Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienimmät menot , millä 40 hengen häistä voisi selvitä?

Vierailija
20.04.2009 |

Vai lykätäänkö me niitä juhlia vuodella? Nyt mentäis sit vaan maistraattiin ja ensi (2010)kesällä sitten pidettäisi juhlat kirkkoineen ja kestityksineen.Rahat on ihan loppu, velkojakin on ja mulla ei vieläkään ole töitä. Häät olisivat elokuussa, eli aikaa olisi vain 3kk ja nyt kun tätä kirjoitan tajuan itsekin, että yhtälö on mahdoton;(

Mielipiteitä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten siirtäisin vuodella ja vihkiminenkin olisi sitten kirkossa.

Vierailija
2/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teillä on hyviä ystäviä tai sukulaisia niin kai heille voi delegoida joitain pieniä hommia.. yms.. Mutta mix teijän nyt on sit PAKKO sinne maitraattiin mennä? Eikö avioliiton voi sitten solmia ens kesänä siellä kirkossa? vuodessa ehtii säästää jo aika paljon, jotta voi hankkia vähän luksusta häihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntasalissa). Tällöin tilavuokraa ei tule ollenkaan. Ainoastaan siis maksaa tarjottavat. Niissä kannattaa mielestäni tarjota vain kahvit ja kakut. Jos vaihtoehtona on niukka ja liian vähäinen ruokatarjonta.

Jos taas unelmoit prinsessahäistä, niin sitten siirtäisin eteenpäin.

Vierailija
4/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli vieraita n. 50 ja kaikkineen meni rahaa n. 5000€ vaikka monessa asiassa minimoitiin kulut. Mm. hääauto saatiin ilmatteeks, meikkaaja oli tuttu ja veloitti vaan nimellismaksun, juhlapaikan tilavuokra oli todella edullinen, ja hääyötäkään ei käyty viettämässä hotellissa, vaan tultiin kotiin. Eli jos ei huimat tulot ja pienet menot, niin tuo 5000€ tekis ainakin meillä tiukkaa saada kasaan noin pienessä ajassa.

Vierailija
5/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, jotenkin vaan minusta tuntuu, että elän tässä todellisuudessa ja mieheni ei halua ajatellakaan niiden siirtämistä. Tiukkaa ja vaikeaa tulee, kun ja jos en saa kesäksikään töitä.Tarkoitus oli kuitenkin tehdä itse tarjottavat ja viettää juhlat mökillä, mutta rahaa menisi kuitenkin pitkälti n. 3000, ja siihen ei ole varaa.ap

Vierailija
6/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin teidän sijassa menisin naimisiin heti, niin kuin on suunniteltu. Typerää alkaa juhlien kustannuksien vuoksi siirtämään naimisiin menoa! Juhlat järjestetään sitten sen mukaan, mihin on varaa.

Onko kaikki 40 pakko kutsua? Pappi kotiin vihkimään ja kahvit sitten vieraille sen jälkeen, ei ole kallista. Tai kirkkoon ja sitten kahvit seurakuntatalolla läheisille. Tai menette vain muutaman todistajan kanssa sinne kirkkkoon ja sitten syömään johonkin.

Naimisiinmeno ei edellytä suuria juhlia!

Vierailija
7/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääjuhla on ravintolassa. Siellä tarjoatte vain alkujuoman ja kakun ja jos vieraat haluavat syödä, maksavat itse. Kutsussa jo ilmoitatte tämän.

Vierailija
8/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- saatte käyttöön halvan tai maksuttoman tilan, jonne voi tuoda omat juomat

- pidätte päiväjuhlat: lounas esim. iltapäivällä, juhlat loppuvat jo klo 18 mennessä ja vieraat voivat mennä kotiinsa yöksi

- teette ruoat itse tai talkoilla, ostatte ruokaviinit alkosta

- ei bändiä tms kallista

Eli mukava ruokailu yhdessä lähisukulaisten kanssa!

Vierailija
9/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti...

Meillä oli mielestämme halvat häät: paikka ei maksanut mitään, minun ja miehen puvut ei maksanut mitään. Ruoka tehtiin itse 600€. Tarjoilijalle maksoin 100€. Kakku tilattiin ja se maksoi 150€. Juomat haettiin virosta :). Bändi maksoi 400€. Koristeluihin + kukkiin meni n. 250€. Vieraita oli 50. Rahaa meni noin 1500€ kuitenkin....

Vierailija
10/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varautua kuokkijoihinkin. Ja juhlapaikasta(mökki) emme halua vaihtaa muuhun paikkaan. ap

Vierailija
11/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsutte vähemmän vieraita.

Minä kutsuisin sinne mökille ihmiset viettämään rentoa kesäpäivää ja pyytäisin vihkijän sinne paikalle. Tarjoiluksi sitten jotain kesäistä ja rentoa, esim grillausta tai uusia perunoita ja kalapöytä ja salaatteja tms. Kuulostais musta tosi kivalta.

Vierailija
12/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä pitäminen on varmasti halpaa - mihin se 3000 euroa teillä oikein menee? Juuri tuolla uusia perunoiota ja grillimakkaraa konseptilla tulee varmasti mukavat häät. Kyllä sukulaiset ymmärtävät, kun tietävät että teillä on tiukkaa rahasta! Tunnelma ratkaisee, sitä ei rahalla saa.

Vierailija
13/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki onnistuu. Ehkä olen liian varovainen;( ap

Vierailija
14/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos unohdat nykyajalle tyypilliset ylimenevät häärituaalit ja keskityt vaan siihen, että pieni, intiimi ja unohtumaton hääjuhla, niin kyllä onnistuu!

Meillä oli mieheni kanssa sama tilanne, rahaa ei yhtään, aikataulu 3 kk, vieraita n.40. Suurin menoerä oli mun sormus, eikä sekään ollut kallis. Sovitiiin, että hommataan timantit sitten kun on varaa. Meille oli tärkeintä sitoutuminen avioliittoon ja sen voi todella tehdä ilman krumeluureja. Häämenuu tehtiin itse, onnistui aivan mainiosti: pöytä oli koreampi kuin pitopalvelujen toteuttamana. Yhteistyössä tehtiin, kuka teki kakun, kuka pikkuleivät. Ruokaakin tarjottiin. Ruuaksi sopivat hyvin keitto, lihapullat, salaatit, karjalanpaisti peräti juhlava. Helppoja tehdä. Ruokatarpeisiin meni alle 200 euroa, tilavuokria ei tullut, koska hääjuhla vietettiin kotona (puolison vanhempien kotona).

Saimme väheksyntää etukäteen muutamilta tahoilta, osan mielestä kun naimisiin ylipäätään ei olisi ollut "lupa" mennä kun rahaa ei ole... Moni piti meitä huuhaa-pariskuntana ja veikkasi lyhyttä liittoa :-) Mutta, mutta naimissa ollaan edelleen ja 12 vuotta takana! Eikä muuten vieläkään haluttaisi järjestää kymmeniä tuhansia maksavia rituaaleja.... Lisäksi kaveripiirissä on 4 pariskuntaa, jotka eronneet valtavista häähösseleistä huolimatta alle viidessä vuodessa. Raha ei näytä siis ratkaisevan.

Tärkeintä on se syy miksi menee naimisiin :-) Eikö?

Vierailija
15/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa että miten selviää halvalla pienistä häistä :)

Meillä kyllä on vielä aikaa, päivää ei olla uskallettu vielä päättää rahatilanteen takia. Mutta naimisiin halutaan ja pienet juhlat järjestää.

Kokki olen kyllä ammatiltani, saisin kyllä tehtyä ruoat itsekin. Siinä saadaan säästettyä, mutta kaikki muu sitten.

Oon yrittänyt katsella keskustelu palstojen juttuja mutta tuntuu että kaikilla mennyt rahaa lähemmäs 5000€ ellei enemmänkin. Paras taisi olla lähemmäs 20 000€.

Vierailija
16/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jään nyt pohtimaan asiaa.Olette ihania:)ap

Ai niin, tarkoituksena olisi tehdä lohikeitto ja lisukkeeksi ruisleipää,karjalanpiirakoita, munavoita ja tietysti kakku, jonka varmaankin tilaamme.

Vierailija
17/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin menoa ei kannata siirtää, jos kerran naimisiin haluaa mennä.

Käytte maistraatissa vihityttämässä itsenne, kutsutte ne sukulaiset ja "kylänmiehet" sinne mökille ja pistätte kutsuun, että häälahjojen tilalle toivotte tuotavan syötävää ja juotavaa ja pukeutumiskoodina rento asu.

Omien vanhempiennne ja sisarustenne kanssa sovitte, että kuka tuo alkumaljat, kuka täytekakkua ja kuka tekee vaikka muutaman suolaisen piirakan - te tuotte paikalle vain itsenne.

Nämä ovat teidän tilanteeseenne sovitetut häät, mitään uusintajuhlaa ei seuraavana vuonna tarvita - järjestätte sitten vaikka hopeahäät niin prameasti kuin teillä silloin on varaa.

Vierailija
18/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6000 markalla eli nykyrahassa n. 1000 euroa. Aikaa siitä on 10 vuotta. Se sisälsi vaatteet (morsiusliikkeen lopetusmyynnistä), tutun kuvaajan, (alan opiskelija), musiikin (kummisetä ja hanuri+ miehen kaverin sisko pianisti), ruuat (oma veli on kokki), kukat ja illallisen ja hääyön Kalastajatorpalla.

Osta valkoinen jakkupuku, jolle on myöhemminkin käyttöä. Kirkko/maistraatti ei maksa mitään. Ensinhän voi käydä maistraatissa ja varata sitten kirkollisen siunauksen seuraavalle päivälle. Me käytiin kuvauksessa ennen kirkonmenoja, pidettiin häät päivällä klo 13.30 ja vihkimisen jälkeen mentiin seurakuntasaliin, jonne oli katettu seisova pöytä. Tarjoilijat otin veljen kavereista...Ilman tuota Kalastajatorppaa olisi päästy halvemmallakin.

Tuhlaaminen ei siis ole välttämätöntä.

Vierailija
19/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytte ihan aivan lähimpien kanssa syömässä ja juomassa oikein hyvin vihkimisen päälle. Juhlia voi sitten järjestää ihan ilman mitään syitä, jos joskus on enemmän rahaa. Ei kaikkien tarvitse järjestää mega- tai edes semisuuria häitä.

Vierailija
20/23 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sehän on upea!!! Kunpa pääsisin mukaan häihisi! Kerrankin joku suunnittelee jotain noin mukavaa. Onnistut varmasti järjestämään pienet häät, jotka kaikki muistavat, eikä rahaa pala turhuuksiin.

Lisäilen vielä, että meillä tosiaan (kirjoitin tuon alla olevan aikaisemmin), homma toimi niin, että kun hääpäivä oli sovittu, alkoi uskomaton talkoohenki jyllätä: yksi lupasi auttaa ruuan valmistuksessa, toinen tarjoilussa jne. Suku ei ollut sittenkään pahin. Iloisia juhlia on niin vähän, että kaikki olivat innolla mukana, eikä kukaan kuitenkaan stressaantunut kun hääkäsikirjoitus oli varsin simppeli. Vihkipappikin oli aivan otettu erilaisesta tavastamme järjestää hääjuhla ja hän teki vihkimisestä todella henkilökohtaisen.

Eli tarjolle salaatteja, grillimakkaraa jokaisen itsensä paistettavaksi, lihapullia (atrian tai itsetehtyjä), kakkua, pikkuleipiä, juhlapullaa jne. Mökin pihaan pöytiä levyistä tms. Tanssipaikka laiturille, jos sellainen löytyy. Meikin teet itse, mökkiympäristöön sopii hyvin tavallinen kampaus ja ylle mukava mekko, jonka voi tehdä itse tai teettää ellei lähipiiristä löydy ompelutaitoista. Tarviiko mekon ollakaan perinteinenkermakakku?

Offia mukaan. Itikoita varten :-)

Jos unohdat nykyajalle tyypilliset ylimenevät häärituaalit ja keskityt vaan siihen, että pieni, intiimi ja unohtumaton hääjuhla, niin kyllä onnistuu!

Meillä oli mieheni kanssa sama tilanne, rahaa ei yhtään, aikataulu 3 kk, vieraita n.40. Suurin menoerä oli mun sormus, eikä sekään ollut kallis. Sovitiiin, että hommataan timantit sitten kun on varaa. Meille oli tärkeintä sitoutuminen avioliittoon ja sen voi todella tehdä ilman krumeluureja. Häämenuu tehtiin itse, onnistui aivan mainiosti: pöytä oli koreampi kuin pitopalvelujen toteuttamana. Yhteistyössä tehtiin, kuka teki kakun, kuka pikkuleivät. Ruokaakin tarjottiin. Ruuaksi sopivat hyvin keitto, lihapullat, salaatit, karjalanpaisti peräti juhlava. Helppoja tehdä. Ruokatarpeisiin meni alle 200 euroa, tilavuokria ei tullut, koska hääjuhla vietettiin kotona (puolison vanhempien kotona).

Saimme väheksyntää etukäteen muutamilta tahoilta, osan mielestä kun naimisiin ylipäätään ei olisi ollut "lupa" mennä kun rahaa ei ole... Moni piti meitä huuhaa-pariskuntana ja veikkasi lyhyttä liittoa :-) Mutta, mutta naimissa ollaan edelleen ja 12 vuotta takana! Eikä muuten vieläkään haluttaisi järjestää kymmeniä tuhansia maksavia rituaaleja.... Lisäksi kaveripiirissä on 4 pariskuntaa, jotka eronneet valtavista häähösseleistä huolimatta alle viidessä vuodessa. Raha ei näytä siis ratkaisevan.

Tärkeintä on se syy miksi menee naimisiin :-) Eikö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi