~**~Jouluntähtösten viikko 51 - lisää vain vauvauutisia :) ~**~
Tässä pinossa kirjoittelevat tulevien jouluntähtösten äidit, joilla laskettu aika on joulukuun 2008 tietämillä
30.11. fatmama * Länsi-Uusimaa *
minihattis * PHKS *
1.12. Villa2 * Kymenlaakso, PHKS *
Kantrimaria * Pori-Roi, SatKS *
pikku-puhi *
vanilija * Tampereen viereinen kaupunki, TAYS *
2.12. Antonin_äiti Helsinki, KOS *
-nappi * - *
soffio *
elizabetha *
Pinkkinen * Lappeenranta, EKKS *
3.12. ..titta.. * Tampere, TAYS *
Unicorny09 * Siilinjärvi, KYS *
-Hanne- * Helsinki, KOS *
ninnu-81 * Helsinki, KOS *
4.12. Ineli * Tampere, TAYS *
Eriskummallinen * Helsinki, NKL *
lintu-75 * Satakunta, SATKS *
5.12. tirpunen * Satakunta, SATKS *
Lokavaavi *
6.12. Leanna * Turun seutu, TYKS *
Pennyx * KSKS *
Kapa * Etelä-Savo, MKS *
pikkupiru * Tampere, TAYS *
-hilleri- *
Heissu * Helsinki, KOS *
010308 * Kempele, OYS *
7.12. tyhjäsyli * pk-seutu *
8.12. Mamoska * Helsinki, KOS *
marssilainen * Espoo, JS *
Emmizle * Järvenpää, HUS/HySHA *
Lanttu08 * Oulu, OYS *
Dentaurus * kaakkoinen Kymenlaakso, KOKS *
s@s@ * Helsinki, NKL *
Birtzu75 *
n.1979 * Satakunta, SatKS *
9.12. siisa * Lahti* PHKS *
karoliima * Kokkola, K-PKS *
10.12. Pulmu79 * HYS *
Vilhelmiinanen * Länsi-Uusimaa, LS *
taikatoive * Varsinais-Suomi, SAS *
juusopetteri * Lahti, PHKS *
11.12. Anemos * ULKOMAILLA *
-höyhen- * - *
12.12. mannerto * Etelä-Savo, MKS tai KYS *
ViolaK * Varsinais-Suomi, TYKS *
Rintin * Suomussalmi, KAKS *
13.12. jet-haikara * Länsi-Uusimaa *
eppuliini_ * Oulu, OYS *
jepuli * Tampere, TAYS *
Mauste * Tampere, TAYS *
14.12. Pyykkivuori * K-SKS *
4.x * pk-seutu, JS *
15.12. Sahpa * Lahti, PHKS *
Hera-79 * Hämeenlinnan seutu, K-HKS *
tiar84 *
16.12. Ylläripylläri * pk-seutu *
17.12. Laskiaispulla * Tampere, TAYS *
Werde * pk-seutu, KOS *
-Kivi- * - *
18.12. kiviir * Oulu, OYS *
Empsku88 * Vammala, VAS *
tiinax6 * Varsinais-Suomi, TYKS *
haa2 * Pirkanmaa, TAYS *
19.12. -Menninkäinen- * Tampereen seutu, TAYS *
20.12. siise * Etelä-Suomi, HYS *
Myrre * Espoo, JS *
joll@ * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *
.:Naranja:. * Lieto, TYKS *
21.12. armi *
22.12. Myrtti- * Hyvinkää, HYS *
Miilukka * Tampere, TAYS *
Nektariina * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *
23.12. Gnatte * Helsinki, NKL *
Viola * Kaakkois-Suomi, EKKS *
24.12. angorainen * Laukaa, K-SKS *
HaHa78 * Tampere, TAYS *
lilla79 * Orimattila, PHKS *
Savannia-79 * Koillis-Lappi, LKS *
25.12. Stiin@ * Pohjanmaa *
Leppis_78 * Satakunta, SATKS *
Anneiki * Pirkanmaa, TAYS *
Katanen * Seinäjoki, SeKs *
Säteilijä *
26.12. Canttarelli *
3mami * Turku, TYKS *
Kranttu83 * Etelä-Suomi *
Katinka83 *
veromite * Vantaa, KOS *
27.12. Lorindol * pk-seutu, NKL *
Karssuli * Vantaa, KOS/H *
Zebra * Helsinki, KOS *
29.12. karits@ * TYKS *
Rusina80 * Vaasa, VKS *
30.12. Riemu * Pirkanmaa, TAYS *
6.1. Mae3 * Vantaa, KOS *
9.1. Nudivas * TAYS
[b]Syntyneet:[/b]
11.11. Jepuli; tyttö, 2420 g, 46 cm. Rv 35+2
15.11. Fatmama; poika, 3000 g, 48 cm, py 33 cm. Rv 37+6
27.11. Hanne; tyttö, 2845g, 47 cm, Rv 39+1
28.11. Soffio; poika, 3900 g, 52 cm, py 35,5 cm. Rv 39+3
2.12. Kapa; poika, 4100g, 53 cm, Rv 39+1
2.12. Minihattis; tyttö, 3960g, 51cm, py 35,5cm
3.12. Leanna; tyttö, 3410g, 50cm
3.12. Juusopetteri; tyttö, 3300 g, 47 cm. Rv 39+0
6.12. Mannerto; tyttö, 3350 g, 48 cm. Rv 39+2
7.12. Pulmu79; poika, 3690 g, 48 cm, py 35 cm.
11.12. Siisa; poika, 3450 g
Kommentit (32)
Nyt kun on hiljasta täällä kotosalla, niin ehin koneelle. HaHaa kiinnosti mun lähtö... No jatkossa, ken jaksaa lukea, synnäritarinaa, muuten on syytä hypätä seuraaviin viesteihin, "ruuneperi" pääsee vauhtiin...
Eli aamulla ei mitään ollu ja kiukuissani rupesin leipomaan ku anoppi otti meidän "kakkosen" ja lähti käymään kaupassa. Tekasin siinä sitte about 30 lohipasteijaa ja 50 lihapasteijaa ja puhisin, että jos tää ei auta, niin olkoon mahassa vaikka ens vuoteen! Kakkonenkin synty nimittäin leipomisurakan jälkeen. Kun pasteijat oli valmiit, niin imuroin. Sit iltapäivällä kahden jälkeen
kävin vessassa ja bongasin veristä limaa, että "tulppa" vähemmän kiinteessä muodossa... Soittelin miehelle, että nyt sitä tuli, kun kerta piti ilmottaa, jos jotain muutosta tapahtuu. Ei kuitenkaan muuta oikein tuntunu tapahtuvan. Miehellä oli tarkotus mennä illalla kokoukseen, mut hommas sinne varaedustajan ja anopin piti mennä samaan, mut sekin hommas jonkun tilalleen ja kun esikoinen tuli eskarista, niin sittepä häipyivät molemmat anopille naapuriin. Jäin koiran kans kaksin, eikä mikään tuntunu edelleenkään miltään ku mies tuli neljän jälkeen töistä. Sit se söi ja kävi suihkussa, tivas aina välillä, että no lähetäänkö. Jotain hyvin epämääräsiä suppareita yks sillon, toinen tällön. Itekin alko tuskastua, että meneekö tää nyt tällee ohi sit vaan... Rupesin ravaamaan ympäri huushollia ja "keinotekosesti" tuli sitte niitä suppareita. Kun tossa 17.30 sain kolme peräkkäin 5min välein, niin ukko ilmotti, että eukko autoon, nyt lähetään, ees tyrkylle. Mä harasin vastaan, että äh, ei tää tästä etene, mut suostuin sit lähtöön. Matkalla tulikin sit 8min välein supparit ja matkaa oli noin 40min. Mä olin ihan varma, että kotiin tullaan vielä, että loppuvat nuo supparit ihan takuulla. Kätilö otti synnärillä vastaan ja tutki ja totes, että ihan kivat supparit sulla ollu, tää on 5cm auki! No sit käyrällä hetken, saliin ja ootellaan. Vuorokin kätilöillä vaihtu ja supistukset tiuheni, mut hyvin niitten kans pärjäs kaheksaan asti, jolloin vain 6cm auki. Sit aloin ottaa kaasua ja kätilö laitto tipan, ku oli sovittu, että saan spinaalin kun sitä tartten. No, sit se tilattiin varmaan kohta kasin jälkeen, ku kaasun kans ei oikein enää ollu
