¤¤¤¤¤ TAMMIKUUN TÄHDET¤¤¤¤¤
Eli mukaan kaikki , joilla laskettu on tammikuussa, tai liki :)
Itsellä laskettu on 30.12.2009,
mutta jos kahdesta edellisestä raskaudesta mitään voi päötellä, niin tammikuulle menee..
Nyt on kasassa rv 4+5 ja edelliset lapset on molemmat poikia -01 ja -04 syntyneet...
Kommentit (146)
RvaRuljanssi........................25.12.2009
Jafa.........................................30.12.2009
Auringo...................................01.01.2010..........TYKS
mussukka76.........................01.01.2010..........Naistenklinikka
Niina1980 .............................01.01.2010........
Elisabet_B.............................01.01.2010..........Jorvi
Larubia...................................02.01.2010..........Jordania
Pepiliina.................................03.01.2010
Katariina-82...........................03.01.2010.........KYS
Peber......................................03.01.2010
Mairanne................................04.01.2010.........TYKS
Anan........................................04.01.2010.........Israel
mein386.................................04.01.2010.........TAYS
Emilia74.................................04.01.2010........
Manteli79................................04.01.2010.........Tammisaari
Kolmosmuru.........................05.01.2010..........Naistenklinikka
ihmetys...................................05.01.2010..........OYS
Tanjuska77............................05.01.2010.........SEKS
tiialiia.......................................06.01.2010.........TAYS
Sannis85................................07.01.2010..........Päijät-Hämeen keskussairaala
tuplamami08.........................07.01.2010..........TYKS
Sognatore79..........................08.01.2010.........OYS
Lotta-78...................................11.01.2010.........Jorvi
Mama78..................................11.01.2010
Jennuli-81..............................11.01.2010.........Hyvinkää
Una-84....................................11.01.2010
lokakuu83...............................13.01.2010.........SEKS
sirusade.................................13.01.2010
ciara81....................................15.01.2010.........Hyvinkää
Vihreä......................................16.01.2010.........Jorvi
Vanilla84.................................18.01.2010.........OYS
assiS.......................................19.01.2010
Sofie.........................................23.01.2010.........Hyvinkää
Tervetuloa uudet ja onneksi olkoon iloisista uutisista! Ja sofielle upeaa hääpäivää lauantaille!
Hoksasinpa kun luin juttujanne että veljellä on häät elokuussa :) Mutta onneks meillä lähipiiri tietää niin ei tartte mahaa piilotella. Ostin ulkomailta jo vuosi sitten mekon kyseiseen tapahtumaan, saapas nähdä meneekö se sitten enää elokuussa. Hitsi, jos se ei mene niin mulla on iso ongelma edessä.. Mutta nyt ei auta kuin odotella ja katsella miten maha kasvaa..
Onko teillä ollut mielialojen vaihteluita? Mua itkettää ihan kauheen helpolla, syyttäkin.. Ja oon ollut pari päivää välillä kauhean ärtynyt, niin koira kuin mieskin saa osansa piikeistä.. Tuntuukin välillä että pitäis päästä yksin johonkin tuhiseen ja äriseen. Eilen yritin joogata television mukana (kun mieheltä tulevat kommentit siitä että vain syön ja makaan alkavat jo lähinnä vituttaa) niin kyllä meni hermot sen joogaamisen kanssa. Miten ihmeessä voin tietää mihin asentoon mun pitää vääntäytyä kun kuvataan vaan jonkun naamaa.. Eli hermopoloset on mennyttä kalua.. :( Sitten kun sisko tuli illalla kylään niin ekaksi aloin vollottamaan. Kyllä voi olla pää sekaisin yhden raskauden takia..
Sognatore 6+0 (seitsemäs viikko jo onneks lähti käyntiin)
EX RIESA, TÄNÄÄN UUDELLA NIMIMERKILLÄ HELKAMA, eli siis uusi vanha tulokas liittymässä tammikuisiin, testillä jonka tänään tein.
Vanhojen kuvioiden perusteella menkat pari päivää myöhässä ja siis taatusti raskaus alullaan.
Eli tammikuun puoleen menee, kauriin merkkiin toivottavasti, kun kaikki muutkin ipanamme ovat tehty joko "elukoihin" tai sitten "nilviäisiin".
Perheestä siis löytyy kaksi skorpparia, rapu, leijona, kala ja oinas.
Nuorin on vasta 5 kuukautta vanha ja lapsia siis 6.
Tämä viimeisin siis 7:s.
Suurperheellinen rajan toiselta puolelta.
Alussa on kovin tämä juttu, joten ei tässä vielä liputeta vaan odotellaan ihan rauhassa...
Pusut kuonoon.
Helkama siis.
RvaRuljanssi! Seurailin palstaa edellistä lasta odottaessani, mutta en saanut aikaiseksi hankkia nimimerkkiä vielä silloin. Mutta meilläkin oli silloin la 27.11.!
Ja nyt ollaan täällä taas! Sama juttu rintojen kanssa, yksi syy, etten meinannut uskaltaa raskaustestiä tehdä, oli se kun rinnat ei tunnu juuri lainkaan kipeiltä. Ehkä rintsikoissa hieman runsaammilta, mutta esikoista odottaessa en todellakaan voinut nukkua mahallaan tms. Meilläkin imetys loppui tuossa maaliskuussa, ja onhan ne nyt muutenkin aika erilaiset kuin ennen, ja mielestäni ihan hyvällä tavalla :).
Maha täälläkin turvoksissa todella pahasti! Ja siis minulla viikkoja on niin vähän että oikein hävettää... Meillä juhlia on kyllä, mutta onneksi nykymuoti suosii tuollaista melko löysää linjaa... Minulla viimevuotinen mekko, joka lähtee rintojen alta valtoimenaan hulmuamaan. Siihen ajattelin luottaa, ja jos näytän siltä että olen raskaana, niin saavatpahan jotain miettimisen aihetta. Ja jos tulevat kysymään, mutta en halua vielä paljastaa, niin ainahan voi sanoa että ei, en ole raskaana, olen vaan läski...
ON: väsyttää, väsyttää, väsyttää. Pakko oli laittaa poika tänään päikkäreille tuntia normaalia aiemmin, kun en enää pysynyt hereillä... Yöllä en saa nukuttua ollenkaan, päivisin vaan. Jotenkin yöllä vaan valvottaa, ilman mitään syytä. Kuvottaakin aikalailla, ja jostain syystä makea ei oikein maistu. Ei todellakaan ole normaalia täällä suunnalla... Ben&Jerrysin jätskiä ois ollu tarjolla tänään, mutta ei pystyny, vaikka kuinka yritin tsempata itteäni. No, eiköhän tää vaihe mene ohi...
Nyt nukkumaan. Hyviä öitä!
Vihreä
Tervetuloa tammikuisiin.
Itse olen ollut täällä sydän syrjällään kun eilen alkoi vuotaa. Ei paljon, mutta pyyhkiessä tuli. Aluksi koitin olla huolestumatta, mutta viimein menin ultraan tarkistuttamaan tilanteen. Helpotus oli suuri kun kohdussa oli viikkoja vastaava sikiö, jonka sydän löi. Vuoto juhtuu imeisesti kohdunsuulla olevasta hematoomasta, jonka ei pitäisi vaikuttaa raskauden kulkuun, mutt vuotoa vielä tulee. Kyllä se kerkes kuitenkin säikäyttää. Tänään ollut sitten kauhee olo koko päivän, joten en ole kerennyt ajatella koko vuotoa. Ihan vähän tuli nyt illalla. Taidan kuitenkin oman mielenrauhan vuoksi käydä puolentoista viikon päästä siellä ultrassa, jonka jo varasin.
Meillä on tulossa 6.6. ristiäiset ja ollaan miehen kanssa kummina. Joku kolttu täytyy päälle mahuttaa. Vielä ei ole maha kasvanut, mutta välillä turvottaa, niinkuin täällä muillakin. Syyskuussa on sitten serkun häät, mutta siellä saakin jo pieni kumpu näkyäkin.
kolmosmuru 6+3
Hivuttaudun pikku hiljaa tänne, kun tikkuun tuli tänään 2 viivaa :) Kolmas lapsi olisi tulossa, LA 19.1.09. Varsinaisesti ei edes tätä keretty yrittää, tuttua jo aiemmistakin raskauksista tämä ilmiö ;) Kovasti jo mietin, että näinköhän plussaa näyttää, kun oireet hävisivät silloin, kun menkkojen piti alkaa... mutta näinhän siinä kävi :) Aika lievillä oireilla täällä siis tällä hetkellä mennään.
Mieli tekisi alkuraskauden ultraan, mutta en usko, että siihen on rahaa :( Olisi vaan kiva varmistaa, että on oikeassa paikassa eikä kohdun ulkopuolella...
Hyviä vointeja kaikille ja tullaan tutuksi!
ja muutkin plussanneet! Tervetuloa tammivauvojen suureen perheeseen!
Kolmosmuru oli taatusti huolesta harmaana, onneksi syy selvisi ja kaikki on hyvin. Ymmärrän kyllä että silti olet varpaillasi, niin olisin varmasti itsekin. Tsemppihali!
Onnea tulevalle rouvalle, saitte Sofi hienon hääpäivän :) Täällä ainakin aurinko paistaa ja linnut laulaa.
( . ) Rytmini on näköjään sellainen että herään joka yö kolmen ja neljän välillä mahakipuihin, välillä tulee myös oksu. Hajuherkkyys on mulla lisääntynyt siten, etten kestä pahoja hajuja ollenkaan, yleensä mulla on aika huono hajuaisti. Viime yönäkin oli tilanne aika koominen, haistoin oman pieruni ja oksensin X)
Siis lievästi mentaali näky kun kyykin halailemassa pönttöä keskellä yötä ja nauran.... Oli nimittäin jo sen luokan koominen tilanne että alkoi itseäkin huvittamaan! Tissikivuista on täällä keskusteltu, mulla oli eilen illalla ekan kerran tissit aika kipeenä, mutta tilanne on nyt siltä osaa ohi. Turvotuksen olen huomannut housujen kiristymisenä ja vyö pitää jättää tosi löysälle, muuten tulee huono olo.
Ihanaa ja aurinkoista lauantaita kaikille!
Jennuli-81 rv 5+5
Jennuli-81; meinasin nauraa pissit housuun sun pierujutulle :D Osaan kuvitella kuinka koominen olo on ollut pöntöllä :P
Ja paljon onnea Sofille <3 Todella kaunis ilma on myös täälläpäin; toivottavasti koko Suomi nauttii samanlaisesta kelistä.
Tanjauska77 rv 6+5
Vihreä: Hauska kuulla, että sulla on ollut edellellisessä raskaudessa sama LA kuin mulla. Millä viikolla poikasi syntyi? Meidän tyttö odotutti aina viikolle 41+6 asti, jolloin kalvot sitten puhkaistiin. Tajusi siitä viimein syntyä ;)
Kiva myös kuulla, että tuo rintojen oireettomuus on normaalia näin pian imetyksen loputtua. Mainitsin kyllä asiasta jo neuvolassa, jossa terkka kertoikin tuntemusten olevan toisen kanssa erilaisia.
Ja mulla on tuon väsymyksen suhteen aivan samaa, että päivisin olen kuin raato ja öisin kierin valveilla!
Jennuli-81: Hauska tuo omasta pierusta johtunut oksennus!!!!! :D
Kolmosmuru: Varmasti tuollainen vuotelu säikäytti pahemman kerran, mutta hyvä että syy löytyi. Itselläni oli ennen esikoista tuulimunaraskaus ja se vuoteli pariinkin kertaan ennen varsinaista keskenmenoa. Tosi suuri pelko jäi kaikenlaisiin vuotoihin raskauden aikana. Useinhan vuodoille on tuollainen suht harmiton syy, mutta joskus se tosiaan enteilee keskenmenoa.
Omaa napaa: Mulla oli eilen aivan kaamea oksentelupäivä. Aamulla erehdyin juomaan jättilasillisen vettä tyhjään mahaan ja se lensi kaarena pihalle. Päivän mittaan oksentelinkin sitten kaiken syömäni (paitsi pakastemustikat pysyivät sisällä). Mietin, olikohan tuo kuitenkin jotain vatsatautia, kun paha olo iski aina syömisen jälkeen. Eikö raskauspahoinvointi synny mieluummin siitä tyhjästä vatsasta? No, pääasia että tänään kaikki on taas pysynyt sisällä. Olin yöllä fiksumpi ja söin keksin pissareisulta palattuani. Samoin aamulla puputtelin sängyssä pari keksiä ja jätin sen veden kittaamisen vähemmälle.
