Teetkö työsi periaatteella, kun työaika päättyy vasara tippuu kädestä kesken seinän rakennuksen?
Mulla ainakin läpsähtää tietokone kiinni aina tasan silloin kun työaika päättyy enkä vastaa enää puhelimeen jos olen jo vetämässä takkia päälleni.
Kommentit (28)
jättää kesken. mUtta yleisesti ottaen teen sen verran töitä kuin mistä palkkaakin maksetaan.
jotta ehdin bussiin ja hakemaan lapset ajoissa hoidosta.
Teen töitä tarvittaessa vaikka kellon ympäri - tai sitten vedän lonkkaa koko päivän jos työt eivät juuri sillä hetkellä kiinnosta.
Olen johtavassa asemassa, palkka yli 8000 euroa kuukaudessa.
sillä päiväkotin on ehdittävä ennen kuin se sulkee ovensa.
Muuten en tekisi tällaisella asenteella, mutta nyt on ikäänkuin pakko
Olen töissä sairaanhoitajana sisätautiosastolla, eikä sitä potilasta vaan jätetä hoitamatta sen vuoksi että työaika loppuu. Eikä raporttia jätetä antamatta lopuista potilaista kun kello lyö 15, 22 tai 7. Ei auta vaikka lapset pitäisi hakea hoidosta tai kyyti jättäisi, jos on potilaan hengestä kyse. Tai vaikka ei olisi hengestäkään kyse, usein hoitoa ei vain voi jättää kesken ennenkuin seuraava vuoroon tulija on paikalla.
On joustava työaika. Silloin kun on paljon töitä teen pitempää päivää ja kun on vähemän, niin teen normaalin mittaista. Ja kun on jokin kiva pähkinä, niin sitä tulee mietittyä vapaa-ajallakin. Tykkään työstäni.
Amerikassa teille on nimitys, clock watcher, turha odottaa ylennysta tai suurempaa palkkaa!
ylennystä tai palkankorotusta ole luvassa. Työnantaja saa työpanokseni ilmaiseksi, mutta ei yhtään ylimääräistä minuuttia eikä ilmaista työpanosta minulta itseltäni. ap
Töitä teen sen verran kuin tilanne vaatii eli vaihtelee. Yleensä kuitenkin vähintään normalityöajan.
No ei tässä paskapalkkaisessa määräaikaisessa työllistämistuki työsuhteessa mitään ylennystä tai palkankorotusta ole luvassa. Työnantaja saa työpanokseni ilmaiseksi, mutta ei yhtään ylimääräistä minuuttia eikä ilmaista työpanosta minulta itseltäni. ap
Olisiko elämänasenteesi alunperinkin syynä siihen että teet vain ns. 'paskaduunia'?
Työnantaja kohtelee niin, että ei tekisi mieleenkään joustaa. Onneksi voin vain sulkea oven, eikä työt kasaannu niskaani.
olen sijaisuuksia tekevä sairaanhoitaja, tällä hetkellä sijaistan osastolla, josta voi lähteä lähes aina, kun työaika päättyy. Aikaisempi työpaikkani vaati jatkuvaa joustamista, henkilöstöresurssit oli vedetty tiukille ja potilasaines vaativaa ja raskasta.
ei kiitos, paremmin tienaan tuella ollessani. Tähänkään pakkotyöhön en ikävöi kun työsuhde päättyy. Saan taas olla 2 vuotta rauhassa kotona ennenkuin työkkäri taas ahdistelee paskaduuniosoituksella.
Suurimman osan työajasta käytän nettisurffailluun ja teen töitä vain näön vuoksi enkä yhtään enempää kuin on pakko. Ei työllistettyjä hyväksikäyttävälle yrittäjälle kannata kunnollista työpanosta ilmaiseksi lahjoittaa. ap
Samoin tekee mieheni. Ja molemmille on tullut palkankorotuksia tasaiseen tahtiin, onneksi on sattunut sellaiset työnantajat, joille työn laadulla ja tuloksilla on enemmän merkitystä kuin sillä, paljonko vapaa-aikaa on valmis uhraamaan työlle.
jospa yrittaisit parempaa asennetta tyossasi niin voisi se "hyvakskayttaja" yrittaja herata huomaamaan arvosi ja antaa sinulle vakituisen tyon.
Noin laiskaa ja hapanta ihmista mina en tyollistaisi vaikka siita maksettaisi.
vaan on pakko tehdä loppuun sen mitä on aloittanut. Joskus on pakko joustaa työajassa olosuhteen pakosta. Useimmiten kuitenkin yritän niin, etten ota uutta työtä vähän ennen työajan loppumista vaan mieluummin käytän viimeiset minuutit esim. sähköpostin läpikäymiseen yms.
palkan nykyiseen verrattuna. Järkyttävän kiero yrittäjä joka luistaa kaikesta lakisääteisestä jos vaan pystyy. Käräytän verottajalle kun oma työsuhteeni on päättynyt.
työpäiviä eli liukumaa...
Meillä valitettavasti on vähän niin että mies, suurempituloinen, on "tärkeämpi" työssään ja minä joustan = sama työpaikka.
Kuopus aloittaa syksyllä koulun eli ei tarvi niin kello kourassa juosta.
jos ei mitään erikoista ole, loppuu asiakkaiden kanssa työskentely n. puoli tuntia ennen työajan päättymistä ja lopun ajan voin käyttää muuhun. Päivänaikana on muutenkin pari kertaa aikaa kirjoitus hommille, suunnittelulle ja muulle.