¤¤¤¤¤ TAMMIKUUN TÄHDET¤¤¤¤¤
Eli mukaan kaikki , joilla laskettu on tammikuussa, tai liki :)
Itsellä laskettu on 30.12.2009,
mutta jos kahdesta edellisestä raskaudesta mitään voi päötellä, niin tammikuulle menee..
Nyt on kasassa rv 4+5 ja edelliset lapset on molemmat poikia -01 ja -04 syntyneet...
Kommentit (146)
Esikoisen LA 11.1
Ensimmäinen ultra olisi 1.6.
Onnellinen =)
...meitä onkin jo paljon, kiva juttu.
Itsellä olo on vaihteleva. Välillä olen ihan pohjalla pahanolon kanssa ja välillä ok olo on ok. Rinnat on kipeät ja huimaa edelleen. Öisin nukun huonosti kohdun kannatin vihlaisuiden vuoksi, jalkojen suoristaminen saa aikaan kauheen kivun tonne nivusten seutuviin. En muistanutkaan, että ne ovat noin pahoja. Väsymys on kanssa kova, viikonloppuna tuli nukuttua päikkärit la ja su.Täällä pähkin varaanko alkuraskauden ultran vai en. Toisaalta haluaisin varmuuden raskauden tolasta, en halua unelmoida tonne viikolle 12 ja pettyä pahasti niskapussi ultrassa. Toisaalta haluaisi säästää sen 100 euroa muuhun.
kolmosmuru 5+6
Olin taas ultrassa, koska tätä alkuraskautta seurataan nyt tarkasti noiden kahden edellisen keskenmenon vuoksi. Lääkäri tutki ruutua hyvin pitkään, ei näyttänyt mulle. Itku meinasi tulla, olin ihan varma, ettei kohdusta löydykään enää mitään. Sitten lääkäri käänsi ruudun mua päin ja sanoi: "Tällaista täältä löytyy. Varmaan osaat itsekin tulkita."
NIITÄ ON KAKSI!!! molemmilla on myös sykkeet jo!
Mä en kestä, ajatukset on täysin sekaisin ja itkettää ja naurattaa. Elämä on ihanaa ja miten tällainen tuplayllätyspaketti voi tulla meille?! Aivan mahtavaa!
Onneksi olkoon Mairanne! Voin vaan kuvitella:) Onneksi hyviä uutisia. Pari hoitajaa värväätte avuksi, perheestä tai muita, niin hyvin sujuu. saa nähdä onko meille tulossa yksi vaiko kaksi tuhisijaa.. Perheessä (minun puolella) on kaksosia (itse asiassa olen itsekin). Ihanaa ois kummin vaan käy...Oon jo miettiny ite, tuleeko poika vai tyttö. Pojalta nyt tuntuis enemmän.
Vanilla
Itsellä alkaa huoli painaa puserossa näiden mahakipujen vuoksi. Vatsaa alkaa polttaa ja kipu on mielestäni aika kova, välillä ihan pitää alkaa huojutella kun se helpottaa. Maha muuttuu myös ulkopuoleleta ihan kuumaksi. Viime yönäkin heräsin siihen kahden aikaan, meni vartissa ohi. Eipä ole saanut tässä kyllä kovin hyvin nukuttua, heräilen muutenkin vähän väliä. Onko muilla kokemuksia tällaisesta? En tiedä voiko olla kohdun kasvukipuja vai mitä? Eilen ja tänään on lisäksi tullut tosi hassuja tuntemuksia, kuin elohiiri kohdun seudulle, vipattaa hetken aikaa.
Sain tänään varattua ajat varhaisultraan yksityiselle tälle torstaille, kunnallisen eka neuvolakäynti meni kesäkuun ekalle viikolle. Ajattelin että saisin tolla ultralla mielenrauhan siitä, mitä nää kivut on ja onko masussa kaikki oikeissa paikoissa ja hengissä. Mulla oli ihan täys työ muuten pitää itseni kasassa kun juttelin neuvolan tädin kanssa tänään, alkoi niin kovasti itkettää - ihme herkkis... Eilen tuli ekan kerran halailtua pöntön kanssa ja mitään vuotoa ei ole onneks ollut, ne oli neuvolan tädinkin mielestä hyviä merkkejä :)
Jennuli rv 5+0
kun käydessäni entisiä työkavereita moikkaamassa tunsin pikkuhousuissa märkää :( Kauhea paniikki tuli, piti heti käydä tarkastamassa että tuleeko mulla verta. Onneksi ei, oli vaan valkovuotoa tullut vähän..
Meilläkin muuten on kaksosia suvussa. Mun äiti on veljensä kanssa kaksonen ja mun miehen isän sisarukset on kaksosia.. Että saapas nähdä miten mun massussa, eleleekö siellä yks vai kaks asukkia :) Mulle se yks riittää vallan hyvin, kun vaan terve tulis niin se olis tärkeintä.. Vaikka toisaalta vähän tyttöä toivonkin.. :) Onko teillä toiveita sukupuolesta?
Jennuli, mulla oli silloin 4+3-4+5 ihmeellistä mahakipua. Terveydenhoitaja meinasi että ne on kohdun kasvukipuja. Ja jos vuotoa ei ole niin kaikki pitäis olla kunnossa.. Toivotaan että niin se on!
sognatore 5+3
Jafa.........................................30.12.2009
Auringo...................................01.01.2010........TYKS
mussukka76.........................01.01.2010........
Niina1980 .............................01.01.2010........
Elisabet_B.............................01.01.2010........Jorvi
Larubia...................................02.01.2010.......Jordania
Pepiliina.................................03.01.2010
Katariina-82...........................03.01.2010........KYS
Mairanne................................04.01.2010........TYKS
Anan........................................04.01.2010........Israel
mein386.................................04.01.2010........TAYS
Emilia74.................................04.01.2010........
Manteli79................................04.01.2010........Tammisaari
Kolmosmuru.........................05.01.2010
ihmetys...................................05.01.2010........OYS
Tanjuska77............................05.01.2010........SEKS
tiialiia.......................................06.01.2010........TAYS
Sannis85................................07.01.2010........Päijät-Hämeen keskussairaala
Sognatore79..........................08.01.2010........OYS
Lotta-78..................................11.01.2010.........Jorvi
Mama78.................................11.01.2010
Jennuli-81..............................11.01.2010.........Hyvinkää
Una-84....................................11.01.2010
lokakuu83...............................13.01.2010.........SEKS
ciara81....................................15.01.2010.........Hyvinkää
Vanilla84.................................18.01.2010
assiS.......................................19.01.2010
täällähän on plussanneita vaikka ja kuinka.
Tein plussa testin vajaa viikko sitten, mutta muutamia päiviä tässä on mennyt ns. asiaan totutellessa. Olen toki äärettömän onnellinen, mutta monet huoletkin mieltä jo rasittamassa.
LA olis laskurin mukaan 13.1.2010 ja kolmatta odotellaan. Edelliset on poika-99 ja tyttö -03, joten vauva ajat ei ihan tuoreessa muistissa.
Yksityselle varasin ultran viikolle 7+ jotain ihan vaan omaa mieltä rauhoittaakseni, neuvolaan en ole vielä soittanut.
Täällä myös kärsitty ihmeellisistä vatsa kivuista aika ajoin, joten kyllä ne Jennuli kuuluu asiaan, ymmärrän kyllä huolesi ;-)
olo on välillä etova, mutta pahin on vielä luultavasti edessä, rinnat on niin julmetun kipeet ja turvoksissa että oksat pois. silti nämä oireet saa välillä hymyilemään ;-)
Kiva nähdä täällä tammikuisissa niin paljon tuttuja nimiä kuumeilijoiden puolelta ;-)
mukavaa viikkoa kaikille !
Sirusade 4+6
Onnea kovasti, Mairanne, kaksosraskaudesta! toivottavasti kaikki menee hyvin :) oireetkinha voi olla kaksinverroin "kivemmat".. mut tuplaonni! :)
Jennuli, alamahakipua on ollut mullaki..mut menny jo ohi. tuntu vähä niiku menkkakivuilta. kuulostaa kuulostavan asiaan, niin monella samoja tuntemuksia :)
Kovasti jo haluttas oma nyytti ottaa syliin <3 kohta varmaan jo saa tietää, ihmettelevät kun illanistujaisissa vesilinjalla.. ei vaa haluais että vielä tietävät. vaikka kertoa haluttaiski jo :)
.. kuin myös edellisissä raskauksissa, eli asiaan kuuluupi. Täällä päivät aloitetaan nyt tuoremehulla, joka haetaan juosten jääkaapista ja lasillinen tyhjennetään kolmessa sekunnissa :D tällä konstilla on pahoinvointi toistaisekis voitettu..
Kuopus (täyttää kohta 2) on keksinyt, että pitää päästä jo alkuyöstä vanhempien väliin nukkumaan. Ei siinä mitään, mutta kova on poika potkimaan, joten raskauden edetessä täytyy kyllä pikkumiehen pysytellä omassa sängyssään, muuten en varmaan uskalla nukkua. Vähän huolestuttaa kyllä, miten meillä yöt menee sitten kolmen muksun kanssa, kun myös esikoinen (3,5 v) heräilee vielä jonkun verran öisin.
Onnea Mairanne tuplauutisesta! Itse toivon kovasti, että ultrassa kahden viikon päästä löytyisi vain yksi, muuten ollaan kyllä meidön perheessä helisemässä..
-Lotta (rv 5+1)
Täällä istuttiin viime yö vessassa ja vatsa oli ihan kuralla... lieko vatsatauti vai kuuluuko alkuraskauteen?
Onnea sille , joka sai tietää kaksosista... Kaksi iskua samalla kertaa!!! Hienoa!!!
Pienin pojista flunssassa, joten ei menty päväkotiin eikä töihin.
Ihan kiva olla kotona pari päivää ja haaveilla tulevasta vaavista...
Koskakohan kannattaisi kertoa töihin raskaudesta? ajattelin että sen kolmen kk päästä voisi olla paras aika...
Repsahdin muuten JO netin sukupuoli testiin, että kumpi olisi tulossa ja testi sanoi että poika!!!! Taas poika:) Jos se pitää paikkansa, ni mulla on kohta jalkapallojoukkue kasassa:)
Ciara viidettä viikkoa...
Alkaa kuume hiljalleen menemään pois, ja nyt ei ole tullut oksennettua vaikka hiukan huono olo onkin ja heikottaa varsinkin.
Mairanne, oih! Onnea tuplasti :) Varmasti on pää vähän pyörällä :)
Lotta-78: Meilläkin on 3-vuotias, joka on ollut aina levoton nukkuja. Viime yönä ravasi oman sängyn ja meidän sängyn väliä, itkeskeli milloin mistäkin (käsiä kutitti ja piti rasvata, näki pahaa unta ilmapallon paukahduksesta ja mitä vielä- ja joka kerta huusi kuin palosireeni 0.33-3.30 vähintään kymmenisen minuuttia muutaman kerran). Meillä nyt ei tosiaan ole kuin tuo yksi, väliin tunkija, mutta olen jo jonkin aikaa yrittänyt opettaa häntä että nukkuisi omassa sängyssään tai vaihtoehtoisesti patjalla huoneemme lattialla, jos on kipeä niin saa tulla väliin. Välillä nukkuu koko yönkin sängyssään, mutta harvoin heräämättä. Huonoina yönä kyllä tulee ajateltua, että mitenhän tässä jaksaa vauvan kanssa valvoa, mutta kai sitä sitten taas hormonien voimalla pitkälle pääsee :)
Täälläkin nipistelee mahaa jonkin verran ja joku reilu viikko tuli muutaman kerran alamaha ihan samanlaiseksi kuin harjoitussuppareissa, tuntui ihan kovalta, muttei sattunut. Eli kuulunee kaikki mahamöyrinät ilmeisesti asiaan.
Tänään pitäis hiljalleen päästä sohvalta ylös, ettei selkä menisi ihan jumiin ja pystyis sitten huomenna olemaan pystyasennossa vähän pidemmänkin ajan :)
Auringo rv 6+4
Töissä olen. Ihan ok olo ollut tänään, vain lievää kuvotusta. Nälkä tosin kokoajan. Lääkäriajan varasin kahden viikon päähän. Päädyin siis maksamaan ultrasta oman mielen rauhoittamiseksi.
Kivuista: Minullakin kaikenlaisia kipuja ollut tässäkin raskaudessa. En enää osaa niistä olla huolissaan, koska niintä on ollut molemmissa aikaisemmissakin. Jos vuotoa tulisi, sitten vasta huolestuisin.
Kolmosmuru ja tasan 6+0
Pulssi nakyy jo! Tanaan oli sitten jo toinen ultra kun viime torstaina ei viela nakynyt pulssia, pieni riisinjyvanen oli venahtanyt 'jo' 4.4mm pitkiksi :)
Viela ei olla kerrottu kuin yhdelle kaverille ja mun personal trainerille, nyt uskaltaakin sitten kertoa jo siskolle ja vanhemmille, kaikki muut saavat varmaan odottaa viikon 12 ultraan tai kunnes vatsa ponnahtaa esille, kumpi sitten tuleekaan ensin.
Ruokahalu on poissa, etova olo ja muutenkin kaikki mita tavallisesti soin esim. aamiaiseksi aivan puistattaa. Rinnat alyttoman kipeet ja pullistelee. Kylmia aaltoja useampi kerta paivassa. Kahvi ei maistu enaan lainkaan, siinapa onkin sitten selittamista 'miksi nyt juot porkkana-tuoremehua joka valissa ja et vielakaan halua kahville?' :p
Anan 6+1
Mun mahalaukku tuntuisi kutistuneen. Mulle tulee tosi nopsaan ähky, ja sit kun en syö paljoa niin tulee nopsaan nälkä kans. Tosi rasittavaa :/
Tulin just työpaikkalounaalta, ruoka oli hyvää, mutten pystynyt puoliakaan syömään. Otin vielä lautaselle normaalia pienemmän annoksen, enkä ottanut lainkaan perunoita tai muuta tärkkelystä. Ainoastaan salaattia ja lohta. Nyt housut kiristävät inhottavasti. Ei johdu vauvasta.
Ylihuomenna on neuvola, olisikohan niillä laitteilla mahiksia kuunnella sydänääniä? En millään malttaisi odotella ultraa mielenrauhan saamiseksi.
Elisabet rv 6+4
minäkin, vaikka vähän aikaista miettiä kai sitä. Olen rv 5+2 ja mukavasti neuvola-aika jo 19.5. :) Olen iloinen, sillä en osaa näin eka raskautta kokiessa alkaa ultraa heti varaamaan. Jospa siellä jotain selviäisi neuvolassakin, sitten mietin sitä ultran varaamista. Olenko siis käsittänyt oikein, että yksityiseltä puolelta jos haluaa näin aiemmassa vaiheessa? Rupesin tuossa miettimään sitäkin, kun olen ajatellut kertoa vasta sen rv 12 jälkeen kun on ollut se ultra (tai mikä se nyt oli) niin kesäkuun työpaikassa vois olla ihan hyvä kertoa raskaudesta, jos vaikka vessassa ravaan tai muuta. Niin on vähän kurjaa kertoa ensin töissä, ennen kuin olisi perhekään tietoinen asiasta... Että kai kerron heille sitten joko ennen työpaikkaa ja rv12:sta tai sitten en puhu töissäkään mitään ja juoksen vähin äänin vessassa jos tarvetta on.
Ei kai siinä muuta kuin etten halua surullista oloa ainakaan äidilleni, jos tämä kesken menisi. Enkä toisaalta vältä vatvoa asiaa serkun kaiman kanssa samassa tapauksessa, meillä kun läheinen suku, niin äidille kertoessa se luultavasti leviäisi äidin siskoille ynnä muillekin:(
Kuinka olette muuta kertoneet raskaudesta lähipiirille, missä vaiheessa?
Vanilla
Mä en nyt oikein ymmärrä mikä mun rv on. Tarina siis on tällainen että poistatin kierukan 23.3 ja gynekologi sanoi että voisin tulla raskaaksi toisen ovulaation jälkeen sillä ensimmäisen jälkeen limakalvo on vielä liian ohut. No muutenkin ajattelin että tässä menee vielä kauan enkä pohtinut sen enempää mitään päivämääriä. Minulla alkoi vuoto parri päivää kierukan poiston jälkeen ja se kesti ainoastaan 2 päivää. Muuta vuotoa minulla ei ole ollut.
23.4 alkaen voin pari päivää todella huonosti, oksetti ihan hirveesti ja ällötti ja sitä jatkui siitä eteenpäin lievemmin melkein joka päivä.
Tein raskaustestin 24.4 ja se näytti negatiivistä, Koska minua oksetti niin paljon luulisin että olisin jo ollut silloin raskaana??
8.5 tein sitten kolme testiä peräkäin ja kaikki näyttivät positiivista. Tein kolme sen takia että en käsitä miten tämä on voinut tapahtua näin äkkiä. Mieheni kanssa tujottellaan toisiamme ja hihitellään eikä uskota todeksi,
Minulla on ollut kierukka noin 8 vuotta eikä minulla ole ollut kuukautisia tänä aikana ollenkaan niinpä en edes muista kuinka pitkä kuukautiskiertoni on. Tässä nyt sitten pohdin että mitenköhän pitkällä tämä raskaus nyt sitten on. Osaako joku viisaampi sanoa?
Mahtaahan tämä on mutta huoletuttaa että onkohan se limakalvoi riittävän paksu jotta raskaus jatkuisi.
Vähän huono olo on koko ajan ja vatsa tuntuu kipeältä ja sitä kipristelee koko ajan. Ehkäpä paras vaihtoehto olisi mennä yksityiselle vahaisultraan?
Ihanan paljon odottajia meillä tammikuun tähdillä :) Ja tietysti joukkoon mahtuu lisää. Tervetuloa sirusade!
Jafa.........................................30.12.2009
Auringo...................................01.01.2010........TYKS
mussukka76.........................01.01.2010........
Niina1980 .............................01.01.2010........
Elisabet_B.............................01.01.2010........Jorvi
Larubia...................................02.01.2010.......Jordania
Pepiliina.................................03.01.2010
Katariina-82...........................03.01.2010........KYS
Mairanne................................04.01.2010........TYKS
Anan........................................04.01.2010........Israel
mein386.................................04.01.2010........TAYS
Emilia74.................................04.01.2010........
Manteli79................................04.01.2010........Tammisaari
Kolmosmuru.........................05.01.2010
ihmetys...................................05.01.2010........OYS
Tanjuska77............................05.01.2010........SEKS
tiialiia.......................................06.01.2010........TAYS
Sannis85................................07.01.2010........Päijät-Hämeen keskussairaala
Sognatore79..........................08.01.2010........OYS
Lotta-78...................................11.01.2010.........Jorvi
Mama78..................................11.01.2010
Jennuli-81..............................11.01.2010.........Hyvinkää
Una-84....................................11.01.2010
lokakuu83...............................13.01.2010.........SEKS
sirusade.................................13.01.2010
ciara81....................................15.01.2010.........Hyvinkää
Vanilla84.................................18.01.2010
assiS.......................................19.01.2010
Toista lasta odotellaan (esikoinen 12/07). LA olisi 25.12., joka toki on joulukuun puolella selvästi. Esikoisen odotusajasta viisastuneena toivoisin kuitenkin voivani kirjoitella suorilta tänne tammikuisiin. Kirjoittelin nimittäin silloin marraskuisissa (LA oli 27.11.), mutta vauva syntyikin vasta joulukuun 10. päivä. Siinä sitten jouduin lähes puoli kuuta kirjoittelemaan yksinäni...
Joten otatteko mut mukaan tammikuisiin? :)
Uskaltauduin tekemään raskaustestin pari viikkoa sitten, kun olin voinut jo monta päivää niin tolkuttoman pahoin. Kierto oli sen verran sekaisin esikoisen imetyksen jälkeen, etten uskonut positiivista tulosta saavani. Mutta sieltä se kumminkin iloksemme ponnahti! Viikko sitten pääsin alkuraskauden ultraan tarkistamaan, missä mennään, ja pieni riisinjyvähän siellä ruudulla pompotteli.
Oireina mulla on edelleen pahoinvointia sekä vilutusta ja väsytystä. Aika huono äiti tässä tuntee olevansa esikoiselle, kun ei oikein mitään jaksaisi tehdä. Mutta kaipa tämä vielä iloksi muuttuu, kun viikot vierivät.
RvaRuljanssi rv 7+4
Tänään, 30min, sitten tehty testi osoitti, että raskaana ollaan! :)
Aivan mahtavaa! Toinen tulossa, LA 19.1. Esikoinen on mallia -06.
Hassulta tuntuu, että näin se perhe kasvaa ja toista odotetaan, en tiedä kuinka erillainen tulee oleen tää rasakus.
Oireita ei mitään, ehkä vähän tullu etureppua lisää ja vähän nipistelee.
=D