Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni ei ole lukenut kirjaa Tuntematon Sotilas?

Vierailija
24.04.2009 |

Olenko mä ainoa

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattoman sotilaan (jälkimmäistä sanaa ei suomen kielessä tarvitse kirjoittaa isolla). Jos et ole lukenut tuota, ap, niin oletko lukenut esm Seitsemän veljestä, Sinuhen, Täällä Pohjantähden alla? Ei muuten, jokainen lukekoon mitä lukee tai olkoon lukematta, mutta esim juuri noista kirjoista saa hyviä rakennuspuita ihmisenä olemiseen. Taide helpottaa elämää kummasti.

Vierailija
2/21 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan olen lukenut Seitsemän veljestä ja Sinuhen (ekan kerran 10-vuotiaana). Mutta olen myös lukenut parempia kirjoja kuin nuo mainitut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin myös nuo mainitut Täällä Pohjantähden alla (jota rakastan, lukenut nämä monta kertaa) ja Seitsemän veljestäkin. Täytyy kyllä myöntää että Sinuhe on jäänyt lukematta.

Vierailija
4/21 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä yritin, mutta en jaksanut. Luen tosi paljon kirjallisuutta laidasta laitaan, mutta monet "pakkolukemistot" ovat jääneet lukematta. Yleensä annan kirjalle 50 sivun ajan mahdollisuuden. Jos kirja ei siihen mennessä ole vetänyt mukaansa, niin jätän kesken. Maailmassa on aina paljon muitakin hienoja, lukemattomia kirjoja.

Vierailija
5/21 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että parhaat koskaan lukemani kirjat ovat Täällä Pohjantähden alla ja Sinuhe!

Olen lukenut paljon kirjoja, käytännössä aina nenä ollut kirjassa kiinni siitä lähtien kun opin lukemaan (toki joskus taukoja ollut esim. opiskelu-/työkiireiden vuoksi jne.)

Ja kyllä; luen kirjoja laidasta laitaan, no joku fantasia ja scifi sekä romattiset romaanit eivät niin uppoa, mutta niitäkin olen lukenut, ja osasta ihan pitänytkin!:)

Mutta niin vaan vuosien jälkeenkin nuo kaksi kirjaa ovat kaksi parasta koskaan lukemaani kirjaa:) Yleensä luen nykyään dekkareita, sillä kiireen keskellä niihin pääsee helposti mukaan ja ovat "kevyttä" luettavaa missä tapahtuu mutta ei pahemmin tarvitse miettiä.

Vierailija
6/21 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: nolostunut kirjallisuuden opiskelija

Vierailija
7/21 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme kertaa ja en pidä siitä huolimatta mitenkään ihmeellisenä. Mutta en tykää muistakaan Linnan tuotoksista. Siis et ole ap paljon menettänyt, jos multa kysytään. Noi lukukerrat on tulleet työn puolesta (teatteri).

Vierailija
8/21 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pettymys oli suoraan sanottuna.

Esim. Sinuhe sävähdytti aivan toisella tavalla.

Vierailija
9/21 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa oli pakollisena lukea joten katoin sen leffan. :)

Vierailija
10/21 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt Tuntemattomasta tehtyä elokuvaakaan..

Vierailija
11/21 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tuntematon Sotilas

- Sinuhe

- Seitsemän Veljestä

- William Shakespearen teokset

Eli käytännössä en ole lukenut ainuttakaan klassikkoa!

Vierailija
12/21 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä koulua kävit, noi oli meillä pakollisia, siis Kuopion lyseossa. Ja en pitänyt kun Shakespearin Kesäyön unelmasta, se kolahti, Tuntematon sotilas ei todellakaan.

Vierailija
13/21 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin ylioppilaaksi -90. Ei kyllä mulla ainakaan ollut mitään pakkoa noiden lukemiseen.

Vierailija
14/21 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti kovinkaan kirjallisuuteen perustanut äikän maikka. Vai mitä teillä luettiin? Ja mä kirjotin vuonna 85 sieltä Kuopiosta. Terveisiä vaan Sirkka-Liisa Rautavuomalle, ihan paras äikän ope!

Vierailija
15/21 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko lukea ylä-asteella ja uudestaan lukiossa.

Vierailija
16/21 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuhe on yksi lempikirjoistani, olen lukenut sen moneen kertaan. Egyptin historia on kiinnostava kaikinpuolin.

Vierailija
17/21 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemää veljestä, Kalevalaa, Sinuhea enkä paljon muitakaan klassikoita. Kirjallisuutta pitäisi opiskella, ja nuo kyllä löytyvät tentittäviltä kirjalistoilta.

t. suomen kielen opiskelija

Vierailija
18/21 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli ihan hyvä. Pohjantähdet taas oli parhaimpia kirjoja mitä olen lukenut. Sinuhe oli täyttä pakkopullaa, mutta luin loppuun hampaat irvessä. Joku kirja ei vain sytytä.

Vierailija
19/21 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidin sitä hyvänä, mielenkiintoisena kirjana. Omasta mielenkiinnosta luin, en pakko-lukuna esim koulun takia.

En ole lukenut montaakaan klassikkoa, esim Linnan Pohjantähden alla, Hemingwayt, Dostojevskit, Shakespearet ovat aivan tuntematonta aluetta.... Waltarilta juuri Sinuhe on (hitaan) luvun alla, muita en ole koskenutkaan. Nolottaa hiukan, muta ei vaan jaksa kiinnostua. Dekkariin on niin paljon helpompi tarttua.

(Olen sentään lukenut 10 pientä neekeripoikaa (eikä yksikään pelastunut) ja Baskervillen koiran)

Vierailija
20/21 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tuo Tuntemattoman lukeminen nyt mitenkään muuttanut mua ihmisenä tai avannut ihan uusia näköaloja. Vähän yleissivistyksen kannalta luin, sitä kun lainataan niin monissa yhteyksissä. Sinuhesta tykkäsin teininä tosi paljon ja luin moneen kertaan, nyt päälle kolmikymppisenä luin uudelleen ja jostain syystä ei enää kauheasti napannut..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä