Sossun asiakas ei voi hankkia lisätuloja huutis-myynnillä
koska sossun kyylät takertuvat jokaiseen tilillepanoon joka asiakkaan tilille tulee ja huutimyyntitulot vähentävät toimeentulotukea. Ainoa mahdollisuus on ottaa kirppispaikka ja rahat käteen, niin sossu ei tiedä mitään vaikka tienaisin kk. 500€ myymällä vanhoja rojujani.
On se niin väärin!
Kommentit (26)
avaa toinen tili huutoja varten...
koska sossun kyylät takertuvat jokaiseen tilillepanoon joka asiakkaan tilille tulee ja huutimyyntitulot vähentävät toimeentulotukea. Ainoa mahdollisuus on ottaa kirppispaikka ja rahat käteen, niin sossu ei tiedä mitään vaikka tienaisin kk. 500€ myymällä vanhoja rojujani.
On se niin väärin!
Avaa toinen tili vaikka toiseen pankkiin. ei tartte kertoa sossulle mitään ja vähennä toimeentulotukea lainkaan kun eivät tiedä mitään.
avaa toinen tili huutoja varten...
yritin ehdottaa mutta eipä tallentunut viesti..
eikös toi olekin just se tarkoitus. Jos pystyy täydentämään toimeentuloansa esimerkiksi huutis-myynnillä, niin tarve toimeentulotukeen pitäisikin olla pienempi.
Olisiko se sinun mielestä parempi että saisit tulosi huomioiden enemmän toimeentulotukea kuin muut?
Minusta ihan oikein.
Toisaalta, eisossu huomioi mitään 5 euron tuloja!! vaikka niitä olisi pitkin kuukautta tullut! Ainoastaan, jos on saanut yli 30 euroa tai yli 20 euroa kertamyynnillä ja minusta se on oikein, että huomoivat, sillä tuloahan se sulle on!!
JOS on toimeentulotuen asiakas, on silloin myös tilivelvollinen elämästään, tuloistaan, menoistaan, koska ne rahat ovat yhteiskunnan tukea, eivät mitään lisäansioita, eivät päätoiminen tulo. Toimeentulotuen ei kuulu olla se, millä ihminen elämänsä rahoittaa!!
Eikä kannata hyppiä takajaloilleen:; me olemme juuri vieneet mapillinen papereita, printanneet tiliotteemme, ja katsotaan olemmeko oikeutettuja toimeentulotukeen kertaluonteisesti. Pidemmältä ajalta eivät aio auttaa, oma talous on muutoin saatava kuntoon kuin toimeentulotukea hakemalla!
eikä sossulle kuulu jos haluan hankkia leivän levennystä myymällä kaappini tyhjälksi vanhasta rojusta.
Olen oikeutettu toimeentulotukeen vaikka tienaisin kirppismyynnillä sen 500€ kk pimeänä. Huutis vaan olisi äitiyslomalaiselle kätevämpi paikka päästä tavarasta eroon kuin kirppis ja huutiksessa tienaisi enemmän. ap
Voisinkohan myydä lapsen säästötilin kautta ja jättää tilin ilmoittamatta sossuun?
riippumatta siitä tienaanko kirppismyynnillä 500€ kk. Ei sossu voi velvoittaa mua myymään kaappejani tyhjäksi. Äitiyslomalla olis vaan kätevämpää myydä huutiksessa kuin kirppiksellä.
Pitänee myydä tuote kerrallaan, ei isoja paketteja, niin sossu ei huomioi tulona
satunnaisia tuloja. Mulla on toinen tili huutonettiä ja muita satunnaisia tuloja varten.
Olet oikeutettu toimeentulotukeen jos tulosi ovat alle tietyn summan. Jos tienaat kirppismyynnillä, niin että tuo summa ylittyy, et luonnollisestikaan enää ole oikeutettu toimeentulotukeen. Hyvin yksinkertaista.
Olen oikeutettu toimeentulotukeen vaikka tienaisin kirppismyynnillä sen 500€ kk pimeänä.
jos niistä ei itse kerro. Joskus saattavat vaatia jotain todistuksia pankeista, ettei ole tilejä, mutta erittäin harvoin ryhtyvät tälläiseen.
ja pyytämään todistuksen että nimelläsi ei ole siellä tiliä (tai lapsesi ja miehesi jos olet perheellinen toimeentulotuen hakija)
Vasta kun olet pyytänyt pankeista tämän todistuksen, myöntävät tukea. Näin tekevät erityisesti silloin, jos on epäilys siitä että hakijalla on tilejä, joista ei ole kertonut. Voivat kyllä tehdä ilman epäilyäkin.
Mutta ap:lle, etkö voisi käyttää huutonettilinä äitisi, isäsi, sisaresi tai muun luotetettavan henkilön tiliä? Hän sitten nostaisi sinulle rahat, näin ei ole minkäänlaista vaaraa jäädä kiinni.
huutismyyntitulot ja marjanpoiminnalla ansaitut rahat vähennetään heidän saamastaan toimeentulotuesta.
Tämä muuten silloinkin kun Mohammud lähettää puolet saamistaan rahoista kotimaahansa vanhalle äidilleen.
Sossu ei velvoita sua myymään kaappeja tyhjäksi, mutta sossu velvoittamaan sut elättämään itse itsesi, jos sinulla on siihen mahdollisuus. Ja viimesijaista mahdollisuutta, toimeentulotukea, myönnettäessä ottaa huomioon todelliset tulosi.
Pitäisikö myös näiden puoliammattimaisten huutis+kirpparimyyjien saada myyntitulonsa lisäksi toimeentulotukea, vaikka heillä olisi kuinka suuret myyntitulot? Mitkä muut tulot pitäisi olla ottamatta huomioon toimeentulotukea myönnettäessä? Pullonkeräys, marjanpoiminta?
riippumatta siitä tienaanko kirppismyynnillä 500€ kk. Ei sossu voi velvoittaa mua myymään kaappejani tyhjäksi. Äitiyslomalla olis vaan kätevämpää myydä huutiksessa kuin kirppiksellä.
Pitänee myydä tuote kerrallaan, ei isoja paketteja, niin sossu ei huomioi tulona
Itse muistan kuinka joskus osallistuin ristikkokilpailuun ja tulinko kolmanneksi ja sain siitä 20e.. Olin todella innoissani koska rahaa ei silloin ollut mihinkään ylimääräiseen.. ostin itselleni kivan paidan ja eikö se sitten myöhemmin vähennetty toimeentulo tuesta..
Otti tosi kovasti päähän.. eli jos olet köyhä eikä tulosi ole parantumassa muutamaan kuukauteen ei edes kannata yrittää myydä mitää koska tai osallistua raha-arvontoihin tai säästää että saisi joskus itsellensä jotain kivaa..
Itse kyllä soisin muillekkin sen 20e tuloa mm. arvonoista/kirppikseltä tms. koska muistan kuinka iloiseksi siitä itse tulin ja kysymyksessä oli tosiaan 20e yhden kerran kuukaudessa..
ei se Rosita eikä Muhammudkaan saa tienata huutiksella liikaa jos mielii sossutukia nostella :)
sossu on se VIIMEINEN paikka saada rahaa. jos saat juutiksesta, et tietenkään ole oikeutettu sossulta saamaan toimeentulotukea. ei se mikään raha-automaatti ole!
eikä sossulle kuulu jos haluan hankkia leivän levennystä myymällä kaappini tyhjälksi vanhasta rojusta.
Olen oikeutettu toimeentulotukeen vaikka tienaisin kirppismyynnillä sen 500€ kk pimeänä. Huutis vaan olisi äitiyslomalaiselle kätevämpi paikka päästä tavarasta eroon kuin kirppis ja huutiksessa tienaisi enemmän. ap
Voisinkohan myydä lapsen säästötilin kautta ja jättää tilin ilmoittamatta sossuun?
Jos naapurisi saavat elätettyä perheensä, kuten yhteiskunnassamme on ensisijainen tarkoitus, heidänkin toimeentulotukensa pienenee. Samoin sinun. asialla ei siis ole mitään tekemistä hakijan rodun tai kansallisuuden kanssa.
Kuinka kovaa se pitää takoa, että ymmärrät, ettei toimeentulotuki ole mikaan palkka tai "oikeus", vaan VIIMESIJAINEN toimeentulomuoto.
VIIMESIJAINEN siis tarkoittaa sitä, että jos hakija MILLÄÄN MUULLA TAVALLA TAHANSA (ei rikollisuus, kuitenkaan) saa hankittua oman elantonsa, ei tukea
myönnetä. Kaikki omaisuus, tulo, mikä tahansa on tarkoitettu käytettäväksi ennen toimeentulotukea.
SIKSI myös nämä kirppistuotot katsotaan tuloksi, vaikkakaan sossu ei tietenkään velvoita sinua myymään vaateitasi tai lastesi vaateita. Normaalistihan ihminen käytää järkeään ja yrittää saada sen puuttuvan rahan vaikka tarpeettomista tavaroistaan.
Minusta on oikein hyvä, että meillä on toimeentulotuen kaltainen tukimuoto, jotta kansalaisemme eivät kuole nalkään ja pystyvät edes jotenkuten elämään. Se ei kuitenkaan ole tarkoitettu jatkuvaksi tueksi, vain hätätapauksiin.
Yhteiskunnassamme tapahtuneet muutokset vaan ovat ajaneet monet ihmiset vakituisiskikin asiakkaiksi, jotka sitten kuvittelevat sen olevan jo lähes saavutettu etu.
Peäänkuuluttaisin sitä omaa vastuuta omasta elämästä. Jotenkin kuullostaa olevan hukassa sinulla, asenteesi takia. Syitä siihen miksi olet toimeentulotuen varassa en tiedä. Ne saattavat olla ihan ymmärrettävät.
Haluaisin myös vähän muistuttaa, mistä nämä rahat tulevat. Ei ole olemassa mitään rahakirstua, josta sossu niitä ammentaa, vaan jokainen veronmaksaja maksaa omalla työllään sinunkin tukesi. Minä, veronmaksajana, suostun maksamaan sinulle ja kaltaisillesi hetkellisessä tarpeessa oleville tukea, mutta en suostu leventämään leipääsi, jos kuitenkin pystyt itsekin itsesi elättämään. Tiedän kuinka vähäinen tuki toimeentulotuki on, enkä kadehdi sinua tai ketään muutakaan, jotka siihen joutuvat turvautumaan. Ainoa keino leveämpään leipään on miettiä pitkäntähtäimen suunnitelmia, miten päästä eroon koko tuesta.
pimeästi kirppiksellä. Saanpahan jotakin puuhaa äitiyslomallekin kun en viitsi missään tylsissä mammakerhoissa laukata.
Ja samalla kun vien sossuun laskuja ja hakemuksia vauvan kanssa, käyn siistimässä ja täydentämässä kirppispöytää.
Äitiysloman aikana saan varmasti myytyä kaiken ylimääräisen kaman ja vauvan vaatteet ja tavarat heti kiertoon kun ne ovat pieniä tai muuten tarpeettomia.
sossussa tiennyt. Näytin tasan yhden tilin tiliotteet ja thats it. Eikä siinä muutenkaan ollut kaikki tulot... avaa siis toinen tili.
Nyt olen kyllä töissä joten ei sossuja tarvi, mutta huutis kannattaa silti.
viikonloppukirppikselle kuin alan kantamaan sossuun ylimääräisiä tositteita muutaman kympin huutismyynneistäni, yms.
Vauva viihtyy rintarepussa ja minä pääsen sosiaaliseen seuraan kun menen päiväksi tai kahdeksi kirppikselle. Ja vaunuissa tavarat kulkevat kivasti kirppispaikalle.
Toimeentulotuki on niin naurettavan pieni, että lisätuloja pitää saada eikä synnytyksessä kärsinyttä alapäätäkään voi kauppatavarana enää käyttää. ap
eivät puuttuneet pieniin huutisvoittoihin, olin siis jotain parikymppiä tienannut ja sitä ei huomioitu tuloksi. Mutta isompia voittoja ei voi havitella, muuten tulos on +- 0