Tulen just sossusta
Onko teillä yösossu? Meidän
kunnassa sossu aukeaa vasta klo 9.00.
Kommentit (44)
kyllä voi sanoa ei koskaan. Tilanteisiin pystyy varautumaan. Ainakin omat sijoitukset ja vararahasto turvaa niin ettei KOSKAAN tarvii mennä sossuun.
joskus tulee nopeasti ja lujaa. älä koskaan sano "ei koskaan"
itse en kehtaisi hakea vaikka jotain saisinkin; tulen toimeen omilla tuloillani.
haluan itse ansaita rahani. Olen sellaisessa duunissa josta saa palkkaa niin ettei tarvii yhteiskunnan rahoja ruikuttaa.
tuen hakija on, mutta se on kyllä totta, ettei siellä kaikki ole samanarvoisia. Eli monesti virkailija tekee päätökset ja joku saa samoilla perusteilla tukea, kun toinen taas ei.
Itse olen aina ollut töissä "vieraalla" ja mies on yrittäjä. Kun olin äitisylomalla ja miehen yritykseen tuli yllättävän huono tilanne (työntekijän kavalluksen vuoksi). Meillä ei rittänyt rahat edes sähkölaskuun eikä mihinkään muuhunkaan. Sossun täti halusi tulotiedot ja kaikki muutkin tiedot meidän raha-asioista. Kuitenkin tukipäätös oli se, että emme olleet oikeutettuja mihinkään tukeen koska miehellä on yritystoiminta. Viis siitä, että olen monia vuosia maksanut veroja ja yrityskin palkannut monia ihmisiä ja maskanut veroja paljon. Mutta kun sen kerran olisimme jotain apua tarvinneet, niin emme saaneet mitään. Emme edes sitä harkinnanvaraista, josta taas virkailija henkilökohtaisesti päättää. Ainoat asiat, miten meidän tilannetta kommentoi oli, että ei ymmärrä miten tulemme toimeen näin pienellä ja miksi sitten olette palkanneet noin epäluotettavan henkilön teille töihin. Siis sellaisen joka kavaltaa suuren summan, joka vielä pakotti lopettamaan yhden toimipisteen maksuvaikeuksien vuoksi. Niin ja vaikka perheestä vain yksi oli yrittäjä, niin kukaan muukaan ei ollut oikeutettu tukeen. Jouduime siis ottamaan käyttöluottoa siihen, minkä "tavallinen" kansalainen saa sossusta.
Että siis sitä halusin sanoa, että sossu ei todellakaan ole oikeudenmukainen.
En ymmärrä tuollaista tärkeilyä. Yhteiskunnalla on joka tapauksessa rahaa varattuna vähäosaisille, eikä se sinusta yhtään sen parempaa ihmistä tee vaikket niitä käytä.
yksi tuttavani, joka on neiti-ihminen jakeli osoitteitaan sossussa käyville miehille ja sitten valitteli, kun ei joku tullutkaan kylään. Niin epätoivosta, ja nämä miehet kyllä saivat tota harkinnanvaraista ihan yllin,kyllin. On siis ihan sossutantasta kiinni, kenelle annetaan ja mitä...
eli lapsilisäthän on myös tuloa, jotka saa jättää nostamatta, jos katsoo että ei yhteiskunnan tukia tarvitse. Ja luulisi myös, että asuntolainasta saatavat korkovähennykset samoin voi jättää nostamatta.
eli lapsilisäthän on myös tuloa, jotka saa jättää nostamatta, jos katsoo että ei yhteiskunnan tukia tarvitse. Ja luulisi myös, että asuntolainasta saatavat korkovähennykset samoin voi jättää nostamatta.
lapsilisät menee suoraan rahastoihin...
ei ainakaan lapsilisiä tarvitse. Tuollainen on mielestäni todellista yhteiskunnan tukien väärinkäyttöä.
kumpikohan on pahempi: tyyppi joka hakee sossusta apua elämiseensä, vai se, joka laittaa lapsilisät rahastoon?
Yritin olla ottamatta lapsilisiä vastaan. Mutta olisi vaatinut niin kovan paperisodan, etten jaksanut siihen ryhtyä. Pelkkä suullinen ilmoitus Kelaan kun ei riitä.
Ja mitä väärinkäyttö se lapsilisien laitto säästöön on ?
Voisithan sinä lahjoittaa vaikka hyväntekväisyyteen nuo tarpeettomat lisät, jos et niitä halua ottaa vastaan.
noh tavallaan lahjoitankin. Annan Tiibetissä olevalle kummilapselleni joka kuukausi 50 euroa+järjestön kautta maksettava raha. Lisäksi tuen löytöeläintaloja.
kumpikohan on pahempi: tyyppi joka hakee sossusta apua elämiseensä, vai se, joka laittaa lapsilisät rahastoon?
tyhmä ja toinen viisas. Siinä niiden ero. Tyhmä spurgu ei osaa säästää eikä viitsi hakea duunia.
Itse olen aina ollut töissä "vieraalla" ja mies on yrittäjä. Kun olin äitisylomalla ja miehen yritykseen tuli yllättävän huono tilanne (työntekijän kavalluksen vuoksi). Meillä ei rittänyt rahat edes sähkölaskuun eikä mihinkään muuhunkaan. Sossun täti halusi tulotiedot ja kaikki muutkin tiedot meidän raha-asioista. Kuitenkin tukipäätös oli se, että emme olleet oikeutettuja mihinkään tukeen koska miehellä on yritystoiminta.
että yrityksen tileiltä voi ottaa tuosta vaan rahaa omaan käyttöön.
Itse olen aina ollut töissä "vieraalla" ja mies on yrittäjä. Kun olin äitisylomalla ja miehen yritykseen tuli yllättävän huono tilanne (työntekijän kavalluksen vuoksi). Meillä ei rittänyt rahat edes sähkölaskuun eikä mihinkään muuhunkaan. Sossun täti halusi tulotiedot ja kaikki muutkin tiedot meidän raha-asioista. Kuitenkin tukipäätös oli se, että emme olleet oikeutettuja mihinkään tukeen koska miehellä on yritystoiminta.
että yrityksen tileiltä voi ottaa tuosta vaan rahaa omaan käyttöön.
Osakeyhtiöstä voi myös nostaa rahaa ulos. Kunhan hallitus tekee siitä päätöksen. Omistajien lainat ovat osakaslainoja.
Näin voidaan pyrkiä jo ennelta ehkäisemään ihmisten ajautuminen tilanteeseen, jossa tarvitsee sossua.
Yleensä kaikkien (niin suomailsten kuin maahanmuuttajien) kannattaisi olla yritteliäitä ja kouluttautua. Miten jollakin on esim. aikaa olla työtön sossun asiakas, mutta ei ole aikaa opiskella? Ei ole lainkaan varmaa, että mitään sossun kaltaista järjestelmää ylläpidetään ikuisesti. Monissa maissa köyhät menee kerjäämään tai myymään itseään (sama onko päässä käkkäröitä vai ei).