Kestäisitkö 33-40 asteen helteen?
Kommentit (95)
Totta kai. Eivät kaikki ole pienestä lämmöstä kuolevia mummoja.
Pari viikkoa lomalla ilmastoidussa hotellissa ja ravintoloissa menee, mutta kotona kerrostalossa ja töissä se olisi ihan yhtä tuskaa.
Miksipä en, kun olen kestänyt aiemminkin.
Olen kestänyt joka kesä. Aina sitä muutaman päivän tuollaisia lukemia on täällä Suomessakin.
Pitää muistaa helvetissä on kuuma . Täytyy sopeutua.
Asuin 4 vuotta Thaimaassa. Hyvin kestin.
Olen kestänyt. Välillä meressä ja altaassa, ja ilmastoitu hotellihuone tietenkin.
Voi olla, ettei monella tule tällaisilla kesäsäillä hankittua ilmanviilentimiä. Kannattaisiko kuitenkin harkita asiaa uudelleen? Nyt niitä voi hyvinkin olla kaupoissa, kun kysyntää ei ole liiaksi ja siksi niitä voi saada myös normaalia halvemmalla. Sitten kun helteet tulevat, joko tänä kesänä tai jonain toisena kesänä, on turha ruikuttaa, kun viilentimet myydään nopeasti loppuun ja hinnatkin ovat kalliita.
Ne viilentimet eivät kuitenkaan ole mitään kaappiin mätäneviä esineitä, joten hyvin niitä voi ostaa varastoonkin.
Pumppuvikaisena yli 30 astetta alkaa olla todellinen terveysriski.
Yli 35 olisi jo ehkä kuolemaksi. Yli 40 olisi sitä varmasti.
Just sopiva keli tuommoinen yli 33.
Miksi en kestäisi? Olenhan terve ja hyväkuntoinen ihminen.
Tuo on myös tottumiskysymys. Kylmiltään, jos tulee vaikka viileästä Suomesta, niin tuollaisia helteitä on vaikea kestää. Varsinkin eka viikko tuntuu tukalalta. Menee kolmisen viikkoa, että elimistö tottuu. Turisti lähtee sitä ennen yleensä jo kotiin.
Mutta jos asuu sellaisessa maassa, missä ilma lämpenee koko kevään ja kesän pikku hiljaa, ei ole vaikea kestää noin 36-37 asteeseen asti. Sitten kun ilman lämpö menee oman kehon lämpötilan yli, alkaa tulla helpommin hiki.
Kestäisin, mutta en kaipaa sellaista.
Juhannuksen seutuun työkohteessa aina yli 50 astetta lämmintä sahan kuivaamon huollossa, puuvillahaalarit oltava päällä. Hyvin pärjää kun juo riittävästi. Lämmin ei luita riko
Turha vastata kun ap:lle kelpaa vain "Yhyy,yhyy,kuolisin heti noin kuumaan, koska olen läskipaska joka hikoilee pakkasellakin" vastaukset.
Aina naurattaa ne tuttavat jotka lähtee heinä-elokuussa pahimpiin tulikattiloihin. Että eikö ne koskaan viisastu.