Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 <3 Kesäkeijujen vko 17 <3 <3

20.04.2009 |

Uusi viikkopino taas käyntiin:))

Ja linkki viime viikon keskusteluihin:)

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin ehdin tänne lueskelemaan ja kirjoittelemaan. Paljon olis kommentoitavaa, mutta pää hatara, niinkun tuntuu muillakin olevan :)

Anneh: mun la on 7.6. mutta musta ei oo vaivan arvoista sitä muuttaa.. varsinkin kun täällä lasketaan ihan eritavalla ja ilmoitetaan päivä, jolloin lapsi viimeistään syntyy, joka mulla on 14.6..

Ihan ensin tosta pelosta sen verran.. Paras puhuja en todellakaan ole, sillä mua ei pelota juuri lainkaan, mutta korteni kekoon kannan kumminkin.. Lukekaan kaikki ketkä vaan ko kirjan käsiinsä saavat ja englantia sen verran ymmärtävät amerikkalaisen kätilön kirja kun Ina May's guide to childbirth kirjoittajana siis Ina May Gaskin. En tiedä auttaako pelkoon, mutta siinä on synnytyskertomuksia luonnollisista syntymistä (siis ilman mitään lääkettä) jne. Joka tapauksessa musta lukemisen arvoinen kirja ja antaa vähän uskoa meidän naisten voimista synnytyksessä. Jos jonkun mielestä "huuhaata", pahoittelen. No niin, mainostus sikseen. Ja vielä sen verran sanon, että kun joitain pelottaa kipu, mua pelottaa ennemminkin se että joutuu hätäsektioon tai ottamaan epiduraalin. Tiedän, ettei ne silloin kivuliaita ole, mutta varsinkin sen epiduraalin haluaisin välttää, samoin kuin kaikki ylimääräiset piikit. Piikkikammoinen en ole, mutta jotenkin ne piikit kammottaa. Ja näin sanoessa varmasti rukoilen sitä epiduraalia :)

Meillä on ollut viime viikon appeni kylässä, tuleva vaari siis. Vaunuasioita kun vieläkin pyöritellään päässä (kun tuo mieheni on hieman hankala päätöksen tekijänä..) niin vaaripa totesi, että hän maksaa vaunut, se kuulemma kuuluu vaarin tehtäviin! Ihan kamalasti en vastaan pistänyt :) Nyt ei sitten tarvitse rahaakaan miettiä, vaan voi ottaa just sellaset kun tahtoo.

Kun appi lähti mun äiti tuli ystävänsä kanssa tänne. Turistioppaana on siis saanut toimia. Hyvin olen jaksanut, iltaisin on vaan jalat turvonneet ja Soma tietysti ollut hiljaisempana, liikkeessä se nimittäin nukkuu pitkään :) Eilinen 7 tunnin kaupunkireissu otti kunnon päälle, mutta eipähän tarvinnut unta odotella. Onneksi ei supistele ja kaikki "munasarjakivutkin" hävisivät sen antibiottikuurin myötä.

Puoltoista viikkoa ja mä tulen Suomeen! Tuntuu ihan uskomattomalta päästä omaan kotiin ja nähdä kaikki ystävät. Ihanaa. Toki tännekin on sitten ihana tulla takaisin, mutta nautin nyt ensin kotomaasta hetken :)

Lääkärissä kävin viime viikolla viimeisen kerran, seuraavana sitten neuvolan piiriin. Koko arvio vauvasta oli 2044g ja syntymä painoarviona noin 3,5kg ja ulos pitäisi hyvin mahtua :) Mun paino oli noussut yhteensä 11 kiloa, mikä tuntuu tosi paljolta, vaikkei sitä ole tullutkaan muualle kun mahaan ja tisseihin, jotka kohta roikkuvat polvissa saakka (ja se on kamalaa!). Vointi on ollut hyvä, närästys on pysynyt koko lailla poissa. Öisin herään muutaman kerran ja pyörin pitkään löytääkseni taas mukavan asennon, mutta unta taidan silti saada ihan tarpeeksi. Sellasen inhottavan asian oon huomannut, että iltaisin paljon käveltyä jalkoja kutittaa sillain jännästi sisäisesti, eli raapiminen ei auta, sitä vois ehkä kuvata levottomiksi jaloiksi. Ja öisin saattaa pikkasen suonia kipristellä, mutta oon syönyt magnesiumia kans ja se auttaa. Soma liikkuu aivan kamalasti, edelleen. Lääkäri kertoi sen olevan raivotarjonnassa (vaikka tiesinkin niin olevan, kun näin on ollut jo toista kuukautta) ja että saattaa enää pyllyä liikuttaa puolelta toiselle, mitä tekeekin koko ajan. Ja se tosiaan on hullunkurista katseltavaa, kuten joku muukin oli huomannut. Ja täälläkin ne sisuskalut tuntuvat vaihtavan järjestystä muutaman kerran päivässä. Ihan täytyy toisinaan irvistellä, sen verran häijyltä tuntuu..

No niin, minäpä kirjottelin taas kahden viikon edestä, kuten pituudesta voi päätellä..

Miltei unohdin.. kertokaahan te pk-seudulla asujat, tarviiko siellä minkälaista takkia? Kun mikään ei päälle enää mahdu, enkä millään viitsis ostaa paria viikkoa varten uuttakaan...

Hyviä vointeja kaikille keijuille!

maitoparta ja Soma 33+2

Vierailija
22/72 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin ehdin tänne lueskelemaan ja kirjoittelemaan. Paljon olis kommentoitavaa, mutta pää hatara, niinkun tuntuu muillakin olevan :)

Anneh: mun la on 7.6. mutta musta ei oo vaivan arvoista sitä muuttaa.. varsinkin kun täällä lasketaan ihan eritavalla ja ilmoitetaan päivä, jolloin lapsi viimeistään syntyy, joka mulla on 14.6..

Ihan ensin tosta pelosta sen verran.. Paras puhuja en todellakaan ole, sillä mua ei pelota juuri lainkaan, mutta korteni kekoon kannan kumminkin.. Lukekaan kaikki ketkä vaan ko kirjan käsiinsä saavat ja englantia sen verran ymmärtävät amerikkalaisen kätilön kirja kun Ina May's guide to childbirth kirjoittajana siis Ina May Gaskin. En tiedä auttaako pelkoon, mutta siinä on synnytyskertomuksia luonnollisista syntymistä (siis ilman mitään lääkettä) jne. Joka tapauksessa musta lukemisen arvoinen kirja ja antaa vähän uskoa meidän naisten voimista synnytyksessä. Jos jonkun mielestä "huuhaata", pahoittelen. No niin, mainostus sikseen. Ja vielä sen verran sanon, että kun joitain pelottaa kipu, mua pelottaa ennemminkin se että joutuu hätäsektioon tai ottamaan epiduraalin. Tiedän, ettei ne silloin kivuliaita ole, mutta varsinkin sen epiduraalin haluaisin välttää, samoin kuin kaikki ylimääräiset piikit. Piikkikammoinen en ole, mutta jotenkin ne piikit kammottaa. Ja näin sanoessa varmasti rukoilen sitä epiduraalia :)

Meillä on ollut viime viikon appeni kylässä, tuleva vaari siis. Vaunuasioita kun vieläkin pyöritellään päässä (kun tuo mieheni on hieman hankala päätöksen tekijänä..) niin vaaripa totesi, että hän maksaa vaunut, se kuulemma kuuluu vaarin tehtäviin! Ihan kamalasti en vastaan pistänyt :) Nyt ei sitten tarvitse rahaakaan miettiä, vaan voi ottaa just sellaset kun tahtoo.

Kun appi lähti mun äiti tuli ystävänsä kanssa tänne. Turistioppaana on siis saanut toimia. Hyvin olen jaksanut, iltaisin on vaan jalat turvonneet ja Soma tietysti ollut hiljaisempana, liikkeessä se nimittäin nukkuu pitkään :) Eilinen 7 tunnin kaupunkireissu otti kunnon päälle, mutta eipähän tarvinnut unta odotella. Onneksi ei supistele ja kaikki "munasarjakivutkin" hävisivät sen antibiottikuurin myötä.

Puoltoista viikkoa ja mä tulen Suomeen! Tuntuu ihan uskomattomalta päästä omaan kotiin ja nähdä kaikki ystävät. Ihanaa. Toki tännekin on sitten ihana tulla takaisin, mutta nautin nyt ensin kotomaasta hetken :)

Lääkärissä kävin viime viikolla viimeisen kerran, seuraavana sitten neuvolan piiriin. Koko arvio vauvasta oli 2044g ja syntymä painoarviona noin 3,5kg ja ulos pitäisi hyvin mahtua :) Mun paino oli noussut yhteensä 11 kiloa, mikä tuntuu tosi paljolta, vaikkei sitä ole tullutkaan muualle kun mahaan ja tisseihin, jotka kohta roikkuvat polvissa saakka (ja se on kamalaa!). Vointi on ollut hyvä, närästys on pysynyt koko lailla poissa. Öisin herään muutaman kerran ja pyörin pitkään löytääkseni taas mukavan asennon, mutta unta taidan silti saada ihan tarpeeksi. Sellasen inhottavan asian oon huomannut, että iltaisin paljon käveltyä jalkoja kutittaa sillain jännästi sisäisesti, eli raapiminen ei auta, sitä vois ehkä kuvata levottomiksi jaloiksi. Ja öisin saattaa pikkasen suonia kipristellä, mutta oon syönyt magnesiumia kans ja se auttaa. Soma liikkuu aivan kamalasti, edelleen. Lääkäri kertoi sen olevan raivotarjonnassa (vaikka tiesinkin niin olevan, kun näin on ollut jo toista kuukautta) ja että saattaa enää pyllyä liikuttaa puolelta toiselle, mitä tekeekin koko ajan. Ja se tosiaan on hullunkurista katseltavaa, kuten joku muukin oli huomannut. Ja täälläkin ne sisuskalut tuntuvat vaihtavan järjestystä muutaman kerran päivässä. Ihan täytyy toisinaan irvistellä, sen verran häijyltä tuntuu..

No niin, minäpä kirjottelin taas kahden viikon edestä, kuten pituudesta voi päätellä..

Miltei unohdin.. kertokaahan te pk-seudulla asujat, tarviiko siellä minkälaista takkia? Kun mikään ei päälle enää mahdu, enkä millään viitsis ostaa paria viikkoa varten uuttakaan...

maitoparta ja Soma 33+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoparta ja Soma 33+2

24/72 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa!!:) Vaihdoin sun lasketunajan siihen listaan, että seuraavan kerran kun laitan sen tänne, niin se on 7.6. =) Jos tässä nyt vaikka tulee lisää jotain muutoksia lähiaikoina!!:)

Vierailija
25/72 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tän sivuston kanssa!!!!!! arvasin että se tulee sitten sata kertaa.. anteeksi vaan kaikille!

ja kiitos Anneh, välttämätöntä tuo ei ole, mutta laita nyt sitten ;)

Vierailija
26/72 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinniäinen/LA 18.6 K-SKS

Vierailija
27/72 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla väärä Laskettu tuossa,eli minun laskettuaika olis 6.6.2009.

Täällä on taas verenpainelääkkeet käytössä,nousta hujahti taas alapaineet 100,nyt ihan höntti olotila. Päätä särkee ja pilkkuja lentää silmissä.

Ei mikään kovin kaksinen olo ole,huomen aamulla olis neukkula,ja sais tää olo parantua siiheksi.

Tari Rv 33+3

28/72 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs m_maitoparran la on nyt oikea ja sinniäinenkin lisätty meitin listaan!!!:)

Nyt pakko lähteä suihkuun, perhevalmennukseen pitäs olla menossa 40min päästä...huh...aina vaan näköjään tulee hoppu!!Heh!! Huomisiin kaverit:)

Meevi/LA 31.5.09/K-HKS

Annikko/LA 1.6.09/TAUS

tr02/LA 1.6.09/PHKS

tonttis/LA 1.6.09/K-SKS

Katzi/LA 1.6.09?/ OYS

Selmiina/LA 2.6.09/SatKs

Winnie74/LA 3.6.09/TAYS

catry/LA 3.6.09/LPKS

minnaht09/LA 4.6.09/OYS

Pluu/LA 4.6.09/HYVINKÄÄN SAIRAALA

Trash/LA 5.6.09/TYKS

heltsu-tytöt/LA 5.6.09/PHKS

April82/LA 6.6.09/K-SKS

Valtteri1/LA 6.6.09/K-HKS

Heinukka/LA 6.6.09/TYKS

Carme/LA 6.6.09/PHKS

m_maitoparta/LA 7.6.09/TAMMISAARI

Heinäminkki/LA 8.6.09/KYS

juille /LA 8.6.09/NKL

Fayfiorina/LA 8.6.09/OYS

Tari/LA 9.6.09/KYS

Fanny81/LA 9.6.09/Satakunnan keskussairaala

jara69/LA 9.6.09/SKS

Rainy/LA 9.6.09/ KÄTILÖOPISTO

Tuitsu2/LA 10.6.09/TAYS

Helmi79/LA 10.6.09/KÄTILÖOPISTO

miiba/LA 10.6.09/LKS

caro/LA 11.6.09/TAYS

-Ruu-/LA 11.6.09/VAMMALA

ellu153/LA 12.6.09/PKKS

Minä80/LA 13.6./TAYS

cassis/LA 13.6.09/KÄTILÖOPISTO

mie_82/LA 13.6.09/LPKS

Tuittu35/LA 13.6.09/LKS

äitiliini74/LA 13.6.09/OYS

myy09/LA 14.6.09/KASS

Tiik-tii/LA 15.6.09/TAYS

tinky/LA 15.6.09/ ?

tilorra/LA 16.6.09/HYVINKÄÄ??

mami1706/LA 17.6.09/OYS

Elise/LA 17.6.09/SEINÄJOKI

shadegrown/LA 17.6.09/PHKS

Hippiainen/LA 17.6.09/Satks

Helinä-78/LA 18.6.09/PKKS

Sinniäinen/LA 18.6/K-SKS

Kanervankukka/LA 19.6.09/TYKS

NorthStar/LA 19.6.09/NKL

kissankello84/LA 19.6.09/KÄTILÖOPISTO?

Hanna83/LA 20.6.09/HUS

Siiili/LA 22.6.09/TAYS

typsy/LA 22.6.09/KÄTILÖOPISTO

Rölli-II/LA 23.6.09/KHK-S

Pepca/LA 23.6.09/K-PKS

soya/LA 23.6.09/KOKS

vendi09/LA 25.6.09/SatKs

annimari/LA 26.6.09/KYS

viivioskari/LA 26.6.09/LUS

Qtamo/LA 26.6.09/K-HKS

M@zurka/LA 26.6.09/HUS

Luuk@/LA 26.6.09/NKL

g_u_i/LA 27.6.09/HUS

Sirunen/LA 27.6.09/ PK-SEUTU

lintsu23/LA 27.6.09/SatKs

Anneh/LA 28.6.09/KÄTILÖOPISTO

BabyBumb/LA 29.6.09/KÄTILÖOPISTO

divinity/LA 30.6.09/SAS

Milla157/LA 30.6.09/OYS

Vierailija
29/72 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea laskettuaika olisi 6.6.2009 jos kehtaat muuttaa kiitos.

Täällä taas tänään iski oireet päälle ja olo ei kummoinen. Alapaineet kihosi 100.Huomen aamulla olisi neukkula ja toivossa hyvä elää että sinne olot jo paremmat.

Tari rv 33+3

Vierailija
30/72 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on niin kesäinen keli, ainakin täällä. Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta, kovin paljoo asteita ei ole, mutta kyllä tuolla auringossa jo voi istua hetken toppi päälläkin.. :P Ärsyttävää kun nuo fazerin suklaalevyt on tarjouksessa, oon kohta vetäny jo nuo kolme levyä lähes päivittäin leyn.. :x No, onneks painoa ei oo viel kertynyt vasta kun 6kg raskauden aikana ja jo 35. viikko menossa.

Meidänkin pikkuinen on raivotarjonnassa, ja tosiaan vieläkin pää alaspäin. Kuulemma pääsis vielä ympäri jos haluais, mutta aika epätodennäköistä. Tänään on ollut ihan ihme lonkkakipu oikeanpuoleisella lonkalla, pistää ja tuntuu tosi epämukavalta.. :/ Ei oikein uskalla edes siivota, vaikka piti. Ja lehtiäkin pitäis mennä haravoimaan pihalle. Jospa sit huomenna. :P

Ei kait tässä tällä kertaa ihmeempiä. :D Hyviä vointeja kaikille, ei enää kauaa mee ku ekat saa kohta jo nyytit syliin! :)

-Meevi ja junnu 34+1-

Vierailija
31/72 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli taas kontrolli ultra ku minulla on ilmeisesti se parvorokko ollu (kolmesti jo verikokeet otettu). Kaikki näytti olevan kunnossa ja arviopaino oli n.2185g. Kahden viikon päästä sitten taas ultrataan ja katsotaan vauvan vointia. Minulla ylihuomenna neuvola-aika. Närästys on ollu kyllä hirvee koko raskauden ajan, nytki polttaa kurkkua, eikä voi oikein vaikuttaa sillä mitä syö ku kaikki tuntuu närästävän. Yö unet on menny paljo pintapuolisemmaksi, ei tuu enää niin sikeästi nukuttua, mutta onneksi jaksaa silti ihan hyvin. Rauta-arvot on ollu matalat ja vaikka kuinka oon rautaa syöny ni tuntuu, ettei arvot nouse... :( Joko ootta pakanneet sairaala kassit? Itse en oo saanut vielä aikaseksi... Harjoitussuppareita on kyllä ollu paljo, mut saa nähdä et meneekö yli ku kaksi edellistä on menny. Esikoinen synty n.viikon etuajassa... :) :) rv 33+5 :)

Vierailija
32/72 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

08 versio vielä tuli! Ihan kiva, joskin muutamat vaatteet taitaa mennä "mökkivaatteiksi", mutta niin olisi mennyt siitä 09 pakkauksestakin. En ainakaan ihan heti osaa kuvitella laittavani sitä keltaista gollege asua poijjaan päälle, mutta katsellaan miten lopulta käy.

Mutta nyt taidan tästä lähteä unta hakemaan,jäi unet viimeyönä sen verran vähille että elän toivossa unen maistuvan tänä yönä paremmin!

Vierailija
33/72 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ne oranssit vaatteet siinä -08 pakkauksessa on kyllä tosi retrot.. :D Onhan se kiva, että on väriä toisaalta. Se keltainen college asu oli minunkin mielestä aika tyttömäinen, meillekin tietääksemme poika tulossa. :) Melkoinen potkija, kun just kumautti kunnolla lonkkaan kun tuon kirjoitin! :D

Täällä on sairaalakassi pakattu puolilleen, omia hygieniatarvikkeita en oo vielä pakannut siihen, ne joutuu ehkä sit ottamaan vasta kun lähtö tulee, kirjoitin sinne kassiin lapun missä lukee, että mitä sieltä puuttuu, että osaa mieskin ne sit etsiä jos ei ite pysty.. :D

Ai että on kiva olo, linnut laulaa täällä vieläkin! :) Ja tänään näin takapihalla ketun! Ajatella..

Tänään on ollut tosi kipee olo, lonkkakin vaivasi koko päivän. Mutta nyt sit pari tuntia sitten tuli taas ihme energiapiikki, eikä satu enää mihinkään, kumma juttu! Koko aamupäivän tullut noita harjoitussuppareitakin, että hieman pelotti, että ei kai nyt mikään ole vialla. Mutta ihanaa, että olo parani, jospa sitä huomenna sitten sais siivottua vihdoin ja käyty tuolla lehtien haravointi hommissa.

Plaah, tylsää kyllä on, kun ei saa täälläkään nukuttua kunnolla yöllä, eiköhän tämäkin yö mene kukkuessa.. :|

-Meevi ja junnu 34+1-

Vierailija
34/72 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola ja kaikki oli ihan ok. painoo tullut 700g/vko, yhteensä tullut 14kg (huh).

Meillä oli sijainen tänään neuvolassa ja kysyin sitten että mitenpäin meidän vauva majailee ja hän vastasi että luultavasti on pää alaspäin ja laskeutunut. Siinäpä sitten taas itsekseni mietin että miten on mahdollista ettei voinut varmaksi sanoa että mitenpäin on? No, toivotaan että seuraavalla kerralla on se sama täti mikä aiemmin ja hän osaisi sanoa varmaksi. Muuten ei toki mitään ongelmaa mutta en perätilassa suostu synnyttämään alakautta ja olisi se mukava tietää ennen kun synnytys käynnistyy..

Johan oli taas vuodatusta kerrakseen =)

Piti tässä sitä kysymäni että onko muilla niin pahoja liitoskipuja että kävellään etanavauhtia ja makuulta istumaannousu on työn ja tuskan takana ja välillä ei meinaa esim. tuolilta pystyä nousemaan seisomaan? Tuntuu että nää liitoskivut on vaan lisääntynyt, yöllä kun kääntyy niin meinaa itku tulla. Ja sitten että lisääntyykö nää vaan?

Miettii pienessä mielessä että pääseekö sitä vielä liikkumaan kun viikkoja alkaa olla kasassa se 38+..

Nyt täytynee siirtyä hetkeksi telvision ääreen ja kohta lähteä nukkumaan.

Ruu rv 32+5

35/72 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ja nyt on taas lista päivitetty niiden osalta, jotaka muutoksia ovat tähän mennessä toivoneet. :) Paljon on listalla sellasia, jotka ovat joko tippuneet matkasta tai sitten lähinnä taustailee...

Meevi/LA 31.5.09/K-HKS

Annikko/LA 1.6.09/TAUS

tr02/LA 1.6.09/PHKS

tonttis/LA 1.6.09/K-SKS

Katzi/LA 1.6.09?/ OYS

Selmiina/LA 2.6.09/SatKs

Winnie74/LA 3.6.09/TAYS

catry/LA 3.6.09/LPKS

minnaht09/LA 4.6.09/OYS

Pluu/LA 4.6.09/HYVINKÄÄN SAIRAALA

Trash/LA 5.6.09/TYKS

heltsu-tytöt/LA 5.6.09/PHKS

April82/LA 6.6.09/K-SKS

Valtteri1/LA 6.6.09/K-HKS

Heinukka/LA 6.6.09/TYKS

Carme/LA 6.6.09/PHKS

Tari/LA 6.6.09/KYS

m_maitoparta/LA 7.6.09/TAMMISAARI

Heinäminkki/LA 8.6.09/KYS

juille /LA 8.6.09/NKL

Fayfiorina/LA 8.6.09/OYS

Fanny81/LA 9.6.09/Satakunnan keskussairaala

jara69/LA 9.6.09/SKS

Rainy/LA 9.6.09/ KÄTILÖOPISTO

Tuitsu2/LA 10.6.09/TAYS

Helmi79/LA 10.6.09/KÄTILÖOPISTO

miiba/LA 10.6.09/LKS

caro/LA 11.6.09/TAYS

-Ruu-/LA 11.6.09/VAMMALA

ellu153/LA 12.6.09/PKKS

Minä80/LA 13.6./TAYS

cassis/LA 13.6.09/KÄTILÖOPISTO

mie_82/LA 13.6.09/LPKS

Tuittu35/LA 13.6.09/LKS

äitiliini74/LA 13.6.09/OYS

myy09/LA 14.6.09/KASS

Tiik-tii/LA 15.6.09/TAYS

tinky/LA 15.6.09/ ?

tilorra/LA 16.6.09/HYVINKÄÄ??

mami1706/LA 17.6.09/OYS

Elise/LA 17.6.09/SEINÄJOKI

shadegrown/LA 17.6.09/PHKS

Hippiainen/LA 17.6.09/Satks

Helinä-78/LA 18.6.09/PKKS

Sinniäinen/LA 18.6/K-SKS

Kanervankukka/LA 19.6.09/TYKS

NorthStar/LA 19.6.09/NKL

kissankello84/LA 19.6.09/KÄTILÖOPISTO?

