Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saisi apua kun loppuraskaudessa ei pärjää kotona esikoisen kanssa? ov

Vierailija
20.04.2009 |

minusta se ainakin oli ihana juttu. 5 päivää oltiin sairaalassa, oli ihana päivät silitellä vauvaa. Vaikkakin esikoista oli kova ikävä vaikka päivittäin kävivät katsomassa

Mutta meidän vauva ei ainakaan ole kärsinyt aikaisista viikoista huolimatta

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tuollaisen miehen kanssa olisi hyvä jos lapsi olisi siellä myö svauvan ensi viikoilla. tosin ikävä 2v:lle näin yhtäkkiä vauuvan takia sinne joutua.

MLL taitaa kuitenkin olla halvin hoito mahdollisus tai löytyiskö jotain kirjoitukset päättänytttä abia, joa tarvis töitä...

Vierailija
22/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin apu tilanteeseesi on MIES.

Jos hyväksyt mieheltäsi tuollaisen käytöksen niin ihan turha itkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asukastupa tarjoaa lastenhoitoapua edulliseen hintaan. Näin ei tietenkään joka paikassa ole...

Vierailija
24/75 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi nimittäin on IHAN TÄYS KUSIPÄÄ.

Jos mies ei tuollaisessa tilanteessa auta vaimoaan ja perhettään, niin mikä hän sitten on??

Vierailija
25/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli abi apuun leikkimään esikoisen kanssa että saat levätä. Kysy vaikka puistossa muilta äideiltä neuvoa, he ovat olleet samassa tilanteessa, tai ainakin voivat eläytyä ja siksi varmaan auttavat.

Sinun täytyy saada tämä akuutti väsymys ensin hoidettua, sen jälkeen vasta on esikoisen unikoulujen ja miehen kasvattamisen vuoro. Tuli mieleen, että 2-vuotiasta varmaan jännittää pikkuisen tulo ja siksi heräilee. Tsemppiä!

Vierailija
26/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin 2v3kk tyttö heräilee öisin silloin tällöin. Ehkä 2-3 kertaa viikossa. Ei ole meilläkään mitkään unikoulutukset auttaneet, luulen että tytön heräämiset johtuu unien näkemisestä.

Vierailija
27/75 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sen ikäistä nyt kuitenkaan tarvotse ympäriinsä kanniskella varsinkaan tuollaisessa tilanteessa.

Omaa 2-vuotiastani en ole öisin sylittänyt aikoihin. Korkeintaan joskus kipeänä, jos silloinkaan. Mutta lapset tietty ovat erilaisia...

poika kun on kovin sylinkipeää sorttia. Eikö kenenkään muun 2-vuotiaat heräile yöllä tai halua syliin???!!! Olen luullut että meidän poika on ns. "helppo lapsi" mutta ei näköjään.

Sinä joka kirjoitit että soitit osastolle ja pääsit sinne, soititko siis synnytyssairaalaan vuodeosastolle vai minne? Itse olen menossa Kättärille synnyttämään, sinnekö soitan, vai minne? Voiko sinne siis mennä ilman sen kummempia lähetteitä?

ap

Vierailija
28/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntykööt sitten lapsi etuajassa. Ja mitä väliä vaikka voin huonosti, itse olen tilanteeni aiheuttanut. Kiitos vaan avusta ja tuesta.

Kyllä se esikoinenkin tässä tuntuu kärsivän, kun joutuu raukka katsomaan videoita kaiken päivää eikä pääse edes ulos kun minä vaan yritän levätä sohvalla. Mutta en sitten enää valita, kai tämä tästä.

Vierailija
29/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että sinä joudut maksaman äitiypäivärahastasi tuon hoitajan ?

Vierailija
30/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä rahat on aika paljon erilliset, suurimmaksi osaksi minunkin tahdostani. Hoitajan varmaan kyllä maksaisin ainakin osaksi itse, mies tuskin sitä suostuisi maksamaan.

ap

Vierailija
31/75 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti kysynyt mummeilta, kummeilta, ystäviltäsi ja naapureiltasi hoitoapua? Eihän yhdeltä tarvitse pyytää jatkuvaa apua, vaan jo yksi iltapäiväkin auttaa paljon!

Abiturienttejä tavoitat vaikka laittamalla ilmoituksen kaupan seinälle. Tai paikallislehteen. Tai kyselemällä naapureilta, äideiltä leikkipuistoista, kaikilta tutuilta. Kyllä jonkun tutun tuttu on aivan varmasti tämän kevään abi.

Vetoat siihen, ettet kanna esikoista. Nostat vain syliin ja vaihtoehto on jättää lattialle parkumaan. Sinulle on annettu neuvoja ottaa esikoinen kainaloon sohvalla. Tai vaikka siinä syliin. Tai halailette sängyllä maaten. Nuo ovat hyvää läheisyyttä syliä kaipaavalle lapselle! Ei lapsen tarvitse päästä ilmaan, vaan sinun lähellesi. Ilmassa olon tarve (jos sellainen on) on vain uhmaa tuon ikäisellä.

Vierailija
32/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minkälaisia vastauksia odotit - ihmiset kun kilpaayrittävät keksiä hoitovaihtoehtoja, mutta ei kelpaa ja ihan oikeasti se normaali vaihtoehto olis kyllä se isä

Vierailija
33/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko ihan tyhmä ajatus, mutta kun sanoit että kättärille menet synnyttää ja itse myös menossa sinne että asutaan varmasti jonkun verran lähellä, voisin tulla auttamaan sua :)

Vierailija
34/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v yöheräilyt täytyy saada loppumaan, muuten vauvan synnyttyä tulee isompia ongelmia.

Mannerheimin lastensujeluliiton hoitajaa kannattaa kysellä jos mahdollista. Itse olin Joulun alla tlanteessa rv. 34 lähtien, että jouduin olemaan vuoteessa. Kotona hoidettavana 2v, 3v7kk, 5v ja eskariin kuljetettava lapsi. Apua en saanut kunnalta, vaan käskivät ottamaan pikaisesti yhteyttä mll hoitajaan. Tuota en sitten saanut, koska mll ei ollut tarjota hoitajia. Oltin itse sitten pakkopaikassa lopulta yhteyttä lastensuojeluun, ja sain sieltä kotiin kaksi kertaa viikossa kahdeksi tunniksi perhetyöntekijän.

Osastolle meneminen on tietysti yksi vaihtoehto, johon voit pyytää neuvolalääkäriltä lähetteen. Itse en voinut lähteä osastolle, koska kotona niin monta lasta hoidettavana. Onneksi vauvasi voi jo pian syntyä.

Vierailija
35/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän on kaiken maailman avoimia päiväkoteja, joissa joskus hoitomahdollisuss, puistotätejä etc.

Vierailija
36/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllinen kauhukohtaus on tietysti asia erikseen, mutta miksi sinun pitää kanniskella esikoista öisin? Unikoulu taitaisi tosiaan olla paikallaan.

Ja sano sille miehellesi, joka inisee mahdollisesta unen puutteen aikaansaamasta aivoinfarktista, että sinä tapat hänet huomattavasti varmemmin, ellei hän ryhdistäydy ja ala hoitaa omaa osaansa. Mies ei ole 7 päivää viikossa töissä. Hän antakoon sinulle edes viikonloppuisin tilaisuuden nukkua.

Vierailija
37/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minkälaisia vastauksia odotit - ihmiset kun kilpaayrittävät keksiä hoitovaihtoehtoja, mutta ei kelpaa ja ihan oikeasti se normaali vaihtoehto olis kyllä se isä

Miksi hermostut kun sinulle huomautetaan, että asia oikeasti olisi miehesi? Tehän olette perhe, lapset ovat teidän molempien! Niin mäkin tarvitsen paljon unta, väsyneenä pinna kiristyy, mutta sitä asiaa vain pitää oppia sietämään kun on lapsia! Teitä on siellä kaksi aikuista ja yksi 2v lapsi. Ei varmasti neuvola muuta kuin hymähtele ja mieti, perhetyöntekijäkö sinne pitäisi vielä tulla vai mitä?! Miehelles vois kyllä joku vähän opettaa arjen asioissa selviytymistä. Eihän tuo sun vika tokikaan ole. Pk paikka lapsellesi on yksi vaihtoehto, lääkärin suosituksella saat sen nopeasti.

Vierailija
38/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat olette vanhempia ja miehen on tehtävä osansa. Sä nyt jotenkin päästät miehen "vapaamatkustajana" koko hommasta. Ukko tarvii 9 tuntia unta? Sun pitäisi saada siltä mieheltäsi sitä apua ja tukea. Kyllä tuossa tilanteessa miehen pitää tinkia omasta unestaan ja auttaa. Jos ei mies ole valmis hoitamaan osuttaan, niin palkatkoon hän sitten sulle apua.

Sä hyväksyt mieheltäsi kusipäisen itsekkään käytöksen, mutta otat nokkiisi, jos joku sanoo, että se on miehesi tehtävä auttaa? :(

Syntykööt sitten lapsi etuajassa. Ja mitä väliä vaikka voin huonosti, itse olen tilanteeni aiheuttanut. Kiitos vaan avusta ja tuesta.

Kyllä se esikoinenkin tässä tuntuu kärsivän, kun joutuu raukka katsomaan videoita kaiken päivää eikä pääse edes ulos kun minä vaan yritän levätä sohvalla. Mutta en sitten enää valita, kai tämä tästä.

Vierailija
39/75 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan syntymän jälkeen nuo yöheräämiset vaan lisääntyvät... Miksi 2v. heräilee yöllä? Siihen olisi hyvä saada muutosta... ei ole välttämätöntä että 2v. heräilee öisin ja häiritsee omaa untasi. Olisiko unikoulu paikallaan?

MLL: hoitaja maksaa sellaisen 7-8 euroa tunnilta eli ei ihan halpaa. Kaikki apu maksaa yleensä esim. perhetyöstä jne.

Miksi miehesi ei oikeasti ole apuna? Olisiko aika keskustella yhteisestä arjesta jossa kohta kaksi lasta? Kuulostaa oikeasti aika huonolta, ettei miehesi ole apuna nytkään... entä jatkossa?

Mulla on 5v. yöheräilijä joka herää joka ainoa yö vähintään kerran pissalle ja kerran muuten vaan. Miten estän häntä heräämästä?

Ollaan kokeiltu kaikki vinkit mitä ollaan neuvolasta, lääkäriltä, tutuilta ja kylänmiheiltä saatu ja lapsi heräilee joka tapauksessa.

Vierailija
40/75 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

selviätte, jos lapsi syntyy ennen aikaisesti tai peräti keskosena.

Sehän tarkoittaa satavarmasti sitä, että lapsi jää sairaalaan mahdollisesti jopa kuukausiksi, mutta ainakin viikoiksi. Niille osastoille, joissa keskosia hoidetaan, ei tosiaankaan saa tuoda lapsia mukana. Eli kun sinä valvot sairaalassa keskoskaapin vieressä päivät pitkät, niin kuka silloin hoitaa esikoistanne? Miehesi ei varmaankaan, koska hänen harrastuksensa ja yöunensa eivät saa häiriintyä.

Joten ehkäpä kannattaisi kipin kapin laittaa tarhapaikka hakuun, hälyttää MLL:n ja Väestöliiton hoitajat apuun tai etsiä kodinhoitajaa vaikka työkkärin sivuilta. Ja miettiä rahoitus näiden hoitojärjestelyjen maksamiseksi.

Ps. MLL:n hoitajat maksavat muistaakseni n. 8 eur tuntia, Väestöliiton tuplasti enemmän. Tarhapaikka noin 250 eur/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä