Kuinka usein otat alkoholia viikolla?
Itse en oikeastaan koskaan, viikonloppunakin pari siideriä saunan jälkeen. En moralisoi enkä tuomitse muita.
Mutta olen huomannut työssäni, että ainakin kaksi työkaveriani taitaa ottaa viikollakin, kun aamulla tuoksahtavat "vanhalta viinalta". Ovat silloin aamupäivisin hieman pahantuulisia ja tosiaan haiskahtavat. Kuinka yleistä tämä yleensäottaen on? Onko yleistä ottaa viinilasillinen jos toinenkin illassa, vaikka seuraavana päivänä olisi töihinmeno? Toinen heistä oli onnellinen, kun oli lauantaina ollut ottamatta viiniä ja oli lapsilleen raitis äiti...
Kommentit (14)
ehkä kerran kuukaudessa joskus useamman kerran kuukaudessa ja joskus en lainkaan useiden kuukausien ajan.
En juo saunasiideriä. Juon saunalimsan/vichyn. En ota rentoutumissiideriä muuta kuin joskus harvakseltaan kun teemme tyttöporukalla iltatreffit johonkin rauhalliseen ravintolaan ja parannamme maailmaa muutaman tunnin ajan nauramme vatsamme kipeiksi. Ja tuolloinkin juon useimmin punaviiniä.
Ja juon toisinaan ruuan kanssa punaviiniä.
joskun otan viikolla viinlasillisen ruuan kanssa tai likööriä jälkkäriksi. Sama viikonloppuna, alkoholin nauttiminen viikolla tai viikonloppuna ei minulla eroa toisistaan mitenkään.
Emme juo itseämme koskaan humalaan, sellainen sekavuus ei ole minusta kiva olotila.
Alkoholi ei ole miellä mikään tabu tai ihmejuttu, vaan nautintoaine siinä missä kahvi ja karkitkin.
tai ne jotka ottaa 1-2 siideriä vuodessa.
No me avataan aina lauantaisin pullo viiniä ruoalla, sitten saatetaan keskellä viikkoa juoda yhtenä iltana pikkupullo viiniä joko ruoalla tai sitten ei.
Useinmiten vapaapäivät viikolla ja töissä viikonloppuna, joten viikolla tulee ne saunajuomat sitten juotua.
Ihan viikonpäivään katsomatta. Eli silloin kun lämmitetään sauna. Yleensä 2 olutta siis otan (toisen saunoessa, toisen saunan jälkeen). Enemmän otan todella harvoin, silloin kun on vapaata ja lapsi mummolassa.
Jokohan tuosta sitten vanhalle viinalle haisee seuraavana päivänä.. Mitään työkykyä vaarantavaa en tuossa kuitenkaan näe, enkä edes lapsenhoitokykyä vaarantavaa, saunotaan kun lapsi on mennyt nukkumaan.
joka päivä puoli pulloa siideriä tai pikkulasin viiniä ruoan kanssa tai sitten en. Humalassa olen ollut viimeksi ehkä vuosi sitten:) MJa maksa-arvot olivat juuri työterveystarkastuksessa alle viitearvon:)
juon muutaman milloin tekee mieli. Olen vuorotyössä ja jos mieli tekee niin voin vetästä vaikka maanantaina vapaapäivänä pienet päiväkännit. Töihin en kuitenkaan mene haisten vanhalle viinalle tai krapulaisena.
Riippuu niin paljon, mitä muuta ympärillä tapahtuu ja millaiset ovat syömiset. En juo alkoholijuomia, jos iltaruuaksi syön ruispuuroa, mutta jos syön jotain kivempaa taikka esimerkiksi ravintolassa, juon/tilaan viiniä. Eilen oli kollega syömäkylässä, ja viiniä tarjottiin, join itse lasillisen ruuan kanssa. Ei siihen vaikuta, onko viikonloppu vai arki - tosin useammin viikonloppuna tulee laitettua sellaista ruokaa, jonka kanssa viini maistuu, ja viikolla taas toisinaan vaikkapa sitä puuroa.
On pakko puuttua kysymyksenasetteluun. Luulen, että se ei ole monellekaan alkoholin OTTAMISTA - en juo sitä viiniä siksi, että se toimii "kuljetusalustana" alkoholille, jota jotenkin kaipaisin, vaan siksi että viini on hyvää joidenkin ruokien kanssa. Vaikuttaa siltä, jotka itse juovat vain vähän, puhuvat herkästi toisten juomisista "alkoholin ottamisena", mikä kyllä tuntuu normaalista kohtuu- ja seurustelukäyttäjästä omituiselta. ...ja tällainen suhtautuminen taas varmaan tuntuu omituiselta ja ehkä epäuskottavalta siitä lähes absolutistista. Hassua.
Jokus saatan viikolla ottaa saunaoluen tai lasin viiniä. En ikinä niin, että aamulla pitäisi miettiä onko toitä tekemään...
Viikonloppuna saattaa mennä 2-3 lasillista viiniä aterialla ja illalla yhteensä, ehkä joskus myös saunaolut, äärimmäisen harvoin enemmän.
koska treenaan ja urheilen viikolla niin paljon, ettei sitten tee mieli.
Viikonloppuisin kuuluu viini ruoan kanssa, etenkin punkut ovat mun ja miehen lemppareita. Myös Sol-olut maistuu meksikolaisen ruoan kanssa/saunan jälkeen, siideriä en enää oikein välitä juoda. Väkeiviä ei juoda kumpikaan, meillä on kaappi täynnä kirkkaita ja viskejä+konjakkeja vuosien varrelta ja vieraille sitten juhlissa niitä tarjotaan jahvin avecina tai boolissa/drinksuissa. Mies vaan saa lahjoina noita viskejä ja konjakkeja aika paljon, joten niitä todellakin on paljon.
en tosin enempää kuin yhden napsun (n. 4 cl) Camparia tai mansikkalikööriä
1-2 annosta kerrallaan, yleensä ruuan kanssa tai leffaa katsoessa.
Harvoin viikonloppunakaan yhtä siideriä tai viinilasia enempää, jos sitäkään.
Meidän työpaikalla ei kärsisi haista "vanhalle viinalle"! Työnlaatu sellainen, että hyvin nopeasti puututtaisiin...