Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään, joka olisi ollut oikeudessa lasten tapaamis- ja huoltajuusasiassa, paikalla?

Vierailija
21.04.2009 |

Olisin kysynyt, että tehtiinkö teille olosuhdeselvitys? Miten se tehtiin? Miten vaikutti oikeuden päätökseen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta...eli jos et suostu tekemään sopimusta lastenvalvojan luona,niin isä voi viedä asian oikeuteen,joka yleensä saa päätöksen isän hyväksi,eikä hän joudu maksamaan sinun oikeuskuluja(mistä voi tulla tosi kalliit,lasketaan tulojen mukaan)mut jos olet työtön valtio maksaa sun oikeudenkäyntikulut..näin kävi tuttavilla,jossa nainen joutui maksamaan 10 000e kuluja ja isä ei mitään sillä oli työtön.koko juttu kesti n.1,5v.tässä tapauksessa isä sai kaikki haluamansa tapaamispvät.

Vierailija
2/9 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos isä ei mitään mahdottomia pyydä, tai sitten ehdotus joka toinen viikonloppu ja yksi arkitapaaminen. Muuten tulet tod.näköissti häviämään jutun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista se on ja kuinka se vaikuttaa oikeudessa?

Vierailija
4/9 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ko. selvitys tehtiin., meillä kävi 3 sossutätiä, viipyivät tunnin verran, joimme kahvia, tekivät ko. asiasta perusteellisen lausunnon, lausunnolla on hyvin suuri merkitys.

Tuosta on aikaa, olin silloin nuori ja typerä. Nykyään olen itse sossutäti lastensuojelussa. Ja kehoitan teitäkin sopimaan asian ennemmin kuin menemään oikeuteen asti.

Vierailija
5/9 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö oikeus päätöksen lausunnon perusteella yksinään?

Mitä jos toinen vanhemmista haluaa lapselle psykiatrisen tutkimuksen ja toinen vastustaa? Yhteishuolto tällä hetkellä.

Vierailija
6/9 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI teillä on käynnissä huoltajuusriita ja minkä ikäisestä lapsesta on kyse?

MIKSI ette ole pystyneet sopimaan asiaa?

Olosuhdeselvityksessä pari sossutätiä kävi meilä juttelemassa ja katsomassa millainen koti meillä on ja miten meidän perheen jäsenten välinen vuorovaikutus toimii, kotonaan ihmisen kait on vaikea valehdella.. paikalla piti olla siis kaikkien perheenjäsenten.

sitten he kyseli ja haastatteli ja jututtu ja jauho vanhoja asioita ja kyseli tapaamiseen liittyen jos lapsi asuu täällä tai jos tuolla,

ja mitä jos lapsi määrätäänkin sille toiselle vanhemmalle..

meillä kartoitettiin myös lapsen omaa tahtoa, ja onko lapsi ikätasoinen, voidaanko sitä huomioisa.

Kartoituksessa otettiin kantaa vain lapsen omaan tahtoon, ja mitä tuomari olisi siitä ollut mieltä, tuomari olisi halunnut toisin.. eli ei tykännyt tästä päätöksestä. Mutta vastapuoli sitten vetäytyi.

Tältä osin oikeus on päätöksensä tehnyt, mutta nyt oikeusprosessit ovat kesken muista asioita, jotka ovat auki.

Asiaa on puitu 2 vuotta.

Jos vaan voisitte, neuvotelkaa !!!!! ei oikeuteen !! se on lapsellekin raskasta! ja kuka maksaa? Se mies, vai?

Vierailija
7/9 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän kunnasta miten se tehdään, mutta yleensä sossupari tapaa kummatkin vanhemmat erikseen sekä yhdessä toimistossa ja tekevät vähintään yhden kotikäynnin kummankin luo niin, että koko perhe on paikalla. Lisäksi jututtavat yleensä lasta ilman että vanhemmat ovat paikalla. Selvitys vie aikaa 2-6 kk.

Yleensä oikeus on pyytänyt selvitykseen liittyen lausuntoa siitä miten lasten asuminen pitäisi sossujen mielestä järjestää. Lähes aina oikeus päättää siten kuin sossut ehdottavat, joten tämä vaihe on äärimmäisen tärkeä.

Sossut painottavat yleensä sitä että lasten olosuhteiden pitää pysyä mahdollisimman muuttumattomina joten esim. muuttoaikeista on parempi pysyä hiljaa jos haluaa lapset pitää. Lisäksi painotetaan vanhemman yhteistyökykyä eli sitä että suostuu antamaan lapsia paljon myös toisen vanhemman hoitoon.

Vierailija
8/9 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet lapsesi huoltaja, voit järjestää hänet tutkimuksiin ihan itse. Tulosta käytät sitten todisteena oikeudessa. Oikeus voi myös määrätä lastenpsyk. tutkimukset suoritettaviksi mutta jos teillä on jo olosuhdeselvitys määrätty niin on jo myöhäistä vaatia sitä. Ja pitää olla tietenkin hyvät perustelut miksei normaali sossuselvitys sinun mielestä riitä.

Vierailija
9/9 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei halua olla isän luona pitkiä aikoja ja minä en halua pakottaa. En suostunut tekemään tapaamissopimusta isän tahdon mukaan lastenvalvojan luona ja isä vei asian oikeuteen. Halusin, että tpaamisista sovitaan aina 2-3 kk kerrallaan.

Minä vaadin isää maksamaan oikeuden käyntikuluni...tosin vaatii minua maksamaan hänen kulunsa. Eli tuomari kait senkin päättää.

Voiko tuomari olla eri mieltä kuin sossun ihmiset ja tehdä päätöksen oman mielensä mukaan? Väliaikaismääräyksessä sanottiin, että lapseni ei ikänsä takia ymmärrä isäsuhteen merkitystä eikä hän voi siksi päättää tapaamisista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme