa, kun minä sitä ihmistä koetan rajata meidän elämästä, sitä mukaa se iskee aina vain entistä pahemmin.
Exäni kiusanteon ymmärtää lastensuojelu, lasten psykiatrit, oma terapeuttini. Kukaan vain ei voi sille mitään.
Paitsi minä. Sitten kun päätän tehdä tästä kaikesta lopun.
ap
Nytkin välissä on satoja kilometrejä eikä se hidasta exää millään tavalla. Valitettavasti.
ap
mutta ilmeisesti lapsesi on alle 12v koska sitten lasten sanakin jotain painaa ainakin ystävälläni helpotti kun nuorin lapsista täytti 12 niin ei hullu isä enään voinut tapaamisiin pakottaa.....
eikä mulla edes ole psykopaatti exää, vaan vain muuten vain hirveä elämä.
Valottaisitko hiukan, että mitä tämä kiusaaminen on käytännössä?
Niin soittaisin susta lastensuojeluun.
Sori vaan mutta sun lapset ei ansaitte kyllä aikuiseksi tollasia ajattelevaakaan naista.
Kyllä se vaan niin menee että isälle kiellot. Piste ja jos sulla pyörii tollaset mielessä niin sun kannattaa antaa lapset lastensuojeluun ja hoitaa oma ittesi kuntoon!!!
Ja kyllä: lapsien paikka on vanhempien luona. Mutta jos niillä menee liian kovaa niin pois kummaltakin. Olet malliesimerkki semmoselta jos et kirjoita vaan provoillaksesi. Olet pelottava ihminen.
Itsellä on kolme lasta ja jos joskus tulee tarve tappaa itteni niin ei tulis mieleen tappaa lapsia koska minun mielenterveyteni ei ole yhtä heidän terveyteen vaan he ANSAITSEE elämän normaalien ihmisten luona. Suomessa kun lastensuojelu sijoittaa lapsia toisiin perheisiin joissa uusi elämä mahdollista tai odotellaan että äiti/isä jaksaa elää.
Kaikista kamalinta mitä ihminen voi tehdä on tappaa lapsensa. Itsensä voi tappaa, mutta ei murhata toisia. Ei koskaan.
jonain päivänä he ovat aikuisia, tekevät omia lapsia ja kaikki tuo paska on takanapäin.. hullu isä ei elä ikuisesti.
Olen löytänyt itseni samoista ajatuksista, olen miettinyt tapoja miten tarpeen tullen sen voisi toteuttaa mahdollisimman kivuttomasti.
Ex on psykopaatti hullu ja rikollinen vielä lisäksi, oikeudenkäynti lapsista tulossa. Olen ihan rikki.
Ap, onko sinulla yksinhuoltajuus? Onko exälläsi valvotut tapaamiset vai ihan valvomattomat?
exästä ja sen teoista täällä.
Sen sanon kuitenkin, että kiitos exän, sekä minä että lapset käydään traumaterapiassa. On käyty jo vuosi, eikä loppua näy.
Exällä on vielä valvomattomat tapaamiset, mutta viranomaiset pyrkii saamaan valvotut tapaamiset sekä olosuhdeselvityksen exän kotiin. Ei se siihen suostu. Oikeudenkäynti on edessä. Ihan kuin mulla ois siihen voimia, mutta ei auta kun ex on sinne menossa kuitenkin.
ap
yhteishuoltajuus. Ei ole ex suostunut sitä muuttamaan enkä ole jaksanut oikeuteen asiasta lähteä. Nyt se kai hoituu samalla, kun sinne joka tapauksessa joutuu menemään.
ap
eikös parampi vaihtoehto ole paeta kuin riistää lapsilta tulevaisuus. miski muka vaarallisella isällä on oikeus lapsiinsa?? sinä kuulostat lapsillesi vaarallisemmalta kuin ex miehesi. sinulla ei ole mitään oikeutta viedä lapsiltasi tulevaisuutta.
sairas sairas akka.
kannattais ehkä hieman miettiä kenen kanssa niitä lapsia tekee
itsemurha ja lapsen murha on aina itsekäs teko. Vaikka ulospääsy tilanteesta on helppo, aina seuraa jälkiseuraamus, teoilla on seuraukset.... Ja tuotat läheisillesi surua. Onko sinulla itselläsi läheisiä jotka voisivat auttaa?
Lapset eivät voi valita vanhempiaan, mutta vanhempien velvolisuus on antaa lapsen elää sellaista elämää kuin lapsi ansaitsee. Et voi olla tosissasi että ajattelet mielestäsi olevasi jotenkin oikeutettu riistämään omilta lapsiltasi hengen vain koska olet heidän äitinsä ja koet sen olevan heisän parhaakseen. Mitä pahaa he ikinä ovat tehneet ansaitakseen sen että oma äiti päättää että elämän on päätyttävä.
hae nyt hyvä ihminen apua sekä itsellesi että lapsillesi. Ei kuolema ole ratkaisu, eikä varsinkaan lasten.
yhteishuoltajuus. Ei ole ex suostunut sitä muuttamaan enkä ole jaksanut oikeuteen asiasta lähteä. Nyt se kai hoituu samalla, kun sinne joka tapauksessa joutuu menemään.
ap
oot lapsiasi tappamassa etkä edes yksinhuoltajuutta ole JAKSANUT hakea. lapset täytyisi saada kauan teistä molemmista. tapa mieluummin vaikka se ex. istut muutaman vuoden vankilassa, usko pois lapset pärjää paremmin jossain muualla, turvallisen aikuisen kanssa. sinä olet kaikkea muuta kuin turvalinen vanhempi tai hyvä äiti
en ole sitä tekemässä nyt. Siis itsemurhaa enkä lasteni surmaamista.
Mutta sanoinpahan vain, että olen viime päivien aikana tajunnut, että joskus se on oikeasti ainoa vaihtoehto päästä pois helvetistä joka ei muuten lopu koskaan.
Minun tilanteessani tuntuu, että tästä ei ole ulospääsyä. Ei vain ole. Kun yhdeltä suunnalta saan torjuttua exän hyökkäyksen, se iskee toisaalta ja entistä lujempaa. Siis kuvainnollisesti. Olen kertonut tilanteesta poliiseille, terapeuteille, lastensuojeluun, viranomaisille. Olen pyytänyt apua -mutta kun asialle ei voi tehdä mitään! Ainoa, joka tilanteen ratkaisisi, olisi se, että oikeus kieltäisi exää enää koskaan olemasta minuun ja lapsiin missään yhteydessä. Mutta ei sellaista Suomessa tapahdu. Olen lukenut niin monta korkeimman oikeuden päätöstä huoltajuusasioista, ja niistä on todella selväksi käynyt se, että isä voi olla vaikka murhaaja, mutta oikeutta lapsiinsa siltä ei silti viedä koskaan.
ap
vaikka ei itsellä tuollaine tilanne ole. Läheltä olen tuollaisia ex-perhekuvioita seurannut ja en voi kuin ihailla millaisessa helvetissä jotkut pystyvät elämään.
Muutenkin kyllä ymmärrän ajatusken, että itsemurhatessa haluaa surmata lapsensakin. En usko, että oma lapsenikaan olisi pienenä kyennyt kasvamaan isommaksi ilman rakastavaa vanhempaa.
Oikeasti ne vuodet kuluvat ja jonakin päivänä lapset ovat isoja, aikuisia. Ja hyvällä tuurilla se ex saattaa jäädä auton alle jo huomenna.
Voimia.
Tässä yhteiskunnassa paapotaan rikollisia, henkisesti sairaita, väkivaltaisia. Lähipiirissäni muutama tällainen psykopaatti, jotka ovat saaneet pilattua toisten elämän niin ovelalla tavalla. Esimerkiksi yksi nainen joka siis äitinä on lapsilleen saanut olla, on puukottanut exäänsä, on ollut välillä psykiatrisella..osaa valehdella kaikille viranomaisille ja sitä kautta saanut pitää lapsensa. Mies lähti henkensä edestä pakoon ja vuosien päästä se idiootti selosti ja itki asioitaan julkisesti kuinka on "yksinäinen rahaton yh"..
Mutta usko pois, elämä jatkuu. Se jatkuu lapsissasi. Tuollaiset idiootit ihmiset pääsevät toteuttamaan haaveensa kun he vaikuttavat noin syvästi ihmisiin. Sinun on kuitenkin aivan pakko jatkaa sitä toivon kylvämistä lapsiisi. Heillä on oikeus tuntea onnea ja hyvää oloa, samoin sinun. Vaikka se ex sieltä aina jollain lailla tulisi, sinun vahvuutesi voittaa hänen heikkoutensa. Heikkohan hän on, ei muuta. Vaikka vahvana koettaa murtaa.
Lastensuojeluviranomaisille kannattaa kerätä niin paljon aineistoa kuin vain mahdollista. Osaako lapsesi kertoa isästään? Entä lähipiiri? Tuollaiset ihmiset kuin ex nähtävästi on, osaa höynäyttää viranomaisia. Mutta te olette käyneet terapiassa. Sieltä voitte saada lausunnon, mitä kaikkea olette joutuneet kokemaan. Oikeustie on raskas tie, mutta kenties ainoa joka voi edes jollain lailla turvata elämänne.
Sen sijaan että keskityt siihen mitä kaikkea ex on tuhonnut ja tulee tuhoamaan, mieti niitä hyviä asioita. Millaisia asioita lapsesi osaavat, mistä asioista yhdessä nautitte?
Ymmärrän tavallaan epätoivosi - eihän tässä yhteiskunnassa nurkkaan ajettu enää oikeuksia saa. Mutta mieti silti: KETKÄ IHMISET JÄÄVÄT TEITÄ KAIPAAMAAN? Mitä ajattelee mummit, papat, kummit, ystävät? Heidän tuskansa on kova, he surevat järkyttävää asiaa jos sellainen tapahtuu.
VOIMIA sinulle. Usko siihen että voitat elämän.
oman itsekkyyden takia siis pitäis riistää tulevaisuus lapseltakin.. :O
entäs kuolemansairas yh äiti, pitääkö hänenkin tappaa lapsensa koska eihän lapset voi aikuiseksi kasvaa ilman äitiään.
uskomattoman tyhmiä ämmiä :O
Muutenkin kyllä ymmärrän ajatusken, että itsemurhatessa haluaa surmata lapsensakin. En usko, että oma lapsenikaan olisi pienenä kyennyt kasvamaan isommaksi ilman rakastavaa vanhempaa.Voimia.
Myös meillä psykopaatti-ex riesana. Kiusaa minua niin ovelasti, että kukaan ei ymmärrä exän tekoja kiusanteoksi.
Minulla on ainoana lohtuna se varmuus, että ex ei jaksa kauaa lapsistamme olla kiinnostunut. Tiedän, että sen jälkeen emme kuule siitä tyypistä koskaan enää sanaakaan.
Auttaisiko ap lähestymiskielto sinua? Rajoitettu huoltajuus exällesi?