Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 <3 Kesäkeijujen vko 17 <3 <3

20.04.2009 |

Uusi viikkopino taas käyntiin:))

Ja linkki viime viikon keskusteluihin:)

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (72)

61/72 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AnumaamunA: Laitoin sun tiedot myös listaan:))

sirunen: Tyhmä neuvolantäti sulla ollut viime käynnillä ja tosi harmi et joudut sitä vielä kestämään toisenkin kerran... =/ Miksi kielsi monivitamiinien käytön?!? Tai maidon juonnin?! Tosi outoa!!!

Niin ja laitoin sun lasketunajan oikein tonne listaan:))

m_maitoparta: Tällä hetkellä täällä kyllä vallitsee oikein kaunis sää...eilen istuskelin tossa meidän takapihalla ja auringossa oli +25 astetta:) Nyt aamul ku heräsin klo.7, ni varjossa oli jo +8 astetta eli lämmintä tiedossa:)) Mä olen kulkenut jo jonkin aikaa fleece-takki päällä ja nyt ostin äitiyshupparin, mitä ajattelin käyttää ulkona! Ei viitsi mitään jätti-kevättakkia ostaa;))

Mä kanssa ehkä selvittäisin vielä, että kelpaahan toi kätilön todistus että ei sitten tuu ongelmia kun olet lähdössä...

tr02: Mitens selvisit vikasta työpäivästä?! Mulla lähtö oli nyt helpompi, kun jäin aika yllättäin silloin saikulle ja nyt oon loppuajan pois, mut silti jänskättää ku meen käymää töis et tuleeko itku...

Luuk@: TSEMPPIÄ MUUTTOON!!!

Tänne ei kuulu sen ihmeellisempää...eilen urakoin ja siivosin ihan hullunlailla ja siitä kyllä sitten hippasen kärsinkin... =/ Iltapäivällä/illalla kroppa oli niin romuna, et ois tehnyt mieli vaan itkeä!! Onneksi yö meni suht hyvin, paitsi kääntyminen ja vessaan nouseminen oli aika kivuliasta....no jospa sitä tänään sitten ottais ihan rauhallisesti. Eilen kyllä jonkin verran sitten taas supistelikin, vaikka yritti pitää taukoja. Mietin et onkohan mulle nyt iskenyt se pesänrakennusvietti...... =))

Muksu mahassa on ollut vähän rauhallisempi nyt parina päivänä....hmmm...sitä ennen veti mieletöntä rundia mahassa...no ehkä sil on lepopäivä nyt!!=))

Mut nyt on lähettävä syömään aamupalaa!!

Aurinkoista lauantaita:))

Anneh ja pieni 30+6

62/72 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneh: Minäkin puutun listasta: Candy78/LA 14.6.09/OAS tai OYS

tr02: Mukavaa lomanalkua!

m_maitoparta: Tervetuloa Suomeen! (jo näin etukäteen)

Hippiainen: Ite oon syönyt jotain pureskeltavaa magnesiumia. Kantsii kyllä kysyä hoitajalta, että saako alkaa syömään...

Ja sitten niitä omia kuulumisia. Perjantaina oli taas OYS-käynti. Viikkoja 32+5 ja vauva on n. 1,5 kg. "Sydänäänet todettu, sikiöliikkeet, lapsivesi, rintaontelo ja keuhkot, munuaiset ja virtsarakko, istukan ja sikiön verenkierrot normaalit, ei eteiskammion läppävuotoja. Pienikokoinen sikiö, rakenteissa ei poikkeavaa, liikkuu aktiivisesti tutkimuksen aikana, sikiön ja kohtuvaltimoiden virtaukset normaalit." Itse kun yritän näistä käyristä jotain selvää saada, niin lakimitta, pään ympärysmitta, vartalon ympärysmitta ja reisimitta kaikki käyrien alapuolella. Jälleen kontrolliaika 13.5. Meillä on ollut suunnitelmissa mennä synnyttämään Oulaskankaan Sairaalaan Oulaisiin, mutta nyt lääkäri sanoi, että mietitään ensi kerralla, että olisiko parempi mennä OYSsiin, koska vauva on niin pieni. Vauva on edelleen perätilassa. Lääkäri käski jutella sille, että kääntyis toisinpäin...

Tämän viikon maanataina piti olla ensimmäinen synnytysvalmennus. No siellä muutama pari odotteli jonkun aikaa ja kun alettiin soittelemaan, niin selvisi, että kirjeeseen oli tullut painovirhe. Eli ensimmäinen valmennus on sitten ens viikon maanantaina. Aiheena synnytykseen lähtö, imetys ym.

Pluu: Toivottavasti teillä menee jatkossakin hyvin. Samassa veneessä ollaan tuon vauvan koon kanssa.

Mutta aurinko paistelee siihen malliin ja asteitakin on +15, niin täytyy lähtee ulos. Hyvää kevättä kaikille!

Candy78 ja vaavi (32+6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirunen: KAMALA täti sulla! Vaikka on vaikeaa olla välittämättä mitä toinen sanoo, yritä ainakin, sillä tollai ei saa sanoa! Etkä tosiaan oo iso. Huh sentään.

Candy78: Kiitos, kiitos!

Anneh, Luuk@: Lennän Air Francella, jonka toisen lennon operoi Finnair. Eli periaatteessa Finnairille ei edes pitäis todistusta tarvita näyttää.. Kätilöni on voinut kirjoittaa todistuksen mm American Airlinesille, jolla luulen olevan "suuremmat" kriteerit ton todistuksen suhteen, siksi uskalsin hänen todistuksensa ottaa vastaan. Ja Air Francelle tarvitsee todistuksen vasta 9. kuulla ja mä oon just sen alle :) Mutta kirjotan sitten vastuuvapauden jos sitä vaativat (jos sen mulle osaavat englanniksi sanoa.. täällä maalla kun ei englanti oikeen taivu :)

Mun piti siitä kätilön käynnistä sanoa, että sainpahan samalla tietää mitä ne supistukset oikeesti on, mä kun en todellakaan ole ollut varma onko niitä ollut vai ei.. Kun kävin makaamaan ja kätilö alkoi painella, sanoi, että odotettaas vähän että supistus menee ohi! Eli kun oon luullut ettei mun vatsa kovetu, niin kyllähän se kovettuu. Supistelee siis muakin :) No oppia ikä kaikki.

Mäkin oon kamala itkupilli ja voin samaistua kaikkiin töissä vikana päivänä itkeviin, varsinkin raskaana. Mäkin itkin ihan valtoimenaan viime syksynä kun vietimme mun läksiäisiä lasten kanssa ja sain niiltä ihania kortteja (enkä ollut edes raskaana sillon). Nyt vähän hirvittää mennä katsomaan lapsosia ja itkemään jälleen näkemistä. Mutta inhimillistähän se on ja mun mielestä hienoa, kun pystyy toisten edessä itkemään!

Aurinko kuulemma paistaa eteläisessä Suomessa, toivottavasti muuallakin, nauttikaahan siitä!

maitoparta ja Soma 33+6

Vierailija
64/72 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneh: jos taas päivittelet tota listaa niin muistaakseni tuon Vammalan aluesairaalan lyhenne on Vas. Se ei oo mikään pakollinen päivitys =)

Siruselle oli sattunut erikoinen neuvolantäti. Jos mä lopettaisin vitamiinien syömisen ja maidon juomisen niin kramppaisin varmaan koko ihminen, nykysellään vaan pohkeet kramppaa jos sattuu jompikumpi unohtumaan.

Ja mulla kanssa ollut ylipainoa jo ennen raskautta ja kiloja tullut jo sen 14 lisää mutta eipä oo ikinä sanottu että täytyis jotenkin tarkkailla mitä syö, mä kävin kyllä kans sokerirasituksessa mutta kun siinä oli kaikki ok. niin ei ne siitä sitten stressaa. Toivottavasti sun ei tarvi tosta tädistä enää myöhemmin kärsiä.

Täälä oli jokunen joilla oli vauvat perätilassa, erottaako sen jotenkin pää alaspäin olevasta? Kyselin tuota mun serkulta jonka esikoinen oli perätilassa ja hän sanoi ettei juuri tuntenut ylämahalla liikettä. No, nyt mä sitten asiaa oikein pohdin ja tulin siihen tulokseen että tää vauva taitaa kanssa enimmäkseen melskata alaspäin. Onko muita merkkejä josta huomaa ettävauva on perätilassa?

Mun on varmaan seuraavassa neuvolassa pakko vaatia että pääsen ultraan, mua nyt rupes ihan hirveesti ahdistaan että vauva majaileekin istualteen.

Täytynee kanssa lähteä tekeen jotain järkevää kun typy nukkuu, mennä vaikka ulos haisteleen kesää, mittari näyttää melkein +20.

Ruu rv 33+2

Vierailija
65/72 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä podetaan huonoa oloa. lieko lievä korvatulehdus menos tai jotai.

pääs humisee, oikee korva lukos (tuntuu et ois vettä mut eip o), yskäkin vain pahenee ja väsymys iskee silmiin jo muutaman tunnin hereillä olon jälkeen.

tiistaina oli pissan 24 tunnin keräys ja proteiinia ja punasoluja löytyi mutta ei lääkärin mielestä huolestuttavasti. neuvola keräyksen jälkeen ja siel näytti olevan proteiinit kahella plussalla.. JIPII nyt taas siis vuorokausi keräys menos. ja pitäis jotenkin viel muka saada juotua enemmän. no nyt sit kuljen vesituopin kanssa pitkin poikin kämppää.. en ees tiedä paljon oon juonu.

Huomenna sitten keräys taas sairaalalle ja oottelemaan tuloksia.

4.5. taas äitipolille ultraamaan <3 ainoa asia jota oottelen innoissani noista lääkärireissuista. kauhulla myös pelkään että vauvan kasvu hidastuu tai jopa tyssää kokonaan..

Henkilökohtainen tavoitteeni on että pääsisin viikoille 37 ilman suurempia mullistuksia. vauva olisi silloin muistaakseni 2400g.

Esikoinen siis syntyi viikoilla 35+5 ja painoi vain 1710g. Sairaalassa oli viisi viikkoa ja se alkoi jo käymään voimille.

Suurin toive tällä hetkellä että pääsisin kakkosen kanssa samaan aikaan kotiin.

Mut nyt riittää valitus tälle päivälle.

Muuten kaikki on hyvin. Vauva liikkuu tosi reippaasti ja hikkaa podetaan muutaman kerran päivässä. Tällä hetkellä vauva taitaa olla ihan pää alespäin kun nikottelee tuol vasemmal puolel lantios nii kovasti. Toissa kerralla kontrollissa sain kuvia mukaan joissa on kuvattu erittäin selkeät kivekset.. toinen poika siis tulossa.

viikkoja nytten kasassa 34+2

Vierailija
66/72 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea noin iso pino kuulumisianne. En ole pariin viikkoon ainakaan kommentoinut, taustaillut kyllä, kuten Anneh epäili:)

Anneh: Minun LA kanssa vielä uupuu eli 11.6 ja paikkana Kätilöopiston haikaranpesä. Paitsi, että saattaa muuttua Tammisaareksi!

m_maitaparta ja Anneh: Mulla on ihan samat mietinnät kuin teillä, eli synnytys kipuineen ei aiheuta kylmiä väreitä, mutta epiduraali kyllä. Ja olimme mieheni kanssa tällä viikolla Kättärin synnytsvalmennuksessa, jossa tuli puheeksi nukutus mahdollisessa hätäsektiossa, ja tajusin siinä hetkessä, että se nukutuskin pelottaisi, jos sellainen eteen tulisi. Näillä näkymin ollaan menossa Haikaranpesään tai Tammisaareen (innostuin jälkimmäisestä tällä viikolla kuultuani niin paljon hyvää), että sinänsä tietää, että henkilökuntakin on molemmissa hyvin luomu-myönteistä, että saan varmasti yrittää ilman epiduraalia. Mutta, jos tosiaan on voimat niin loppu, että ei onnistu lääkkeettä, niin kait se sitten on mahdollisuus sekin. Uskoa epiduraalittomuuteen antoi ystäväni tapaaminen tällä viikolla, joka on synnyttänyt 3 tenavaa ilman. Kohdunkaulapuudutuksen oli kyllä ottanut kaikilta ja siitä oli tykännyt. Ei heikennä supistuksiakaan, mutta hyvin ajoitettuna kestää paikkauksen (ompelukivut).

Sirunen: Anna tosiaan mennä toisesta korvasta ulos moinen kouhotus neuroottiselta tätiltä. Tärkeintä on että sinä ja vauva voitte hyvin. Kilot eivät hyvää tai huonoa vointia kerro, eikä pieni painonnousu toisaalta ole merkki että kaikki olisi loistavasti.

Itse jäin tässä pari viikkoa sitten töistä kotiin, kun aloin olla loppuviikoista niin uupunut, että piti jäädä ensin perjantaiksi, ja sitten torstaiksi ja perjantaiksi pois kuitenkin. SItten ymmärtäväinen lääkäri antoi sairaslomaa sinne varsinaiseen pvm 6.5 asti. Olen nauttinut tästä tosi paljon, hommannut tarvikkeita listoistani (listaihminen kun olen), ja vauvan odotus on nyt ykkösjuttu, eikä kilpaile töiden kanssa, niin kuin kuuluukin. Töissä ollessa vauva kuitenkin tuntui jotenkin kaukaisemmalta kuin nyt. Ihanaa, että kohta ehkä saadaan tänne sitten jo ekat kuulumiset jonkun pikkuisen syntymästä:)

Olin aamulla kestovaippatapahtumassa, ja hommasin jonkun verran kokeiluun (esikoinen kun on tulossa) erilaisia ja mallisia kestovaippoja. Käytäntö sitten paitsi neuvoo lopullisesti miten kaikkia käytettiinkään, myös kertoo mikä toimii tämän pienen pepulle. Voi että, ei meinaa malttaa odottaa tätä maailmaan! Jostain sitten olen saanut päähäni,että pieni syntyy varmaan jo kuunvaihteessa, vaikka mikään ei sitä tosiaan niin kerro tai takaa? Onko tämä tyypillistä intoilua, vai onko teillä toisilla tuntemuksia, että joo, etukäteen varmaan vähän tulee? Mites, onko toisia kestoilijoita esikoisen odottajia?

Sairaalakassi on vielä pakkaamatta kun en osaa laittaa sinne mitään. Siis jotain rentoa vaatetta, eväitä ja kempparit kai...ja vauvalle asustetta?!!! Mietin, että kun ei tiedä minkäkokoinen kaveri sitten tulee, että minkäkokoisen vaatteen sitä hänelle varaa? Kokoarvio oli neuvolassa terveydenhoitajan mukaan suurinpiirtein 3,5kg tai vähän reilut. Itselle ei ole mitään muuta kivaa rentoa kuin aivan kauheat kolminkertaisiksi venähtäneet collegehousut joissa himmailen aina kotona...niissäkö sitten pitäisi lähteä ihmisten ilmoille?

Turvotus on täällä nyt pakottanut ottamaan sormuksen kaulalle ketjuun. Nyyh.

Mutta:

Aurinkoa, ihanaa valoa ja lämpöä teille, voikaa paksusti,

Emmariina 33+2

Vierailija
67/72 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan selvitty parin päivän harjotussuppareista, onneks loppu. Tulin siihen tulokseen, että johtu siitä kun söin niin hirveitä annoksia suklaata.. :D Eli varmaan verensokerit ollut sitten aika korkeella, kun on niiiiiin kova himo suklaaseen et pitää syödä levy kokonaan putkeen. :P

Miehen sisko ja niiden lapset kävi kyläilemässä, olivat yön. Oli tosi kiva saada juttuseuraa toisesta mammasta ja muutenkin lapset oli innoissaan kun pääsivät metsään leikkimään ja täällä oli tänää +20 astetta varjossa! 8) Aivan mahtavaa! Tuli käveltyä neljä-viisi tuntia ulkona, ihan hyvää teki tälle kunnolle, vaikkakin pohkeet on nyt tooosi kipeet, hyvä kun kävelemään pystyy.

Beibi on liikkunut hurjasti, ja kasvanut ihan hullunlailla (pitäis varmaan rajottaa tosiaan tota sokerin syömistä...), vaikka painoa on nyt tullut yhteensä 7kg, mikä mun kuvitelmien mukaan on vähän. Oon aina kelannu, et hyvä jos jää siihen 12kg.

Miehen sisko siis toi tollaset brion yhdistelmävaunut ja pinnasängyn, rintapumpun, imetystyynyn, hoitoalustan ja pari lelua ja vaatetta. Ihanaa kun pääsee huomenna hipelöimään kaikkia! :)

Voikaahan paksusti ystäväiset, täältä juniori lähettää terveisiä! (just sit tuli harjotussuppari.. :|) Huh.

-Meevi ja juniori 34+5-

Vierailija
68/72 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmariina77: Hei, tule ihmeessä Tammisaareen! Tiedä vaikka oltais siellä samaa aikaa... Mä oon siis Espoosta menossa sinne saakka (tai täältä Ranskastahan mä oikeasti sinne tulen, mutta kotikoti on Espoossa). Koko 10 vuotta kun olen Tammisaaren olemassa olosta tiennyt, olen sinne tahtonut synnyttämään. Itse olen siellä käynyt muutaman kerran vauvoja kattomassa ja päässyt kätilön opastamana katsomaan synnäreitäkin.. Ja aina vaan vakuuttuneempi ettei parempaa paikkaa olekaan :)

Ja joo, esikoista odotan ja kestoilla meinaan (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, esim automatka takaisin Ranskaan vauvan ollessa kuukauden). Saan kummitytöltä "perinnöksi" harsot ja sitten kun ne jää pieneksi, alan miettiä muita vaihtoehtoja. Ootko sä ostanut jo jotain valmiiksi?

Lapsen syntymästä.. Mä oon ihan varma, että yliaikaseksi tämä menee. En oikeestaan ollenkaan oo miettinyt, että mitäs jos se tuleekin aikasemmin kun la. Toivottavasti ei paljon, sillä mieskään ei ole samassa maassa kun vasta muutama viikko mun jälkeen...

Muuten kaikki samalla lailla kun eilenkin :) Vettä sataa ja aurinko on tainnut tulla teille Suomeen, joten perässä tullaan!

maitoparta ja Soma 34+0 (apua)

Vierailija
69/72 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja ajattelin laittaa muiden kirjoituksiin:

Sirunen: Sulla tosiaan osunu suoraan sanottuna v-mäinen neuvolantäti... Kannattaa antaa sen tätin juttujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mun oma neuvolantäti ei oo sanonu mun painosta vielä yhtään mitään, vaikka lähtötilanteessa painoindeksi melkein 29 ja nyt tullut yhteensä 10kg lisää.

-Ruu- : Neuvolassa osaavat ihan tunnustella miten päin siellä majaillaan ja mulle on ainakin aina kerrottu tyyliin "tässä tuntuu peppu, selkä on vasemmalle päin..." Mulla on istukka etuseinämässä + läskit päällä ja silti tunnustelemallakin vauvan asento aina selvinnyt. Eli kysypäs seuraavan kerran neuvolassa, että missä asennossa siellä ollaan. Meillä myös potkitaan ylävatsalle niin kovaa, että jalkaterät näkyy ja tuntuu ulospäin ihan selvästi.

Joku kyseli kestovaipoista. Täällä ruvetaan ainakin osa-kestoilemaan ja esikoinen tulossa. Tarkoitus on siis kotona käyttää kestoja, mutta reissussa kertakäyttövaippoja. Likaisten kestojen raahaaminen kotiin ei kiinnosta. Tietysti esim. omalla äidilläni voin kestoilla kun siellä ne vaipat voi heittää pyykkiin. Olen huutonetistä hommannut lisää imse vimsejä kun aika moni myy ne äitiyspakkauksen kestot pois niin niitä on saanut uusia halvalla. Imutehohan vain paranee useamman pesun jälkeen, mutta netistä ostaessa ei voi olla varma esim. tarrapintojen tai neppareiden kunnosta käytettyjä ostaessa. Kirppareilta olen muutaman käytetyn taskuvaipan ostanut. Imse vimset siis ensin käytössä ja niiden jäädessä pieniksi sitten taskuvaippoja. Tiedän ettei miehellä riitä into opetella mitään hienoja taittelutekniikoita, joten taskuvaippa muistuttaa kaikkein lähinnä kertakäyttövaippaa. All-in-one olisi muuten kätevä, mutta ilman kuivausrumpua ne kuivuu liian pitkään.

Aamulla vointi oli mitä parhain, joten kävin melkein tunnin reippaalla kävelyllä. Otin pitkästä aikaa sykemittarin mukaan ja olin yllättynyt: kuntoni on kohonnut raskausaikana! Ylämäen jälkeen syke palautui paljon viime syksyistä nopeammin takaisin normaalitasolle.

Mies tuli kotiin, joten taidan lopetella kun kerrankin on ilta yhteistä aikaa.

Vierailija
70/72 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo neuvolantätit sen yleensä tuntee miten vauvat ovat mutta viimeksi kun olin neuvolassa ja kysyin että kuinkapäin vauva on niin sanoi ettei aivan varmaksi pysty sanomaan.

Ja sitten on vielä niitä jotka huomataan vasta synnyttämään mennessä olevan perätilassa, eli eipä se ikinä taida ihan 100% olla. Itsestä vaan tuntuu että vauva saattaisi istuskella joten sillä siihen tahdon varmistuksen.

Täytynee tästä mennä simaa pullottamaan, vihdoinkin sain itsestäni irti koittaa siman valmistusta, ja ainakin se tuoksuu simalle joten toivottavasti myös valmiina maistuu sille =)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille kesäkeijujen odottajille.

Ruu rv33+3

Vierailija
71/72 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneh kyllä oli viimeinen päivä haikea. itkua ei onneksi tullut mutta vähän ääni kyllä värähti. Sain ison kukkakimpun työporukalt ja sitten babylle puolipotkarit, bodyn ja haalarin. Oli tosi mainiot.

Ruu minä en itseasiassa edes tinnyt että pipana oli kerennyt kääntymään pepulleen. Nyt kun olen seurannut niin selkeästi potkut kohdistuvat lonkkiin. minä kun luulin niitä nyrkeiksi. Päätä kaveri punkee myös oikean kylkiluun alle.

Me oltii tossa just pihalla perheen kanss ja minä katkoilin pensaista kuivia oksia pois. sitten fiksuna menin kitkemään ja kappasvaan siellä oli myyrien jaskaa iso kasa. Nyt vaan jänskättää ettei vaan tule myyräkuume. Se olisikin kiva juuri ennen synnytystä.

Nyt täytyy antaa kone vuoro pojalle.

t.tr02 34-5

Vierailija
72/72 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka moni on pakannut jo sairaalakassia?

vauvan vaatteet on katottu jo valmiiseen pinoon vaatekaappiin muuten onkin sitten keskeneräinen projekti.

kestovaippailua täälläkiin aiotaan yrittää noilla äitiyspakkauksen vaipoilla ja kaverilta tulee muutama kestovaippa lisää.

onhan se aikamoinen säästö kaatopaikoilta ja rahapussilta jos käyttää edes yhden kestovaipan päiväs koko vuoden.

eilen ja tänään on tullut aika paljon supistuksia. tullut vissiin touhuttua liikaa vaikka olo ei tunnu siltä, pitääkin siis ottaa vielä entistä rauhallisemmin.

rv 34+3