Vinkkejä elämään puhumattoman miehen kanssa!
Ero ei ole vaihtoehto. Olen yrittänyt kertoa vuosien saatossa kuinka tärkeää on kommunikointi. Eli nyt ei puhuta syvällisistä keskusteluista. Vaan jutella niitä näitä. Miten jaksaa parhaiten "mykän"miehen kanssa? En itsekään enää hänelle juurikaan juttele enkä vaadi häntä enää puhumaan. Mistä saatte arkeen voiman kohtalotoverit?
Kommentit (12)
Et sinä ap voi miestä muuttaa puhujaksi. Lopeta siis se painostaminen ja "kertominen kuinka tärkeää on kommunikointi". Se on sinulle vain tärkeää, miehelle ei.
Meillä ei ole tuota ongelmaa, koska ollaan molemmat introvertteja puhumattomia. Viihdymme pääosin hiljaa ja puhumme vain jos on konkreettista asiaa. Kauhistuttaa ihan ajatuskin, että joutuisi asumaan jonkun kanssa joka hölöttää niitä näitä ja vielä yrittäisi painostaa minuakin tekemään niin.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:51"]Et sinä ap voi miestä muuttaa puhujaksi. Lopeta siis se painostaminen ja "kertominen kuinka tärkeää on kommunikointi". Se on sinulle vain tärkeää, miehelle ei.
Meillä ei ole tuota ongelmaa, koska ollaan molemmat introvertteja puhumattomia. Viihdymme pääosin hiljaa ja puhumme vain jos on konkreettista asiaa. Kauhistuttaa ihan ajatuskin, että joutuisi asumaan jonkun kanssa joka hölöttää niitä näitä ja vielä yrittäisi painostaa minuakin tekemään niin.
[/quote]
Juuri kirjoitin etten enää vaadi! Mutta parisuhteessa tulee turhia väärinkäsityksiä ja olettamuksia jos ei normaali kommunikointi pelaa. Minäkin olen introvertti enkä jaksaisi mitään moottoriturpaa kuunnella, mutta kyse on edelleen normaalista arjen kommunikoinnista :) Muuttaa en pysty, enkä halua!
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:51"]Et sinä ap voi miestä muuttaa puhujaksi. Lopeta siis se painostaminen ja "kertominen kuinka tärkeää on kommunikointi". Se on sinulle vain tärkeää, miehelle ei.
[/quote]
Juuri kirjoitin etten enää vaadi! Mutta parisuhteessa tulee turhia väärinkäsityksiä ja olettamuksia jos ei normaali kommunikointi pelaa. Minäkin olen introvertti enkä jaksaisi mitään moottoriturpaa kuunnella, mutta kyse on edelleen normaalista arjen kommunikoinnista :) Muuttaa en pysty, enkä halua!
[/quote]
Siis muuttaa miestä.
ap
Esitä sille ainaostaan kysymyksiä, joihin voi vastata Kylla, Ei, EOS. Tee sitten niistä kyltit, jotka asetat hänen kätensä ulottuville. Miehen ei tarvitse käyttää puhe-elimiään turhaan äänen tuottamiseksi, kun hän vasta atiedusteluihisi näitä keppejä kohottamalla.
Esim. "Oletko hyvällä tuulella tänään?" -KYLLÄ
"No maistuisiko sinulle seksi illemmalla" -EOS
"Oletko sitten lakannut rakastamsta minua?" -EI
"Kaikki on siis hyvin... Haluatko oluen?" -KYLLÄ
Näin voitte edetä ilman väärinkäsityksiä.
Minulla olisi muuten puhelias ja tunteellinen (ja toki jollain tavalla tunnevammainenkin?) mies, mutta hän alkaa helposti mököttämään. Annan mököttää. Mökötys on typerää, mutta olkoon sitten typerä. Mökötys ei johdu minusta, vaikka hän pyrkiikin etsimään syytä mökötykselleen itsensä ukopuolelta. Hänellä on vain lapsuudentraumoja, geenivirhe tai jotain, mutta onnekseen ei yhtä herkästi loukkaantuva vaimo, kuin mitä hän itse on. Mökötys on keino käyttää valtaa toisen ylitse ja sellaisenaan hyvin epätoivottavaa.
Sama vika täällä...keskustelut on yksin puhelua, kyllä ärsyttää. Ei ole kauhean rakastettu olo kun toisella ei mikään herätä juttelun tunnetta, ei mielipiteitä eikä kykyä jutella KAHDESTAAN asioista. Mies ymmärtää ettei se ole normaalia, sanoo että puhe ärsyttää. Sanoo myös että suurin osa aiheista on jonninjoutavia ja hän juttelee niistä aiheista mistä hän jaksaa. Jos puhutaan jostain mulle tärkeästä niin hän kuuntelee ja kun puheellani yritän saada keskustelua aikaiseksi hän ärtyy...ihan p*******ä.
Tuohan on ihana mahtava tilanne! Kuka hullu jaksaa miesten juttuja kuunnellakkaan? Yleensä ne pälättää koko ajan..
Auttaisiko yhteinen aika, lenkki yhdessä tai joku harratus teille yhdessä...
Ehdotus; meillä toimii systeemi että sunnuntaisin tai maanantaisin illalla istutaan koko perhe saman pöydän ääreen ja käydään kuulumisa läpi, suunnitellaan seuraavan viikon menoja ja ruokalistaa.
Kaikki tietää mitä on tulossa, mitä halutaan ja missä mennään.
P.s sananselitys peli jos miehesi ei pidä sellaisista peleistä niin tuskin on miään suplikki muuteoinkaan
Kiitos kaikille! Kun ajattenkin miestä joka puhuisi koko ajan niin alkaa ahdistaan. Ehkä näin on todella parempi. :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:38"]Auttaisiko yhteinen aika, lenkki yhdessä tai joku harratus teille yhdessä...
Ehdotus; meillä toimii systeemi että sunnuntaisin tai maanantaisin illalla istutaan koko perhe saman pöydän ääreen ja käydään kuulumisa läpi, suunnitellaan seuraavan viikon menoja ja ruokalistaa.
Kaikki tietää mitä on tulossa, mitä halutaan ja missä mennään.
P.s sananselitys peli jos miehesi ei pidä sellaisista peleistä niin tuskin on miään suplikki muuteoinkaan
[/quote]
Hyvä idea, kiitos!
Ap
Mistä tällaisia miehiä oikein löytää? Syrjäseutujen kouluttautumattomistako?
Juttelen muiden ihmisten kanssa. Terapeutti on hyvä vaihtoehto :D