Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaisit yläasteikäiselle leikkiavusta?

Vierailija
08.06.2009 |

Mikä olisi sopiva tuntipalkka yläasteikäiselle 2-vuotiaan leikittämisestä ja ulkoilusta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en näe, miksi lapsi tekisi aikuisen työn aikuista halvemmalla.Eli jos yläasteikäinen huolehtii ja leikittää lastasi pihalla, maksat hänelle saman kuin maksaisit siitä tehtävästä aikuiselle.

Vierailija
2/12 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalle vastaajalle sanoisin, että mielestäni 5 euroa/ tunti on ihna sopiva. Ei se kuitenkaan niin aikuisten työtä ole, sitäpaitsi tämä tulohan on ns. pimeetä tuloa. Ja kaiken lisäksi; jos saan itse 15 euroa tuntipalkkaa niin eiköhän 5 e riitä lapsenvahdille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 ihan liikaa

Vierailija
4/12 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tekee tunnissa vain viiden euron edestä töitä sen lapsen eteen? Mä en uskaltais... ihan omasta tuntipalkastani riippumatta.

Vierailija
5/12 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tekee tunnissa vain viiden euron edestä töitä sen lapsen eteen? Mä en uskaltais... ihan omasta tuntipalkastani riippumatta.

Mummoille, kummeille, sedille, tädeille ja enoille en ole maksanut mitään. Ihan täysin silti luotan heidän hoitoonsa. Nuorin enoista yläasteikäinen.

Ite olen ollut myös lapsen likkana joskus sukulaisille tai naapureille. Siihen aikaan saatiin 10 - 20 mk muutaman tunnin hoidosta. Jos yli 4 tuntia saattoi tulla yli 30 mk.

Vierailija
6/12 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen asenne sinulla.

Vierailija
7/12 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän selvitti yläasteikäinen sukulaistyttö itse kymmenen minuutin tekstiviestirumballa kaveripiirissä.

Sanoi tosin, että joku oli saanut 6€, mutta piti sitä liioitteluna.

Vierailija
8/12 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-euron tuntipalkalla?

Ette ottaisi.

Mutta jos maksaa lapselle eri palkkaa kuin aikuiselle niin silloinhan hyväksikäyttää lapsityövoimaa. Sen takia ne kienet kiinalaiset kätöset niitä uudenvuoden rakettejakin täyttelee, että lapsille ei tarvi maksaa samaa palkkaa kuin aikuiselle.

Vierailija
9/12 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vähän eri asia tehdä huonolla palkalla kaiket päivät oikein työkseen kuin käydä satunnaisesti hoitamassa tuttujen lapsia. Että vähän huono vertaus tuo lapsityövoiman käyttö.

Vierailija
10/12 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-euron tuntipalkalla? Ette ottaisi. Mutta jos maksaa lapselle eri palkkaa kuin aikuiselle niin silloinhan hyväksikäyttää lapsityövoimaa. Sen takia ne kienet kiinalaiset kätöset niitä uudenvuoden rakettejakin täyttelee, että lapsille ei tarvi maksaa samaa palkkaa kuin aikuiselle.

On vahan eri juttu tienata elantonsa tyolla, kuin tienata taskurahaa (erityisesti kun on aika vahan muita tyomahdollisuuksia!).

Itse hoidan lapsia ilmaiseksi jos sita joskus teen, mutta se onkin sitten ihan eri juttu!

Vierailija
11/12 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-7 euroa on kohtuullinen tuntipalkka - onhan nuorella sentään täysi vastuu lapsesta. Alle 5 euroa on ehdottomasti liian vähän.

Vierailija
12/12 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat vastaukset ovat sen suuntaisia kuin itsekin ajattelin.

Tarkoituksena olisi, että lapsenvahti leikkisi lapsen kanssa ulkona piha-alueella kun itse hoidan pienempiä sisaruksia sisätiloissa tai leikkisivät yläkerrassa minun ollessa alakerrassa. Eli ei varsinaisesti täyttä vastuuta, vaan ihan leikittäjäksi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi