Olenko liian nipo? Miehen saunailta-asiaa..
Eli siis tilanne on tämä. Meillä on tarkoitus aloittaa kauan suunniteltu kylpyhuoneremontti toukokuun alussa ja aikaa siihen olisi pari viikkoa, kunnes lähdemme reissuun. Remontti siis tehdään, mutta siitä huolimatta, miehen on päästävä saunailtaan. Heillä on siis töistä paloharjoitus, jonka jälkeen saunailta. Tällöin remonttiajasta vähenisi kaksi päivää, koska seuraavana päivänä tunnetusti hän viettää aikansa sängyssä. Mulle olisi hyvin tärkeää, että remppa saataisiin valmiiksi, ennen kuin kesälomamme loppuu. Ärsyttää, kun mies ei voi sen vertaa sitoutua tohon remonttiin, vaan pitää itsestäänselvyytenä, että voi lähteä dokaamaan. Kyse ei siis todellakaan ole siitä, että aina olen nipottamassa, ettei saisi lähteä. Hän on ollut jokaisessa saunaillassa tms, joihin on vain päässyt eikä ole ollut työvuoroa. Viimeisestäkin on vain vähän yli viikko. En ymmärrä, miksi ei voisi tämän kerran edes joustaa.
Onko teille tuossa tapauksessa OK, että mies lähtee, vai pistäisittekö vastaan? Kiltisti yritin pyytää perusteluineen, miksi voisi tällä kertaa jättää väliin ja osallistua jälleen seuraavaan dokausreissuun, kun semmonen tulee.
Kommentit (61)
Minä en jaksaisi asua ihmisen kanssa, jonka alkoholinkäyttö on niin reipasta että seuraava päivä menee makaamiseen. Kauhea ajatus. Saunailtaa en kieltäisi mutta jotain rajaa sentään dokaamisella.
Minä en jaksaisi asua ihmisen kanssa, jonka alkoholinkäyttö on niin reipasta että seuraava päivä menee makaamiseen. Kauhea ajatus. Saunailtaa en kieltäisi mutta jotain rajaa sentään dokaamisella.
että suuri osa tapaamistani ihmisistä makaa muutaman kerran vuodessa baari-illan tms vieton jälkeen puolille päivin. Joskus sen vuoksi, että on oikeasti kankkunen, mutta toisinaan riittää pelkkä väsy myöhään menneen hauskan illan jälkeen. Eli sun elämässäsi tällaista ei ole koskaan sattunut/satu/tule sattumaan ja on myös puolisoltasi kielletty?
Pitkän parisuhteen salat: Rakkaus, ymmärrys ja anteeksianto.
Yritä ymmärtää ja antaa anteeksi miehen saunailta. Älä ole nalkuttava akka.
Kyllä minäkin alkoholia käytän, saamme käydä ns viihteellä. Mutta aika paljon pitää juoda että siitä toipumiseen menee seuraava päivä!! Ei ole tietenkään puolisoltani kielletty, mutta se onkin eri asia haluaisinko olla tuollaisen ihmisen kanssa. Suomessa tuo dokailu on jotenkin in ja pop, aikuisilla ihmisillä!
eli niitä saunailtoja on sen verran. Mutta tuo mitä ap kertoo on kyllä jotain mitä en tajua. Mikä ihmeen tarve miehelläsi on noin usein mennä kavereidensa kanssa?
Kyllä minäkin alkoholia käytän, saamme käydä ns viihteellä. Mutta aika paljon pitää juoda että siitä toipumiseen menee seuraava päivä!! Ei ole tietenkään puolisoltani kielletty, mutta se onkin eri asia haluaisinko olla tuollaisen ihmisen kanssa. Suomessa tuo dokailu on jotenkin in ja pop, aikuisilla ihmisillä!
mulla menee makoiluksi ihan valvomisenkin vuoksi, vaikka alkoholia kohtuudella käyttäisin. Kun on niin hauskaa ettei malta lähteä nukkumaan :)
tuskin remppa kahdesta päivästä kaatuu, mutta sun kiukuttelun takia se voikin kaatua
Kyseessä siis kylpyhuone, joka on tarkoitus remontoida täysin. Aikataulua laadin siksi, että se saataisiin valmiiksi ja siksi, kuten joku mainitsikin, että olisi kiva peseytyä ja käydä wc:ssäkin.
Saunailta näyttää olevan miehelle tällä hetkellä se henki ja elämä. En todellakaan ymmärrä, että miksi ei voisi tällä kertaa joustaa. Meillä ei ole vielä lapsia, joten käymme sillon tällöin yhdessä ulkona kavereidemme kanssa, kun vierailemme kotikaupungissamme. Eli aika usein. Ja lisäksi miehen saunailtoja töistä on riittämiin. Eli en siis todellakaan ole yleensä estämässä miestä lähtemästä ulos. Ja tuo määrä, mitä hän käy, ei ole kuitenkaan mikään pieni!
Arvostan teitä, jotka annatte miehenne noin vain lähteä pitämään hauskaa, vaikka samaan aikaan täytyisi olla kovissa hommissa kylppärin parissa.
Totta kai mieskin on sitoutunut (toivottavasti) työskentelemään ahkerasti. Itse taidan stressata liikaa siitä, että saammeko rempan valmiiksi ennen reissua.
Keittiöpsykologille haluan kertoa, että mustasukkaisuutta tms ei ole. Tosin hermot ainakin minulla kireällä, johtuen miehen välinpitämättömyydestä remonttia kohtaan. Mutta eiköhän tämä tästä.
Ymmärrän sua ap täysin. Onhan se nyt älyttömästi kivempaa tulla lomalta kotiin jos remppa on valmis! Kumma miten joku ei tätä tajua..
Ja toiseksi, ei minusta ole yhtään huolestuttavaa jos lapseton mies juo ilmaista viinaa niin, että makoilee seuraavan päivän. Ihan normaalia. Ymmärrän oikein hyvin myös sen että mies haluaa lähteä.
Ei mulla ole vinkkiä antaa, kunhan totean vaan että ihan normaali tilanne teillä on. Ei ole nipo nainen eikä juoppo mies.
Taitaa jäädä saunailta ja mahdollisesti myös remontti väliin. Aamulla saimme ikäviä uutisia. Mieheni äiti on kuollut.
Pistää kyllä miettimään. Saa asettaa arvot jälleen uuteen järjestykseen. Pääsee unohtumaan, jos on hetkellisiä hyviä aikoja elämässä.
Minulla on myös mies, joka aika paljonkin "ulkoilee" eli harrastaa ja viettää erinäisiä kissanristiäisiä. Itse voisin hyvin olla samaa mieltä kun ap, että nyt kun on kerran remontti sovittu tehtäväksi, niin KERRAN voisi jättää väliin. Todennäköisesti meillä kävisi kuitenkin niin, että tappelisimme asiasta ja mies menisi silti... lupaisi ottaa iisisti, että on remonttikunnossa seuraavana päivänä, mutta ryömisi kotiin klo viisi aamulla...
Tämä on meikäläisen risti: sain helvetin hauskan, ihanan, fiksun ja sosiaalisen miehen, jolla on rutosti kavereita ja joka on toivottua seuraa kitaroineen missä vaan...
Taitaa jäädä saunailta ja mahdollisesti myös remontti väliin. Aamulla saimme ikäviä uutisia. Mieheni äiti on kuollut.
Pistää kyllä miettimään. Saa asettaa arvot jälleen uuteen järjestykseen. Pääsee unohtumaan, jos on hetkellisiä hyviä aikoja elämässä.
Ap jättää nyt aika paljon asioita kertomatta, että voisi kunnolla päättää, että kumpi on enemmän oikeassa.
Ensinnäkin, onko se miehesi sanonut, että hän lupaa hoitaa rempan valmiiksi ajallaan? Jos on, niin silloinhan tuo saunailta krapuloineen ole mikään ongelma remontille. Se, että miehesi harrastaa "ulkoilua" usein ja dokaamista (?) ehkä myös, niin se voi olla ongelma sinulle ja teidän parisuhteelle. Tästä et paljoa kerro, etkä kerro omista menoistasi. Eli miten teillä ovat balanssit kummankin omat menot ja sitten yhteiset jutut? Jos miehen omat menot ovat koko ajan hänen "henki ja elämä", niin tokihan se on ongelma parisuhteelle. Eli onko hänellä muita menoja ja miten paljon kuin nuo saunaillat?
Etenkin kun teillä ei ole lapsia, niin mieshän voi tehdä remonttia oikeasti n. 16 tuntia päivässä helposti, joten näin ulkopuolisin silmin remontin valmistuminen ei tässä ole se sinun tai teidän oikea ongelma.
ei se remontti mihinkään karkaa, vaikka mies menisikin sinne saunailtaan. Tekee sen minkä ehtii ennen sitä reissuanne ja jos jotain pientä jää tekemättä, niin tekee sitten kun tulette kotiin.
Ei kai se nyt niin päivän päälle ole muutenkaan aikataulutettu?
Saattaa myös olla niin että rentoutunut mies tekee sit innokkaammin hommia...
Entäpä jos aloittaa sen kaksi päivää aikaisemmin? tai jos siitä nyt joku listan laitto jää loman jälkeen tehtäväksi niin ei kai se ole niin vakavaa?
kenelläkään ole mielipiteitä? Antakaa edes jotain vinkkejä miten voisin suhtautua tohon positiivisin mielin, että ah ihanaa että mies pääsee rentoutumaan =) , jos sitä mieltä siis olette. Mutta jonkinlaisia kommentteja kaipailisin
ap
No ukkokultahan voi nyt tällä kertaa jättää saunaillan väliin ja tehdä vähän kotonakin töitä, myös sen vaimokullan kanssa kun ei enää iltamyöhällä jaksa remonttia vääntää. Jos kerran muutoinkin jatkuvasti juoksee.
kylppäri