Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veikö homon kosto Miss USA tittelin

Vierailija
22.04.2009 |

http://www.msnbc.msn.com/id/21134540/vp/30322011#30322011

Tytöllä on terve moraali ja olen hänestä ylpeä.

Miss USA -kandidaatin homovastaisesta kommentista syntyi kohu

Keskiviikko 22.4.2009 klo 13.06

Miss Californian vastaus kysymykseen homojen välisistä avioliitoista saattoi maksaa hänelle Miss USA -tittelin.

Carrie Prejeanin kommentti herätti kiivaan keskustelun Yhdysvalloissa. (AP/LEHTIKUVA)

MSNBC:n uutisvideo kohusta

- Minun kotimaassani ja minun perheessäni... Minä uskon, että avioliiton kuuluu olla miehen ja naisen välinen asia. En halua loukata ketään, mutta minut on kasvatettu ajattelemaan niin, Miss California Carrie Prejean sanoi Miss USA -kisoissa.

Homovastaisesta kommentista nousi kohu. Kaikkein härskeimmin Prejeania haukkui homojen välistä avioliittoa koskevan kysymyksen esittänyt julkkisbloggari Perez Hilton, joka toimi missikisojen tuomaristossa.

- Hän antoi missikisojen historian huonoimman vastauksen. Tyhmä narttu! avoimen homoseksuaali Hilton pauhasi blogissaan.

Missikisan järjestäjänä toimiva Donald Trump arveli MSNBC:lle, että Miss Californian kommentti saattoi ratkaista kisan.

- Luultavasti se maksoi kruunun. Tai mistä minä tietäisin, mutta oletettavasti Perez antoi hänelle huonot pisteet, jotka vaikuttivat lopputulokseen.

Carrie Prejean totesi eilen MSNBC:n Today Show'ssa tietäneensä jo vastatessaan, että titteli menee sivu suun. Prejean ei kuitenkaan muuttaisi vastaustaan, vaikka saisi toisen mahdollisuuden.

- Minulle kyse ei ollut poliittisesta korrektiudesta vaan siitä, että olin "raamatullisesti korrekti".

- En muuttaisi mitään. En ota sanomisiani takaisin, olin rehellinen itselleni.

Miss USA:ksi kruunattiin sunnuntaina Kristen Dalton.

IL

http://www.iltalehti.fi/viihde/200904229455488_vi.shtml

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin saa olla mitä mieltä haluaa, mutta ei kaikkein typerimpiä mielipiteitä tarvi mennä julkisesti möläyttämään. Samahan se on rasismin ja läskivihan ja monen muun asian kanssa.

Vierailija
2/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aika fasistinen yhteiskunta pitää olla, missä noin ei saa sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aika fasistinen yhteiskunta pitää olla, missä noin ei saa sanoa.

ole tarpeeksi neutraalia tai asiallista. Esim. vaikka se toivomus, että mustat istuisivat bussin takaosassa kun valkoisille säästetään etuosan paikat. Koetapas muotoilla tämä mielipide tarpeeksi neutraalisti ja asiallisesti, että missikisan voitto tulee kotiin. Samasta asiasta periaatteessa kyse, ts. ihmisoikeuksista.

Vierailija
4/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten harmittaa tytön puolesta että tuomaristossa oli julkihomo typerine kysymyksineen.

Normaalia on että uros ja naaras pariutuu ja saa jälkeläisiä muut tavat ovat luonnottomia

Vierailija
5/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen typy nyt ei vaan ollut kypsä miss USA:ksi.

Sehän olis voinu vastata tyyliin: "Onneksi miss USAna minun ei tarvitse sitä asiaa päättää, perinteisestihän missin työhön kuuluu maan edustaminen ja plaa plaa plaa.

Vierailija
6/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homot ne vasta suvaitsevaisia ovatkin... :p

Vierailija
7/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esittää mielipiteensä.

Vierailija
8/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa! Miten jollain voi olla tuollainen mielipide :O

Homot ne vasta suvaitsevaisia ovatkin... :p

Vierailija
9/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö liene pillua koskaan saanut

Vierailija
10/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esittää mielipiteensä.

Ja muilla on oikeus olla pitämättä siitä. Minä voin esimerkiksi haluta toitottaa torilla että tupakoitsijat haisee hemmetin pahalta kassajonossa ja että heille pitäisi olla oma jono, mutta ei sitten pidä ihmetellä jos en näillä diplomaatin lahjoillani pääse kunnanjohtajaksi.

Vierailija
11/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on rähääjä homo, suorastaan säälittävä tapaus. voi voi

eikö liene pillua koskaan saanut

Vierailija
12/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun ajattelin että mistä näitä vajokkeja sikiää :D.

Vierailija
13/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tulee jatkossa olemaan Miss USA organisaation kanssa kauheasti tekemisissä.

Homot varmaan kiittää kauniisti Pereziä hänen kommenteistaan...

Vierailija
14/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minunt on kasvatettu niin". Että toisin sanoen tiedän itsekin ettei tämä ole oikein korkeatasoinen tapa ajatella asioista, mutta hei, ei se ole mun vika! Se on vanhempien syy!

Vierailija
15/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan fiksusti vastattu. Itse olisin varmaan vastannut HYVIN samalla tavalla, koska mitä sitä nyt mielipiteitään muuttelemaan kenenkään mieliks!

Vierailija
16/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän meteli sateenkaaripiireissä olisi syntynyt jos neito olisi valehdellut ja päässyt missiksi ja sen jälkeen olisi paljastunut?

Ja sitä paitsi tuo homotuomarin kommentti osoittaa kuinka kaukana hän (ja varmaan monet muut homot/ lesbot) on Jumalasta.

Vierailija
17/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein kasvatettu niin... onkohan kyseessä sellainen tyypillinen aivoton tollo, joita täälläkin vilisee, joka tekee niin kuin on opetettu, eikä OIKEASTI koskaan mieti onko edes oikeassa/onko elämässään sisältöä?

Joku aivopesty rassukka tai itsenäiseen ajatteluun kykenemätön ääliö?

Vierailija
18/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja että noi tytöt on muovisen näköisiä. On varmasti niitä samoja joita on lapsesta saakka juoksutettu niissä pienten tyttöjen "missikisoissa", kaikki on niin teennäistä tuossa ulkokuoressa. Yh. Ei iske minuun.

Ja tuosta vastauksesta: ihan ok vastaus, jos on kerran tuota mieltä. Itse en ole samaa mieltä tuon naisen kanssa, mutta aika mielenkiintoista että jenkeissä kysytään tuollaisia kysymyksiä. "Oikeampi" vastaus ois tosiaan ollut jonkun aiemman kirjoittajan ehdottama "onneksi miss usan ei tartte ottaa kantaa tuollaiseen...etc"

Vierailija
19/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Obama toteaa saman asian. Missä kohu tästä?

Vierailija
20/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tulee mieleen lähinnä umpimielisyys ja uskonnollinen fanaattisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi