Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 <3 Kesäkeijujen vko 17 <3 <3

20.04.2009 |

Uusi viikkopino taas käyntiin:))

Ja linkki viime viikon keskusteluihin:)

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan kotosalla edelleen.

Neukkulasta just kotiuduin,no hyviä uutisia oli se että valkuaiset -

Verenpaineet taas melko korkeet 158/ 85 eli nousussa jälleen,pissassa sokerit 2+, ketoaineet plussalla, pleukkarit 3 plussalla,eli hyvin menee mutta menkööt.

Vauva laskeutunut niin alas ,että ei saanut päästä enään kiinni.Käskikin hyvin herkästi lähteä kysille ,jos alkaa supisteleen. Painoa tullut vajaassa viikossa taas 600g, eli nesteitä kerryttää taas. Oli sitä mieltä ,että kysillä käynti tulee aikaisemmin kyseeseen ,mitä mulla sinne aika olisi.SF-mitta ei ole noussut enään aikoihin ylöspäin.Kauheasti taivasteli vaan sitä, kuinka alas vauva on jo painunut.

Tari rv 33+4

Vierailija
42/72 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lueskella muitten kuulumisia. Itsellä raskaus etenee oikeastaan aika helposti tällä hetkellä. Eilen oli neuvola, kaikki arvot oli hyvät ja ihan keskikäyrällä mennään mahan kasvun suhteen. Oon ollut ihan ymmäölläni, miten hyvinä mun verenpaineet on pysyneet. Kun ootin esikoista, lähtöarvot oli kokoajan jotain 120/80, eilen taas arvo oli 98/62. No tätytyy olla tyytyväinen ja toivoa ettei turvotusta viimeisillä viikoilla kauheasti tule.

Pikkasen tuntuu että vauva on hiljasemman puoleinen välilä tuolla mahassa, mutta onneksi välillä kuitenkin näkee ihan selvästi kun maha heiluu. Mulle ne ei ole neuvolassa oikein kommentoineet, miten alhaalla vauva on. Kun katsoo peilistä, niin tuntuu että maha ois alempana kun ennen, mutta tuskin siitä tarvii huolissaan olla ku eivät mitään ole sanoneet.

Täällä palstalla monet ovat jo näköjään ruvenneet laittamaan vauvan kamoja esiin ja katselleet synnytyskassia. Itse en ole vielä saanut mitään aikaiseksi. Tuo sukupuoli on edelleen pieni kysymysmerkki, niin on hankalaa mitään oikein esiin laittaa. Muutenkin en ole oikein tajunnut, miten pitkällä raskaus oikeastaan onkaan. Nyt viikonloppuna vois vähän yrittää skarppaa ja tehdä jotain. Esikoinen mulla syntyi 37+6 viikolla, niin eihän sitä tiedä vaikka kakkonenkin ois yhtä hätäinen.

Monilla täällä tuntuu myös olevan harjoitussuppareita. Itsellä koskee jonkun verran nivusiin ja selkä on kipeä, mutta muuten voin hyvin. Nyt pakko taas mennä esikoisen perään, tekee tuhojaan tuolla omassa huoneessaan... =)

Hanna ja masu 31+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutuin myös listalta, eli Pioni75 LA 6.6 / TaYs

Mukava lueskella muiden kuulumisia, vaikka en ole itse ehtinytkään paljon kirjoitella. Monet on laittaneet jo kaikkea valmiiksi, itse en myöskään ole laittanut mitään, mutta minuun on iskenyt ihan hirveä pesänrakennusvietti! Olen maalaillut huonekaluja ja sisustellut muutenkin... mies on ihan helisemässä!

Ja selkä reistailee, ja vatsa on valtava ja tuntuu, että miten sitä jaksaa vielä odotella monta viikkoa?!

Epiduraalista: suosittelen kaikille! Se piikin laitto ei tunnu yhtään, mutta aah minkä helpotuksen se tuo kipuihin.

tr02: toivottavasti vauva kääntyy vielä, itselläni on myös vaavi viihtynyt perätilassa, en tiedä nyt tämän hetken tilannetta onko kääntynyt, perjantaina neuvola jossa toivottavasti selviää... onko kenelläkään kokemusta tuosta kääntämisestä?

Hyvää loppuviikkoa kaikille keijuille!

Pioni75 ja helmi 33+4

44/72 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sasa79 ja Pioni75 on nyt lisätty listalle!!:) Meidän viikkopino vaan kasvaa ja kasvaa kun päivittelen tätä listaa...no eipähän tuo haittaa=)) Muutes jo kuudella on LA 6.6. =))

Meevi/LA 31.5.09/K-HKS

Annikko/LA 1.6.09/TAUS

tr02/LA 1.6.09/PHKS

tonttis/LA 1.6.09/K-SKS

Katzi/LA 1.6.09?/ OYS

Selmiina/LA 2.6.09/SatKs

Winnie74/LA 3.6.09/TAYS

catry/LA 3.6.09/LPKS

minnaht09/LA 4.6.09/OYS

Pluu/LA 4.6.09/HYVINKÄÄN SAIRAALA

Trash/LA 5.6.09/TYKS

heltsu-tytöt/LA 5.6.09/PHKS

April82/LA 6.6.09/K-SKS

Valtteri1/LA 6.6.09/K-HKS

Heinukka/LA 6.6.09/TYKS

Pioni75 LA 6.6 / TaYs

Carme/LA 6.6.09/PHKS

Tari/LA 6.6.09/KYS

m_maitoparta/LA 7.6.09/TAMMISAARI

Heinäminkki/LA 8.6.09/KYS

juille /LA 8.6.09/NKL

Fayfiorina/LA 8.6.09/OYS

Fanny81/LA 9.6.09/Satakunnan keskussairaala

jara69/LA 9.6.09/SKS

Rainy/LA 9.6.09/ KÄTILÖOPISTO

Tuitsu2/LA 10.6.09/TAYS

Helmi79/LA 10.6.09/KÄTILÖOPISTO

miiba/LA 10.6.09/LKS

caro/LA 11.6.09/TAYS

-Ruu-/LA 11.6.09/VAMMALA

ellu153/LA 12.6.09/PKKS

Minä80/LA 13.6./TAYS

cassis/LA 13.6.09/KÄTILÖOPISTO

mie_82/LA 13.6.09/LPKS

Tuittu35/LA 13.6.09/LKS

äitiliini74/LA 13.6.09/OYS

myy09/LA 14.6.09/KASS

Tiik-tii/LA 15.6.09/TAYS

tinky/LA 15.6.09/ ?

tilorra/LA 16.6.09/HYVINKÄÄ??

mami1706/LA 17.6.09/OYS

Elise/LA 17.6.09/SEINÄJOKI

shadegrown/LA 17.6.09/PHKS

Hippiainen/LA 17.6.09/Satks

Helinä-78/LA 18.6.09/PKKS

Sinniäinen/LA 18.6/K-SKS

Kanervankukka/LA 19.6.09/TYKS

NorthStar/LA 19.6.09/NKL

kissankello84/LA 19.6.09/KÄTILÖOPISTO?

Hanna83/LA 20.6.09/HUS

Siiili/LA 22.6.09/TAYS

typsy/LA 22.6.09/KÄTILÖOPISTO

Rölli-II/LA 23.6.09/KHK-S

Pepca/LA 23.6.09/K-PKS

soya/LA 23.6.09/KOKS

vendi09/LA 25.6.09/SatKs

annimari/LA 26.6.09/KYS

viivioskari/LA 26.6.09/LUS

Qtamo/LA 26.6.09/K-HKS

M@zurka/LA 26.6.09/HUS

Luuk@/LA 26.6.09/NKL

g_u_i/LA 27.6.09/HUS

Sirunen/LA 27.6.09/ PK-SEUTU

lintsu23/LA 27.6.09/SatKs

Anneh/LA 28.6.09/KÄTILÖOPISTO

BabyBumb/LA 29.6.09/KÄTILÖOPISTO

divinity/LA 30.6.09/SAS

Milla157/LA 30.6.09/OYS

sasa79/LA 30.6/OYS

Vierailija
45/72 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskettu aika muuttui muutamalla päivällä eli 8.6.

Hyvinkään sairaalan lyhenne oli muistaakseni HYKS.

täällä taaplataan hiljaiseloa.. vauva liikkuu oikein hyvin ja maha laskeutunut alaspäin.

seurannassa ollaan koon ja proteiinien puolesta.. saas nähä miten tässä käypi.

maanantaina äitipolin lääkärin mukaan koko olisi täl hetkellä 1,8kg eli alimmalla käyrällä mennään. viikolla 37 olisi koko arvio käyrän mukaan noin 2,4kg mutta sen näyttää aika.

nyt täytyypi taas siirtyä taka-alalle ja touhuamaan esikoisen kanssa.

rv 33+6

Vierailija
46/72 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneh: Tosi kiva että olet jaksanut väsätä ton listan & päivittää sitä ahkerasti! Kiva seurata nyt listaa, ei enää oikein muistanutkaan että kenellä oli laskettuaika milloinkin jne. ja sit vasta onkin kiva kun listalle alkaa tulla niitä oikeita syntymäaikoja ja tyttö/poika-merkintöjä... :)

Lueskelin tossa äsken kaikkien viestit, mutta kun kello on jo niin paljon (tällä hetkellä klo 00:14) niin en kommentoi kirjoituksianne, vaan menen suoraan "omaan tilanteeseeni"... Väsyttää jo niin paljon...

Tänään oltiin sitten mieheni kanssa tutustumassa synnärille (Satks) ja nyt tuli kieltämättä ensimmäistä kertaa sellainen olo, että apua, kohta sitten tullaan tänne!? Jotenkin tuli silti rauhallinen olo, nyt kun näki paikan ja pikemminkin tänään on koko päivän ollut hirveän kärsimätön olo, että syntyis nyt jo vaavi äkkiä...Ihan positiviisin mielin siis ollaan, ja pelkopolikäynnit (olin siellä just eilen taas) on myös näköjään tehnyt mulle tehtävänsä, kun tuntuu jo ihan luonnolliselta tuo koko synnytysajatus, eikä oikeastaan pelota enää yhtään.

Eilen olin puolestaan äitiyspolilla siinä vauvankoko & runsas lapsivesimäärä-kontrollissa ja siellä selvisi seuraavaa:

-Sokerirasituskokeen tuloksissa ei ollut mitään häikkää vaan kaikki ok; eli vauvan suurehko koko ja runsas lapsivesi ei johdu ainakaan siitä.

- Vauva oli nyt arviolta 2,7 kg eli ihan kivan kokoinen jo :)

- omaa painoa on nyt kertynyt lähtöpainosta 17 kg

- Lopullinen vauvan painoarvio edelleen n.4 kg

- Lapsivesimäärä oli edelleen runsas, mutta ei ollut lisääntynyt verrattuna kahden viikon takaiseen käyntiin

-Verenpaine ja muut koetulokset ok

-Vaavi edelleen pääedellä tulossa, ja kova liikkumaan

- Ei löytänyt mitään vikaa vauvasta edelleenkään (mm.mahalaukku, virtsarakko ja nielemisrefleksi ok -> näissä oleva vika saattaisi aiheuttaa runsasta lapsivesimäärää). Sydän myös täysin normaalin näköinen.

- Kohdunsuu kiinni, eikä muutenkaan mitään merkkejä siitä, että olisi syntymässä lähiaikoina

- Lääkäri käski kuitenkin tulla heti näytille, jos huomaan että maha kasvaa yhtäkkiä ihan hirveästi, koska sitten voi synnytys käynnistyä ennenaikaisesti

- Seuraava kontrolli äitiyspolille jälleen kahden viikon päästä

Eli ihan ok tilanne ainakin tällä hetkellä. Kyllä mulle ehkä vähän silti tuli sellainen olo noista lääkärin kommenteista, että tänään olen nyt sitten pakannut synnärikassin valmiiksi, kaikki vauvan vaatteet on jo pesty ja silitetty , ja käytännössä kaikki hoitotarvikkeetkin on nyt hankittu hoitopöydälle valmiiksi. Ihan vain siksi, että JOS maha alkaakin yhtäkkiä kasvaa kovasti ja synnytys käynnistyisi ennenaikaisesti... No katsotaan nyt sitten miten todellisuudessa tulee käymään (voihan olla että täällä tuskaillaan vielä juhannuksen tienoilla, miksei vauvaa vielä kuulu...) ;)

Hyvää viikon jatkoa kaikille! Ihanaa että on jo kevät ja pian ensimmäisillä alkaa koittamaan h-hetki!

Fanny81 + salamatkustaja (rv 33+2)

ps. Sain muuten eiliseltä äitiyspolikäynniltä aivan ihania vauvan kasvokuvia mukaani, se etu on kuulemma runsaasta lapsivedestä, että kuvat ovat uskomattoman tarkkoja! Ihan selvästi näkyy kuvista ihanat pusuhuulet (!), pulleat posket, nöpönenä ja vähän surumielinen ilme... :) Ihan kuin ei olisi oikein tykännyt ultraamisesta...

Vierailija
47/72 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanny mukava kuulla että sinulla nyt kaikki hyvin. Ja mukava kuulla että sairaanhoitohenkilökuntakin ottaa asiat vakavasti. Tässä kun on lukenut teidän muidenkin juttuja niin on hyvin kirjavaa käytäntöä sairaaloissa ja neuvoloissa. Tuntuu että täällä Päijät-Hämeessä jos soittaa sairaalaan niin aina tulee vastaus että katsele nyt ihan rauhassa vielä. Silloin kun irtosi se limaklöntti niin silloinkin tuli vaan vastaus että katsele rauhassa...oli tosi rauhallinen mieli kun mietti että uskaltaako esim kauppaan mennä jos vaikka vedet tuleekin kaupanlattialle. Kuitenkaan viikkoja silloin ei ollut kuin 31+jotain.

Fanny81 oli varmasti ihanaa nähdä vauvan kasvot. Me kun käytiin rakenneultrassa niin silloin meidän pikku mies piti kädet kokoajan kasvojen päällä...eli vaikka sukupuoli tiedetäänkin niin halusi kaveri näköjään jotain jättää äidille ja isälle salaisuudeksi.

Pioni75: Tuosta kääntämisestä sen verran että kokemusta ei itsellänikään ole mutta työkaverini oli "rohkaiseva" kun kerroin hänelle tästä perätila asiasta niin hän sanoi heti että sinä et nyt sitten pääse synnyttämään ja muuten se kääntäminen sattuu ihan sairaasti. Ja lisäksi se saattaa laukaista synnytyksen. Eli halusi vähän tuoda lisää pahaa oloa tilanteeseen. Kysyin kyllä häneltä että onko hällä kokemusta asiasta niin sanoi että ei ole mutta siskolla on?! Itse kuitenkin luin netistä että jos kääntäminen sattuu äitiä kovasti se lopetetaan. Tällä vissiin yritetään välttää juuri ennen aikaisuutta.

Jos tämä poitsu ei käänny niin täytyy vaan kääntää ajatukset leikkaukseen. Onneksi ensiviikolla on lääkäri ja sitten sen jälkeen on itsekin taas viisaampi.

Meevi me siis jäämme samaan aikaan viralliselle äippälomalle. Tuntuu ihan hassulle. en vieläkään meinaa uskoa tätä asiaa että h-hetki on ihan muutaman viikon päästä.. iskeeköhän stressi jos ei kaikkea ehdi tekemään...jaiks.

no niin operaatio työpöydän tyhjennys alkakoon...

Aurinkoista päivää kaikille!

Vierailija
48/72 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko taas kirjoittaa tänne. On tullut noita harjoitussupistuksia nyt jo pari päivää, ja niitä tulee kymmenisen tunnissa! :x Hieman tietty pelottaa, kun mies on tällä hetkellä Thaimaassa, tulee vasta eka päivä takaisin, eikä oo kauheesti tuttuja täällä eikä korttia, eli ei oikein pääse edes tarkistuttamaan tuota kohdunsuun tilannetta. Neuvola tossa on ihan vieressä, mutta siellä ei taida edes olla aina lääkäri paikalla kun on niin pieni paikka. Ei nää supparit oo yhtään kivuliaita, joten yritän sit vaan ajatella, että on ihan normaalia. Tulee vaan kauhee oravanpyörä kun tulee suppari, sit stressaa et onkohan tää nyt normaalia, ja sit tulee sen takia uusia kun stressa.. :P Huh.

Onko muilla ollut näin hurjan paljon noita harjoitussupistuksia? Nukkuessakin niitä tulee ja heräilen useesti yöllä niihin, eli lepo ei tunnu kauheesti auttavan. Apuva.. :|

-Meevi ja junnu 34+3-

Vierailija
49/72 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin kyllä kaikkien viestit, mutta en jaksa nyt oikein kommentoida mitään.

Aamulla oli neuvola. Puhuttiin synnytyspelosta hieman. Sain neuvolapsykologin puh nron, joten sinne yritän saada aikaa. Neuvolan täti soitti puolestani TAYS:iin ja sieltä tulee lääkäriaika pari viikkoa aikaisemmaksi kuin mitä alunperin oli. Tällä hetkellä vahva ajatus on vaatia sektiota. En enää usko, että kukaan tai mikään saisi minua suostumaan alatiesynnytykseen. Minulle on turha puhua esim. epiduraalin helpottavasta vaikutuksesta kun lähiaikoina 2 tuttavaani on joutunut synnyttämään luomuna kun epiduraalia ei ole ehditty antaa. Ja molemmilla oli käynnistetty synnytys, eli olivat valmiiksi sairaalassa ja kätilöt ovat voineet seurata tilannetta ekoista supistuksista lähtien.

Harjoitussupistuksia on ollut tällä viikolla tosi paljon. Maha on vähän väliä kova kuin kivi ja olo on tukala ja heräilen siihen myös yöllä. Rasitus ei siis vaikuta, joten olisiko tämä synnytyspelko ja siitä stressaaminen sitten syynä. Neuvolassa kaikki arvot ok. Paino oli noussut parissa viikossa aivan liikaa! Yli kilon/viikko... Neuvolan terkka ei sanonut siitä mitään, mutta itse kauhistuin. Aloitin nyt ruokapäiväkirjan pitämisen. Se on minulla aiemminkin auttanut painon hallintaan - sitä ei kehtaa syödä niin paljoa ylimääräisiä herkkupaloja kun vihkosta näkee paljonko niitä oikeasti kertyy, vaikka ottaisi kerrallaan vain vähän.

Enää 9 työaamua :)!

