Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teetkö työsi periaatteella, kun työaika päättyy vasara tippuu kädestä kesken seinän rakennuksen?

Vierailija
27.04.2009 |

Mulla ainakin läpsähtää tietokone kiinni aina tasan silloin kun työaika päättyy enkä vastaa enää puhelimeen jos olen jo vetämässä takkia päälleni.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siihen mennessä ei lapsia ole haettu hoidosta niin ei niitä voi yksinkään jättää.

Vierailija
22/28 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tekisin ylitöitä kun siitä ei makseta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tai vähemmän aina töissä ja työn ja vapaa-ajan ero on täysin hämärtynyt.... Maileja seuraan koko valveillaoloaikana, mutta onko se nyt sitten "työntekemistä..."

Vierailija
24/28 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan kyllä vapaa-aikananikin jos on tarvis, mm. viimeksi sunnuntaina puhuin työpuheluita leikkipuistossa (oli sellainen tilanne päällä että pakko oli vastata). Merkkaan kyllä työajaksi työajanseurantaan ja otan joskus takaisin.

Minulla siis periaatteena joustaa puolin ja toisin mutta yritän kuitenkin pitää vapaa-ajastani kiinni. Joskus tehdään hieman pidempään ja se mahdollistaa että joskus lähden sitten aiemmin.

Vierailija
25/28 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen töitä usein työajan jälkeenkin, oikeastaan useamman kerran viikossa teen hieman ylitöitä. Toisaalta poikkeus vahvistaa säännön koska tänään tein töitä vain klo 9.15 - 16.00. Minulle ei makseta ylitöistä.

Mun töissä ei ole henget kyseessä vaan olen toimistoduunissa. Lähes kaikki tekee aika pitkää päivää. Olen hieman kateellinen niille jotka voivat laittaa hanskat tiskiin työajan loppuessa. Palkkani on vuodessa noin 50 0000 €.

Vierailija
26/28 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein töistä kotiin jo puoli tuntia ennen työajan päättymistä. Pomo tietää asiasta, mutta ei se häntä haittaa. Ollaan hyvissä väleissä ja hän on ollut erittäin tyytyväinen työpanokseeni. Olen ahkera ja tykkään työstäni, mutta kiva on lähteä kotiin jo hyvissä ajoin. Onneksi on sellainen työ, että tämä onnistuu. Mulla on ainakin niin ihana työpaikka ja ihana pomo/työkaverit, että haluaisin olla lopun työurani tässä työpaikassa.

Vierailija
27/28 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus asiakas jää höpöttämään eikä ymmärrä, että haluan jo kotiin...tai keskellä päivää, että siinä menee minun ruokatuntini. Siksipä päätinkin, että vähennän töitä ja nostan hintoja.

Vierailija
28/28 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sairaanhoitaja ja yritän aina lähteä silloin kun työaika loppuu. Joskus harvoin se ei onnistu mutta useimmiten kuitenkin.

Suosittelen kaikille hoitsuille asenteen tarkastamista, jatkuvasti ei kannata joustaa. Ja ennenkaikkea kannattaa tarkastella oman työn suorittamista, jos ei ehdi tehdä kaikkea, jättää vähemmän tärkeät tekemättä tai delegoi työtä muille. Vaikea uskoa että kenelläkään olisi joka päivä potilaan hengenlähtö lähellä jos lähtee ajoissa kotiin.