Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saisi apua kun loppuraskaudessa ei pärjää kotona esikoisen kanssa? ov

Vierailija
20.04.2009 |

minusta se ainakin oli ihana juttu. 5 päivää oltiin sairaalassa, oli ihana päivät silitellä vauvaa. Vaikkakin esikoista oli kova ikävä vaikka päivittäin kävivät katsomassa

Mutta meidän vauva ei ainakaan ole kärsinyt aikaisista viikoista huolimatta

Kommentit (75)

Vierailija
42/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä sinun täytyy hyväksyä se tosiasia, että miehesi toimii törkeästi. Tai kyllähän sinä sen tiedät, kun itsekin siitä kirjoitit.

Toisaalta, jos rahanne ovat erilliset, miksi sinun pitäisi tehdä mitään enempää kuin miehesti lasten ja kodin eteen. Minusta mies voi vedota työssäkäyntinsä tärkeyteen ja vaatia kotonaolevaa vanhempaa tekemään enemmän kodin eteen, jos työssäkäyvän rahatkin tulevat sitten yhteisen perheen käyttöön, eivätkä ole miehen omia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat olette vanhempia ja miehen on tehtävä osansa. Sä nyt jotenkin päästät miehen "vapaamatkustajana" koko hommasta. Ukko tarvii 9 tuntia unta? Sun pitäisi saada siltä mieheltäsi sitä apua ja tukea. Kyllä tuossa tilanteessa miehen pitää tinkia omasta unestaan ja auttaa. Jos ei mies ole valmis hoitamaan osuttaan, niin palkatkoon hän sitten sulle apua.

Sä hyväksyt mieheltäsi kusipäisen itsekkään käytöksen, mutta otat nokkiisi, jos joku sanoo, että se on miehesi tehtävä auttaa? :(

Syntykööt sitten lapsi etuajassa. Ja mitä väliä vaikka voin huonosti, itse olen tilanteeni aiheuttanut. Kiitos vaan avusta ja tuesta.

Kyllä se esikoinenkin tässä tuntuu kärsivän, kun joutuu raukka katsomaan videoita kaiken päivää eikä pääse edes ulos kun minä vaan yritän levätä sohvalla. Mutta en sitten enää valita, kai tämä tästä.

Helpoin apu tilanteeseesi on MIES.

Jos hyväksyt mieheltäsi tuollaisen käytöksen niin ihan turha itkeä.

Mutta kyllä töissäkäyvälle miehelle pitää yöllä uni sallia. Kyllä mä ainakin annan miehen nukkua, jotta jaksaa tuoda rahaa kotiin. Järjestän sittne lastenhoidon vointini mukaan, ja yöheräilyt. Mies saa autella viikonloopuöisin, mutta viikolla nukkuu yöt. Kummaa ajatteleua teillä. Hohhoijjaa. Minä lasten kanssa kotona, mies töissä. Kumpi sitä unta enemmän tarvitsee????

Vierailija
44/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kannattais heti alkuun tehdä työjako sen miehen kanssa selväksi

Vierailija
45/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Espoossa sain sellaisen tosi edullisesti juuri synnytyksen jälkeiseen aikaan. Meillä ei mies voinut pitää isyyslomaa. Sanot että nyt on pakko saada apua.

Vierailija
46/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mies onnistunut sen siemenen kohtuun saamaan niin luulis et sit pystyis myös huolehtimaan PERHEESTÄÄN!

Vierailija
47/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se ukko oman onnensa nojaan. Heivaa pihalle. Paremmin pärjäät, kun ei tarvi kuunnella naputusta, jos joskus viitsii olla oman lapsensa kanssa. Sulla tulee olemaan surkeat ajat edessä kahden pienen lapsen kanssa, jos ukko on tuollainen. Ei kateeksi käy!

Vierailija
48/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa tilanteessa pitää jo miettiä, onko äidin ja lasten terveys ja turvallisuus kuitenkin tärkeämpää kuin raha. Eikä työssäkäyvä aikuinen, jolla on yöherääviä lapsia, voi mitään 9 tunnin yöunia vaatia. Sitä voisi vähän aikuistuakin.

Mutta kyllä töissäkäyvälle miehelle pitää yöllä uni sallia. Kyllä mä ainakin annan miehen nukkua, jotta jaksaa tuoda rahaa kotiin. Järjestän sittne lastenhoidon vointini mukaan, ja yöheräilyt. Mies saa autella viikonloopuöisin, mutta viikolla nukkuu yöt. Kummaa ajatteleua teillä. Hohhoijjaa. Minä lasten kanssa kotona, mies töissä. Kumpi sitä unta enemmän tarvitsee????

Vierailija
49/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että esikoinen on jo 4v ja pärjää ihan hyvin jo vaikka itse nukkuisin vaikka hän on hereillä. Mutta muuten sama; miehen yöunet ovat ne tärkeimmät, koska hän käy töissä. Myös hänen vapaa-aikansa ja harrastukset ovat ne tärkeimmät. Hän mm. meni työpäivän jälkeen harrastuksiin ja saunomaan vaikka minä olin flunssassa ja kuumeessa vielä loppuraskauden ja esikoisen hoidon lisäksi eli olin tosi huonossa kunnossa. Silti hän "jätti" minut yksin huolehtimaan kaikesta 12 tunniksi; ei edes kaupassa voinut käydä. Eikä nähnyt tässä mitään outoa. Sama nyt viikonloppuna kun esikoinen on ollut vatsataudissa; minä pitelin vatia pari päivää ja yhden yön, mies jatkoi normaalia elämää. Esikoisen kanssa hän oli päivällä pari tuntia että sain nukuttua hetken koko yön valvomisen jälkeen. Sen jälkeen hän ei enää lapsen kanssa päivällä jaksanut olla/hoitaa, koska oli jo ollut!

Kaikenlisäksi yhdessä käytiin lääkärissä juuri viime viikolla jossa lääkäri sanoi tiukasti että mun pitäisi levätä enemmän koska verenpaine on niin ylhäällä -> kahden päivän päästä tuosta minä valvon yön ja mies nukkuu 10h!

Vierailija
50/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on viimeisillään raskaan kaikilla noilla oireilla

Vierailija
51/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut nyt sinusta kyse... ;-D

Ap on raskaana. Vauvalla on uhka syntyä ennenaikaisesti. Kumpi on tärkeämpää, miehen 9h yöuni vai vauvan terveys?

Ja en kyllä ymmärrä sinunkaan tilannettasi ja ajatusmaailmaasi. Ei se mies siitä rikki mene jos välillä viikollakin herää yöllä. Kyllä umpiväsynyt äiti kotona on myös aika iso riski ja hänellä on sentään lapset vastuullaan!

Vierailija
52/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä 2v alkais valvottaa öisin niin ainakin ekaks selvitettäis että vaivaako jokin. jos ei niin unikoulua vaan.

Meillä ei mies varmasti ymmärtäis jos olisin sen takia väsynyt että kantelisin 2v pitkin öitä. En tiiä missä teidän lapsi nukkuu, mutta itse ottaisin sen vaikka samaan huoneeseen jos nukkuis paremmin. En todellakaan ala isoa lasta kantamaan.

Silloin kun meillä on vauvoja ollut niin mies on saattanut joskus aamuyöstä nousta vauvan kanssa niin olen saanut itse nukkua muutaman tunnin yhteenmenoon.

Vierailija
53/75 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi kuulostaa niiiin kaverini mieheltä, jolle oma uni ja omat jutut on niin kaikki kaikessa että. erittäin hyvä idea on tulostaa tämä ketju ja antaa se miehellesi luettavaksi. käsittämättömän itsekäs mies sinulla ja tosiaan kuten joku kirjoittikin, voisit kysyä häneltä, mitä hyötyä hänestä sinulle ja lapsellesi on? täällä joku herttainen ihminen pk-seudulta tarjosi apua, ota ihmeessä se vastaan!

joka tapauksessa, voimia tilanteeseen ja tee miehellesi selväksi, että parisuhde ja perhe-elämä tarkoittaa hyvin pitkälti toisten huomioon ottamista. lapsellinen marisija miehesi kyllä on, kurja juttu sinulle.

alla olevassa kirjoituksessa oli monta hyvää pointtia:

Osta kuulosuojaimet. Ilmoita miehellesi, että hän saa valita nukkuuko lauantaisin vai sunnuntaisin aamun. Älä huomioi valitusta, vaadi vain vastaus. Vastauksen saatuasi laita kuulosuojaimet päähän ja ala iloisesti hyräillen puuhailla niitä näitä. Ja seuraavana lauantaina/sunnuntaina herätä mies ja tyrkkää se ulos makuuhuoneesta, laita kuulosuojaimet päähän ja nukahda.

Oikeasti sinun ongelmasi on se, ettet kestä kuunnella miehesi marinaa. Syyllistyt ja pahoitat mielesi joka kerta niin raskaasti, että mieluummin välttelet sitä kaikin keinoin. Tässä on vain se huono puoli, että joudut koko ajan mitätöimään itsesi ja oman arvosi; ja mitä useammin sen teet, sitä vähempiarvoisena myös miehesi pitää sinua ja "pikku puuhastelujasi" kotona. Miehesi käyttää sinua hyväkseen, mutta hän ei todennäköisesti tajua sitä itse, koska sinä suojelet häntä siltä faktalta.

Ja sitten tärkein neuvo: hypi silmille. Itse yritin aikoinaan mieheni kanssa kaikki aikuisten ihmisten keinot, että saisin hänet ottamaan osaa perhe-elämään. Mutta sitten saapui päivä jona keinot loppuivat ja aloin karjua miehelle naama punaisena joka kerta, kun hän oli tahattomasti/tahallisesti laiminlyönyt osuutensa siivouksesta tai lastenhoidosta (kolme lasta). Meni muutama kuukausi ja mies myönsi silmiensä avautuneen ja katui aiempaa käytöstään. Siitä lähtien ollut kelpo mies.

Voimia sinulle, ap!

Vierailija
54/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan syntymän jälkeen nuo yöheräämiset vaan lisääntyvät... Miksi 2v. heräilee yöllä? Siihen olisi hyvä saada muutosta... ei ole välttämätöntä että 2v. heräilee öisin ja häiritsee omaa untasi. Olisiko unikoulu paikallaan?

MLL: hoitaja maksaa sellaisen 7-8 euroa tunnilta eli ei ihan halpaa. Kaikki apu maksaa yleensä esim. perhetyöstä jne.

Miksi miehesi ei oikeasti ole apuna? Olisiko aika keskustella yhteisestä arjesta jossa kohta kaksi lasta? Kuulostaa oikeasti aika huonolta, ettei miehesi ole apuna nytkään... entä jatkossa?

Mulla on 5v. yöheräilijä joka herää joka ainoa yö vähintään kerran pissalle ja kerran muuten vaan. Miten estän häntä heräämästä?

Ollaan kokeiltu kaikki vinkit mitä ollaan neuvolasta, lääkäriltä, tutuilta ja kylänmiheiltä saatu ja lapsi heräilee joka tapauksessa.

mutta ei hän siihen vanhempaa tarvitse.

Meillä nuorempi herätti joka yö yli 2v asti ja siitä eteenkin päin jonkin verran. Hänellä oli vaikeita sairauskierteitä ja heräämiset johtui siitä. Jos lapsella on joku syy herätä ja herättää vanhempansa niin ymmärrän kyllä, mutta jos terve 5v herättää koska käy pissalla niin kyllä sille voi jo ihan sanoa asiasta. Ei sellaista vanhemmankaan tarvitse sietää.

Vierailija
55/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdotin sitä että voisin tulla sua auttaa, tietenkin olen sitä mieltä että ensisijaisesti sun "MIES" auttaa sua tossa tilanteessa se on velvollinen siihen. Mulla mies jätti mut ihan kokonaan, olen nyt viikoilla 33 ja joudun mennä synnyttämään yksin ja hoitaa esikoisen yksin ja tämän lapsen myös. Voi että tekisin mitä vaan että mulla olis tässä mies :(

Vierailija
56/75 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotin myös kuopusta esikoisen ollessa vajaa 2vuotias, supisteli ihan hirveästi, voin pahoin, selkää ja jalkoja särki, oli liitoskipuja, ikänsä huonouninen taapero heräili öisin ja asuttiin vielä 2krs kämpässä joten pakko oli vähän kantaakin kun taapero ei päässyt rappuja alas. Siihen asti mies sai nukkua yönsä mutta loppuraskaudessa oli pakko patistaa mies taaperon yöhulinoihin kun en jaksanut. Nyt meillä on sitten se vauvakin enkä pystyisi millään hoitamaan molempien yöhulinoita, etkä varmasti pysty sinäkään, vauva on monesti yöllä herättänyt huudollaan taaperon tai toisinpäin ja siinäpä sitten nukutat molempia yksin, kyllä siihen kuule teitä molempia tarvitaan.

Toinen vaihtoehto on että otat taaperon samaan makkariin kanssasi ja vauvan synnyttyäkin nukut lasten kanssa samassa huoneessa, mies menköön muualle nukkumaan jos ei auta.

Ja dvd:n katselu ei ainakaan auta taaperoa nukkumaan, vie lapsi puistoon ja istu itse vieressä, musta ainakin oli helpointa juuri se ulkoilu supistelujen keskellä, lapsikin tarvii sitä ja saa purkaa energiaa! Niin ja meidän vauva syntyi etuajassa rv36 eli supistelut teki tehtävänsä, nyt pistä se mies seinää vasten, siihen taatusti tehoaa sama pisteliäs tyyli millä tänne kirjoitat;)

Vierailija
57/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juomista iltaisin ja öisin (jos harrastatte vesi/mehu/maitopulloja) pitäisi hillitä. Ja lapselle pitäisi opettaa, että yöt on lepäämistä ja nukkumista eikä riekkumista varten.

Mulla on 5v. yöheräilijä joka herää joka ainoa yö vähintään kerran pissalle ja kerran muuten vaan. Miten estän häntä heräämästä?

Ollaan kokeiltu kaikki vinkit mitä ollaan neuvolasta, lääkäriltä, tutuilta ja kylänmiheiltä saatu ja lapsi heräilee joka tapauksessa.

Vierailija
58/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset lapset heräilee herkemmin uniin, unisyklien muutoksiin ym ja reagoivat eri kehitysvaiheisiin, päivän tapahtumiin yms heräilemällä eikä siinä mikään unikoulu auta (eriasia sitten jos heräilee syömään tai seuraa vaatimaan tms). Herääväthän monet aikuisetkin yöllä. Aika auttaa sen ettei sitten enää isompana tarvitse sitä äitiä siihen viereen herätessään.

Vierailija
59/75 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kerran pärjää?

tässä taas on perhe,jossa esikoinen tulee ja joutuu kärsimään,kun uutta pentua pukkaa... pitäkää ne jalkanne ristissä,hankkikaa ehkäisy.!

Vierailija
60/75 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on kyllä osallistunut lasten hoitoon mutta tilanne muuttui kuitenkin paljon parempaan suuntaan kun jouduin viikoksi sairaalaan. Isä hoiti sillä aikaa lapsia ja nyt isäkin kelpaa ja myös nauttii lasten seurasta. Olen saanut monena viikonloppuna nukkua pari tuntia pidempään jne. Meillekin tulee pian vauva että sitten on ne levot varmaan siinä mutta synnytyksen jälkeen sitä taas on paremmissa voimissa ja toisaalta kiva kun tietää että mies pärjää ja tahtoo pärjätä isompien kanssa mainiosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän