Pitäisikö työterveyskäynneistä periä asiakasmaksut?
Jos se saisi lääkärit siirtymään julkiselle paremmin?
Kommentit (11)
Luuletko että siellä on ilmaista käydä?
Millä tavalla tuo kannustaa lääkäreitä julkiselle puolelle? Siis kun niistä työterveyskäynneistä maksetaan lääkäriasemalle kuitenkin, joko se työnantaja maksaa tai työntekijä. Ei lääkäriä kiinnosta, kumpi maksaa tai maksaako ollenkaan. Ei myöskään sitä lääkäriasemaa kiinnosta, sitä kiinnostaa vain, että lasku tulee maksetuksi.
Mitä se haittaa, että julkisella ei pääse lääkäriin? Työterveyden kauttahan nykyään kaikki hoituu.
Kyllä työnantaja noista maksaa.
Luuletko, että ne on firmoille jotain ilmaispalveluja :D
Kannattaa käydä töissä niin pääsee lekuriin. Taino ei ole koronan jälkeen tarvinnut käydä kun perusjutut hoituu puhelimitse.
Ööö...nyt en kyllä ihan ymmärrä. Työnantaja maksaa käynnit, joten sama kai se on lääkärille tuleeko raha firmalta vai yksityiseltä henkilöltä.
Siis miksi se saisi lääkärit siirtymään julkiselle? Nuo työterveydethän on yleensä siellä yksityisellä puolella ja kyllä niistä joku maksaa, useinmiten työnantaja.
Siitähän peritään, ainakin minä olen maksanut joka käynnistä.
-En toki ole pariin vuoteen käynyt, onko muka muuttunut?
Vierailija kirjoitti:
Siitähän peritään, ainakin minä olen maksanut joka käynnistä.
-En toki ole pariin vuoteen käynyt, onko muka muuttunut?
Tämähän on täysin riippuvainen työnantajan ja lääkäriaseman välisestä työterveyshuoltosopimuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä töissä niin pääsee lekuriin. Taino ei ole koronan jälkeen tarvinnut käydä kun perusjutut hoituu puhelimitse.
Riippuu myös työpaikasta. Meillä on ainoastaan minimi, eli työterveystarkastus kolmen vuoden välein. Muut asiat jokainen hoitaa kuten parhaaksi näkee ja ihan omalla kustannuksella. Poislukien tietysti työtapaturmat, ne menee tietysti työterveyden kautta.
Mitäh?