Abortti on tärkeä naisten itsemääräämioikeuteen liittyvä asia.
Miksi joku fanaatikko päivittäin laittaa noita prolife-hörhöjen ja muiden äärioikeistokristittyjen propagandalinkkejä tänne? Harrastaisivat aivopesuaan muualla.
Kommentit (23)
Mutta entä isän oikeus lapseensa??
Tai poikalapsen?
Naisella on itsemääräämisoikeus omaan ruumiiseensa, ei toisten, ja se kannattaisi muistaa, ja olla harrastamatta seksiä, jos vaihtoehtona on oman lapsen tappaminen.
ei ikinä halua lapsia, ei myöskään saa koskaan harrastaa seksiä? Et taida itse välittää seksistä paljoakaan.
KUN NE EI OLE SILLE MIEHELLE EDES KERTONUT!!!!
Tai poikalapsen?
Naisella on itsemääräämisoikeus omaan ruumiiseensa, ei toisten, ja se kannattaisi muistaa, ja olla harrastamatta seksiä, jos vaihtoehtona on oman lapsen tappaminen.
Mutta naisella on oikesu pättä tappaa miehen lapsi niikö???
Kyllä se itsekäs ämmä olisi pakotettava synnyttämään se lapsi ja antamaan meihelle jos mies niin haluaa!!!
Ajatteleppa vähän jos se oliski ne miehet jotka synnyttää ja niillä olis oikeus tappaa sun lapsi ihan tosta noin vaan vaikka sä kuinka paljon sitä lasta haluaisit!!
Aika kypsää haukkua tuntematonta ihmistä. Olen siis itsekäs ämmä, koska minusta abortti on naisoikeuskysymys. Hohhoijaa...
Miehellä ei onneksi ole oikeutta päättää naisen vartalosta.
Käytämme ehkäisyä, mutta jos vahinko sattuu, pidämme toki lapsen. Tilanteessa, missä vahinko on täysin mahdoton, niin pitää toimia niin, ettei se ole mahdollista. Esim muita seksin muotoja käyttäen.
Tai poikalapsen?
ei ikinä halua lapsia, ei myöskään saa koskaan harrastaa seksiä? Et taida itse välittää seksistä paljoakaan.
Jos ei ole valmis kantamaan tekojensa seurauksia, niitä tekoja ei pidä tehdä. Tässä tapauksessa se teko on kai yhdyntä. Mun on vaikea käsittää että ihmiset ajattelee että minun oikeuteni nautintoon on suurempi kuin toisen oikeus elää.
ihminen eikä sillä ole ihmisoikeuksia. Ja aikamoinen naisvihaaja tämä jonka mielestä nainen olisi pakotettava synnyttämään. Jospa aviomies vaikka raiskaa toistuvasti saadakseen vaimon paksuksi, siten pakotetaan synnyttämään... aikamoista vallankäyttöä ettenkö sanoisi. Ei nainen ole mikään miesten synytyskone.
Minusta abortti ei ole lapsen tappamista. Se on raskauden keskeytys. Siis varhaisilla viikoilla. Kamala juttu varmasti, mutta hyvä oljenkorsi olla olemassa.
Jos ei ole valmis kantamaan tekojensa seurauksia, niitä tekoja ei pidä tehdä. Tässä tapauksessa se teko on kai yhdyntä. Mun on vaikea käsittää että ihmiset ajattelee että minun oikeuteni nautintoon on suurempi kuin toisen oikeus elää.
mies, joka voi olla parisuhteessa harrastamatta koskaan seksiä? Eli jos ei halua lapsia, ei myöskään ole oikeutettu parisuhteeseen? Ja noille "mitä se mies sanoo jos sä TAPAT sen lapsen???!", niin jos päätyy tilanteeseen, jossa käy vahinko ja lapsi on ei-toivottu, niin harvemmin mies sitä aborttia vastustaa, eiköhän nuo ole ennemminkin vahvasti sen kannalla. Monet miehet ei suhtaudu aborttiin ollenkaan murhana.
Ja jos se ei ole, niin milloin se alkio muuttuu ihmiseksi?
eikä se mun mielestä olekaan ratkaisu että elää ilman parisuhdetta lapsen pelossa. Ei se lapsi nyt niin kamala asia voi olla. Vaan täytyy olla valmis siihen että joskus voi käydä niin että syntyy lapsi kaikista varotoimenpiteistä huolimatta.
Ja sitten, jos se lapsi tosiaan olisi sellainen katastrofi että mieluummin elää yksin ja selibaatissa niin sitten on elettävä niin. Valintojahan tämä elämä on, mutta mun mielestä kenelläkään ei ole oikeus valita toisen kuolemaa.
mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että abortti ei saa olla ehkäisykeino. Naisen ja myös miehen velvollisuus on huolehtia ehkäisystä. Käytännössä se kuitenkin on vielä enemmän naisen velvollisuus, kun mies ei raskaaksi voi tulla. Abortti on äärimmäinen toimenpide. Siinä ei ole kyse itsemääräämisoikeudesta vaan siinä määrätään toisen ihmisen elämästä. On kuitenkin hyvä, että mahdollisuus aborttiin on olemassa hätätapauksia varten.
Ja sitten, jos se lapsi tosiaan olisi sellainen katastrofi että mieluummin elää yksin ja selibaatissa niin sitten on elettävä niin. Valintojahan tämä elämä on, mutta mun mielestä kenelläkään ei ole oikeus valita toisen kuolemaa.
luultavasti kukaan ei kuitenkaan todellisuudessa elä tällä tavalla, etkä mahda sille mitään.
Enkä toki kuvittelekaan sille mitään mahtavani.
Ja sitten, jos se lapsi tosiaan olisi sellainen katastrofi että mieluummin elää yksin ja selibaatissa niin sitten on elettävä niin. Valintojahan tämä elämä on, mutta mun mielestä kenelläkään ei ole oikeus valita toisen kuolemaa.luultavasti kukaan ei kuitenkaan todellisuudessa elä tällä tavalla, etkä mahda sille mitään.
Ihan tavallisista ihmisistä kumminnkinvaan oli puhe ja suurin osa meistä on niitä.. Menkää rasikaajinenne pervot muualle!!!!!
Eli ihan tavallisista miehistä ja naisista, kunnon kansalaisista puhun kun sanon, että naisen pitäsi se lapsi sile miehelle synnyttää ja antaa jos se mies haluaa ja sillä siisti!!
Sanoutukoon jälkeenpäin irti kaikesta muusta.. PAitsi tietty elarit pitää maksaa.. Ninkuin kunnon mieskin tekee kun nainen päättääkin hankkiutua raskaaksi ilman miehen suostumusta ;)
Kyllä vaan elää, esim minä itse.
ettet aio koskaan elämässäsi enää harrastaa seksiä?
lasta niin hyväksyin että se riski on olemassa että lapsen kumminkin saan kun parisuhteessa elän. Ja niinhän siinä kävikin.
Ja sama on tilanne nyt, lapsia en enempää haluaisi mutta jos semmoinen kaikesta huolimatta on tulossa niin sitten ei voi mitään. En tappaisi häntä missään tapauksessa.
Kyllä vaan elää, esim minä itse.
ettet aio koskaan elämässäsi enää harrastaa seksiä?
9kk lasta mitä ei halua. Ja muistakaahan että ei se vastuu siihen yleensäkään lopu. No kyllä niillä jotka antavat adoptioon, vastuu siirtyy adoptio vanhemmille.
Toivoisin että aborttiin ei naiset päätyisi, mutta en kannata mitään pakkosynnytystäkään. Ei nainen ole mikään lapsentekokone. Ennen niin on saattanut olla, mutta nykyään naisella on oikeus päättää pitääkö hän lapsen. Ja siihen ei kenelläkään muulla ole sanottavaa. Mielipiteitä aina saa olla ja pitääkin olla, mutta asioihin nyt ei muuten voi vaikuttaa. Naisen on kuitenkin hyvä tietää jokainen vaihtoehto. Ja niitä kannattaakin mainita. Mutta menee jo aika paksuksi jos haukutaan murhaajaksi (mikä ei oikeasti ole, sekin on vain mielipidekysymys).
Ihmiset eivät ole samanlaisia. Jotkut haluaa paljon lapsia ja jotkut taas ei yhtään.
Ja yksikään ehkäisy ei ole 100% varmaa edes oikeinkäytettynä. Vain selibaatti on, mutta veikkaisin että nainenkin osaa sen verran nauttia seksistä ettei selibaattiin ryhdy ;) (poikkeuksia kyllä on)
Mutta entä isän oikeus lapseensa??
Oletko sitä ajatellut itsekäs ämmä!!