50/72 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meevi/LA 31.5.09/K-HKS

Annikko/LA 1.6.09/TAUS

tr02/LA 1.6.09/PHKS

tonttis/LA 1.6.09/K-SKS

Katzi/LA 1.6.09?/ OYS

Selmiina/LA 2.6.09/SatKs

Winnie74/LA 3.6.09/TAYS

catry/LA 3.6.09/LPKS

minnaht09/LA 4.6.09/OYS

Trash/LA 5.6.09/TYKS

heltsu-tytöt/LA 5.6.09/PHKS

April82/LA 6.6.09/K-SKS

Valtteri1/LA 6.6.09/K-HKS

Heinukka/LA 6.6.09/TYKS

Pioni75 LA 6.6 / TaYs

Carme/LA 6.6.09/PHKS

Tari/LA 6.6.09/KYS

m_maitoparta/LA 7.6.09/TAMMISAARI

Heinäminkki/LA 8.6.09/KYS

Pluu/LA 8.6.09/HYKS

juille /LA 8.6.09/NKL

Fayfiorina/LA 8.6.09/OYS

Fanny81/LA 9.6.09/Satakunnan keskussairaala

jara69/LA 9.6.09/SKS

Rainy/LA 9.6.09/ KÄTILÖOPISTO

Tuitsu2/LA 10.6.09/TAYS

Helmi79/LA 10.6.09/KÄTILÖOPISTO

miiba/LA 10.6.09/LKS

caro/LA 11.6.09/TAYS

-Ruu-/LA 11.6.09/VAMMALA

ellu153/LA 12.6.09/PKKS

Minä80/LA 13.6./TAYS

cassis/LA 13.6.09/KÄTILÖOPISTO

mie_82/LA 13.6.09/LPKS

Tuittu35/LA 13.6.09/LKS

äitiliini74/LA 13.6.09/OYS

myy09/LA 14.6.09/KASS

Tiik-tii/LA 15.6.09/TAYS

tinky/LA 15.6.09/ ?

tilorra/LA 16.6.09/HYVINKÄÄ??

mami1706/LA 17.6.09/OYS

Elise/LA 17.6.09/SEINÄJOKI

shadegrown/LA 17.6.09/PHKS

Hippiainen/LA 17.6.09/Satks

Helinä-78/LA 18.6.09/PKKS

Sinniäinen/LA 18.6/K-SKS

Kanervankukka/LA 19.6.09/TYKS

NorthStar/LA 19.6.09/NKL

kissankello84/LA 19.6.09/KÄTILÖOPISTO?

Hanna83/LA 20.6.09/HUS

Siiili/LA 22.6.09/TAYS

typsy/LA 22.6.09/KÄTILÖOPISTO

Rölli-II/LA 23.6.09/KHK-S

Pepca/LA 23.6.09/K-PKS

soya/LA 23.6.09/KOKS

vendi09/LA 25.6.09/SatKs

annimari/LA 26.6.09/KYS

viivioskari/LA 26.6.09/LUS

Qtamo/LA 26.6.09/K-HKS

M@zurka/LA 26.6.09/HUS

Luuk@/LA 26.6.09/NKL

g_u_i/LA 27.6.09/HUS

Sirunen/LA 27.6.09/ PK-SEUTU

lintsu23/LA 27.6.09/SatKs

Anneh/LA 28.6.09/KÄTILÖOPISTO

BabyBumb/LA 29.6.09/KÄTILÖOPISTO

divinity/LA 30.6.09/SAS

Milla157/LA 30.6.09/OYS

sasa79/LA 30.6/OYS

51/72 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys hippiaiselle:) kiva kuulla kuulumisia:) Niin ja kiva kuulla positiivisia ajatuksia epiduraalista...itse sitä vähän kammoksun, mutta katsotaan miten akan käy;)

Tsemppiä tarille!! Toivotaan et pieni pysyis vielä masussa jokusen viikon etiäpäin!!!

Moi hanna83:lle kanssa:) Minkä ikäinen sun esikoinen on?!

Fanny81: Eipä kestä, hyvää ajanvietettä väsäillä ja päivitellä listaa=)) Ja ihana odotella sitä, että saadaan sinne syntyneitä vauvoja... <3 Ei mee siihenkään enää kauaa!!!

Kuulostaa ihanilta noi sun saamat kasvokuvat vauvasta...=) Ja kiva et kaikki sulla & vauvalla ok!!:)

Meevi: Kannattaa varmaan soittaa neuvolaan, jos sua stressaa noi harjotussupistukset! Saisit ainakin jutella terkkarille ja jos hänestä tuntuu että kannattaa lääkärille näyttäytyä niin sitten saisit varmaan neuvolaan ajan!! Soittaminen ei ainakaan ole pahasta ja voi helposti rauhottaa mieltä!!:)) Mulla on myöskin noita harkkasupistuksia aika paljon ja välillä ollut kipeitäkin suppareita. Mä sain ohjeeksi ottaa rauhallisesti ja et jos suppareita (kipeitä) alkaa olee enemmän niin pitää hakeutua päivystykseen. Onneksi sellasta tilannetta ei ainakaan vielä ole tullut!!!

minä80: Kiva et olet saanut juteltua terkkarin kanssa ja saanut sitä kautta sitten apuja!! Varmasti helpottaa sun omaa oloasi!!

Täällä ei sen kummallisempia uutisia ole...tätä samaa...=) Tänään silittelin vauvan vaatteita ja alkoi taas tuntua konkreettisemmalta...=) Vielä muutama viikko niin saadaan uusi vaatekaappi ja sitten pääsen laittamaan vauvan tavaroita paikoilleen...en malta odottaa=))

Mutta nyt nälkä kurnii vatsassa ja pitää alkaa valmistautumaan kaveri-treffeihin, jee, jotain tekemistä:))

Aurinkoista päivän jatkoa,

Anneh ja pieni 30+4

Vierailija
52/72 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun LA puuttu myös sieltä, eli AnumaamunA 6.6. KYS.

Kiitos!

Vierailija
53/72 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Tuntuu olevan niin hirveesti flunssaa liikkeellä ettei mitään rajaa. Itse päätin 3pvä jälkeen palata töihin kun alkaa jo kotona seinät kaatua päälle, saa nähä miten käy sit kun äitiysloma alkaa :D siihenkin on enää 14työpäivää jäljellä, hui kauhea! Sit sen jotenkin tajuaa varmasti kun jättää oman työhuoneen ja kerää sieltä henk.koht tavaransa.

Neuvolassa olin eilen, oli eri täti kun yleensä ja olikin sellanen täti että oksat pois! Olin aikasemmin kysellyt sokerirasituksesta kun ennen raskautta oli jo ylipainoa n.8kg. Tähän saakka sanottu että ei tarvitse. Tämä täti sitten määräsi siihen heti. Painoa on kertynyt yhteensä 11kg raskauden aikana ja tädin mielestä se on hirveä määrä. "laitetaanpa tää sun painoindeksi oikein isolla tähän korttiin näkyviin ettei jää huomaamatta" sano viel jossain välissä. Kielsi kaikkien monivitamiinien käytön (otin 1/pvä raskausajan monivitamiinia) ja maidonjuonnin oikeastaan kokonaan, 2lasia rasvatonta max päivässä. Ei kuulemma ole terveellistä enempää juoda...ja mä viel rakastan maitoa! ja vitamiinit ihan turhia! Vihjaili vielä että taitaa mieskin olla pyöreän puoleinen, ja hiljaiseksi veti kun sanoin että on n.8kiloa alipainoinen. Törppäsi sitten vaan että no, ei hänenkään silti pidä syödä mitään missä on yli 7% rasvaa.

Ymmärtäisin ehkä osan tästä jos olisin jotenkin äärettömän pyöreä, sitä en kuitenkaan ole, vaatteista menee edelleen koot 38 ja 40 ja mielestäni olen aika normaali. En taida uskoa kyllä kaikkea mitä se mamma sano, tossakin mitä kerroin on vain osa :D nii ja seuraavan ajan buukkasi sitten mulle myös itelleen kun mun oma neuvolatäti on sillon lomalla, voitte kuvitella olinko kovin onnellinen...

Mutta lapsella kaiki hyvin, heiluu ja hilluu niin että välillä pahaa tekee :) ei ole vielä asettunut alaspäin, kuulemma vasta muutaman viikon päästä katotaan missä asennossa on. Minkään sortin kipuja ei ole, supistuksia en ole vielä kokenut ainuttakaan. Outoa vähä jopa :) Kaikki muutenkin ok, tutustumiskäynti naistenklinikalle on kanssa muutaman viikon päästä.

Joku kyseli säätilanteesta pk-seudulla, nyt luvattu 17C, talvitakki alkaa olla turhan lämmin ellei sitten tuule ikävästi. Koitan ite viel sillä sinnitellä jos sitten voisi käyttää hupparia tms. en aio kevättakia ostaa enää jos käyttäisin sitä vaan pari kk.

Nii jos listaa vielä jossain vaiheessa muutetaan niin mulla LA väärin, eli

Sirunen LA 22.6/ naistenklinikka (en tiedä sen lyhennystä) :)

Vierailija
54/72 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Tuntuu olevan niin hirveesti flunssaa liikkeellä ettei mitään rajaa. Itse päätin 3pvä jälkeen palata töihin kun alkaa jo kotona seinät kaatua päälle, saa nähä miten käy sit kun äitiysloma alkaa :D siihenkin on enää 14työpäivää jäljellä, hui kauhea! Sit sen jotenkin tajuaa varmasti kun jättää oman työhuoneen ja kerää sieltä henk.koht tavaransa.

Neuvolassa olin eilen, oli eri täti kun yleensä ja olikin sellanen täti että oksat pois! Olin aikasemmin kysellyt sokerirasituksesta kun ennen raskautta oli jo ylipainoa n.8kg. Tähän saakka sanottu että ei tarvitse. Tämä täti sitten määräsi siihen heti. Painoa on kertynyt yhteensä 11kg raskauden aikana ja tädin mielestä se on hirveä määrä. "laitetaanpa tää sun painoindeksi oikein isolla tähän korttiin näkyviin ettei jää huomaamatta" sano viel jossain välissä. Kielsi kaikkien monivitamiinien käytön (otin 1/pvä raskausajan monivitamiinia) ja maidonjuonnin oikeastaan kokonaan, 2lasia rasvatonta max päivässä. Ei kuulemma ole terveellistä enempää juoda...ja mä viel rakastan maitoa! ja vitamiinit ihan turhia! Vihjaili vielä että taitaa mieskin olla pyöreän puoleinen, ja hiljaiseksi veti kun sanoin että on n.8kiloa alipainoinen. Törppäsi sitten vaan että no, ei hänenkään silti pidä syödä mitään missä on yli 7% rasvaa.

Ymmärtäisin ehkä osan tästä jos olisin jotenkin äärettömän pyöreä, sitä en kuitenkaan ole, vaatteista menee edelleen koot 38 ja 40 ja mielestäni olen aika normaali. En taida uskoa kyllä kaikkea mitä se mamma sano, tossakin mitä kerroin on vain osa :D nii ja seuraavan ajan buukkasi sitten mulle myös itelleen kun mun oma neuvolatäti on sillon lomalla, voitte kuvitella olinko kovin onnellinen...

Mutta lapsella kaiki hyvin, heiluu ja hilluu niin että välillä pahaa tekee :) ei ole vielä asettunut alaspäin, kuulemma vasta muutaman viikon päästä katotaan missä asennossa on. Minkään sortin kipuja ei ole, supistuksia en ole vielä kokenut ainuttakaan. Outoa vähä jopa :) Kaikki muutenkin ok, tutustumiskäynti naistenklinikalle on kanssa muutaman viikon päästä.

Joku kyseli säätilanteesta pk-seudulla, nyt luvattu 17C, talvitakki alkaa olla turhan lämmin ellei sitten tuule ikävästi. Koitan ite viel sillä sinnitellä jos sitten voisi käyttää hupparia tms. en aio kevättakia ostaa enää jos käyttäisin sitä vaan pari kk.

Vierailija
55/72 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Vierailija
56/72 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Vierailija
57/72 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sirunen säätilanteesta.. elin jo toivossa, ettei minkäänlaista takkia tarvittaisi :) Talvitakki ei todellakaan päälle mahdu, joten sen jätän suosiolla tänne odottamaan ensi talvea.

Anneh: Joo komennuksella ollaan, takaisin Suomeen tullaan syksyllä 2010 ellei sitten jotain muuta ilmaannu. Koti kun kuitenkin on Suomessa ja siellä tullaan asumaan sen jälkeen kun tää lapsi koulun alottaa, armonaikaa siis vielä on hetki :)

Tiistaina tapasin kätilöni viimeistä kertaa isovatsaisena. Kyseli liikkuuko lapsi hyvin, tooosi paljon vastasin. Kuunteli sitten sydänääniä ja alkoi nauraa että oikeessa olit, eihän tää pysy paikallaan ollenkaan! Lohdutti sitten, että se saattaa myös käyttää kaiken energian liikkumiseen jo kohdussa ja on sitten rauhallinen lapsi syntymän jälkeen. Enpä jaksa uskoa. Kaikki siis edelleen kunnossa ja sain todistuksen lentoa varten. Nyt vaan täytyy toivoa, ettei Finnair keksi ruveta mussuttamaan kun se on kätilön todistus, ei lääkärin..

Meillä täällä on ollut pari päivää oikeesti ihan kesä. Eilisen istuin bikinit päällä terassilla ja tänään kävin meren rannalla kävelemässä. Uimaan ei tarkene kyllä vielä, mutta muuten on ihanan lämmin! Etukäteen jo jännittää osaako sitä enää laittaa tarpeeksi vaatetta päälle kun kotiutuu Espooseen :)

Aurinkorasvaisia terveisiä siis kaikille!

maitoparta ja Soma 33+4

Vierailija
58/72 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt olis sit viimeinen työpäivä. Voi itku... toivottavasti en rupee itkemään olen vain tällainen itkupilli luonteeltani.

Sirunen älä välitä sen neukkulan tädin puheista. Et todellakaan ole ylipainoinen jos kokosi on 38 ja 40. Itse tässä kanniskelen parhaillaan 85kiloa ympärilläni eikä neuvolassa ole sanottu mitään. Painoindeksi huitelee 32:ssa. Olipas törkeä täti. Kiukuttaa puolestasi moinen käytös. Tulivaan mieleeni että eikö maitoa juuri pitäisi juoda jotta lapsi saa tarvitsemansa kalsiumit. Minä en itse pysty juomaan maitoa missään muodossa ja sen kyllä nyt huomaa että kalsiumia en ole aina saanut. Nyt lapsi imee minusta kaiken irti ja hampaat on nyt sit ensimmäisenä reagoinut tähän....eli nyt nämä raskausajan neljä juurihoitoa ja viiden hampaan halkeamiset kertoo jo aika paljon.

M_maitoparta toivottavasti tuo pitää paikkansa että nyt vilkaslapsi on rauhallinen kun maailmaan tulee. Mullakin maha pyörii välillä sellaista rataa että ulkopuolisetkin varmasti näkee kun itse hytkyn mahan mukana. Esikoiseni oli kyllä mahassa rauhallinen ja kyllä maailmaan tullessa oli kyll tosi helppo ja rauhallinen. Nyt myöhemmin on energia purkaukset ilmaantunut...ja on melkoinen tehopakkaus.

Nyt vielä muutama työjuttu täytyy tehdä ja sit lähdetää porukalla syömään...firma tarjoo..

Vierailija
59/72 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoparralle oli "pakko" tulla pikaisesti vaan vastaamaan, et varmista nyt vielä Finskiltä, et terveydenhoitajan lappu riittää lennolle... Mulla ei lomalennolla riittänyt vaan vaativat lääkärintodistuksen (Suomessa neuvolasta löytyy moinen lomake) rv26:n jälkeen. Reittilennoista en tiiä ja onhan sit tietenki vielä mahdollisuus vastuuvapauslomakkeeseen, joita varmaan lentoyhtiöltä löytyy kanssa. Työkaveri on aikoinaan lentäny synnyttämään Suomeen komennusreissulta ja silloin on allekirjoittanu lomakkeen, et lentää omalla vastuullaan... Mut varmista ajoissa, ni ei tuu ylältyksiä! :)

Me täällä siis muutetaan. Aamulla pitäis hakea paku isoimpia kamoja varten, muuten meillä on tän kuun loppuun saakka aikaa kärräillä kamppeita omalla autolla... Rasittavaa vaan, ko mut pistettiin saikulle, kun paikat ei tahdo kestää jalkeilla oloa töissä, niin arvatkaa vaan, mikä tunne tällä hetkellä on selässä ja jaloissa, kun tänäänki aamu on alkanu seiskalta ja vielä pitäis vähä jaksaa... Kamaa on pitkin ja poikin ja itekseen ne ei laatikoihin mene, eikä ukko-kultakaan voi kaikkea tehdä yksin... Lisäksi pesin vielä meidän koiranki tuossa iltasella, ko oon sopinu trimmausajan huomiselle iltapäivälle (meillä kun asustaa pieni ja ihana Bichon frisé noiden ihmislasten seassa...) Takkuiseksi jää, mut pitää laitattaa se kuntoon parin viikon päästä sit ajan kanssa...

Muuton positiivinen puoli on kiistatta se, et hiljalleen minäki pääsen sit laittamaan vauvan vaatteille paikat kuntoon (vaatteet on yhä Pohjanmaalla, mut edes lipastot paikalleen ja niin päin pois...) ja saa alkaa orientoitumaan siihen, et kohta meitä on sit viisi... !

( . ) Maha kasvaa, toki neuvolalääkäri mittailee toisella kertaa niin tiukkoja mittoja, et mittaaminen sattuu ja toisella kertaa sit vähän sinne päin, joten ihan hirveästi en osaa nyt tuohon käyrääni luottaa... Mut notkahdus alaspäin sf-mittaan nyt tuli. Katsellaan seuraavalla kerralla, kun neuvola tässä välissä vaihtuu. Asukas on kylläkin vilkas ja etenki näin iltayöstä touhuaa kovasti...

Yks potilas naureskelikin yön mittaan, et "tuosta sun vauvastas taitaa tulla melkoinen yöeläjä, kun äiti opettaa moiseen rytmiin" Minkäs teet, ko tykkään tehdä omat työni illalla ja yökkä, jos lapset siihen rytmiin sit oppivat... :) Eikähän kahdesta aiemmasta ainakaan ole mitään yöeläjiä tullut (toistaiseksi) vaan illalla ysiltä ollaan sängyssä ja aamulla seiskan pintaan kukutaan huomenet... Joten tämän kirjoitettuani havahdun siihen, että aamusta se alkaa päivä meillä huomennaki ja painun tenavien kanssa nukkumaan, isäntä jäänee kattomaan telkkaa vielä hetkeksi...

Mukavaa viikonloppua ja ainaki etelän ihmisille taidettiin lupailla ihan mukavia ilmojaki!!!

Luuk@ ja Oiva 31

60/72 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meevi/LA 31.5.09/K-HKS

Annikko/LA 1.6.09/TAUS

tr02/LA 1.6.09/PHKS

tonttis/LA 1.6.09/K-SKS

Katzi/LA 1.6.09?/ OYS

Selmiina/LA 2.6.09/SatKs

Winnie74/LA 3.6.09/TAYS

catry/LA 3.6.09/LPKS