kivaa. No lääkäri oli teholla ja viipy ja viipy ja ysiltä kätilö sit sano, että ei taida ehtiä enää, puhkas kalvot ja totes veden vihreeks. Mä olin välillä kyllä jo jossain hämärän tuolla puolen ku kaasu ei enää auttanu. Mut sit ne supparit taukos puhkasussa ja mä virkosin "sekunnissa" kun alko hirvittää vauvan puolesta. 21.05 olin täyden kympin auki ja 21.15 alko ponnistussupparit ja oli aika kamalaa, pää synty eka vaan puoliks ja olin varma, että ei se sieltä tuu, tuli sit kuitenki ja heti avustava kätilö imi neidin röörit, ei kuulemma ollu menny kovin pitkälle ne likaveet. Sit vasta 21.28 neiti autettiin kokonaan ulos. Lääkäri oli kuulemma ehtiny synnärille 3minuuttia ennen syntymää, että hyvin luomusti tuli tämä neiti, vaikka suunnitelma oli toinen ja luultavasti olis ollu sinänsä vielä kivempi synnyttää, mut ei tuo nyt enää harmita mitenkään. Istukka tuli klo 21.32. Jotenka kestoista avautuminen oli siis 3:45, ponnistus 0:13 ja jälkeiset 0:07, yhteensä 4:05. Omat vauriot oli 1 ykkösasteen nirhauma toisessa häpyhuulessa, joten eipä ompeleita tarvittu, eikä tunnu missään. Neiti punnittiin sitten hyvin kakanneena ja pissanneena, pestynä ja puhtoisena 4162g ja 53cm, pää 35cm, apgarit 9-9. Ite kävin suihkussa ja omin jaloin poistuin jälleen salistakin, tuttuun tapaan.
Ja lopuksi, vaikka vauvat on ihania, odotusaika ei aina niin ihanaa, synnyttäminen ihan jees-hommaa, niin todennäköisesti meidän perhe on täydellinen näin, eikä synnärille enää tule omakohtaista asiaa. Minä en akupisteistä, saunomisesta tai seksistä käynnistäjänä tiedä, mutta meillä on nyt kaks leipomalla ulkoistunu, joten sitäkin voivat epätoivoiset koettaa ;)
Jaksamista ja kärsivällisyyttä kaikille vielä vauvaansa odottaville ja onnittelut kaikille vauvansa saaneille. Imetysongelmia tuntuu olevan monella, itse en ole niistä kärsinyt, meille voisi kohta tilatankin laittaa, tiiliskivet kainalossa ollaan varsinkin öisin.
T. Dentaurus + "Justiina" kohta 3vrk vanha
[b]Dentaurukselle[/b] isot onnittelut & kiitoksia synnytyskertomuksesta ja kiitos [b]Siisalle[/b] imetyskokemuksista! Hienoa myös kuulla [b]Kantrimaria[/b], että vaikeuksista huolimatta olet siellä ilman pulloja selvinnyt! Juu ja kiitokset kiitoksista :), minä nyt vaan olen tällainen ruuneperi. Ja kyllähän täällä moni muukin ihanasti toisia tsemppailee! <3 Tosin veikkaan kyllä, että aika paljon lyhyemmiksi muuttuvat minunkin ilmoittautumiseni tänne, kunhan on kaksi alle 1,5-vuotiasta hoidettavana...
Samat on fiilarit kuin [b]HaHalla[/b] eilen, nukkumaan pitäisi mennä mutta ei paljon huvita kun kuitenkin siellä vaan pyörii. Väsymys on kyllä kaamea, viime yökin meni taas vessassa ja valvoskellessa :/ .
