¤¤¤¤¤ TAMMIKUUN TÄHDET¤¤¤¤¤
Eli mukaan kaikki , joilla laskettu on tammikuussa, tai liki :)
Itsellä laskettu on 30.12.2009,
mutta jos kahdesta edellisestä raskaudesta mitään voi päötellä, niin tammikuulle menee..
Nyt on kasassa rv 4+5 ja edelliset lapset on molemmat poikia -01 ja -04 syntyneet...
Kommentit (146)
Tanaan oli meillakin ensimmainen ultra ja aika saikahtaneena lahdin sielta pois silla ultraputken mukana tuli myos vahan verta, laakari kylla rauhoitteli minua etta voi olla ihan normaaliakin mutta etta rauhallisesti pitaa ottaa. Sydanaania ei viela nakynyt (rv 5+4), ensi tiistaina uusi ultra.
Larubia: joo, tervetuloa naapuriksi! :) Me asumme Tel Avivissa, linnuntieta km Ammaniin varmaan tulee jotain vaivaiset 40 mutta itse rajanylittaminen on onnenkauppaa. Ennen joulua yritettiin tehda spontaani viikonloppureissu mutta kaatui sitten viisumeihin yms.
Nakyiko sulla jo sydanaanet ultrassa?
Täällä vähän ikävempiä uutisia... meidän pikkuinen ei pysynyt matkassa mukana eli kesken meni tämä ensimmäinen raskaus! :( Eli minut voi sieltä listalta poistaa tältä erää... ylihän tästä on vaan mentävä ja uutta yritystä kehiin... toivottavasti päästään pian taas plussaamaan!!
Tsemppiä muille pikkuisen odotukseen!!
Hei kaikille!
Uskaltaudun minäkin kirjoittelemaan, vaikka en jaksa uskoakaan (ja pelkään koko ajan pahinta), että lähes omin voimin vauva lopulta alulle saatiin! Aloitettiin yritys 02/08 ja nyt toukokuulla olisi edessä ollut inseminaatio ja kesäkuulla koeputkikeräys. Joka tapauksessa ke 29/4 tein testin ja tänään vielä uuden ja hyvältä vaikuttaa:) Laskurin mukaan LA 4.1. Miehen kanssa ollaan onnesta soikeita, vaikka se pieni pelko koko ajan onkin takaraivossa. Lapsia ei ennestään kummallakaan ole ja ikääkin molemmilla jo 34v.
Puti - Voi, tosi surkeita uutisia. :( Toivottavasti plussaatte tosiaan pian, ja seuraava papu kestaa masussa ihan loppuun saakka.
Anan - Hienoa etta ultrassa kaikki oli hyvin! Pieni vuoto on ihan tavallista, toivottavasti ei ole kyse mistaan sen kummemmasta. Minulla oli ekasta raskaudesta pienta tiputteluvuotoa rv15 ja tokasta rv 7, molemmissa yhden paivan ajan. Mitaan erikoista syyta sille ei kummallakaan kerralla ollut. Ei nakynyt meillakaan ultrassa sydanaania viela, kun oli vasta rv5+2. Tokasta raskaudesta kavin ultrassa rv6+2 ja sydanaanet nakyivat. Yleensa ne alkavat nakya rv6-7. Milloin teilla on seuraava ultra?
Oho, no ei ole pitka matka Tel Aviviin "meilta"! Mutta olen tosiaan kuullut etta rajanylitys voi olla hankalaa, ja ilmeisesti jos Israelin leima on passissa, niin silla passilla on turha yrittaa Syyriaan tai muihin naapurimaihin. Israel-parka ei ole kovin suosittu niilla kulmilla.. ;) Olen kaynyt Israelissa kerran, mutta siita on kohta jo 20 (kaak!) vuotta, taisin olla 15v. Kavimme Eilatissa ja parin paivan retkella Jerusalemissa, tykkasin maasta tosi kovasti! Onko miehesi sielta kotoisin?
Tanne ei kuulu kummempia, muuttopuuhissa.. Housunkaulus alkaa jo iltapaivisin ahdistaa, ja ei ole edes kuudes rv menossa - apua! :/
Larubia 5+5
Pientä esittelyä voisin rustata. Olen 32v pääkaupunkiseudulta, mies on 33v ja meillä on lapset poika 8v. ja tyttö 5v (tai kohta ovat). Tämä tuleva on siis meille kolmas kullanmuru. Synnytyssairaala tulee olemaan naistenklinikka, kuten muillakin kerroilla.
Täällä olen edelleen varovaisen onnellinen, vaikka olen kai pöljä kun kokoajan pelkään keskenmenoa ja en voi uskoa tämän raskauden kestävyyteen. Minkäs sille itselleen mahtaa kun, molempia lapsia ennen olen saanut keskenmenon. Osaan silti iloita tästä ja olen tehnytkin jo laskelmat, milloin jään pois töistä yms. Oireita edelleen on se huimaus, rintojen arkuus ja lisääntynyt valkovuoto. Uutena oireena on ilmaantunut hajuherkkyys ja lievä kuvotus ajoittain. Ainiin ja sairas väsynyt kokoajan, kahvi ei maistu. Maha ei vielä mitenkään tunnu kasvaneen, välillä turvottaa. Ultraan ajattelin mennä n. rv 8 ja sitten varaan neuvolan.
kolmosmuru 5+3
Jafa.........................................30.12.2009
Auringo...................................01.01.2010........TYKS
mussukka76.........................01.01.2010........
Niina1980 .............................01.01.2010........
Elisabet_B.............................01.01.2010........Jorvi
Larubia...................................02.01.2010.......Jordania
Pepiliina.................................03.01.2010
Katariina-82...........................03.01.2010........KYS
Mairanne................................04.01.2010........TYKS
Anan........................................04.01.2010........Israel
mein386.................................04.01.2010........TAYS
Emilia74.................................04.01.2010........
Kolmosmuru.........................05.01.2010
Tanjuska77............................05.01.2010........SEKS
tiialiia.......................................06.01.2010........TAYS
Sannis85................................07.01.2010........Päijät-Hämeen keskussairaala
Lotta-78..................................11.01.2010.........Jorvi
lokakuu83..............................13.01.2010.........SEKS
Hei kaikki,
ensiksi pahoittelut putille, tsemppiä jatkoon!
Itsellä päivät hiljalleen menevät eteenpäin. Muutama kunnollinen pahanolon puuska tullut, mutta onneksi vain hetkellinen. Tunteet myös menevät laidasta laitaan, joistain asioista ihan yliherkkä, naurattaa hetken päästä oma käytös aivan, kun kyyneleissä olen jostain vähäpätöisestä asiasta ollut. Kiukkukin on herkässä, osaksi väsymyksen vuoksi tosin.
Jotain voisin tosiaan itsestänikin kertoa. Tosiaan Varsinais-Suomessa miehen ja tyttären kanssa. Opiskelen vielä, mutta tarkoitus olisi valmistua ennen äitiyslomalle jäämistä. Viimeiset isot työt vielä työn alla, joten ne vievät aikaa ja ajatuksia muualle, mutta toki täytyy toivoa raskauden etenevän hyvin, että saan nuo myös hoidettua.
Vaikka ajattelin, että en omalle äidilleni vielä raskaudesta kerro niin eräs sukulaiseni oli kylässä ja hänelle raskauteni paljastui joten äidillenikin asiasta kerroin, että hän saa varmasti tiedon minulta. Kovin iloinen oli asiasta.
Tänään jo rv 6+0, tuntuupa mukavalta kun tuo ensimmäinen luku tuosta suurenee.
auringo
Larubia: Seuraava ultra on jo nyt tulevana tiistaina just sen vuoksi etta viela ei nakynyt syketta, silloin olisi 6+2. Taalla on yleensa tuo ensimmainen ultra jossa tarkistetaan paikka ja sydanaanet ja sen jalkeen seuraava vk 12. Lisaksi sain vinon pinon verikokeita nyt sunnuntaiksi, taysiverenkuva ja 10 muuta testia veresta, 2 virtsa koetta yms. Yleensahan taalla viela juutalaiset tekee kaikenmaailman geneettisia yhteensopivuustesteja jo ennen raskaudenalkua (tai jopa ennen haita!), me ei niita sitten viitsitty tehda ja laakarikin sanoi etta meilla on niin erikoinen geeniperima yhdistelma ettei edes tieda mita geneettisia tauteja pitaisi etsia. Mieheni on taalta kotoisin.
Kylla te pystytte kaymaan Israelin puolella silleenkin etta pyydatte leimat erilliselle paperille, nain sailyy passit 'neutraaleina' ja voitte kayda myos Libanonissa, Syyriassa ja muissa lahi-idan maissa, tosin naita leimoja ei saa olla passissa silloin kun talle puolelle yrittaa :p
Hyvaa vointia kaikille! Taalla vasymys vei voiton tasta paivasta enka oikein saanut mitaan aikaiseksi, torkkunut vaan sohvalla koko iltapaivan. No, joskus nainkin :)
Olen 19v, odotan esikoistani syntyväksi tammikuun alussa.
Olen siis rv 5+1.
Olemme mieheni kans todella innoissamme, ei millään jaksaisi odottaa tammikuuhun asti! Onneksi aika menee nopeasti, meillä muutto edessä ja pakkaamista on todella paljon!
Kaikille teille IHANAA ODOTUSTA !
:x
Moi moi!
LA on 5.1.10 ja nyt siis rv 5+5. Esikoista odotellaan!
Kertoa halluisin kovasti jolleki, mies onneksi toppuuttelee. Ihana päästä tänne kokemuksia jakamaan!
Neuvolaan ei aikaa vielä varattuna. Oireita ollu pieni rintojen arkuus ja kuumuus. Treeneissä hikeä puskee tavallista enemmän ja läkähtyy heti. Muuten vointi mainio ja malttamaton! :)
Ainii, Oulussa synnyttän (OYS).
Katariina-82, mukava kuulla tuosta äidille kertomisesta. Pääsee juttelee sinun syntymästä ja on joku, joka innolla haluaa kuulla uudet kuulumiset :) ..mä yritän viel oottaa kertomisessa, äitille mullaki haluttas kertoo. Tuntuu et ei viel tajua koko raskautta..sit ku ekat sydänäänet kuuluu ni uskon et siellä jotain on :)
Kevättä ihanaa kaikille, pistäkäähä kuulumisia!
Elikkäs täällä rääpäistiin vapun kunniaksi plussaa tikulle. :x
LA ois 11.1.2010.
Uusioperheeseen kuuluu mies 34v, minä 30v (täytän kesän kuluessa 31), lapsia poika-95, poika-98, tyttö-98 ja poika-00. Eli aika isoiksi on nämä meidän lapsoset jo ehtineet kasvaa.. Missä välissä lie, en oo oikein huomannu tuota ajan kulumista. :D
Väsyneenä etoen, Mama 4+6
Tervehdys!
Ilmoittaudun ketjuun. Nettilaskurin mukaan LA 4.1.2010 ja esikoista odottelen. Näin alustavasti olen miettinyt synnytyspaikaksi Tammisaarta, mutta katsotaan nyt miten tilanne siellä etenee. Kättärin haikaranpesä sitten toinen vaihtoehto.
Tänään kävin äitienpäivän kunniasi oksentamassa ensimmäisen kerran. Kaikki mahdolliset raskausoireet löytyvät kyllä täältä...
5+6 :x
tästäkin suunnasta. Sain siirtopaperit tuolta odotuspuolelta, ilmeisesti byrokratian rattaat pyörivät sen verran hitaasti että jouduin pyörimään siellä 8 kiekkaa... Yksi varhainen km tuli myös koettua lokakuussa 6. viikolla.
Miehen kanssa asustellaan pk-seudulla, ollaan molemmat 28v ja yhdessä oltu teineistä saakka :)
(oksennustauko)
Nyt ollaan kovin iloisia tästä riisinjyvästä, vaikkakin ensi viikot jännittää, meneekö kesken vai pysyykö matkassa. Oireet on kyllä olleet ihan erilaisia ja torstai-iltana testattu plussa oli paljon paljon vahvempi kuin lokakuussa. Laskettu aika olis vauvan laskurin mukaan 11.1.2010 ja paikka kaiketi Hyvinkää. Ihanaa äitienpäivän iltaa kaikille!
Jennuli-81 rv 4+6
Minäkin voisin mukaan liittyä. Ehkäisy on jätetty pois 2005 ja vihdoin ja viimein tärppäsi, maanantaina tikutin kotona plussan ja varmistin vielä samana päivänä verikokeesta ihmeen todeksi, vahva plussa oli.
La on esikoisellemme 8.1.2010. Oireista selkeimpinä huimaus, ripulointi/vatsavaivat, järkyttävä vatsan turvotus ja pienoinen pahoinvointi. Tuo huimaus on ollut tosi kiusallista, ei paljoa pysty harrastelemaan eikä mitään muutakaan tekemään. Verenpaine on alhaalla ja lääkäri suosittelikin luvan kanssa vähän salmiakkia ja lakua popsia :)
Synnytys olisi Oys:ssa, vaikka kotisynnytyskin hieman kiehtoo. Ei tosin hajuakaan onnistuuko semmoinen täällä edes. Niin ja meidän molempien lähipiiri tietää. Anoppi on hurjan onnellinen asiasta!
Sognatore 5+2
Mukavaa kun koko ajan tulee uusia odottajia.
Itsellä on ollut kaikkea muuta kuin mukava pari päivää. Eilen nousi kuume ja lisäksi olen oksentanut useita kertoja. Vaikea sanoa onko mahatauti vai kuume lisännyt raskauspahoinvoinnin määrää. Huoh. Kaikkea muuta kuin ihanaa työ pöntön haliminen...Onneksi nyt alkaa jokin jo pysymään sisällä.
No nyt ei auta kuin levätä tämä kuume pois.
auringo rv 6+3
Hei! Minäkin olen raskaana, laskettu aika olisi 18.1.2010. Saimme ihanan äitienpäivälahjan:) Nyt vain katsotaan sinne 12rvkoon asti, pysyykö mukana. Toivon kovasti, että hyvin menee.
Esittelyä sen verran, että olemme 24-vuotiaita, pariskunta Pohjois-Pohjanmaalta. Nälkä on jatkuvasti, pahaa oloa riittää, mutta ei haittaa, kun sellaisen tuhisijan saisin syliini! Annoin jo itseni unelmoida, kaivoin saadut vauvanvaatteet kaapista ja ajattelin käyttää koneessa, ovat sitten puhtaita:) Olen hassahtanut...
Vanilla
Minullakin oli kuumetta muuten silloin alussa kun testasin plussan. Lääkäri meinasi, että se on normaalia alkuraskaudesta. Oli ihan hirveää kun ei voinut nousta sängystä ylös ollenkaan ilman että kuume pomppasi ylös. Voimia Auringo lepäämiseen! Sekin voi olla tosi rankkaa :)
Unohdin muuten eilen mainita yhtenä oireena ihan hirveen väsymyksen. Nukun varmasti suurimman osan vuorokaudesta ja silti vois nukkua vielä lisää.. Mutta kaikki olen valmis tekemään ja kestämään oman pikkuisen vuoksi.. :) *huokaus*
sognatore 5+3
eli meillä laskettu aika on nettilaskurin mukaan 15.1
Tämä on neljäs raskaus ja oireina on vainrintojen kipeys... Eli kolme poikaa ennestään:)
Outoa kyllä on, että ei tunnu tippaakaan että olisin raskaana... Ennen paha olo on ollut jo näin varhaisilla viikoilla ja nyt ri mitään... Tämä olisikin helppoa, jos ei pahaolo tulisikaan:D
Synnytän todennäköisesti hyvinkäällä... Neuvola on varattu 15.6, jolloin olen vk 10
Kiva kun on nyt paikka, missä höpötellä ja vertailla raskausjuttuja:)
Kerrottu on vaan lähimmille:)
Jatketaan tästä marrasmasut:)
Ciara 4+jotain (en muista)
Saimme neuvola-ajan 1.6, rv 8+3 silloin.. Oijoi, kunpa kaikki menisi hyvin.. Mä oon niin niin onnellinen tästä raskaudesta!!!
sognatore
Maanantaina sain selvän plussan Apteekin testillä, vaikka viikkoja vasta 3+6 tai 4+0 (huonomuistinen olen..), selviä oireita oli ollut silloin jo useamman päivän. Kolmonen on meidän perheeseen tulossa ja ekalla yrityksellä tärppäsi.. Esikoinen on synytnyt 10/05 ja kakkonen 05/07, molemmat poikia. Jorviin varmaan mennään jos niin pitkälle päästään, LA 11.01.
Emme ole vielä kellekään kertoneet, edellisissä raskauksissa lähipiirille kerrottiin tosi aikaisessa vaiheessa, mutta nyt haluaisin odottaa alkuraskauden ultran yli ainakin. Esikoisemme on erityslapsi, joten täytyy pohtia tässä vielä mahdollisia lisätutkimuksia jne. Edellisessä raskaudessa tosin maha näkyi selvästi jo n. 10. viikolla, joten ei tätä välttämättä pysty kauhean pitkään salaamaan..
Kovasti tsemppiä kaikille alkuraskauteen!
-Lotta rv 4+3