RvaRuljanssi rv 8+1
RvaRuljanssi: Minulla loppui odotuspuolen tarkkailu näillä sivuilla jo viikolla 32, kun jouduin sairaalaan lapsivedenmenon vuoksi. Supistuksia oli viikolta 17. Meillä oli siis ensimmäinen pikkaisen kiireisempi kaveri. Nyt toivon että tämä menisi vaikka yliaikaiseksi, tai edes täysiaikaiseksi, ei nimittäin ollut kauhean helppoa aikaa toissasyksy. Ja nyt olisi tietysti aivan painajaista joutua sairaalaan edes pariksi päiväksi, kun esikoinen on kuitenkin aikamoinen mammanpoika.
Jennuli: Minä kierin täällä naurusta! Olipa päivänpiristys!
ON: ei mitään. Yöllä tuli kamala tunne, että tämä raskaus ei jatku loppuun asti. Toivottavasti se ei pidä paikkaansa. Kauhean raskaalta ei tunnu olo vielä, tuntuu, että kaikki oireet on omaa mielikuvitusta. Muutenkin tunteet ja pelot on ainoat, jotka tuntuvat aktivoituneen nyt viime päivinä. Esim. se vauvankaappausyritys on itkettänyt jo useaan otteeseen, olen yrittänyt olla kuvittelematta sitä tilannetta omalle kohdalle, siinä kovin hyvin onnistumatta. Siirryn siis synkistelemään itsekseni...
Vihreä
En muistanut tuota sun esittelyviestiä kysyessäni raskausviikkoja. Anteeksi, ei ollut tarkoitus udella keskosen syntymäajoista! Toivottavasti tämä raskaus jatkuu lähemmäs tuota laskettua aikaa! Mun sisko sai keskosvauvan lähes samoilla viikoilla kuin sinä ja oli se alku aika rankkaa. Näillä meidän serkuksilla ei kuitenkaan ole kuin pari viikkoa ikäeroa ja on ollut ihana nähdä, miten nopeasti keskoslapsi kuroi tuon "etumatkan" kiinni. Enää heistä ei huomaa mitenkään, että toinen syntyi lähes yliaikaisena ja toinen keskosena!
Tällä kertaa olen ihan vain tyytyväinen, jos vauva syntyy lasketun ajan jälkeen, jotta molemmat lapset eivät olisi ihan loppuvuoden tirriäisiä. Esikoisen kohdalla itseäni huoletti (lasketun ajan oltua ja mentyä) lapsen koko, kun SF-mittani huiteli loppuun asti jossakin käyrien yläpuolella. Ja viimeisen viikon yksin palstalle kirjoittavana oli aika tympeä olo. Lapsi kuitenkin syntyi ihan kivan kokoisena ja juuri oikeana päivänä ;)
RvaRuljanssi
taas pitkästä aikaa aika antaa periksi jopa kirjoittamiselle, taustalla olen vaan ehtinyt viime viikolla lueskelemaan juttujanne.
jennuli: meinasin kuolla nauruun tosta sun pieru jutusta, mutta itselläni meinasi käydä liki samoin. Ajelin moottritiellä tänään iltapäivällä ja tyttö pieraisi takapenkillä... haju oli kamala ja itselläni oli täysi työ keskittyä tiellä pysymiseen, sen verran puistatti, huh.
Tervetuloa muuten myös Vihreä joukkoon suureen ;-) epätoivo oli tainnut sinutkin vallata ennen plussaamista, Onnea kuitenkin plussasta !
Onnea myös kaikille muillekin uusille tammikuun toivoille.
Kolmosmurulle jaksamista takaraivossa asuvien pelkopeikkojen kanssa, uskon että jokainen veritippa saa sydämmen kurkkuun. itsekin pelkään vähän niinkuin jokaista vessa reissua, vaikka en ole kokenut keskenmenoa, kolmannen kohdalla sitä pelkää vielä enemmän.
ON: lisää oireita odotellessa, en yhtään muista milloin alkoi pahat olot jylläämään kakkosen kohdalla. tällä hetkellä vain hetkittäisiä huonon olon aaltoja ja tietty hajut yököttää. rinnat on niiiiiin kipeet ja turvonneet että vatsallaan en voi edes nukkua, en muista tätä näin voimakkaana kokeneeni edellisten kohdalla, mutta kaiketi ne oireet on jokaisessa raskaudessa erilaiset, vai onko ?
Synnytyssairaalaa en näemmä ilmoittanut, eli Jorviin menen jos pääsen. riskiraskaus edessä kuitenkin 50% todennäköisyydellä, joten silloin joudun naistenklinikalle. Kohdalleni voi kuitenkin laittaa Jorvi siihen asti kun tiedän tämän lapsen tilasta enemmän.
Ennen kuin tästä tulee romaani niin aurinkoa kaikille ;-)
Sirusade 5+3 luulisin
tästä haju-jutusta on tullut nyt ihan vakkarikäytäntö. En siis kestä oman pierun tai kakan hajua oksentamatta :/ Piti viedä vessaan erillinen oksennusastia, jotta voin ryykätä rauhassa samalla kun suoritan noita muita asioita. Tuli vähän liian kiire kiskoa housuja ylös ja alas ja kyykätä ja kumarrella pöntölle, josta on tulossa hyvin nopeasti tosi palvottu kotialttari. Miehellä on mun kustannuksella vähän liiankin hauskaa...
Uuh, sori likaiset yksityiskohdat, tää oli tällanen paska juttu.
Kiva kuulla susta sirusade, saanko kysyä miksi sulla olis riskiraskaus tulossa? Olet ehkä joskus siitä mainiinutkin mutta en saanut nyt päähäni enkä löytänyt viesteistäkään.
Jennuli-81
Hei!
Meinasin tippua tuolilta täällä kun lueskelin juttuja, on se jännä miten herkäksi voi hajuaisti mennä. Itsellä huomasin saman asian ennen plussaamista, kun keskustelin koiran kakasta, ja tästä kuvitelmasta tuli todella huono olo. Luulin, että kyse oli hyvästä mielikuvituksesta (josta olen voinut pahoin aiemminkin, vähemmän tosin) mutta syykin sitten selvisi plussatessa.
Kiva, kun porukkaa tulee lisäää. Oli niin hieno ilma tänään, harmitti toisaalta kun istuin lastenhoitokurssilla päivän. Sain onneksi ottaa aurinkoa kumminkin iltapäivällä :)
Yllättävän hyvin mennyt viime päivät, on ollut tekemistä, eikä muutenkaan ole aina edes muistanut olevansa raskaana, kun oireita ei ole paljon ollut.
Vanilla
rv 5 (päivät jo hukassa)
Hei.
Laskettu aika on 14.1.10 ja TAYS. Tällä hetkellä löytyy arat rinnat, jumalaton väsymys ja lievää päänsärkyä.
Paljon parampi olo kuin ensimmäisen raskauden aikana, siksi välillä todeksi vaikea uskoakkaan. Olin kipeä viime kuun ja eikä tuo seksi oikein kiinnostanut, mutta sillonhan se sit kuitenkin nappasi. :) Monta kuukautta ensin kun yrittämällä teimme
Heissan,
eksyin juuri ensi kertaan vauva.fi -sivustolle ja olipa ihana huomata, kuinka paljon täältä löytyy samassa tilanteessa olevia ihmisiä. Ihanaa myös siksi, että vielä tässä vaiheessa en ole asiasta monellekaan ihmiselle viitsinyt kertoa...
Olen vielä ihan uskomattomissa tunnelmissa raskauden kanssa. Teimme testit reilu viikko sitten pahoinvoinnin ja menkkojen myöhässä olemisen siivittäminä. Ja positiivinen tulos sieltä tuli kahden eri testin voimin. Äitienpäivän kunniaksi halusimme asian myös kertoa omille äideillemme, vaikka tietenkin tiedostamme kuinka kaikkea voi näin alkuvaiheesssa tapahtua. Oma äitini on kuitenkin 7kertainen synnyttäjä, jotenka en malttanut odottaa, että pääsen jakamaan asian hänen kanssaan. Laskettu aikani näiden sivujen laskurin mukaan olisi 2.1.2010. Uskomattoman ihanaa! Synnyttämään toivottavasti pääsen Hkin naistenklinikalle.
Neuvolan sain vasta toukokuun loppupuolelle ja olo on hieman hermostunut. Jotenkin näin ensikertalaisena haluaisi päästä juttelemaan jonkun kanssa ja kuulemaan, että onko kaikki niinkuin pitää. Nyt täytyy vain luottaa testeihin ja omaan fyysiseen, hyviin raskaalta tuntuvaan, olotilaan. Pahoivointi on ollut aikamoista viimeiset viikot, perjantaina töissä jouduin jopa halailemaan pönttöä. Saa nähdä koska joku huomaa oudon käytökseni siellä. Vielä en kuitenkaan töissä halua asiasta kertoa. Lisäksi olen todella väsynyt ja aistit ovat äärimmillään. Kahviin kohdistuva addiktiivinen rakkauteni on vaihtunut yökötykseen ja aktiiviseen teenjuontiin. Huvittava juttu.
Tsemppiä kaikille muille tammikuisille odottajille ja kuulemisiin! :)
nuvolina79 rv 7 B-)
Heissan,
hakeuduin juuri ensi kertaan vauva.fi -sivustolle ja olipa ihana huomata, kuinka paljon täältä löytyy samassa tilanteessa olevia ihmisiä. Ihanaa myös siksi, että vielä tässä vaiheessa en ole asiasta monellekaan ihmiselle viitsinyt kertoa...
Olen vielä ihan uskomattomissa tunnelmissa raskauden kanssa. Teimme testit reilu viikko sitten pahoinvoinnin ja menkkojen myöhässä olemisen siivittäminä. Ja positiivinen tulos sieltä tuli kahden eri testin voimin. Äitienpäivän kunniaksi halusimme asian myös kertoa omille äideillemme, vaikka tietenkin tiedostamme kuinka kaikkea voi näin alkuvaiheesssa tapahtua. Oma äitini on kuitenkin 7kertainen synnyttäjä, jotenka en malttanut odottaa, että pääsen jakamaan asian hänen kanssaan.
Laskettu aikani näiden sivujen laskurin mukaan olisi 2.1.2010. Uskomattoman ihanaa! Synnyttämään toivottavasti pääsen Hkin naistenklinikalle.
Neuvolan sain vasta toukokuun loppupuolelle ja olo on hieman hermostunut. Jotenkin näin ensikertalaisena haluaisi päästä juttelemaan jonkun kanssa ja kuulemaan, että onko kaikki niinkuin pitää. Nyt täytyy vain luottaa testeihin ja omaan fyysiseen, hyviin raskaalta ;) tuntuvaan, olotilaan. Pahoivointi on ollut aikamoista viimeiset viikot, perjantaina töissä jouduin jopa halailemaan pönttöä. Saa nähdä koska joku huomaa oudon käytökseni siellä. Vielä en kuitenkaan töissä halua asiasta kertoa. Lisäksi olen todella väsynyt ja aistit ovat äärimmillään. Kahviin kohdistuva addiktiivinen rakkauteni on vaihtunut yökötykseen ja aktiiviseen teenjuontiin. Huvittava juttu.
Tsemppiä kaikille muille tammikuisille odottajille ja kuulemisiin! :)
nuvolina79 rv 7 B-)
Päivä alkoi pukeutumisongelmien merkeissä, tavallinen napitettava kauluspaita oli niin tiukka että tunikalinjalle jouduin vaihtamaan.. Siis oikeasti, esikoisen kanssa mulla ei raskauden puolivälissä ollut vielä selvästi näkyvää vauvamahaa, kakkosen kanssa äitiyshousut otettiin käyttöön jo viikolla 10 ja nyt joudun tällä menolla kaivamaan ne kaapista jo ensi viikolla.. Toivottavasti tää on vain jotain ohimenevää turvotusta, en haluaisi vielä kertoa raskaudesta esim. töissä. Onneksi mulla ei ole mitään juhlia tulossa kuten jollain täällä oli..
Tapasin eilen parhaan ystäväni ja teki niiin mieli kertoa, mutta onnistuin pitämään suuni kiinni. Miehen kanssa eilen juteltiin, että vanhemmille voisimme kertoa alkuraskauden ultran jälkeen (menen yksityiselle 1,5 viikon päästä, jolloin kasassa 7+1), toistaiseksi tietää vain yksi työkaveri, joka on myös mun hyvä ystävä. Kiva kun on edes joku, jolle asiasta voi puhua.
Lotta (rv 5+4)