Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Galluppi: kuinka moni vielä sinnittelee töissä rv 32+?

24.03.2006 |

... Ja mitkä on fiilikset?

Mulla ei mitään syytä jäädä sairaslomalle (mitä nyt istuminen vähän hankalaa kun muhkuaminen vatsassa jatkuvasti käynnissä) ja töissä ei käytännössä enää mitään tekemistä, kun työ on projektiluonteista eikä uusia projekteja enää kannata aloittaa.

Eli teen tikusta asiaa, pyörin netissä ja poden huonoa omaatuntoa siitä, että laiskottelen. Onneksi teen esikoisen takia (2,5 v) lyhennettyä työpäivää eli tapettavana on vain 6 tuntia per päivä. Ja onneksi ylitöitä on sen verran, että vähän voi päivää vielä siitäkin lyhentää.

Mutta silti - niin paljon mieluummin odottelis jo kotona, sisustais (pesänrakennusvietti jo pahana) ja keskittyis tulevaan.

Onneks enää 9 työpäivää (pari vapaata lopussa), menee vaan niiiin hitaasti nämä päivät ja kun kevätkään ei millään meinaa tulla niin ketuttaa. Mites teillä muilla??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon ollu käytännössä terve ku pukki koko raskausajan. Pieniä, asiaankuuluvia vaivoja lukuunottamatta. No unettomuus on ehkä ollut pahin vihollinen.

Eniten se on ollut se oma pää joka työkuntoa laskee, ei kiinnostaisi roikkua täällä kun olisi " parempaakin tekemistä" .

Mutta emmä valita, mä olen melkosen lorvimalla saanu viettää nää loppuajat vaikka oonki varmaan alinta juoksupoikakastia joka talosta löytyy. Mut ei kai kukaa oo uskaltanut mulle enää aikoihin mitää nakkihommia antaa.. ja kun ei oo nakkihommia ei oo oikein mitään hommia.

Ja yksi hyvä terveysvaikute tällä työssäkäynnillä on ollut: Voisin vannoa, että reilu 2km lenkki aamuisin ja iltapäivisin on pitänyt paikat, ryhdin yms sen verran vetreinä etten oo pahemmin selkäjomotuksista kärsinyt. Olin viikon lomalla helmikuussa ja meinasipa olla kävely hankalaa sen viikon makoilun jälkeen!

No, ensi viikolla pitäisi vielä 3 päivää pinnistää ja sitten alkaa se kauan odotettu äitiysloma! Jaksuja vaan kaikille töissäkäyville!

stellis & voitto 33+3

Vierailija
2/6 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt kolmatta päivää lomalla ja töissä olin ihan viimeiseen päivään asti. Yhtään sairasloma päivää en joutunut koko odotus aikana pitämään, ei edes flunssaa tullut.

Minulla kyllä oli töitä enemmän kuin pystyin tekemään viime päivään asti, itsekkin työskentelen projekteissa joista toinen päättyy 11/06 ja toinen 01/07 eli kesken jokatapauksessa jäivät. Sitä vain yritti saada oman osuutensa mahdollisimman valmiiksi ja sitten oli vielä seuraajien perehdyttäminen kaiken päälle.

No nyt voi ainakin lomailla hyvällä olmalla tunnolla =) Vaikkakin välillä tuntu että kaikki muut jo kotona löhöilevät, vaikkakin kyllä tämä 4-5vko löhöilyä ennen synnytystä varmaan riittää tylsistyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

minäkin vielä rv32+2 täällä töissä yritän jaksaa... Vielä ensi vko ja sitten vauhtia talvilomalta suoraan jatkaen äippärillä.. ihanaa.

Iloista & aurinkoista kevättä masunkasvattelijoille!

Vierailija
4/6 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammaloman alkuun on 14 työpäivää. Enää töissäkäyminen ei ole mitään herkkua, mutta olen sinnitellyt. Nytkin on häpyluun seutu ja kohdun suu niin kipeä, että tuntuu vaikealta istua tai kävellä. Onneksi on edessä viikonloppu! Maanantaina menenkin sitten käymään äippäpolilla ja edessä on perusteellinen tarkastus. Jos paikat ovat kiinni, yritän jaksaa viimeiset päivät töissä. Muuten otan vastaan saikun, (5 viikoa sitten äitiysneuvolan lekuri sitä jo tarjosi, mutten huolinut). Vauvan vointia tai ennenaikaista syntymää en kuitenkaan ehdoin tahdoin halua. Omasta mielestäni olen jaksanut yllättävän hyvin, kyseessä on kuitenkin iltatähti ja ikääkin minulla on kohta 38 v.

Liz + tytteli rv 31+3

Vierailija
5/6 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut sairaslomalle jo rv 22 alkaen ennenaikaisten supistelujen vuoksi. Työskentelen pienessä yksityisyrityksessä, akateemisessa ammatissa. Sairaslomalle jääminen on ottanut henkisesti koville - en ollut valmistautunut jättämään uraani jo noinkin varhaisessa vaiheessa ja kasaamaan töitäni " toisten niskaan" .

Nyt kuitenkin lepäilen kotona sairaslomalla, päivän suuri ponnistus on lähikaupassa käynti ja sekin täytyy harkita päivän kunnon mukaan. Luonnollisesti sosiaalinen elämäkin hieman kärsii, kun en saisi poistua kodista " rasittamaan itseäni" . Harmittaa.

Olkaa te onnellisia, joiden kunto sallii työskentelyn ja muun normaalin elämän äitiysloman alkuun saakka. Viettäisin mielelläni aikaa kotona vasta sitten, kun on pikkuinen kenen kanssa puuhastella :)

Naana rv 28+3

Vierailija
6/6 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin raskaus sujunut tähän asti hyvin, mitä nyt välillä on ollut selkä kipeä.Ens vkolla alkaa rv 35 ja olen edelleen töissä.Äippäloma pitäisi alkaa ens to, mutta olen ajatellut ollut töissä pääsiäislomaan asti, jos vain olo on edelleen ok.Silloin olisin siis rv 37.

Ahava ja vauveli rv 34