Huomenna printtaan ne kuvat niistä akupisteistä, pääsee mies tositoimiin. Lupaan että saa osallistua vauvanhäätöön vähän muillakin konstein, niin eiköhän se hieroksi :p . Yhtenä iltana yritin itsekseni mutta ei niitä selkäpisteitä kyllä kunnolla itse saa painettua. Käytitkö [b]Siisa[/b] muita pisteitä kuin niitä selkärangan molemmin puolin pyllyn yläpuolella olevia ja sitten niitä sivussa, ikään kuin lantiossa olevia?
Gnatte 39+3
Huomenta! Täällä myös yksi oloonsa tuskastunut... kipeitä suppareita tullu säännöllisen epäsäännöllisesti nyt kolmatta päivää... eilen tuli limatulppaa ja tänään kans. Keskiviikkona kävin äitipolilla kokoarviossa ja 3,7kg oli kaverilla kokoa...se vähän hirvittää, edelliset lapsoset ollu 2,880kg ja 3,280kg. Toivon että arvio oli nyt vähän ylä kanttiin APUA!!! Lääkäri sano kyllä että paikat sen oloset että syntyy hetkellä millä hyvänsä, kanavaa sentti jäljellä ja kahelle sormelle auki. "pyöritteli" aika ronskisti ja sanoettä toivottavasti tuut ensi yönä synnyttään...:) No, täällä sitä edelleen kiprustellaan...sai se ainakin sen limatulpan aikaan se ronkkiminen ja nyt näitä suppareita...kunhan voimistuisivat nyt vain... ajattelin alottaa tän päivän saunanpesulla josko sillä ois jotain tehoa....
Tulipas taas omanapainen juttu tästä...
Oikein paljon ONNEA kaikille vauvansa saaneille ja tsemppiä meille vielä nyyttiä odottaville...
Anneiki+bebek rv 39+1
...täällä on heräilty synkkään perjantaiaamuun...=( Kurja ilma.
Kävin eilen neuvolassa. Taas pissassa ++ sokeria! Terkka ei kuulemma aio enää asiaan puuttua, eli en joudu kiikuttamaan näytteitä, mutta jos pysyvät plussalla, mun tarttee puoli vuotta synnytyksestä käydä sokerirasituksessa. Viime viikollahan olin varma että plussat johtu aamulla syödystä kinuskidonitsista, mutta tällä kertaa en tajua mistä ois voineet johtua! Olin ihan nälissäni neuvolaan mennessä ja aamupalallakin söin ihan normisti leipää ja jogurttia...+ teetä hunajalla...voiskohan hunaja olla syy? No, se tuskin selviää koskaan...
Tällä hetkellä inhottava olo. Henkeä ahdistaa. Just mittasin paineet ja sykkeen, mutta ne oli ihan normaalit. Mystistä?! Vauva nyt tuskin enää keuhkoja/palleaa painaa, kun eilen terkka sano, ettei saa kun vähän vauvan takaraivosta kiinni, niin alhaalla vauva jo on. Alko oikeesti pelottaa, että joudunko viettää joulun sairaalassa!? En haluais että esikoinen ei saa viettää Joulua oikeeseen aikaan...=(
Vähän masis-fiiliksissä täällä siis....
HaHa 39+1
Oireiluja ollut erinäisten supistelujen verran. Välillä säännöllisestikin, mutta ei mitenkään kivuliaasti n. 10-15 minuutin välein. Eli jotain sentään tapahtuu tässäkin kropassa, vaikka välillä meinaa usko mennä. Kunhan nyt tulisi omia aikojaan, ettei tartteisi käynnistää. Se on se mun suurin toive ja tietty se, että kaikki menisi hyvin. Tänään esikoisen joulujuhla illalla ja sitten vielä huomenna hänellä lyhyt koulupäivä. Sitten on nämä viralliset "jouluvelvollisuudet" ja voi oikeastaan laskeutua odottamaan joulua ja valmistella sen mitä tässä nyt jaksaa. Ihan omalla perheellä vietetään joulua, joten MITÄÄN stressiä ei ole. Piparkakkutalo ja piparit tehty, pari kuivakakkua pakastimessa, porkkanalaatikot tein tänään, muut laatikot ostan, joulukinkku paistellaan aatoksi. Sitten vähän rosollia ja jotain herkullisia juustoja ja joulutorttuja aattona vielä, niin niistä saa ihan kelpo aterian koottua. Varsinkin jos itse vielä kärvistelen tämän mahani kanssa aattona, niin paljon ei herkkuja edes mahdu masuun. Lapset eivät ihan vielä jouluruokien päälle ymmärrä ja mieskään ei mitään ihmegourmet-juttuja kaipaile. Eli yksinkertainen on kaunista...
Nyt täytyy lopetella ja mennä silittämään tytön mekko illaksi. Taas supistelee, mutta tätähän se on tehnyt jo pitemmän aikaa. Kun nyt älyäisi tulla ULOS (mieluisten ENNEN jouluaattoa, muutoin tulisi kyllä aika mielenkiintoinen aatto meidän vanhemmille lapsille, kun äiti ja isukki karkaisivat sairaalaan)!!
t. Menninkäinen ja POKSAUS eli rajapyykki 40+0 rikki!!!
eli taas pikainen viesti... menossa nukkumaan... (kun vauva nyt nukkuu..)
ELi käytettiin erityisesti jalassa olevia pisteitä, selässä myös ja lonkilla ja hartioilla. Siellä babyidean sivuilla oli ne pisteet ja mies katteli netistä videoita, joissa oli akupainantaa just synnytyksen käynistämiseen... Sivuja en muista, yuo tubessa oli. Niin ja sitten nännien hieronnanhan sanotaan myös voimistavan suppareita. Sekin tuli kokeiltua ja sitten kun supparit oli alkaneet niin kyllä sekin voimisti supistuksien vahvuutta.
ja todellakin samana aamuna ei tuntunut viel mitään, joten toivoa on aina päästä sinne synnärille... Ja sitten sitä huomaakin, että kuinka nopeesti sitä kaikki sitten kävikään...
nukkuun nyt, moi...
Olen jo pariin otteeseen yrittänyt tulla kirjoittelemaan, mutta jostain syystä sivut on juuri silloin tökkineet ja on sitten jäänyt koko asia unohduksiin. :(
Meille syntyi neitokainen 4.12.2008. Synnytys sujui hyvin, kestäen 5h5min, josta ponnistusvaihe 15min. Vaavi oli mitoiltaan 4050g, 52cm ja hatun koko 37cm.
Kotiin päästiin 8.12 illalla kun saatiin viimein sekä sokeriarvot, että bilirubiini-arvot kohdilleen. Kotielämä on lähtenyt hyvin vauhtiin. Neiti on melko perustyytyväisen oloinen tapaus eikä juuri valvota öisinkään. Aluksi oli hankaluuksia imetyksen kanssa, kun pikkuinen ei tahtonut alkaa syödä rintaa. Maito kuitenkin lähti nousemaan ja jouduin lypsämään maidon pulloon parin viikon ajan kunnes tuossa pari päivää sitten neiti vain yhtäkkiä oppikin syömään suoraan rinnasta. :) Maitoa ei ole tullut ihan vaavin tarpeita vastaavaa määrää, johtuen kai tuosta alun hankaluudesta, mutta lisämaitoa on tarvittu nyt koko ajan vähemmän ja vähemmän. Haaveissa olisi, että pääsisin jossain vaiheessa kokonaan eroon tuosta pullojen keittelystä. Nyt lähden vähäksi aikaa levähtämään, kun neiti nukkua tohisee ja isommat lapset on ulkoilemassa.
Onnea vielä kaikille muillekin nyytin jo kotiin saaneille!
Koitetaanpas taas kirjotella, kun useampana päivänä oon yrittäny, mutta kone tökkii....
Onnittelut kaikille viimesimmillekin uusien vauvojen äideille.
Itsellä kaamea flunssa/räkätauti, onneksi alkaa helpottaan jo, kun melkein viikon kärvistellyt, tosi inhaa... Lisäksi uutena vaivana vasta noin vko sitten alkaneet liitoskivut häpyliitoksessa. Tosi karmeeta, kotona ollessa ei juurikaan ole, mutta heti kun ovesta poistuu, niin tuntuu että Prisman kauppareissu kestää nykyään iäisyyden, kun koko ajan hiljennettävä vauhtia..... Nyt sympatiat niille, joita niitä on ollu pidempään, nyt vasta ymmärrän.......
Nyt kun olen saanut ilokseni noi liitoskivut, ei oo enää juurikaan edes supistellu, käsittämätöntä.....
Täällä mieli maassa, en tiedä voiko synnytyksen jälkeinen masennus tulla jo ennen synnytystä.... Mutta tuntuu kaikki ihan pyllyltä, onneks mies ees tajuaa olla hiljaa, etten kiskase sitäkin ohimennen naamariin. Tosi outo fiilis, kai ne noi hormonit on. Eikä jaksais enää odottaakaan kun olo on tukala.
Olikohan se HAHA, vai joku muu, joka valitteli ahdistusta. Mulla ainakin tulee joka päivä semmosia hetkiä, että joutuu keskittymään hengitykseen, ettei rupeaisi läähättämään, kun tuntuu ettei mikään happi maailmassa riitä. Että kyllä ne keuhkot siellä joka tapauksessa on vähän eri tilanteessa kun normaalisti, vaikka vauva olis jo laskeutunu.
KANTRIMARIA muistaakseni valitteli kipeitä nännejä, jos et ole vielä koittanut, koita ihmeessä rintakumia, joillekin auttaa oikeasti tosi hyvin ja jos auttaa kipuun edes vähän, niin sehän on jo kokeilemisen arvoista.
010308: pullojen keittelystä tuli mieleeni, että täällä ainakin uusimmat suositukset sanoo, että jos pesee pullot astianpesukoneessa normaalilämmöllä, ei tarvii keittää. (Jos teillä siis on astianpesukone). Mua ainakin helpotti kun kaksosvauvoja hoitaessani kaikki aika jonka ne nukku meni pullojen keittämiseen. Tutteja mahtu kerralla kaikki kattilaan niin se helpotti....
Täällä päin suomee jo näköjään 3 vuotta peräkkäin tulossa täysin lumeton joulu, se on mukavaa kun tota vettäkin sataa nykyään 11 kk vuodesta. Sais sääherra tunkea hanuriinsa tämmöset talvet.
No tässä tätä synkkyyttä levitelty tarpeeks, taidan mennä kylvään sitä lisää tonne olohuoneen puolelle.....
Kiitos muuten (muistaakseni) Dentauruksen synnytyskertomuksesta, minä ainakin luin mielellään ja jos muutkin haluaa avautua omistaan, tänne vaan. Minä kyllä lueskelen ne ja muut voi kelailla ohi, jos hirvittää....=)
Nudivas + masukki 37+2
Kiitos, sitä samaa...ei mitään radikaaleja muutoksia olotilassa. Ei jaksais tätä samaa fraasia toistaa kaikille uteliaille kyselijöille kokoajan, mutta kai se kuuluu taas tän loppuajan hommiin.
Tänään oon kyllä ollu liikenteessä ja touhunnu enemmän ku vähään aikaan...se on aiheuttanu selkeesti mahan kovettumista useesti ja vauva on liikkunu tosi paljon. Haettiin aamupäivällä joulukuusi...onpas sekin nyt hommattuna vaikka lähtö tuliski.
Stressaan nyt joulun aikaa synnytyksen suhteen aika lailla.=( Miehen veli asuu samalla paikkakunnalla (opiskelee täällä) ku me, mutta menee tietty Jouluksi porukoilleen. Sieltä on meille n.tunnin ajomatka ja jos nyt kävis niin että just jouluna synnärille jouduttais, on esikoisen hoitoon saanti hieman hitaampi prosessi ku arkena.
Esikoisen synnytys kesti (papereissa n.10h) lähes 20h, joten epäilen tämän kakkosenkaan tulevan ihan hetkessä, mutta mistäs sitä ikinä tietää!!!
Nyt pitää mennä rasvailemaan typyn käsiä...raukan iho kuivuu näin talvella tosi paljon, eikä oikeen mikään meinaa auttaa...=/
HaHa 39+2
Täällä kans vaan odotellaan.... kun sais ton synnytysasian pois mielestä ni ei ois tää aika niin pitkää. väsyttää koko ajan ihan tajuttomasti..kenties roppa keräilee voimia tulevaan. Tänään supistellut huomattavasti vähemmän ku kolmena aikasempana päivänä...:( josko tyyntä myrskyn edellä:) Toi ulkona oleva ilmakin on todella mieltä ylentävä...jotenkin on semmonen matalalento fiilis koko päivän ollu, mut laitetaan hormonien piikkiin... Täytyy viellä hetki odottaa että lapset on umpiunessa, edessä joululahjojen paketointi kun pikkutontut nukkuu. En tohdi jättää isännän hommiks jos satutaan oleen just jouluna lasaretissa. Vaikka ei kai sillä paketin ulkonäöllä niin väliksi, tarkoitushan on tärkeintä!!!:) Jos vaikka mieliala vähän kohenis joulumielelle lastem lahjoja paketoidessa!
Anneiki+bebek rv 39+2
Ei enää kauaa ole jäljellä kellään!!!!
Itsellä jo raskausaika kaukana menneessä ja kuin en olisi raskaana ollutkaan,vaivoinen kaikkine=)
Neiti on ihana ja tyytyväinen ja äiti jälleen kuumeinen,vauva sellainen=)
Niin sitä vatsaa vaan tulee ikävä vaikka lopussa olisi valmis vaikka mihin,siitä eroon päästäkseen!
Tsemppiä siis kaikille!
Leanna ja seiska 2vkoa 5 päivää
Son moro vaan täältä vauva-arjen keskeltä!
Pikainen viesti, kun ähinä alkaa näköjään taas....
-tutti kehiin...
Nonni, eli pikku mies on nyt viikon ikäinen ja alun kaaoksen jälkeen alkaa taas olemaan elossa... Hirveä flunssa iski sairaalas päälle oikein kunnolla ja oon ollut ihan kuollut sen takia. Siihen päälle tunnin-parin tirsojen otot ja imetyksen kanssa kipuilut sekä tietysti jälkisupparit jne... Huuh...
Mut nyt eka päivä kun todella tuntuu, että kyllä tämä tästä alkaa luonnistumaan. Pakko kirjoittaa Kantrimarian imetykseen liittyen.... Mulla kans nänninpäät oli ihan auki ja itkin melkein syötön yhteydessä. Kipu oli ihan hirveää. Sitten kävin osatamassa pumpun ja pumppailin yhden kokonaisen päivän sen kanssa. Alussa sekin oli hankalaa... Mutta lähti onnistumaan, kun sitkeästi yritin. Sitten otin rintakumin käyttöön ja ihanaaaaaah! Ei satu!!!
Sairaalassa kokeillessani rintakumia oli hirveä kipu, mut nyt se kumi rulettaa... ONNEKSI KOKEILIN UUDESTAAN KOTONA! JES! Joten nyt imetän ja pumppaan, jos tarvetta. Ja tosiaan alkaa tulemaan hieman selvyyttä ja toivoa tähän hommaan! Tsemiä Kantrimaria sulle sinne! En tiedä mitä ot kokeillu, mut toi toimii mulla... Oli pakko kertoo omat kokemukset!
Muuten poika on ihana, lutunen, söpö, oikeen herttanen, mitäpäs hän nyt ei olisi... hih...
Nyt ei kerkee muuta, mentävä taas meijerihommiin.
Onnea muillekin vauvan saaneille! Ja vielä synnytystä odottaville tsemiä loppuun ja suppareita suppareita!!! Meillä ne akupisteet oli ehkä noin puoltoista vkoa:kohan???? käytössä... Kun mies niitä paineli, niin alkoi supistelee kovemmin.... ELi kyllä uskon niillä vaikutusta olevan. Ja samana aamuna olin jo kyllästynyt, etten ikinä pääse synnärille.....
Siisa+ pikkumies