Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sektio = ei imetystä???

Vierailija
24.04.2009 |

herumiseen sa sit niitä nappeja sieltä synnäriltä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nousi. Imetystä kesti vuoden.

Vierailija
2/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nouseeko maito vaikka ei synnytä alakautta vaan tehdään sektio?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulle ainakaan annettu mitään nappeja.

Vierailija
4/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli maitoa liikaakin. Ei jaksanut oma vauva edes syödä niin paljoa. Piti lypsää ylimääräisiä pois.

Imetin 1 v 3 kk,

Vierailija
5/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö jarrutteli muutama tunti sektion jälkeen, että "älä huoli vaikka maito voi sektion jälkeen nousta vähän hitaammin". Mulla tissit jo tursusivat ja kysyin kauhistuneena, että pitääkö sitä tulla vielä enemmän. Kätilö oli positiivisen hämmentynyt nopeasta maidonnoususta - mun kokemuksella ei mitään eroa maidonnousussa eri synnytystavoilla.

Vierailija
6/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla normisynnytyksen jälkeen 2 pv ja sektion kolmantena

Vierailija
7/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alakautta ja maito ei koskaan noussut ja ystävälleni taas tehtiin sektio ja imetys sujui ongelmitta. Eli ei vaikutusta.

Vierailija
8/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sektio ja sektion jälkeen tein imetysenkan, kuopus sai tissiä reilun vuoden kun kolme vanhinta normisti syntynyttä vaan kolme kuukautta=)

Kaikkien synnytysten jälkeen on maito noussut kolmantena päivänä synnytyksestä ihan samalla tavalla, myös sektion jälkeen. Illalla mennyt nukkumaan suunnilleen lattarintana ja herännyt Dolly Partonina;O

Vierailija
9/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ekan alatiesynnytyksen ja tokan sektion välillä ehkä n. 5 tuntia maidonnousussa... Ja hyvin sujui. Imetystä voidaan vauhdittaa myös lääkkeillä, mutten ole niitä tarvinnut.

Vierailija
10/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noussut yhtä nopeasti kahden sektion ja yhden alatiesynnytyksen jälkeen, toisena päivänä.

Ehkä sektioäidit on usein niin kipeitä ettei oikein pysty pitämään vauvaa jatkuvasti rinnalla ja siitä(kin) johtuvat nuo erot.

Vierailija
11/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysasennon löytyminen voi tuntua vaikeammalta, jos kyseessä ensimmäinen lapsi. Itse pyysin jo heräämössä saada ottaa vauvan rinnalle ja onnistui jopa paremmin kuin ekalla kerralla normisynnytyksen jälkeen.

Vierailija
12/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen synnytin alakautta, kuopus syntyi hätäsektiolla. Sektion jälkeen maito nousi nopeammin (heti!) kuin alatiesynnytyksen jälkeen, osasyynä luultavasti vierihoito, poika kun pötkötteli kainalossa melkein 24/h vuorokaudessa kun oltiin laitoksella.. Hyvin on maitoa riittänyt kuluneet 8kk, jatketaan rintamaidolla edelleen.

Vierailija
13/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vaa mieleen ku pelkään että tehdään sektio ja sitten imetys ei lähde käyntiin. Esikoisen (alakautta) kanssa nousi 2. päivänä ja maitoa riitti tosi hyvin.

-ap

Vierailija
14/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vauva pääse vierihoitoon mun diabeteksen takia. Esikoinen oli tarkkailussa 2 päivää ennen ku sain viereen

Vierailija
15/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin poikaa 13 kk, kunnes vieroittui itsestään.

Aluksi, kun vastasyntynyt vauva oli hoidossa eri osatolla, pumppasin maitoa hänelle. Kun oppi imemään, niin sitten sitä taitoa käyttikin.

Minulle tehtiin hätäsektio.

Vierailija
16/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan yhtälailla se istukka sektiossakin poistuu kohdusta.

Ainoa ero on että kivut voivat hidastaa maidonousua jos äiti ei vaikka pysty kivuiltaan imettämään niin ahkerasti.

Vierailija
17/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin sektio 3kk ennen laskettua aikaa eli vielä epätodennäköisempää maidon tulo. Imetin lasta kuitenkin yli vuoden.

Vierailija
18/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla takana 3 sektiota ja kaikista nousi maito n. 3vrk:n kuluessa. Imetin kutakin 1-2 vuotta.

Vierailija
19/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolmantena päivänä nousi maito. Imetystä takana yhteensä 5v näistä kolmesta.

Vierailija
20/23 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysasentoja joutuu alussa vähän miettimään, mutta muuten onnistuu oikein hyvin. Tosiaan kuten joku muu sanoikin jo, istukan poistuminen elimistöstä käynnistää ne "imetyshormonit" ja imetys onnistuu aivan yhtä hyvin synnytystavasta riippumatta. Itselleni sektio tehty kahdesti ja olen imettänyt 10kk esikoista 1v3kk toista lastani.