Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välähdys näkökentässä. Mitä ihmettä?

Vierailija
22.04.2009 |

Eilen leikkasin otsatukkaani ja yllättäen näin näkökentässäni välähdyksen, kuin pienen salaman. Se oli noin 30 cm itseäni korkeammalla ja hieman enemmän vasemmalla.

Sama toistui yöllä kun kävin laittamassa esikoista takaisin petiin. Pimeässä huoneessa välähti taas hieman vasemmalla ja samalla korkeudella.

Minulla on ollut päänsärkyä pari viikkoa. Nyt ne ovat jo helpottaneet, mutta vielä viikko sitten särky oli kovaa. Normaalisti minua ei särje päähän "koskaan".

Mitä tällainen voi olla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tulee noita "valopilkkuja" migreenin ensioireina. Ovat välillä keltaisia, sinisiä tai sityten vaan mustia aukkoja näkökentässä.

Nyt raskaana ollessa näkyy joskus silmäkulmassa mustia "ötököitä" ihankuin takaa olisi lentämässä kukkakärpänen ja katoaa päästyään näkökenttään. Ei kuulemma ole vaarallista.. Mutta sitäkin ikävämpää..

Vierailija
2/9 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun välähdykset oli sellaisia vitivalkoisia, salaman kaltaisia. Nyt vasen silmä tuntuu vähän erilaiselta, kuin oikea. Ehkä hieman sumuiselta, joskaan näössä ei mitään vikaa. Kulmakarvan päältä vähän jomottaa.

Mulla ei ole ollut koskaan migreeniä ja päätäkin särkee todella harvoin, lähinnä vain korkeassa kuumeessa. Siksi ihmettelen tätä.

T: Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo välähdys kestää sekunnin. Mitään ei jää näkökenttään välähdyksen jälkeen. Välähdys on salaman muotoinen, noin 30 cm pitkä ja 5 cm leveä.

T: Ap

Vierailija
4/9 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"valopalloja" n'äkökenttään. Ihan yhtä äkkiä tulevat ja kun laittaa silmät kiinni tai räpyttää silmiä, hävivävät. Mulla on myös migreeni, mutta olen oppinut ettei nuo enetile migreeniä, vaan ovat jotain muuta..

Olen googlettanut ja löytänyt kaikenlaista ikävväkin, mihin liittyy kirkkaat näköhäiriöt :(

Pitäsisi varmaan tilata aika lääkärille, että saisi jotain varmuutta. Viimeksi sunnuntaina oli noita "valoja".

Vierailija
5/9 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös pahin mahdollinen eli verkkokalvo voi olla irronnut: Seurauksena näön menetys jos et mene todella nopeasti lääkäriin.

Vierailija
6/9 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

verkkokalvon repeämä.

Asia pitäisi tarkistuttaa silmäklinikalla.

Isälläni ja ystävälläni oli juuri tuollaiset.

Vierailija
7/9 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle, en muista numeroa, joka kehoitit menemään lääkäriin!

Lähdin heti viestisi luettuani silmälääkärille, sain ajan onneksi melkein heti, kun kerroin oireet. Paljon tehtiin tutkimuksia (nyt jo näen kirjoitusta;) ja selvisi, että minulla on lasiaisveto vasemmassa silmässä.

Tätä seurataan nyt, että jos tekee reiän verkkokalvolle/jos verkkokalvo "tipahtaa".

Kiitos sinulle! Ilman viestiäsi olisi varmasti antanut asian olla hamaan tulevaisuuteen saakka.

Vierailija
8/9 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti pitää silmät aukaista että oliko se salama, taskulamppu vai mikä välähdys.

Välillä ne on pois ja taas tulevat. Ajattelin että johtuu aivojen sähkökäyristä...

Vierailija
9/9 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän lie ovat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän