¤¤¤¤¤ TAMMIKUUN TÄHDET¤¤¤¤¤
Eli mukaan kaikki , joilla laskettu on tammikuussa, tai liki :)
Itsellä laskettu on 30.12.2009,
mutta jos kahdesta edellisestä raskaudesta mitään voi päötellä, niin tammikuulle menee..
Nyt on kasassa rv 4+5 ja edelliset lapset on molemmat poikia -01 ja -04 syntyneet...
Kommentit (146)
Epämielyttävä havainto vessakäynnillä, rusehtavaa vuotoa. Ei runsaasti, mutta pyyhkiessä on aina jotain. Olin tällöin punttisalilla, soitin miehelle hädissäni ja mentiin samantien tk-päivystykseen, josta sitten kuitenkin käännyttivät kotiin tarkkailemaan tilannetta. Samaa sanoi äitiyspolin päivystys puhelimitse. Nyt on lisänä vielä menkkakipua.
Siirryn kohti takavasenta, palstaa lukeneena tiedän kyllä miten tässä todennäköisesti käy :(
.. ja just aiemmin päivällä mun piti mennä parille kaverille möläyttämään. Sen siitä saa.
Voi Elisabeth! Tsemppiä, toivotaan nyt vielä kuitenkin ettei menis kesken!
Muistan kuinka ekassa raskaudessa joskus viikolla 7 hulahti reippaasti ruskeaa vuotoa, mutta loppui pian ja raskaus jatkui hyvin loppuun asti. Mutta säikähti sitä silloin tosi paljon. Noh, valitettavasti tietty voi käydä kummin vain.
Jaksamista sinne!
Tein hätäisen testin maanantaina ja näytti negaa. Menkkoja ei kuulunut lauantaina niin päätin tehdä uuden testin, heikko viiva tuli ja tässä sitä nyt ollaan. Huomenna aattelin soittaa neuvolaan jos työkiireiltä kerkiää.
Mutta laskurin mukaan mulla olis LA 1.1.2010, eli rv 6.
Edellinen lapsi syntynyt -05 poika.
Yritetty useampi kuukausi, jos sattuis tärppäämään.
Ja mulle saa lisätä synnäriksi Seinäjoen Sairaalan (SEKS) :p
Eli meille olisi numero 4 tulossa, ehkä.
Meidän esikoinen syntyi kuolleena, joten onnillisen varmaksi en voi raskautta kuvata. La laskurin mukaan 4.1.2010 TAYS, mutta käytännössä, jos aiempia katsotaan, päivä tulee olemaan 1.1.
Oireita ei vielä mitään. Päässä tietty ajatus etten raskaana olekaan, niin ja testiä en ole uskaltanut tehdä, mutta menkat on myöhässä, mitä ne ei koskaa ole. Varasin kuitenkin ultraan ajan. Katsotaan sitten...
varattu ensimmäinen neuvola joka on 25.5. Joonaksella samaan aikaan 1½ neuvola : )
Tänään oli pakko ostaa raskaustesti ja tehdä apteekin oma testi. Kun tämä raskaus on ollut alusta asti ns oireeton..No plussa se oli, eli enköhän kohta ala uskoa : ))
sannis ja tammivauva 4+4
Kerron vielä että emme yrittäneet kauan, tärppäsi heti. Mutta meillä ei olekaan ollut minkäänlaista ehkäisyä vuoden 2003 jälkeen. Tähän asti on porskutettu kierronlaskennan avulla.
Emmekä ole kertoneet kenellekään. Yli 60% menee kesken ennen 12 viikkoa, joten en uskalla kertoa... :(
Ennestään meillä on siis tytöt 2003, 2004 ja 2005
Anu
Mahtavaa.
Minäkin plussasin perjantaina.
Toivottavasti menee tuonne tammikuulle asti.
Meille tulokas on kolmas, kaksi on jo isompia joten iltatähteä odotellaan.
Vauvaa "yritettiin" tammikuusta asti, kun kävin ottamassa ehkäisyn pois keskenmenon vuoksi, ja sanoin että yritetään nyt muutama kuukausi jos ei mitään tule niin laitetaan sitten uutta tilalle. Meinasi gyne silloin että nähdään sitten ensi vuonna ;) . Eli helposti tapahtui tämä mutta ei ollutkaan mitään hormooniehkäisyä alla joten ajattelin itsekin ettei se kyllä kauaa kestä.
eli viikko sitten tein plussa testin ja la 3.1. Esikoispoika 10/07 ja kakkosta yritetty 10kk
Vielä tuntuu ihan epätodelliselta ajatus olla raskaana, kun ehti jo asennoitua, ettei nytkään tärpännyt. Paria päivää aikaisemmin olin tehnyt negan eikä mitään oireita ollut.
Vielä pidetään miehen kanssa matalaa profiilia viime kerrasta viisastuneina.. henk.koht. en jaksa mummujen hössötystä heti ensi metreiltä, eli vain pari kaveria tietää vasta.
Tänään tein positiivisen testin.
Laskettuaika laskurin mukaan 13.1.2010. Ja synnäri on SEKS(seinäjoen keskussairaala).
Ennestään minulla on poika 04/2005 ja tyttö 12/06.
Saas nähdä tuleeko tässä raskaudessa vaivaksi raskausdiabetes joka vaivasi tytön odotusaikana. Ihan jouduin insuliinia käyttää.
Kirjottelen aina välillä kuulumisia ja lueskelen päivittäin teidän juttuja.
Nyt katsomaan jääkiekkoa :)
Jafa.........................................30.12.2009
Auringo...................................01.01.2010........TYKS
mussukka76.........................01.01.2010........
Niina1980 .............................01.01.2010........
Elisabet_B.............................01.01.2010........Jorvi
Larubia...................................02.01.2010
puti..........................................03.01.2010
Pepiliina.................................03.01.2010
Mairanne................................04.01.2010........TYKS
Anan........................................04.01.2010........Israel
mein386.................................04.01.2010........TAYS
Kolmosmuru.........................05.01.2010
Tanjuska77...........................05.01.2010..........SEKS
tiialiia......................................06.01.2010........TAYS
Sannis85...............................07.01.2010........Päijät-Hämeen keskussairaala
lokakuu83..............................13.01.2010........SEKS
Uusi plussanneita tulee koko ajan lisää! Tervetuloa!
Mäkin varasin tänään ekan neuvolan, on vasta 29.5. (rv 9+0 silloin) Sinne asti kun pääsee niin on tietty etappi takana...vaikkakaan ei siellä vielä näe eikä kuule, mikä tilanne masussa on.
Nyt mentävä nukkumaan, että jaksaa huomisen pitkän päivän!
rv 5 +3
Vuotoa ei ole sen sunnuntain jälkeen ollut. En kuitenkaan viitsi olla juhlatuulella, ennen kuin tiedän varmuudella, että kaikki on ok. Neuvola olisi ensi viikolla, mutta silloin ei edes yritetä sydänääniä kuunnella. Ultra sitten joskus loppukuusta.
Elisabet rv 5+4 (?)
Olispa mukavaa sitten vuoden lopussa vaihtaa puhelinnumeroita ja katsoo satutaanko synnärille yhtäaikaa. Tarkoitan luonnollisesti aina samaan sairaalaan meneviä.
joskos nyt tulis viesti oikeeseen paikkaan...
Eli LA olis 3.1.2009 ja synntyspaikkana Kys kuopiossa
Ensimmäinen raskaus, olo ja mieli on super, vaikkakin rinnat on kipeet ja mahakin välillä, etoo ja väsyttää, kylmä kuuma kylmä kuuma ja lihakset ei meinaa jaksaa toimia.... siis urheillessa, mutta muuten niin iiiiihanaa
Oon juuri muuttanut pohjois-savoon pikku paikkakunnalle etelä-suomesta, sain ekan neuvola jo 12.5 eli rv6+2.... jänskättää....
Jos saan kysyä pikkukakkosia...-kolmosia...-nelosia jne. odottavilta, että koska uskalsitte kertoa omalle äidillenne raskauksistanne? Mun äidillä on ollut monta vuotta hirveä mummokuume ja ajattelin että uskaltaisko jo äitienpäivänä kertoo yllätyksen.....et, ensimmäinen lapsenlapsi on tulossa. Nyt tietää vasta pari kaveria...
Ihana palsta tää.... toivottavasti tulee lisää tammivauvoja täältä korvestakin.... hih
:p
Soitin jo innokkaana neuvolaan ja sain ajan toukokuun loppuun. Olen sellainen murehtija tyyppi ja päätin tänään että syteen tai saveen, mutta haaveilla saa ja olla onnellinen :) 4-vuotiaalla pojallani on infektio-astma ja paljon ollaan sairaalassa oltu. Ainainen hengityksen tarkkailu on myös ollu siinämäärin rankkaa, että pienen hermoilun on tuonne takaraivoon jättänyt. Sairauksia ja vitsauksia vain joka puolella :) Mutta nyt pois se minusta!
Pojalle tuli taas viikonloppuna laryngiitti eli kuristustauti. Ei tällä kertaa niin paha kuin edellinen, mutta pelästytti taa pahasti. Tämä oli siis toinen kerta kun on kurkunpää turvonnut.
katariina-83: Mun äidille tämä lapsi tulee olemaan jo viides lapsenlapsi, joten hirveä kiire ei ole kertomisessa :) Miehen vanhemmat sen sijaan saavat luultavasti jonkin sortin kohtauksen, koska tämä tulee olemaan ensimmäinen. Mieheni on myös ainoa lapsi, joten tätä on todellakin odotettu. Oma poikani on heille kovin rakas ja se into millä häneen suhtaudutaan, antaa jo vähän viitteitä tulevasta suhtautumisesta :D Silti en ole kertonut vielä kuin yhdelle ystävälle.
Toivottavasti kaikki mene hyvin ja saan jo pian kuuluttaa koko maailmalle!
Mukavaa tiistaita kaikille tammimasuille!
..ensimmainen ultra. Eihan siella paljon nakynyt, vain sikiopussi, joka kokonsa puolesta vastasi viikkoja. Hyvalta nayttaa ainakin toistaiseksi Seuraava kaynti kahden viikon paasta, eli 18.5.
Vahan huoltakin tuli kylla.. :/ Laakari saikaytti minut enesin pahanpaivaisesti sanomalla, etta taallahan taitaa olla kaksi sikiopussia! (*pyortyy*) Mutta tarkemmin tutkien tuli siihen tulokseen, etta se saattaakin olla hematooma.. Moni hematooma-raskaushan etenee ihan normaalisti loppuun saakka, mutta pieni osa menee kesken hematooman vuoksi. Toivotaan etta se ei ainakaan suurene, vaan haviaa itsekseen pois - ehka jo seuraavaan ultraan mennessa..? Hematoomahan voi aiheuttaa vuotoakin, mutta toistaiseksi sita ei ole ollut, eli kaikki hyvin.. kai.
Anan: Vai Israelissa! Me olemme Espanjassa, ja muuttamassa Jordaniaan kuun lopussa. Eli meista tulee sitten "naapureita".. ;) Missa pain Israelia olet? Meidan uusi koti on Ammanissa, sieltahan ei ole kovinkaan pitka matka esim. Jerusalemiin.
Katariina: Monet kertovat aidilleen jo ihan alussa, mutta itse olen molemmilla edellisilla kerroilla kertonut vasta kun rv12 oli taynna ja niskapussiultra takana. En tieda miten kay talla kertaa, olen menossa Suomeen toukokuun lopussa viikoksi, ja jos kaikki on silloin hyvin, niin saatan vaikka kertoakin.. Mutta jos hematooma tuottaa huolta, niin ehka en kerro viela silloin. Ja riippuu siitakin nakyyko rakaus jo siina vaiheessa, kun on kolmas kyseessa ja olen muuten hyvin hoikka. Epailevat heti, jos masua on enemman. :D
Tervetuloa kaikille uusille tammimammoille!
Larubia 5+3
Katariina: me ajateltiin kertoa nyt äitienpäivänä meidän vanhemmille, he kuitenkin saisivat tietää vaikka menisi keskenkin. Meillä tuota tietoa kun odotetaan kuin kuuta nousevaa; anopille lapsi on ensimmäinen ja mun äidille jo seitsemäs lapsenlapsi, mutta kuitenkin meidän ensimmäinen :D
Niin ja lisäksi on kerrottava mun rakkaalle siskontytölle, tulevalle kummitädille, kun täyttää juuri äitienpäivänä 18 vuotta! Se reppana kun kinunnut meiltä kummilasta jo ainakin viis vuotta ;)
Kiitos omista tuntemuksista ja kokemuksista siitä, et koska kerrotaan tuleville mummeille ja paapoille. Tulin "kotikaupunkiini" eilen hieromaan tämän kevään opintoja loppuun.... ja näin äitini.... Hän valitteli elämän tyhjyytty, tylsyyttä ja leipiintymistä... oltiin puutarhaa kuopsuttamassa, kun tuli puhe kavereitteni lapsista ja siinä sitten kerroin, että hänestäkin tulossa vuodenvaihteessa mummu.... Meini äitillä pasmat aivan sekaisin ja ei meinannut "housuissaan pysyä", kun innostui uutisista niin...
Sanoi, että elämälle tuli uus tarkoitus ja rupesi virtaa riittämään, kun alkoi suunnittelemaan käsitöitään ja hankintojaan... olipa ihanaa nähdä pitkästä aikaa oma äiti niin innoissaan....
Ajattelin, et on hyvä kertoo ajoissa, jos vaikka kaikki ei menekkään hyvin ja jotain sattuu.... Hän on kuitenkin erittäin läheinen ja tärkeä minulle.... ja jos jotain sattuisi hän olisi yksi tärkeimmistä ellei jopa tärkein ihminen tukemassa....
Mutta eihän sitä mitään satu.... ainakin niin toivon.... hauskaa ja ihanaa kevätpäivää kaikille!!!! Ja koululle matkani käy!!!
-Katariina-82 rv.5+4-
Hei,
Eli LA 4.1.2010 (vahan eri paivia antaa eri laskurit!), esikoinen on kyseessa ja yritysta oli 7kk. Synnytan Israelissa ja mielenkiinnolla vertaan miten Suomen terveydenhuolto ja taalla paikallinen eroaa. Sen tiedan jo nyt etta taalla aloitetaan jo 3kk ennen yritysta foolihappotabletit ja ultriakin on vahan valia. Mulla todennakoisesti talla viikolla jo kun menen ekaa kertaa laakariin.
Oireina on ollut alavatsan nipistelya, rinnat ja alavatsa turvoksissa, rinnat todella herkat ja palelee/kuuma.