Hanna83/LA 20.6.09/HUS

Siiili/LA 22.6.09/TAYS

typsy/LA 22.6.09/KÄTILÖOPISTO

Rölli-II/LA 23.6.09/KHK-S

Pepca/LA 23.6.09/K-PKS

soya/LA 23.6.09/KOKS

vendi09/LA 25.6.09/SatKs

annimari/LA 26.6.09/KYS

viivioskari/LA 26.6.09/LUS

Qtamo/LA 26.6.09/K-HKS

M@zurka/LA 26.6.09/HUS

Luuk@/LA 26.6.09/NKL

g_u_i/LA 27.6.09/HUS

Sirunen/LA 27.6.09/ PK-SEUTU

lintsu23/LA 27.6.09/SatKs

Anneh/LA 28.6.09/KÄTILÖOPISTO

BabyBumb/LA 29.6.09/KÄTILÖOPISTO

divinity/LA 30.6.09/SAS

Milla157/LA 30.6.09/OYS

Vierailija
36/72 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivotaan ettei tämä viestini tule viiteenkertaan.

Ruu kyllä tääl kipuilua on ja sitten kun tämä meidän veijari päätti nyt kääntyä pepulleen niin tuntuu tosi mukavalle kun potkii virtsarakkoa ja lonkkia. Häpyliitokset on kipeät ettei meinaa pystyä kävelemään. Vaappuu ku ankka jo tässä vaiheessa.

Kyllä muo potuttaa oikeesti tämä perätilajuttu. Olin jo niin mielikuvissa ajatellut synnytyksen ja annoin minä80 hyviä ohjeita mielikuvaharjoituksiin, mutta sitten lirahti omaan nilkkaan. Nyt jos joutuu leikkauspedille niin en kyllä nyt ihan tuota ajatellut. Näin kyllä yksi yö unta että näin itse leikkaukseni ja vauva nostettiin ropbottiohjatulla pihdeillä pois vatsasta ja nostettiin mun viereen. Kerroin tästä eilen neuvolassa niin terkkari sanoi että eihän se noin mene että kyllä kätilö sitä vauvaa sinulle näyttää ja ja ihan nätisti se vauvva otetaan vatsasta ulos. ja näinhän se oikeasti onkin. varmasti mukava tapahtuma sekin. Ei auta muukuin ajatella positiivisesti.

muistin juuri et muuten meidän pääsiäisenä rakentamaan linnunpönttöön pääsi kovien taistelujen jälkeen muuttamaan sinitintti. On tosi kivaa seurata aamupalalla niiden pesänteko touhuja. Ompahan jotain actionii meidän landel kun äippäloma alkaa. Asun siis ihan susirajan takana perheeni kanssa joten meillä tuo Meevin mainitsema kettukin on jokapäiväinen takapihan vieras. Yhtenä yönä oli käynyt keittiön ikkunasta katselemassa sisään..jäi kiinni itseteosta kun tassun jäljet johti suoraan katolta pudonneiden lumien kinoksen päälle ja siitä pois.

Milloin Meevi sinun äippäloma alkaa vai alkoiko jo? Ajattelin vain että meillä kun on niin lähekkäin nuo lasketut ajat.

Nyt työn pariin takaisin.

t. tr02 34+1

37/72 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tr02: Aika rasittavaa tän sivuston tökkiminen... =/ No onpahan jutut ainakin nyt varmasti tullut perille;))

m_maitoparta: Mulla on sama juttu, haluisin välttää epiduraalin...en tiedä miksi mutta jotenkin mua ällöttää se ajatus epiduraalin laitosta enemmän kuin se kipu mitä synnytys itsessään aiheuttaa!! Katellaan sitten muutanko mieltäni kun oikeesti ollaan tositoimissa....

Ootteko muuten siellä Ranskassa vaan jollain työkomennuksella, vai ootteko mennyt sinne jäädäkseen?!

Niin ja siitä päivämäärän vaihdosta ei ollut lainkaan vaivaa=)

Meevi: Kyllä tuntuu ajatus aika uskomattomalta, että kohta alkaa olee aika et meidänkin listan vauvat alkaa syntymään...No mulla ois vielä 2 kk H-hetkeen....mut katsellaan koska päästään tosi toimiin!!=) Ihanaa aikaa odotella, että koska eka kesäkeiju maailmaan tulee <3

minnaht09: Mä en oo vielä pakannut sairaalakassia...Pitäis varmaan ainakin kirjotella jotain lappua, että mitä sitä tarvii mukaan! Varsinkin jos mies joutuu niitä tavaroita kasailemaan... heh;)

helmi79: Kiva että sait sun pakkauksen:)

-Ruu-: Mua on vaivannut noi liitoskivut vkolta 23 asti eli nyt noin 7 viikkoa!!! Tuskaa on ollut...välillä menee hippasen paremmin mutta toisinaan on kyllä vedet silmissä kun sattuu niin paljon:( Enempi liikkuminen tuottaa kipuja enemmän....töissäkään en ole siis ollut moneen viikkoon...ja eilen sain sitten loppuajan sairaslomaa!!(kohdunsuu myös avautunut vähän)

Meil oli eilen eka perhevalmennus. Ihan jees meni...ei paljon uutta tietoa tullut, mutta tulipahan käytyä!! Niin ja sen sain tietää et ensisynnyttäjän ei tarvii mennä heti sairaalaan jos vedet menee tai supistelee... (mul oli jotenkin sellanen kuva et ensisynnyttäjän pitää mennä tyyliin heti sairaalaan jos vedet menee!!) No olipahan siis ees jotain hyötyä tostakin käynnistä:))

Niin ja tosissaan en muista jos eilen sanoinkin, mutta mä oon nyt sitten loppuun asti sairaslomalla ja sitten äippälomalle suoraan. Helpotti toisaalta omaa oloa kun tiesi, ettei tästä enää töihin pääse!!!

Aurinkoista päivää kaikille:))

Anneh ja pieni 30+3 <3

Vierailija
38/72 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tr02: Mulla alkaa äippäloma itseasiassa ylihuomenna! :) Vaikkakin lomaahan tää on ollut aika pitkälti koko raskauden ajan, kun oon ollut työttömänä.. :P

Kylläpä väsytti, ihanaa kun sai unta, kun toissayönä nukuin tooosi huonosti, ehkä pari tuntia. Tänään sitten pitäiskin jaksaa tehdä kaikkea, mutta eiköhän tuota energiaa löydy! :)

Hyvää keskiviikkoa kaikille! :)

-Meevi ja junnu 34+2-

39/72 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei sen kummempia kuulu...Neuvolaan menossa perjantaina. Nyt siellä saakin sit ruveta juokseen parin viikon ja pian viikon välein. Toivottavasti ei mene kahtatoista päivää yli niinkuin esikoinen. Silloin sitä vasta neuvolassa saa juostakin, joka toinen päivä:)

Mulla ei sen kummemmin vaivoja oo ollu (jaksamisia vaan kaikille joilla on liitoskipuja, kuulostaa kamalalta:( Jotain hetkellisiä outoja maha ja selkäkipuja ja huonoo oloo jos erehtyy syömään vähänkin liian paljon kerralla.

Te jotka ootte syöny magnesiumia, minkä merkkistä ootte syöny? Onko niissä jotain eroja? Ite en oo uskaltanu kun en oo tienny onko sallittua, mutta voisin kanssa ruveta kun nuo levottomat jalat tuntuu vaivaavan ja toisinaan yöllä herään karmeaan suonenvetoon...

Jotain muutakin piti kommentoida...niin, epiduraali. Mä sain sen esikoisen synnytyksessä ja oli kyllä ihana:) Kivut hävis täysin ja kun ne rupes tuleen takasin mä sainkin jo ponnistaa. Ainoo vaan että ponnistuksentarvetta en kunnolla tuntenut, musta tuntuu että muhun vaikuttaa noi kaikki puudutusaineet jotenkin pidempään. Onkohan se mahdollista. Epiduraalin laitostakin oli kuitenkin ponnistusvaiheessa jo neljä tuntia aikaa. Ja hammaslääkärissä aamulla oltuani puudutusta on jäljellä vielä illallakin. Mutta jotenkin siinä ponnistamisessakin onnistuin eikä kestänytkään kuin 20min:) Mä kyllä kans etukäteen kammosin ajatusta siitä neulasta, mutta tosipaikan tullen kammo oli kadonnu:)

Nyt täytyy palata esseen pariin.

Hippiainen rv 32 tasan

Vierailija
40/72 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös puutun listasta kokonaan eli:

sasa79/LA 30.6 ja OYS