Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤¤ TAMMIKUUN TÄHDET¤¤¤¤¤

27.04.2009 |

Eli mukaan kaikki , joilla laskettu on tammikuussa, tai liki :)

Itsellä laskettu on 30.12.2009,

mutta jos kahdesta edellisestä raskaudesta mitään voi päötellä, niin tammikuulle menee..

Nyt on kasassa rv 4+5 ja edelliset lapset on molemmat poikia -01 ja -04 syntyneet...

Kommentit (146)

Vierailija
101/146 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan pahoin sen verran, että olen sairaslomalla loppuviikon.

Neuvola 22.5. ja ajattelin sinnitellä sinne kunnan kustantamaan ultraan.

Vierailija
102/146 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola on mulla vasta 3.6, et sinne asti pitäisi jaksaa. Tekisi kyllä mieli kertoa työkavereille. Mutta mitä jos....ei uskalla. Edellisessä raskaudessa kerroin kun olin käyny ekassa ultrassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/146 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Eli neljättä odotellaan. perheeseen kuuluu 01/07 syntynyt poika ja 06/08 syntyneet kaksostytöt.Laskettu aika 07.01.2010.

Vierailija
104/146 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tuossa, että se puuttuu. Olen kai koukussa ketjuun :) Ihana tosiaan kun meitä on niin paljon! Tervetuloa kaikki uudet, kiva kun osa ennestään tuttuja nimiä.

Vanilla

rv 5+2

Vierailija
105/146 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempitys rvaRuljanssille, kyllä se vielä siitä iloksi muuttuu. En jaksa uskoa että lapsesi ehtii saada suuria traumoja :)

Olin jo ihan huolissani kun kaikki kivut ja yökötys loppuivat eilen ja aamullakin oli hyvä olo, nukuin yönkin kunnolla. Aamulla oikein venyttelin, kun silloin on aina alkanut kiristellä, mutta ei mitään. No huoli pois, mahanpolttelut palasivat kyllä päivällä korkojen kera ja kävin päivän aikana töissäkin pariin otteeseen pönttöä halimassa. Oli sitten pakko kertoa sille jo kun alkoi ihmetellä mun tuskaista kiemurtelua. Hän on onneksi tosi ihana, onnitteli ja sanoi että voin olla poiskin jos vointi menee huonommaksi, tiedän ettei puhu asiaa eteenpäin. Huh, vähän helpompaa nyt, kun ei tunnu että tarvitsee tätä niin kovasti salailla.

Torstain ultrasta sen verran että en ajatellutkaan että vielä sykettä saisi silloin näkyviin, lähinnä toivoisin varmistuksen että ei ole tuulimuna tai kohdunulkoinen ja että nää kivut on ihan asiaan kuuluvia. Katsotaan nyt sitten tulenko hullua hurskaammaksi...

Nyt yritän taas päättää onko mulla enemmän nälkä vai oksettava olo ;)

Jennuli rv5+1

Vierailija
106/146 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paikka on TYKS

Vierailija
107/146 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa RvaRuljanssi ja tuplamami08 tammikuisiin tähtihetkiin!

RvaRuljanssi........................25.12.2009

Jafa.........................................30.12.2009

Auringo...................................01.01.2010........TYKS

mussukka76.........................01.01.2010........Naistenklinikka

Niina1980 .............................01.01.2010........

Elisabet_B.............................01.01.2010........Jorvi

Larubia...................................02.01.2010.......Jordania

Pepiliina.................................03.01.2010

Katariina-82...........................03.01.2010........KYS

Mairanne................................04.01.2010........TYKS

Anan........................................04.01.2010........Israel

mein386.................................04.01.2010........TAYS

Emilia74.................................04.01.2010........

Manteli79................................04.01.2010........Tammisaari

Kolmosmuru.........................05.01.2010

ihmetys...................................05.01.2010..........OYS

Tanjuska77............................05.01.2010.........SEKS

tiialiia.......................................06.01.2010.........TAYS

Sannis85................................07.01.2010..........Päijät-Hämeen keskussairaala

tuplamami08.........................07.01.2010..........TYKS

Sognatore79..........................08.01.2010.........OYS

Lotta-78...................................11.01.2010.........Jorvi

Mama78..................................11.01.2010

Jennuli-81..............................11.01.2010.........Hyvinkää

Una-84....................................11.01.2010

lokakuu83...............................13.01.2010.........SEKS

sirusade.................................13.01.2010

ciara81....................................15.01.2010.........Hyvinkää

Vanilla84.................................18.01.2010.........OYS

assiS.......................................19.01.2010

Vierailija
108/146 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha on ihan turvoksissa, ja rinnat.. Saan pian lähteä ostamaan uudet rintaliivit kun nyt jo toinen rinta puskee ulos liiveistä. Rinnat muutenki olleet arat, kasvavat kauheeta kyytiä. :) Ihanaa tietty saada täyteläiset pyöreät rinnat :) Mutta mahan turvotus ei niin kivaa..

Jaahas, vessa kutsuu..

Sognatore 5+4

109/146 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille:)

Minulla on ollut nyt myös pari päivää hirveää vatsan turvotusta... Ihan ollut kipeä. Voiko tuo kuulua alkuraskauteen? En meinaan muista, että oilisi ollut tälläistä edellisissä. eilen oikein piti kävellä kyyryssä:/

Jennuli81... Huomasin, että synnytämme samassa paikkaa... ja LA:jatkin ovat lähekkäin... Mihin menet alkuraskauden utraan? Paljonkohan tuo alku raskauden utra maksaa?

Nyt siivous kutsuu... Käyn välillä vilkuilemassa...

ciara viikolla viis ja ei mitään oireita...

Vierailija
110/146 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ajoittain huolissaan kun oireita on vähemmän esim. tänä aamuna ei ollut herätessä huono olo, mutta nyt on. Rinnatkin on välillä kipeemmät ym. Kyllähän ne oireet voi seilata ja nyt sitä tarkkailee itseään tarkemmin.

Alkuraskauden ultra ei ole siis välttämätön, mutta itse haluan siellä käydä aikaisempien huonojen kokemusten vuoksi. Haluan tietää, että kaikki on hyvin.

Nyt työn touhuun...

kolmosmuru 6+1

Vierailija
111/146 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sognatore, täällä kanssa rinnat turvottaa ja on kipeet.. Viimeksi kasvoi kuppikoko melkein parilla ja imetksen jälkeen uusin rintsikkavaraston täysin laadukkaimmilla liiveillä. Onneksi ne nyt on jo jonkin aikaa olleet käytössä, koska pahaa pelkään, ettei ne enää raskauden jälkeen sovi. Tämä raskausaika on vaan niin hankalaa, viimeksikin ostin tosi monia liivejä ja sitten ne menivät vain hetken, enkä sen jälkeen niitä juuri käyttänyt, kun eivät syystä tai toisesta enää sopineet.

Aamu/kokopäivä poahoinvointi rantautunut tänne. Pitäis vaan syödä säännöllisesti, mutta kun ehtii tulla huono olo, niin ei yhtään tekis mieli laittaa mitään suuhun. Aamulla yökkien söin jugurtin.

Siivoamaan ennen kuin pitää lähteä opiskeluhommiin.

Auringo rv6+5

Vierailija
112/146 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ensimmäinen neuvol käynti takana ja oli kiva päästä tutustumaan omaan neuvolantätiin, jonka kanssa näillä näkymin tullaan asioimaan muutama vuosi.... Eipä se neuvola niin ihmeellinen paikka ollut, kun kuvittelin... kamalan nivaskan opuksia sai mukaan ja jonkun dvd:nkin...

Ultra ois jo reilun parin viikon päästä.... Jee... vaikka toisaalta olis ollu kiva venyttää sitä hetkellä eteenpäin, niin olis nähnyt pikkuisen polskivan ja uiskentelevan (Rv. 9:llä tuskin vielä kauheesti liikkuu), mutta saapahan tietää, että kaikki on ok.

Tosin täällä pääsee halutessaan vielä sikiöseulonta ultraan ennen rv 12+6, ja tottahan minä haluan kaikki ultrat, mitä on mahdollista saada....

Täällä olo on melko mukava, ei siis mitään kamalia pöntön halimisia.... väsymys on kyllä toisaalta niin kova, että pakko nukkua päivälläkin 2-3 tuntia.... ja rinnat on niin kipeet, että tekis mieli leikata irti.... tai teipata ilmastointiteipillä kiinni, ettei vaan pääsis liikkumaan.... välillä tuntuu, että nyt ne räjähtää.... tota alavatsakipuilua on täälläkin... välillä masu niin täynnä ilmaa, et kipeetä tekee.... ja ei voi kuvitellakkaan muita housuja kun jotain lötköjä, mitkä ei purista..... mutta muuten ihanaa, auvoisaa ja onnellista B-)

Vierailija
113/146 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin reipas ja rohkea ja siirsin nyt sen ekan ultrani vasta kahden viikon päähän, niin näkee sitten sen sykkeenkin samalla. Nyt kun on tätä huonovointisuutta niin paljon ettei enää ihan niin paljon huolestuta vatsakivut ja keskenmeno, toivotaan siis että laatoitushommat jatkuvat niin mun mielenrauhani on lähes taattu ;)

Viime yönä heräsin taas kolmen jälkeen mahakipuihin ja heiluin sängyssä, mies oli tällä kertaa hereillä ja vaan hymyili onnellisen typeränä niin että teki mieli paukauttaa sitä sen puimuriin... Töissä tänäänkin ajoittain vaikeeta, kävin purjoilemassa pariin kertaan.

ciara: Niinpä ollaankin samoissa lukemissa, mulla vielä esikoinen eli menee varmaan pitkäksi. Voidaan vaihdella numeroita jos haluat, jos ja kun niin pitkälle päästään. Varasin ton ultran oman kaupungin yksityiseltä lääkäriasemalta, maksaa gynen tekemänä aika tarkkaan 200e, josta saa käsittääkseni vähän takaisin kelalta.

Jennuli rv 5+2

Vierailija
114/146 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki oireet ja kuvailut. Ilmeisesti siinä ei mitään outoa ole, kun maha on ihan turvonnut ja välillä kipuileekin, kun meillä niin monella samalta tuntuu. Mukava kuulla :)

Mulla mies jo eilen ilmaisi huolestumisensa, kun mä vaan syön koko ajan ja maha on ihan paisunut. Pelkäsi että lihon ihan muodottomaksi :D Höntti sekin! Sitten oli vielä ihmeissään, että eikö mun paino muka ole noussut kuin VAIN kilon. Mikä mun mielestä on paljon kun eihän tässä vaiheessa itse kohtu/vauva paina juuri mitään. Mutta ilmeisesti siis ulospäinkin näytän ihan tynnyriltä :)

Rintaliivien sopivuuteen löysin ratkaisun, ainakin pieneksi hetkeksi. Löysäsin olkaimet niin nyt taas mahtuu vähän paremmin rinnat kuppeihin. Ku niin minäkin ajattelin niinku auringo taisi mainita että ei viitsisi turhaan olla koko ajan uusia liivejä ostamassa, kun ne sitten ei mene kuin hetken. Että koitetaan sinnitellä ja keksiä luovasti kaikkia eri patentteja :)

Muuten olo aika pirteä, pahoinvointi on väistynyt.. Tosin mä tosiaan syönkin koko ajan ettei se edes pääse päälle. Aamu on ainut jolloin saattaa vähän velloa, mutta sekin menee ohi kun juon ja syön. Verenpainekin 110/68 eikä edes huippaa, mahtavaa! Taidan lähteä pesemään pesuhuoneen ja koiran nyt kun pitkästä aikaa on virtaa!

Sognatore 5+5

Vierailija
115/146 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

RvaRuljanssi........................25.12.2009

Jafa.........................................30.12.2009

Auringo...................................01.01.2010..........TYKS

mussukka76.........................01.01.2010..........Naistenklinikka

Niina1980 .............................01.01.2010........

Elisabet_B.............................01.01.2010..........Jorvi

Larubia...................................02.01.2010..........Jordania

Pepiliina.................................03.01.2010

Katariina-82...........................03.01.2010.........KYS

Mairanne................................04.01.2010.........TYKS

Anan........................................04.01.2010.........Israel

mein386.................................04.01.2010.........TAYS

Emilia74.................................04.01.2010........

Manteli79................................04.01.2010.........Tammisaari

Kolmosmuru.........................05.01.2010..........Naistenklinikka

ihmetys...................................05.01.2010..........OYS

Tanjuska77............................05.01.2010.........SEKS

tiialiia.......................................06.01.2010.........TAYS

Sannis85................................07.01.2010..........Päijät-Hämeen keskussairaala

tuplamami08.........................07.01.2010..........TYKS

Sognatore79..........................08.01.2010.........OYS

Lotta-78...................................11.01.2010.........Jorvi

Mama78..................................11.01.2010

Jennuli-81..............................11.01.2010.........Hyvinkää

Una-84....................................11.01.2010

lokakuu83...............................13.01.2010.........SEKS

sirusade.................................13.01.2010

ciara81....................................15.01.2010.........Hyvinkää

Vanilla84.................................18.01.2010.........OYS

assiS.......................................19.01.2010

Vierailija
116/146 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää voi kuulostaa uskomattomalta, mut LA ois 23.1.2010, ja jo tiistaina sain ihan kunnollisen plussan kotitestillä. :)

Tämon nyt mun neljäs. Niin sanottua "toista kierrosta". Miehelleni esikoinen.

Vanhemmat lapset on 8, 5 ja 4 vee.

Eniten jännittää se että edellisestä kerrasta on jo kulunut aikaa.. Kuinka ne on taas tavat ja suositukset muuttunu. Lisäksi asun eri paikkakunnalla.

Olen niin onnesta soikeana etten jaksa välittää. JA lauantaina mennään naimisiin!!! :x

Vierailija
117/146 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin kertoa että synnytän Hyvinkäällä, ja että kaikki edelliset raskaudet on syntyny viikolla 38+6. Eli tod. näk. siihen kuun puoliväliin taas asettuu:)

Vierailija
118/146 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaustesti olikin tänään plussalla, joten toista lasta odotan ja toivon, että kaikki menee hyvin! Jorviin varmaan olisin menossa synnyttämään jos kaikki menee hyvin, ja la olisi siinä 16.1.09 paikkeilla. Edellinen syntyi keskosena, joten mitään varmuutta ei mistään ole, sen nyt jo tajuan paremmin kuin ensimmäisen kanssa. Naistenklinikalla siis ensimmäisen kanssa lopulta olin, vaikka Jorviin olin aluksi silloinkin menossa.

Testin tein, vaikka viime vkolla ultrassa mitään raskautta ei näkynytkään. (Siis ultrassa kävin kun halusin tarkistaa, miksei lasta kuulu...) Kuitenkin olo ollut niin väsynyt ja epämääräinen, etten enää halunnut elää epätietoisuudessa. Olin jo suunnitellut, kuinka käyn ostamassa uuden testin mieheltä salaa negatestin tilalle... Onneksi ei tarvinnut vaan sain kertoa iloisia uutisia!

Vihreä + onnenjyvä

Vierailija
119/146 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Sofielle plussasta ja tulevista häistä! Onpas iso joukko onnellisia tapahtumia samalla viikolla!

Sognatore ja moni muu on kärvistellyt kipuilevien rintojen kanssa. Itseäni on hämmästyttänyt, että tässä raskaudessa mulla ei ole ollut yhtään mitään rintaoireita. Toisaalta lopetin esikoisen imetyksenkin vasta nyt helmikuussa, joten ilmeisesti rinnat ovat jo nyt imetysvalmiudessa.

Omasta olosta: Vatsaa turvottaa päivä päivältä enemmän ja masu on kuin esikoisesta viikolla 20! Kohta voi olla todellisia ongelmia salailla raskaus kummien kaimoilta... Onko muilla tulossa kevään/alkukesän juhlia (siis Sofien lisäksi :))? Miten olette aikoneet pukeutua kaikkine turvotuksinenne? Mun veljelläni on lakkiaiset ja itselläni SUUREN suuri pukeutumisongelma. Kaikki valmiit asut joko paljastavat takuulla raskauden tai sitten tekevät minusta satakiloisen valaan (olen oikeasti hoikahko...). Tosi edustavaa.

Pahoinvointi on lientynyt tosi paljon, kuvotusta on lähinnä iltapäivisin. Välillä oireiden katoaminen jopa pelottaa, vaikka siitä kai pitäisi olla vain tyytyväinen. Kohdun kasvukipuja tosin on alkanut olla (eli sitä pientä nippailua) ja lisäksi öisin sellaisia teräviä, äkillisiä "veitseniskuja", kun vaihdan nopeasti asentoa. Ne ovat inhottavia, mutta muistan samat tuntemukset esikoisestakin.

Aurinkoa!

RvaRuljanssi rv7+6

Vierailija
120/146 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun meitä on täällä jo paljon! Ihanaa :x

Mulla olis ensimmäinen neuvola vasta 2.6, kun nyt malttaisi odottaa sinne asti!

Äitienpäivänä nyt kerrottiin tuleville isovanhemmille uutinen ja samalla kaikki sisarukset sai tietää kun olivat paikalla; siitähän tuli yksi itkun ja naurun ja kiljahduksien päivä. Ihanan helpottunut olo kun sai edes jollekkin kertoa

:D

Ja äsken oli anoppi ja miehen kummitäti kylässä (oho, oli sekin saanut kuulla asiasta!). Ihanaa kun sai kuulla kertomuksia niitten synnytyksistä ja kaikkea muuta kivaa.

Mulla raskaus on edennyt ihan hyvin, vieläkään ei ole tarvinnut oksentaa vaikka häjyä on tehnyt moneen kertaan. Rinnat on arat ja turvonnut, kohta plumpsahtaa kupeista ulos, ja masu on samoin turvonnut timmiksi pakiksi ;) Ei oo enää semmonen löllyvä :p Nyt kärsin iihanasta flunssastan nenä kipeenä niistämisestä, mutta eiköhän tämä tästä helpota.

Nyt tytöt nautitaan hehkeästä olostamme :D

Tanjuska77