Securitas nöyryyttää asiakkaita
Securitaksen vartijat taas nöyryyttämässä maksavaa asiakasta!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015040719480659_uu.shtml
onko kyseessä taas ne steroideilla pumpatut läskipäät, jotka hakkaa pikkupoikia? Mikä ravintola kyseessä, että voi boikotoida?
Kommentit (34)
Tunnen useita ko. firman vartijoita eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Mukavia jätkiä kaikki. Yleensä se on "asiakkaan" oma vika jos voimaa käytetään.
Tiedän monesti kiinniottotilanteen nähtyäni, että onhan se kamalan näköistä. Iso mies pistää narkkia rautoihin, joskus ihan päällekkäin maaten. Jos joku tietää kuinka riehuvan humalaisen/narkin saa rauhoitettua niin ettei tarvitse koskea niin kertokoon kaikille. Kun ei ne raudat puhumalla ranteisiin mene.
Mutta ihan turha teille on mitään selittää. Toivokaa ettei mitään käy, ettette koskaan tarvitse vartijan tai portsarin apua. Ette te varmaan tarvikaan, tehän saatte rikolliset kuriin pelkällä puheella.
Mitä olen itse ollut vartijoiden kanssa tekemisissä, etenkin tuolla ravintolapuolella, niin täysiä aaseja ovat kaikki. Tuntuvat olevan siellä sillä asenteella liikkeellä, että haluavat vaan mahdollisimman paljon nöyryyttää ja pahoinpidellä ihmisiä. Minkäänlaista asiakaspalvelumotivaatiota heillä ei ole. Jos tuota alkuperäistäkin tapausta miettii, niin jos oltaisiin haluttu toimia oikein, niin asiakas olisi saatettu taksiin, toivotettu hyvää kotimatkaa ja tervetulleeksi uudelleen ja vartija olisi siivonnut nämä sotkut sieltä vessasta. Tämähän ei Suomessa käy.
Ei vartijat voi rikkoa voimankäyttö oikeuksiaan miten tahtovat. Tuo on asia mikä on pramilla ollut vuosia ellei kymmeniä.
Täysin samaamieltä yllä olevan kanssa asiakashenkisyydessä. Pelkästään katsominen vartijaa kohti saa aikaa monesti sen, että se vartija tulee sanomaan jotain ja alkaa uhoamaan & uhkailemaan voimankäytöllään ja ulosheitolla.
Poliisien järjestö nyt on viimeisiä mihin enää kukaan luottaa yhtään vartijoita enempää.
Mistälie johtuu.
Eikö vartijaksi hakemisessa ole psykologisia testejä ja psykologista keskustelua? Entä sitten valmiit vartijat, millaiset psykologipalvelut työterveyshuollon kautta?
En nyt sano että psykologi on vastaus kaikkeen, oikeasti olisi asiaa psykiatrille ja pitkään terapiaan ja lääkehoitoon, jos nöyryyttää ja kiduttaa toisia ihmisiä. Mutta edes jotain esiseulaa että läpimädät saadaan karsittua.
Missä psykoosissa te kaikki elätte? :D
tiedän yhden vartijan securitakselta asuu pähkinärinteessä, ei ole ukolla vähäisintäkään järkeä päässä, ei osaa vaihtaa fillariin renkaita,ja on kai vähän puppeli.
tiedän vartijan securitakselta, asuu pähkinärinteessä, ei oo ukolla järkeä päässä vähäisintäkään, ei pääsyt muuallekaan töihin kuin vartijaksi, ei onnistu edes fillarinrenkaan vaihto, puppeli.
Vierailija kirjoitti:
Vartijat on niitä joiden älyllä ei vaativampiin hommiin päästä.
Oon vissiin sitten ihan tymä.
t. opiskeluaikana itsensä vartioinnilla elättänyt DI
Tein nuoruudessani satunnaisia järkkärin keikkoja, joten hieman näkemystä asiaan on. Omaksi mielikuvaksi, ainakin noin 20v sitten syntyi se että a) järkkäreitä,on ykeensä liian vähän ja heillä on kova piane töissä b) kova paine näkyy siinä että asiat pitää saada nopeasti pois päiväjärjestyksestä c) edellinen sopii tosi huonsti yhteen sen kanssa kun humalaiset haluaa alkaa keskustelemaan ja vänkäämään d) samat idioottimaiset pelleilyt on jatkuvaa paskaa järkkäreille, minkä takia myötätuntoa ei kauheen kauaa heru vaan kyynisyys voittaa nopeasti
Näin monasti eti festareilla ammatti-, harrastelija ja ns kesäuunoja. Ammattijärkkäreillä oli tosi lyhyt pinna kun jotain tapausta lähdettiin hoitaan, tyyppi rautoihin oli yllättävän nopea ratkaisu, vaikka ilmankin olisi varmasti pärjätty. Joissain tapauksissa järkkärit katsoivat olevansa oikeutettuja jakamaann oikeutta katsomallaan tavalla. Esim mies oli lyönyt naista, järkkärit raudoittivat miehen. Eräs järkkäreistä sitten päätti kouluttaa naishakkaajaa joka oli raudoissa ja hakkaaja huusi ja itki tuskasta kun tulin lopettmaan pellen ja otin kiinniotetun haltuuni odottamaan poliisia. (Ilmeisesti hakkaaja ei valittanut kohtalostaan koska minua ei pyydetty koskaan todismaanmitään aiheesta)
Tullaisissa sotkemisen tilanteissa on hieman vastaava tilanne, joku sen paskan siivoaa. Jos tyyppi ei itse pysty niin ravintolassa saattaa järkkäri joutua siivoamaan, koska henkilökuntaa on niin vähän. Se ei todellakaan ole järkkärille kuuluvaa työtä ja vtuttaa ihan tosissaan. Kun sotkija saa kiinni niin kas kummaa kuinka helposti onkin kivaa olla rankaisemassa törkyilijää. Väärinhän tuo on, muuta persiistä on monet asiakkaaykin. En ymmärrä miksi annetaan vaihtoehtoa siivoa itse, no kostmaanhan nuo tuossa pääsevät. Oikea ratkaisu olisi aina ottaa tyyppi kiinni ja laskuttaa siivoaminen.
Hyvä! Aivan oikein, jos heppu on saanut vaihtoehdoksi siivota tai maksaa paskomisensa ja valinnut siivoomisen niin kyllä sen kunnolla pitää tehdä, koska saa kyllä olla iloinen että ylipäätään sai mahdollisuuden siivota itse - joku vessaan paskova juoppo tuskin on mitään yhteiskunnan eliittiä, jolla on varaa maksaa siivouspalveluista.
Securitas voisi vähän ohjeistaa kuusamossa vartijoitaan. erään talon asukkaiden yörauhaa on kyseisen firman ukko käyny häiriköimässä useaan otteeseen.
Lähtööpi soittoa poliisille et tää häirikkö lopettaa vartijanhommat jos ei mene kaaliin
20 vuoden baarikokemuksella (asiakkaana) osa on mukavia, osa ikäviä ja osa vaan rikollisia. Näin se menee asiakkaidenkin osalta.
"Järjestö" joka tarkistaa vartijoiden taustat on poliisi.