Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella kova yskä ja nuha. Voinko viedä

Vierailija
22.04.2009 |

päiväkotiin? Ei ole kuumetta, on virusperäinen. En voisi töistäkään olla oikein pois...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sanot, että yskä on kova, niin en veisi. Lapsi parka ja vielä ne muutkin. Etenkin lepohetkellä yskivä lapsi häiritsee muiden nukkumista. Itsekin olen huomenna pois töistä lapsen flunssan takia, ihan vain siksi, että en tahdo viikonlopuksi taudin menevän vielä pahemmaksi. minullakin olisi töissä tärkeä päivä, mutta lapsihan on numero yksi.

Vierailija
2/11 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka voi olla niin pitkään töistä pois?!

Missä menee raja,milloin tartuttaa viruksen ja milloin ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyt nyt vaan kotona ja hoidat lasta terveeksi tai järjestelet hänelle hoitajan kotiin. Itse olen monesti kironnut kun olen vienyt lapseni hoitoon, ja sitten heti päiväkodin ovella on vastassa räkää valuva ja yskivä lapsi. Ja joka kerta on silloin epidemia lähtenyt liikkeelle. Ei lapsikaan nauti siitä, että menee kipeänä hoitoon, ethän itsekään nauti jos menet sairaana töihin...

Vierailija
4/11 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Suomen ilmasto on sellainen, että lapset ovat lähes jatkuvasti jossakin räkätaudissa! AAARghhh...

Vierailija
5/11 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin ajattelevat tuovat lapsensa kipeinä hoitoon eli ei ihme että ne epidemiat leviävät:

Tämä Suomen ilmasto on sellainen, että lapset ovat lähes jatkuvasti jossakin räkätaudissa! AAARghhh...

Erittäin harmillista, sillä joillekin lapsille kova flunssa on jopa hengenvaarallinen.

Vierailija
6/11 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lyhentää taudin kestoa. Jos lapsi viedään päiväkotiin, jossa riehutaan ja leikitään ja ollaan koko ajan menossa, ei tauti taltu vaan tosiaan kestää. Itsekin olen tässä kaksi päivää ollut lunssaisen lapseni kanssa kotona, ja nyt hän on jo ihan ok. Taudit menee nopeammin ohi kun vaan malttaa pysyä vähän paikallaan.

Vierailija
7/11 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin lapsella yskä meni keuhkokuumeeksi. Ap voisi herätä. Tosi ärsyttävää viedä lapsi hoitoon, kun näkee lapsia keltainen räkä nenässä. Kannattaa harkita lapsen tekoa, jos ei voi lapsen sairastettua olla pois töistä. Tämä oli vinkki.

Vierailija
8/11 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nämä flunssat kestävät ja kestävät...Kokemuksesta tiedän, olen ollut myös kotiäitinä.

Ja mitä tulee ilmastoon. On se kumma, kun asuimme ulkomailla lämpöisessä maassa kaksi vuotta ei lapsilla ollut kertaakaan tällaista räkäshowta!

Vierailija
9/11 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos PIENTÄ nuhaa ja yskää, ja lapsi pirteä, jaksaa leikkiä, syö, voi viedä hoitoon. Jos taas tosi yskäinen ja nuutunut, vaikkei kuumetta olekaan, ei hoitoon.

Vierailija
10/11 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pienet lapset ovat herkkiä pöpöille. Siksi tulisikin noudattaa erityistä varovaisuutta ja ehkäistä tautien tarttuminen. Itse olen ollut töistä poissa myös palkattomasti lapsen sairastelun takia, kun ei ole ollut vaihtoehtoja. Mutta sain sitten tietää, että kunnalla on työntekijöitä, jotka auttavat jos kotiin tarvitaan apua. He siis tulevat virka-ajan puitteissa. Ja kyllä apua aina saa jos itse pyytää, vaikkei isovanhemmat lähellä asuisikaan. Päiväkodit eivät saa ottaa edes vastaan sairaita lapsia, eli he saavat käännyttää lapsen pois, se on heidän velvollisuutensa jos vanhemmat eivät ole asiaa ymmärtäneet itse. Olen nähnyt myös sen, kuinka ensin sairas lapsi on tuotu päiväkotiin ja sitten heti hoitaja lähtee soittamaan vanhemmille heidän lähdettyään, että lapsi pitää hakea pois. Kyllä vanhemman täytyy ottaa vastuu kun kerran on lapsensa tehnyt. Sairaudelle ei voi mitään, ja jos ei työnantaja sitä ymmärrä niin sitten ei ymmärrä, ei se asiaa miksikään muuta.

Vierailija
11/11 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ei halua pöpöjä itselleen ja lapselleen, pysyköön kotona. Näin se vain on.

Mutta lapsesi voinnin takia: jää kotiin. Kova yskä ja nuha tekevät olosta kurjan ja jos lapsi rasittaa itseään, voi paraneminen viivästyä. Et kai sitäkään halua?!

Pieni nuha tms. ei haittaa hoitoon menoa, jos lapsi on virkeä ja hyvävointinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän