Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veikö homon kosto Miss USA tittelin

Vierailija
22.04.2009 |

http://www.msnbc.msn.com/id/21134540/vp/30322011#30322011

Tytöllä on terve moraali ja olen hänestä ylpeä.

Miss USA -kandidaatin homovastaisesta kommentista syntyi kohu

Keskiviikko 22.4.2009 klo 13.06

Miss Californian vastaus kysymykseen homojen välisistä avioliitoista saattoi maksaa hänelle Miss USA -tittelin.

Carrie Prejeanin kommentti herätti kiivaan keskustelun Yhdysvalloissa. (AP/LEHTIKUVA)

MSNBC:n uutisvideo kohusta

- Minun kotimaassani ja minun perheessäni... Minä uskon, että avioliiton kuuluu olla miehen ja naisen välinen asia. En halua loukata ketään, mutta minut on kasvatettu ajattelemaan niin, Miss California Carrie Prejean sanoi Miss USA -kisoissa.

Homovastaisesta kommentista nousi kohu. Kaikkein härskeimmin Prejeania haukkui homojen välistä avioliittoa koskevan kysymyksen esittänyt julkkisbloggari Perez Hilton, joka toimi missikisojen tuomaristossa.

- Hän antoi missikisojen historian huonoimman vastauksen. Tyhmä narttu! avoimen homoseksuaali Hilton pauhasi blogissaan.

Missikisan järjestäjänä toimiva Donald Trump arveli MSNBC:lle, että Miss Californian kommentti saattoi ratkaista kisan.

- Luultavasti se maksoi kruunun. Tai mistä minä tietäisin, mutta oletettavasti Perez antoi hänelle huonot pisteet, jotka vaikuttivat lopputulokseen.

Carrie Prejean totesi eilen MSNBC:n Today Show'ssa tietäneensä jo vastatessaan, että titteli menee sivu suun. Prejean ei kuitenkaan muuttaisi vastaustaan, vaikka saisi toisen mahdollisuuden.

- Minulle kyse ei ollut poliittisesta korrektiudesta vaan siitä, että olin "raamatullisesti korrekti".

- En muuttaisi mitään. En ota sanomisiani takaisin, olin rehellinen itselleni.

Miss USA:ksi kruunattiin sunnuntaina Kristen Dalton.

IL

http://www.iltalehti.fi/viihde/200904229455488_vi.shtml

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kahta äitiä tai kahta isää. Lapsen on saatava tietää omat juurensa.

Vierailija
22/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Miss Usan pitäisi olla kansakuntaa yhdistävä eikä erottava henkilö. Hänkin oli sitä mieltä, ettei välttämättä tarvitse hyväksyä kaikkia asioita itse, mutta on osattava olla diplomaattinen ja sanoa vaikka tyyliin: Jokainen osavaltio päättäköön itse näistä (homojen avioliitto) asioista, mahtavaa että meidän maassamme asuu monenlaista väkeä tjsp.

Ei siihen olisi omia henkilökohtaisia syrjiviä mielipiteitä tarvinnut vetää mukaan, diplomatia oli se avainjuttu tässä.

Vierailija
24/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juurensahan lapset saavat tietää ainakin Suomen lakien mukaan.

Haluat varmaan kieltää adoption myös?

Vierailija
25/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tulee mieleen lähinnä umpimielisyys ja uskonnollinen fanaattisuus.

Je se, että seura tekee kaltaisekseen (kenties hän on vaan elänyt umpimielisten homofoobikkojen/homojen vastustajien seurassa, eikä oikeen osaa ajatella muulla tavalla?)

Vierailija
26/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se ois sanonu että 'äitini kasvatti minusta juutalaisvastaisen, en minä sille mitään voinut!'

Vierailija
27/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta varmaan kielletään ihmisiä myöntämästä uskovansa Jumalaan

Vierailija
28/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on asiatonta ja huonoa käytöstä, ei suvaitsemattomuutta.

Ja sanottakoon että jos olisin homoseksuaali, saattaisi hieman ottaa pannuun kun joku muovinukke heittäisi tollaista kommenttia päin naamaa.

Vierailija
30/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvaltain Miss USA -kilpailussa sattui melkoinen skandaali sunnuntaina 19.4.2009, kun avoimesti homoseksuaalinen tuomari Perez Hilton loukkasi kristittyä kilpailijaa Carrie Prejeania hänen mielipiteensä takia.

Perez Hilton kysyi Prejeanilta, joka on jo Miss Kalifornia: "Vermont laillisti hiljattain neljäntenä osavaltiona samaa sukupuolta olevien avioliiton. Pitäisikö jokaisen osavaltion seurata esimerkkiä?"

Prejean vastasi, että on erinomainen asia, että USAssa voi valita eri avioliittokäytäntöjen välillä, mutta hänen mielestään avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto. Vastaus aiheutti joitakin buuauksia ja ihmetteleviä katseiden vaihtoja.

Hilton kosti heti sen, että Prejean ei vastannut poliittisesti korrektisti. Hilton antoi Prejeanille 0 pistettä.

