Kestovaippainttämisen kirvoittamana: Mikseivät naiset käytä kestokuukautissiteitä?
Nehän olisivat niiiin ekologisia ja käytännöllisiä ja mukavia.
Kommentit (13)
ja kestosidettä pienempään vuotoon. Voittaa 100-0 hiostavat keinomateriaalimuovisiteet.
nimittäin kuukautiskuppia, se on loistava!
Haluaisin käyttää näitä kestositeitä, mutta en ole uskaltautunut kokeilemaan. Itselläni on niin runsaat kuukautiset ettei toistaiseksi imukykyisinkään muovihässäkkä ole osoittautunut imukyvyltään riittäväksi. En ole koskaan kuullut suoraa vastausta siihen, kuinka paljon nämä kestositeet sitten imevät ja kuinka tehokkaasti...
Onneksi löysin kuukupin!
Olen käyttänyt niitä jo seitsemän vuoden ajan.
Kuukautiskuppi ja muutama kestoside ja pikkuhousunsuoja, ja hyvin pärjää.
ja olen synnyttämätön, kolmekymppinen nainen. Hyvin pelittävät. Tein valinnan ekologisuuden ja ihoystävällisyyden perusteella.
Käytän kertakäyttösiteitä ja lapsella kertakäyttövaippoja ja syötän korviketta ja kaupan ruokia.
Olisikos kannattanut ajatella sitä ekologisuutta jo 20 vuotta sitten eikä höyrähtää nyt maapallon viime hengenvedolla?
Ei kiinnosta pelastaa tätä saastaista maailmaa kellekään.
käytän kuukuppia, se on vielä parempi :)
minäkin käytän kestositeitä. Jos en tahdo hautoa lasteni peffoja pilalle muoveissa niin tuskinpa haluan omaanikaan : )
kestositeitä sekä kuukuppia.
Ehdottomasti mielyttävämmät käyttää kuin tamponit ja kertissiteet.
Jotkut miettivät noitten hygieniaa, mutta itse asiassa taitavat olla jopa hygienisemmät kuin kertikset.
Ja niin paljon miellyttävämmät käyttää, että toisiin en vaihtaisi ;)
Musta on niin mukava "palata ajassa taaksepäin" näin miellyttävän asian vuoksi ;)
Kannattaa kokeilla, voi yllättyä ;)
Haluaisin käyttää näitä kestositeitä, mutta en ole uskaltautunut kokeilemaan. Itselläni on niin runsaat kuukautiset ettei toistaiseksi imukykyisinkään muovihässäkkä ole osoittautunut imukyvyltään riittäväksi. En ole koskaan kuullut suoraa vastausta siihen, kuinka paljon nämä kestositeet sitten imevät ja kuinka tehokkaasti...
Minä käytän pari päivää kertakäyttöisiä, koska vuoto on niin kamalaa. Joskus käytän jopa vauvan vaippoja, koska tavan siteet ei esim yöllä riitä mihinkään. Sitten siirryn kestoihin loppuvuodon ajaksi. Minulla on niin pitkät kuukautiset, että kertakäyttöisten muovit hautoo ja tulee hiivaa ym. Kestoilla pärjään loistavasti suurimman osan aikaa.
Minusta ainakin ne ovat tosi mukavia, muovisiteiden aiheuttamat kutinat sai unohtaa niiden myötä. Myös Hesarin kuukautisside-testissä muutam vuosi takaperin ne rankattiin mukavimmaksi mitä markkinoilta löytyy.