Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette ostanut joululahjaksi tai aiotte ostaa esim. miehellesi?

04.12.2006 |

Vähän tälläinen aiheesta poikkeava viesti, mutta varmaan monille ihan hyödyllinen jos olette yhtä huonoja keksimään lahjoja kuin minä :)

Taas on se aika kun rahaa palaa vaikka ei edes tiedä mitä ostaisi. Miehelle on niin vaikea ostaa lahjaa kun ei oikeastaan mitää tarvitse tai sanotaanko ettei halua kalliita lahjoja. Päätettiin että ostetaan vain pari lahjaa toisillemme, mutta olis niin kiva ostaa miehelleni joku yllätyslahja niiden perinteisten lahjojen lisäksi,mitkä meillä yleensä ovat yövaatteita.

Kun kysyy olisko jotain mielessä niin vastaus on suunnillee et sukkia ja pitkiä alushousuja :) et koita siinä sitten keksiä joku hyvä lahja.

Mitä te muut olette ostaneet tai aiotte ostaa miehelle tai sitten sukulaisille tai lapsillenne.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamie Oliverin kirjan ja siitä on kyllä tykännyt tosi paljon! Tietty jos mies ei ole innokas kokkailija niin sitten ei ehkä oo hyvä valinta.. Mutta siis mies selailee ja lukee melkein joka aamu aamupalaa syödessä sitä kirjaa ja ehdottelee, et kokeillaan joskus tätä jne... =)

Nyt en vielä tiedä mitä tänä vuonna ostaisin, joten mielenkiinnolla odotan minäkin vastauksia! =)

Vierailija
2/12 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ajatukset lyö tyhjää lahjavalinnoissa.

miehelle olen käärinyt pakettiin hugo bossin tuoksun. ei partavettä vaan sitä sumupullossa olevaa eau de toilettea. ensin meinasin CK:n be-tuoksua, muttaa kaapissa on jo one, niin otin kokonaan toista merkkiä.

jotain pientä vielä aattelin lisäksi, vaatetta en kuitenkaan, kun minä yleensä hankin koko perhekunnan vaatteet muutenkin.

äidilleni on välihousut, kun niitä erityisesti toivoi, ja lisäksi kolme samanlaista nättiä sohvatyynynpäällistä, jotka sopivat olemassaolevia vanhoja paremmin syksyllä hankkimaansa uuteen sohvaan.

ehkä suklaata vielä lisäksi??

pojalle 2v olen ostanut joitakin vaatteita, ja pulkka ainakin ostetaan. varsinaisesti leluja ei varmaankaan itse osteta, kun kummeilta ja isovanhemmilta niitä tulee kuitenkin.

ehkä joku eläinkirja (oikeita kuvia ei piirrettyjä) voisi olla hyvä lisä.

mieheni isommat veljenpojat saavat 20e/naama, pienin saa housut ja paidan, kummityttö saa brio-palikoita ja virkkaamani peiton kevääksi vaunuihin.

suosikki-enoni saa villasukat tai kahdet, saa nähdä ehdinkö kutoa ne toiset valmiiksi, kun se peittokin on vaiheessa.

muille sukulaisille (isäni+vaimonsa, anoppi+appi, miehen veljen perheiden aikuiset) saavat itseni sommittelemat kynttiläasetelmat.

itse olen toivonut teema- ruokalautasia, ja äidiltä niitä saan varmaan kaksi, mieheltäni kanssa varmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskovillalta on tulossa miehelle silkkivilla-aluspaita, lisäksi tilaan omalla tekstillä olevan pitkähihaisen paidan.

Tytölle on tulossa kans Ruskovillalta pehmeä paketti, joku muukin juttu hankitaan vielä.

Kummitytön ajattelin vielä yhteen hevostapahtumaan.

Lisäksi ajattelimme hankkia " toisenlaisia lahjoja" eli Kirkon Ulkomaanavun kautta annamme lahjan saajan nimissä esim. vuodevaatteita orpokotiin, puuntaimia tms. Lahjoitukset auttavat siis vähäosaisia.

Vierailija
4/12 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" osti" isille tänään halpahallista pienessä kangaspussissa olevat boxerit joissa molemmissa luki maailman paras isä :)

toiveita on mm. yöasu sortsit ja paita, saunatuoksuja, taskukirja, sudokukirja...

Vierailija
5/12 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin käydä joku päivä koruliikkeessä kattelemassa korujen hintoja.. haaveissa ois ostaa miehelle joku koru ü ainaki mies on monesti puhunut että haluaisi jonkun paksun ketjun.. saas nähdä ü

ja jonku pehmeän paketin ainakin aatteelin laittaa, sukkia yms. ü

Vierailija
6/12 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasaamassa isyyspakkausta miehelle ja olen ostanut 2 paitaa sekä solmioneulan, arvelin että nuo lahjat saavat riittää.

Vierailija
7/12 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat olleet mieleen:

otsalamppu (hiihtolenkeille ja puuhasteluun)

Letherman-linkkuveitsi

levyjä ja kirjoja miehen makuun

Tänä vuonna ole ostanut veitsitukin ja uuden lompakon (vanha puhki!)

Vierailija
8/12 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehelle on ehdottomasti pannassa cd:t, dvd:t (kuulemma pöljää ostaa moista kertakäyttökamaa) ja kirjat (ei koskaan kerkeä lukea). Ja samoin minkäännäköisiä koruja toinen ei käytä eikä myöskään mitään tuoksuja tms. Kun toiselta kysyy, mitä hän haluaisi, niin listalla on meilläkin ne tutut sukat ja kalsarit...

Itse olen kasannut miehelle isyyspakkausta ja koskapa sille nyt on muodostunut arvoa aikalailla reippaasti, niin pistän sen hänelle joululahjaksi jo, vaikkakin tulee aika aikaisessa vaiheessa. Siellä on sellaistakin tavaraa, mikä ihan sellaisenaan olisi ollut kelvollista joululahjaksi. Lisäksi olen ostanut pukupaita-kravaattisetin (heh, ei se kyllä usein moista käytä) ja sikakalliin vyön. Kieltämättä kun nyt noita miettii, niin on aika tylsiä pakettaja vielä kun yhtenä lisänä mietin rukkasia...

Ehkä jos ihan hurjaksi ryhdyn, niin hankin sille vielä jonkun x-box pelin, vaikka hieman epäilyttää, liekkö sekin menee " ei ehdi" -kategoriaan. On tämä vaikeaa!

Coltsfoot ja Elsa 22+2

Vierailija
9/12 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä viime vuonna oli suosiossa " älypelit" eli kaikki sukulaiset (jotka siis vietimme joulua yhdessä) saivat erilaiset älypelit joita sitten yhdessä ratkoimme joulun pyhät. Noita pelejä kannattaa katsella täältä: www.kiipeli.fi

Myös nuo isot palapelit 1000/2000 palaa on aika hauskoja sellaisen rullattavan maton kera eli sitä voi sitten tehdä aina silloin kun on aikaa ja halua ja sit sen voi kuitenkin laittaa kaappiin piiloon kun ei enää huvita tehdä. Meillä anoppi tykkää tuollaisista näperrys jutuista.

Miehelleni en oikein kyllä keksi mitään, ehkä ostan liput johonkin konserttiin tai lätkämatsiin tms. kun ei tule muuten lähdettyä! Lippupalvelun sivuilta kantsii kattoo mitä ensi vuosi tuo tullessaan.

Sit yhtenä ideana jos pystyy järjestämään lapsia hoitoon jo etukäteen niin joku sellainen yhteinen ravintolailta+hotelliyö paketti tms. tietylle päivällä voisi olla iloinen yllätys, jos muuten kahden keskeinen aika on jäänyt väliin! Sit ei kun lahjakorttia väsäämään.

Omille vanhemmilleni ajattelimme sisarusten kanssa tehdä pientä pintaremonttia, mistä ovat haaveilleet eli kasa sisustuslehtiä ja värikarttoja omatekemän lahjakortin kera ja siihen lupaus tehdä heidän toiveiden mukainen remppa (siis lähinnä maalausta/tapetointia muutamiin huoneisiin).

Muutamille ystäville joiden luona tulemme kyläilemään tässä joulun tienoilla ajattelin kääräistä sellofaaniin jonkun kahvikakun taikka sitten tuoreita torttuja/pipareita.

Nyt ei tule muuta mieleen, jään innolla odottamaan lisäideoita.

Vierailija
10/12 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluksi päätin hommatta ukkokullalle vain yhden vähän arvokkaamman paketin. On marissut autoon navigaattoria. Ja sellasisen nyt sitten saa.

On kuulemma parempi kuin se, että minä luen ohjeita toiselta puolelta...

Vierailija
11/12 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa lahjaksi digikameran, kun meil ei ole kameraa ollenkaan ja kun on vauvakin tulossa, niin sille varmaan löytyy käyttöä.

Ja sit ajattelin ostaa sen Sami Garamin Pidot Ankkalinnassa, on sarjiksia ja ruokareseptejä ankkamaiseen malliin.

Vierailija
12/12 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa lahjakortti kahdenkesken kivaan ravintolaan (edellyttää tietty lapsille hoitajaa), risteilylle. Meillä ollut monena jouluna tapana, että aikuisille ei OIkeasti osteta mitään, lapsille vaan. Vaatii tietysti sopimusta etukäteen, ettei kenellekään tule pettymyksiä.. Monetsi ollaan sovittu, että käytetään joululahjarahat koko perheen yhteiseen etelänreissuun ja se on ollut meistä paras " joululahja" !