Sen lisäksi Hilton, joka kutsuu itseään koko median kuningattareksi, laittoi heti kilpailun jälkeen nettiin YouTube-videon, jossa hän haukkuu Prejeania tyhmäksi nartuksi, joka antoi missikilpailujen historian huonoimman vastauksen. Myöhemmin Hilton loukkasi Prejeania vielä lisää, kun hän laittoi nettisivuilleen kuvan, jossa Prejean puhuu mikrofoniin, jonka Hilton oli piirtänyt peniksen muotoon.

Hiltonin 0-pisteistä huolimatta Carrie Prejean sijoittui lopulta kilpailussa toiseksi. Jos Hilton olisi antanut asialliset pisteet ulkonäöstä, käytöksestä ja sanavalmiudesta eikä hänen mielestään väärästä vastauksesta, Prejean olisi voittanut kilpailun.

Hilton esiintyi myöhemmin NBC:n Today-ohjelmassa, jossa hän selitti, että hän vaatii, että Miss USA -voittaja on poliittisesti älykäs, ja vaikka Prejean on kristitty, Hilton ei halua hänen puhuvan Jeesuksesta, Jeesuksesta, Jeesuksesta, koska se on loukkaavaa. Merkillinen väite, täysi olkinukke, koska Prejean ei ole kulkenut ympäriinsä puhumassa Jeesuksesta.

Lainopillinen analyytikko Mercedes Colwin kertoi Fox-uutisille, että Prejeanilla voisi olla perusteita haastaa Hilton oikeuteen uskontoon perustuvan syrjinnän takia, koska Prejean ilmaisi vain oman henkilökohtaiseen uskoon perustuvan näkemyksensä.

Myös jotkut homot ovat paheksuneet Hiltonia. Charles Karel Bouley kirjoittaa kolumnissaan Huffington Postissa: "Olen avoimesti homoseksuaalinen mies ja tuen samaa sukupuolta olevien avioliittoa, mutta toivon, että Perez Hilton pitäisi suunsa kiinni. Hiltonhan on tunnettu siitä, että hän töhertää julkkisten valokuviin karkeita ja törkeitä asioita.

Fox News -kanavan haastattelussa Prejean sanoi: "Tämä tapahtui syystä. Jumala koetteli luonnettani ja uskoani koko maanlaajuisen yleisön edessä. Olen iloinen, että pysyin vakaumuksessani. En kadu sitä, että vastasin rehellisesti. Hilton kysyi mielipidettäni ja minä kerroin mielipiteeni. Minulla ei ole mitään homoseksuaalisia ihmisiä vastaan enkä halunnut loukata ketään vastauksellani." Prejean kertoi myös, että hän haluaa mieluummin olla raamatullisesti korrekti kuin poliittisesti korrekti.

Olin äimän käkenä luettuani yllä olevan uutisen WorldNetDailystä. Perez Hiltonin käytös ja tuomarointi on ollut ala-arvoista, epäasiallista, törkeää ja röyhkeää, jopa sikamaista.

Donald Trump, miljardööri ja TV-ohjelma Dealin vetäjä, on Miss USA -kilpailun omistaja.

Toivottavasti Trump osoittaa Hiltonille ovea ja huutaa hänelle: "You are fired!"

Vierailija
31/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://static.iltalehti.fi/viihde/etukalifiso220409PP_410_vi.jpg

Ainakin solariumiin on unohduttu yöunille pari kertaa.

Vierailija
32/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on asiatonta ja huonoa käytöstä, ei suvaitsemattomuutta.

Ja sanottakoon että jos olisin homoseksuaali, saattaisi hieman ottaa pannuun kun joku muovinukke heittäisi tollaista kommenttia päin naamaa.

Vierailija
33/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai valita keneltä ottaa kysymyksen ja valitsi perezin.

Vierailija
34/38 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen että luulikohan pystyvänsä homovastaisuudella ratsastamaan voittoon? On kotipuolen punaniskaseurakunnassa tottunut siihen että kaikki laulaa hoosiannaa kun homot toivotetaan helvetin tuleen?

Vierailija
35/38 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi usko sentään pitää jotain järkeä päässä.

Vierailija
36/38 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän sanoi, että on hienoa, että USAssa voi valita eri avioliittokäytäntöjen välillä. Miten ihminen voisi vielä olla suvaitsevaisempi. Jos hän itse pitää ihanteena miehen ja naisen välistä avioliittoa, mutta iloitsee siitä, että toiset voivat valita toisin, hän on kyllä suvaitsevaisempi kuin moni häntä haukkuva tässä ketjussa, jotka eivät selvästikään ajattele, että on hienoa, että ihmisillä on oikeus ajatella miten haluavat.

Vierailija
37/38 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carrie Prejean ei valinnut itse Perez Hiltonia. Prejeanille annettiin kulho, josta hän sai valita jonkin paperin, jossa sattui sitten olemaan tuon homoseksuaalisen tuomarin nimi.

Jouko Piho

Vierailija
38/38 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen että luulikohan pystyvänsä homovastaisuudella ratsastamaan voittoon? On kotipuolen punaniskaseurakunnassa tottunut siihen että kaikki laulaa hoosiannaa kun homot toivotetaan helvetin tuleen?

Kerran vielä. Carrie Prejean ei voinut valita kysymyksen esittäjää, koska se arvottiin. Prejean ei siis luullut pystyvänsä ratsastamaan homovastaisuudella voittoon.

Jouko Piho

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi