Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (55)

41/55 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin käytiin 2,5kk neuvolassa, mitat oli 7kg, 62cm ja py 41cm. Veikko on painon ja pituuden suhteen täsmälleen samankokoinen kuin isoveljensä oli 5kk ikäisenä! Joten voi saman perheen sisälläkin lapsilla olla hurjia kokovaihteluita vauvana. Rota kakkonen otettiin ja siitähän meille tuli sitä hyvin toivottua sivuvaikutusta, uneliaisuutta =) Veikko nukkui eka kerran sen jälkeen yöllä 8h (22-6) ja viime yönäkin 7h putkeen. Joten äidillä riittää syytä hymyyn :)

Meillä mennään ihan täysimetyksellä enkä ole kertaakaan ollut huolissani laitokselta kotiinpaluun jälkeen maidon riittävyydestä. Pikemminkin kummastelen kun vanhat ihmiset siitä aina kyselevät nähdessään. Rinnat tottakai "tyhjenevät" kun imetysvälit pitenevät, mutta kun lapsi alkaa imeä niin kyllä sieltä heruu. Muutoinkin mukavampi ettei ole niin "täydet" rinnat ihan olemisen kannalta. vellejä ym. en aio miettiä vielä kotvaan, niin helppoa on tämä imetys vaan. Yleensä olen aloittanut kiinteät riisivellillä, ihan itse keittänyt kaupasta ostettuun jauhoon (vähän kuin perunajauhoa) vesitilkkaan ja kakkosen herkkua oli kun sitten mustikan tai pari murskasin siihen. Esikoisella menin aloittamaan alle 4kk kiinteät ruoat kun sitä silloin suositeltiin eikä kyllä parantanut tippaakaan jo muutenkin huonoa nukkumista. Toinen ja tämä kolmas aion sinne puolivuotiaaksi imettää täpöllä.

Minä olen itse värkkäillyt noita kestovaippoja ja niiiiin ylpeä olen ollut, että tällä viikolla on päivisin täyskestoiltu :) Bumgeniuksia meillä on 4kpl ja itse tehtyjä joko suuri käsityö -lehden kaavoilla tai itse bg:sta piirtämälläni kaavalla 6kpl, vielä kun muutaman tekisi niin sitten olisi kaikki kasassa. Imuiksi ompelin mikrokuitufroteesta pötköjä jotka toimivat hyvin. Mieskin on jopa muutaman kerran vaihtanut oma-aloitteisesti kestovaipan :) Käski vaan "pakata" niitä valmiiksi hoitoalustan viereen. Ihan totta mitä joku sanoi että ovat vieläpä niin nättejäkin :) Ja näin kun on itse ommellut niitä, niin ei tule niin kalliiksikaan (laskin että 5-8e/vaippa imuineen). Veikon iho kestää paljon paremmin kangasvaippoja, varmaan siksi että kaupan vaipat voivat olla "liian" kuivattavia.

Kovasti Veikko sutii käsillä ja jaloillaan jo, kuin helikopteri :) Sylissä punnaa koko ajan istuma-asentoon, "vauva"-asento alkaa olla jo historiaa. Tänään kokeilin kuinka onnistuu tarttumaan sormeen/leluun ja selvästi jo sekin alkaa onnistua pienten ponnistelujen jälkeen. Että ei tämäkään lapsi näytä jäävän vauvaksi!

Nyt kun kelit on lämmenneet niin taas sama ongelma edessä, mitä päälle pihalle. Jätin vaunuista makuupussin pois, pohjalla on kuitenkin talja ja vauvalla body+potkarit ja fleecepuku ja kypärälakki. Jos tuulee niin olen flanellipeiton pannut päälle vielä. Hiki kyllä tuli tänäänkin. Tänään meinasi kesän ensimmäinen ampiainen mennä vaunuihin kun oltiin lähdössä autolla ja hyönteisverkko oli pois päältä, joten sekin täytyy taas muistaa alkaa laittamaan aina päälle!

No nyt jos ehtisi vielä syömään tässä ennenkuin poitsu herää pihalta.

eikkuli ja veikko 11vk

Vierailija
42/55 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen tässä, että Emma heräisi yöunilta. Päästään sitten lähtemään Idan kanssa kaksin perhekerhoon. Emma jää sitten kotipihaan vaunuihin nukkumaan ja mies jää vahtimaan unta. Emma nukkuu siis edelleen paremmin liikkumattomissa vaunuissa ne aamupäivän pitkät unet :)

Mä olen myöskin ihmetellyt mitä ihmettä tuolle lapselle pukisi ulos päikyille päälle. Ihan hiestä märkänä on aina kun vaunuista herää. Eilen tein sellaisen ratkaisun etten laittanut enää kantokassiin mitään makuupussia vaan sellaisen ohuen fleecepeiton vaan neidin alle ja päälle pelkkä silkkimyssy ja Lennen mikrokuituinen välikausihaalari. En laittanut tumppuja enkä villasukkia ja se olikin hyvä. Ekaa kertaa varmaan neiti ei ollutkaan hiestä märkä. Haalarin alla oli vain body+potkarit.

Emmalla taitaa olla nyt eka tiheän imun kausi meneillään. Juuri kun pääsin kehumasta että syötön välit pidentyneet, niin nyt pari päivää onkin syönyt taas 1,5h välein päivisin ja kahtena yönäkin herännyt yhden sijasta kaksi kertaa syömään. Ihan kiva, ei ole minun tarvinnut herätä vuotavan maitobaarin kanssa ajoissa ylös pumppaamaan :)

Nyt täytyy mennä...

MiaMik ja Emma kohta 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksikätisenä kirjoittelen ku vauva tissillä.

meillä oli tä 3kk neuvola ja mitat 5,9kg ja 61cm. Kasvaa ja pääsääntöisesti tissimaidolla (ennen tätä mun dieettailua sai ehkä joka toinen päivä nania miehen antamana). rokotuksesta ei tykänny, mut ei mitään hirveitä itkeny. laotoin jo siellä neuvolan pöydällä supon peppuun ennalta ehkäsevästi =).

Meillä on päivisin superhyvä nukkuja tää vauva ja ilonen ja hyväntuulinen. Öisinkin nukkuu jos vaan tissi on koko ajan suussa *huokaus*. mut se on jännä huomata, että tääki nukkuu aamupäivästä n. klo 11-14 pitkät unet, mut auta armias jos se uni häiriintyy niinku tänään toi neuvola niin sit ei nuku missään välissä niitä pitkiä unia, vaan vetää sellasia puolen tunnin tirsoja. siks oonki yrittäny "pyhittää" noi aamupäivän pitkät unet ihan vaan olemalla kotona. noita pitkiä unia saa vielä entisestään pidennettyä, että jos tekee heräilyä sit n. 2-3 tunnin kuluttua, niin lähdenkin siinä vaiheessa kävelylle koiran kanssa niin unet sit jatkuu.

sain äsken megalomaaniset raivarit esikoiselle, ku syöminen on sillä jotain katastrofaalista! tunnin voi syödä ruokaa ja se marina "mä en tykkää", "ei maistu hyvälle", "täs on outo maku" alkaa melkeinpä ennen ku on ehtinyt edes maistaa sitä ruokaa!!! tää valitus tulee KAIKISTA ruuista. huh huh.

on ollu muuten ihan "veikeetä" olla tällä maidottomalla ja munattomalla dieetillä ku ruoan lkaittoon on päässy ihan erilailla paneutumaan ja soveltamaan juttuja. ja on tutustunu miten näppäriä noi esim. go greenin tuotteet on! ja ystävät mikä parasta, paino putoaa!!!

mukavaa viikonloppua kaikille!

Pantsa

Vierailija
44/55 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..koska eihän täällä sisällä voi tällasella ilmalla kökkiä! Ulkona varjossa mittari näyttää 15.3 astetta!! =D Ihanaa! Typy vielä nukkuu ulkona vaunuissa, kolmonen piti viedä päikkäreille omaan sänkyynsä, kaks isompaa pihalla touhuamassa. Typy muuten nukkuu pitkät unensa (noin 3-4h yleensä) ulkona vaunuissa, mutta tunnin pätkissä nykyään. Aina tunnin välein pitää käydä vaunuja heiluttaas hetki, et nukahtaa uusiks. Enää ei siis nukahda siten itsekseen uudelleen, et hetken siel vaan huutais.. No, parempi näinkin kuin kokonaan ilman pitkiä unia.

*Pantsa* : Kuullosti niin tutulta tuo mainitsemasi ruoasta valitus!! Meillä poika 6v tyrmää myös päivän ruoat jo ennen kuin edes tietää mitä syödään! Ja neiti vajaa 5v komppaa isoveljeään siinäkin asiassa.. huoh.. Muutenkin ruoan teko on mulle melkein yhtä pakkopullaa kuin siivoaminen, joten tuo on todella "innostavaa"..

Nyt pyykit kainaloon ja pihalle niitä ripustaan. Toivottavasti muutkin ovat ulkona nauttimassa auringosta (joka toivottavasti paistaa nyt joka kolkkaan!?)! =)

Vierailija
45/55 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin, kuulosta tutulta valitus ruuasta! Mukava huomata, et meidän esikko on ihan normaali 6-vuotias, vaikka onkin siis jo kymmenen. ;-)

Mitään erityisiä kuulumisia ei täältä ole, 3 kk neuvolaa tässä odotellaan, mutta se on vasta 12. päivän tienoilla.

Curious

Vierailija
46/55 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ulkona paistaa aurinko, niin jaksaa itsekkin olla vähän aurinkoisempi vaikka yö menikin vähän niin ja näin... Taas heräiltiin tiheään...heräs klo 22,00,02.30,04.15,06,07 ja sitte vötkistelin sängyssä 08 saakka ku Kallekin malttoi pötkötellä ja tuijotella omia käsiään. :) En kyllä käsitä, miksi yhtäkkiä noi heräilyt lisääntyi...ei kai se rokote enää voi vaikuttaa? Mahaa se vähä kans kitisi yöllä, mut itse en keksi ainakaan syöneeni muuta ilmavaivoja mahdollisesti aiheuttavaa ku viinirypäleitä. Ja kuuma ei ainakaan oo syynä, ku yks yö oli t-paita body päällä ja heräili silti. No, jos sinne 4kk asti jaksais ja aloittais sitte vaikka potun, jos se vähä auttais yöuniinkin. Ja ku päikkäritkin on alkanu lyheneen kolmesta tunnista kahteen... :( Eilen ei jostain syystä nukkunu niitä ollenkaan! Väsyttää...ois niiin luksusta nukkua vaikka 6 tai edes 4 tuntia putkeen....

Mitäs te puuhailette teidän vauvojen kaa ja mitkä leikit ja lelut on nyt in? :) Meillä toimii parhaiten tällä hetkellä vau'kirjalta saatu pallo, missä on keltaisella pohjalla selkeä hymynaama ja sellasia renksuja pallon reunassa mistä vauvakin saa hyvin kiinni. Ja toinen in-lelu on perhos helistin. Ja uutuutena pupurätti, jota on kiva puristella ja maistella. Kaikkeen pitää tarttua ja kaikkea pitää yrittää viedä suuhun. :) Mut mää huomasin sellasen, että Kalle juttelee vähemmän nykyään...johtuisko muista opituista taidoista?

Mun tekis kauheesti mieli ostaa sellainen fisher pricen lelumatto, missä voi olla selällään, masullaan tai myöhemmin vaikka istuskella. Eikä se ollu edes kauheen kallis (69e) mut ei vaan oo nyt yhtään ylimääräistä.

Sitte meillä puuhaillaan kirjojen lukemista, joista Kalle kyllä näyttää tykkäävän, ja sitte laulelen Kallelle josta hän on myös innoissaan. Yrittää laulaa mukana suu auki, mut ääntä ei oikein vielä tahdo tulla vaikka yritys on kova. :D Ja tieten Kalle kulkee mukana pesuhuoneessa yms kotihommissa. Joskus kantoliinassa tiskaillaan tai pyykkiä laitetaan yhdessä. Harvemmin tulee kyllä enää kantoliinaa käytettyä. No kesällä sitte kiva mennä vauva kantoliinassa ulos...

HEI, onko teillä kellään UNIPUSSIA käytössä? Ku Kalle ei edes ala nukahtaan yöunille ilman, että on kapalossa ja siinä tulee kesän päälle kyllä kuuma ja mietin, että oisko unipussista hyötyä. Ku Kalle pitää itseä hereillä käsillään, jos ne ei ole "sidotut". :) Monissa unipusseissahan kädet on vapaana, mut pitäis yrittää löytää sellainen minne menee koko vauva päätä lukuunottamatta...tai tehdä itse. Synnytyssairaalassa oli sellainen fleecestä itse tehty pussukka...otin sieltä kaavat siihen sillon.

Nyt tullee niin kauhea romaani, että pittää lopettaa. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Amelie ja Kalle

Vierailija
47/55 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehdys täältäkin pitkästä aikaa.Aurinko paistaa ja minä istun sisällä säleverhot kiinni...etten näkisi kuinka likaiset ikkunat on ;) Lisää vain paineita tähän seka sotkuun. Lajittelin tällä viikolla talvivaatteita pois ja olen pessyt niitä oikein urakalla, joten joka nurkka on taas kuinpommin jäljiltä. Lupasin itselleni aloittaa suur siivouksen ja päätin että teen sen huone kerrallaan...meidän wc siivottu ja 15 huonetta jäljellä, joten jos joskus haikailette isoa taloa niin sanon suoraan että kyllä näissäkin on omat murheensa.

Käytiin laskettelemassa Ruotsissa, ja kaikki oli kipeinä vuoron perään. Esikko veti kuume ennätykset 40 astetta. Itse tulin kipeäksi vasta kotona ja nyt sitten Ruttu oli viime yönä tosi tukkoinen.

Mies tekee pitkiä päiviä ja kaikki lauantaitkin reisuissa Toukokuun loppuun asti joten ihan yksin nyt tätä hässäkkää sitten pyöritän. Voi olla että Kesäkuussa ollaan sitten molemmat todella loman tarpeessa. Hirvittää katsoa kun toinen ihan kirjaimellisesti polttaa kynttilöitä molemmista päistä, olen yrittänyt olla rassamatta omilla "murheillani" ja valituksilla...no aika hyvin olenkin onnistunut eipä paljoa nähdä kuin aamuisin kun toinen on jo lähdössä taas töihin. Ihanaa tämä yksityisyrittäjän vaimona oleminen.

Tästä tuli nyt tällainen vuodatus...=( Mutta eipä voi mitään, olokin jo vähän keveni ja eiköhän tätä sitten taas tämän päivän kestä. Onneksi nuo mukulat ovat aurinkoisia ja hyvän tuulisia.

JB72 &Ruttu kohta 3kk

Vierailija
48/55 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amelie: eikös 3 kk iässä voi olla tiheän imun kausi, muistan jostain lukeneeni.

Ida sitten oppi tänään kääntymään vatsalleen, huoh. Toisaalta tosi ihanaa kun kehittyy, mutta nyt sitten joutuu varomaan mihin hänet jättää. Ja sängyssäkin joutuu laittamaan seinän puolelle tai tekemään reunaan jonkin peitto/tyynyviritelmän.

Täälläkin on ollut ihanan lämmin ja aurinkoinen päivä. Kesä tulee, jippii!

Curious ja Ida 2,5 kk

Vierailija
49/55 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaa laittaa vähä neuvola kuulumisii ku muute ne jää. En oo konet ehtiny ees vilkasee pariin päivää ku on nii kivoi ilmoi ja me ollaa oltu koko aja pihal. Noh, nukuttu sentää sisäl ;) Mut onpaha komias terassi! Laidat ja rappuset puuttuu enää.

Neuvola siis: 5.8kg, 59cm (viimeks 4.9kg, 56cm) ja oli täti miehelle sanonu, et voi alkaa antaa peruna-porkkana vellii ku on nii suuri maitomäärä päivän aikana. Mut me nyt hörpitää ensi noi maissivellit loppuu. Mäki oisi halun kyl alotta sil riisivellil, mut se oli sillo loppu siit kaupast ko oli ja ostin sit tota maissii... Enne rokotet oli alkanu jo huutaa (aistis kai, et iskä alko jännittää) mut hyvi oli reissu muute menny. Illal annon Panadolii ku nousi kuume rokotteest.

Mut nii harmittaa ku en päässy ite mukaa neuvolaa, mut ei sil aina mitää voi. Sain kuitenki itelleni ajan syksyllä sinne rytmihäiriö-operaatioon. Pari päivää sairaalas ja viikon verran varoen nivustaipeen kans... eiköhä se siitä.

Meil on toi sama valitus ruuasta aina ja kaikesta kans, ja vaikkei ois viä ees maistanu... ja meil on esikoine 3v :)

Esikko nukahti jo enne puolt kaheksaa meiä sänkyy ku on eilisest asti ollu vähä kähee äänine ja tänää jotenki naattiki. Iha äitin vauva ollu raukka pieni seki. Heräs jotai puol tuntii sitte ja mittasin kuumee, ei ollu ku vähä lämpöö vaa. Jäi kattoo viä telkkuu tonne meiä makkarii. Pitääki men kattoo, et joko se nukku uusiks.

Hei! Mä oli tänää nyrkkeilees... sellast kuntonyrkkeilyy... ja vitsi se ol hianoo!! Paitsi, et ny o kädet iha voimattomat ja lötköt. Mut tiiän tehneeni. Haluun joskus uusiksiki men. Pitänee alkaa selvittää meniskö jossai lähistöl sellast...

Mut nyt laskuttaa noi pyykit viä ni pääsee joskus itekki nukkuu. Oman kullan kainaloo näin vkl kunniaks ;) ihanaa!!

Aurinkoista viikonloppua kaikille vauva perheille :D

Marlene ja vähis, huomenna 3kk.

Vierailija
50/55 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauhee yö taas takana....herättiin puolen tunnin-kahden tunnin välein. Ja silloin ku Kalle ei heränny niin itse heräsin, että koskahan Kalle herää. Ei kai tiheän imun kausi voi montaa viikkoa kestää? Ja ku kaikki unet on vähentyny...sekä päikkärit, että yöunet. Mut päivällä silti imee harvemmin...siksiköhän sitä pitää sitte yöllä tankata. Nyt on illalla kuitenkin ruennu vähä tankkaan, mut silti pisin unipätkäkin on korkeintaan sen 4 tuntia jostain klo 19-20 sinne 22-23. Eli ihan ois merkit, että maito ei ennää riitä hänelle pelkästään... Odotan sinne 4kk (19.5) neuvolaan ja aloitetaan sitte just vaikka pottuu ja porkkanaa.... Pitää ens yönä vaikka yhden kerran antaa miehen minun maitoo pullosta, että saisin nukkua edes sen 3tunnin putken.... Koko aamu menny vaan itkuksi,ku väsyttää niin kamalasti. En ymmärrä miksi yhtäkkiä jo ihan hyvin sujuneet yöt on nyt tällaisia.........Niin ja yritin muuten viime yönä syöttää toisenkin tissin samalla imetyksellä, mut jätkä nukahtaa sen ekan tissin jälkeen jo niin sikeesti.

Onneksi ulkona on sentään edes aurinkoista, vaikka mieli on nyt kaikkee muuta ku aurinkoinen.

Anteeksi kauhee valitus.

Amelie ja Kalle

Vierailija
51/55 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän sua TÄYSIN!! meillä meinaa juuri tuollaista oli melkein kuukausi. Nyt otin itseäni niskasta kiinni 2 yötä sitten ja aloitin "pehmeän" unikoulun eli siis ei mitään huudattamista tms. Vaan koska jos vauva söi klo 20 ja nukahti klo 21 niin se alko sen jatkuvan 1,5h väleikn heräilyn klo 23 eteenpäin. Nyt alotin sen joka toisen herätyksen vaan sitkeesti tuttia suuhun(ei mielellään sitä syö ja sylkee koko ajan pois) ja rättiä silmille ja noin 20 min ähisee ja heiluttelee käsiään ja nukahtaa sitten. Eka yö meni siinä rauhotellessa joka toinen herätys. En siis missään tapauksessa itkettänyt !!! Viime yönä nukahti klo 21, heräs ähisemään klo 01.30, annoin tuttia ja rätin lähelle, heräs sit syömään klo 2.15. Söi hyvin ja nukahti heti ja sit heräs syömään klo 5, nukahti ja klo 7 otin kainaloon ja herättiin klo 10.10. Mun oli pakko tehdä jotain noiden öiden suhteen koska oli tosi rankkoja ja mä olin päivisin "hirviö". Se mun maidottoman ja munattoman dieettikin autto kyl sen verran, että kaikki ne 200 piereskelyä on jäänyt pois, mut luulen, että ku oli niitä vatsanväänteitä niin toi melkein samanlainen havahtuminen ja heräily vähän "jäi päälle". Mut tosiaan ku vauva on näin pieni, niin oli pakko odotella ettei se ollu se tiheän imun kausi ja ku totesin, että viikko tolkulla jatkuu niin sit uskalsin olla joka herätyksellä olla antamatta tissiä. Mä oon tänään NIIIIIIN pirteä ja se on ihanaa!!!!

Lähetään tänään perheen kera Helsinkiin syömään ja hengailee. Meijän perhe tykkää siitä joten toivottavasti vauvaki kokee tämän mielekkääksi. Huusin huuto netistä ergorepun ja odotan sitä ensi viikolla saapuvaksi. Vauva viihtyy huisin hyvin ulkona hereillä kunhan vaan näkee joten rengasliinassa ja rintarepussa oon häntä ulkona pihahommissa pitäny mukana =). RIntareppu on vaan aikas järkky kapistus joten odotan sen ergon kehuttua mukavuutta!

Mukavaa aurinkoista sunnuntaita.

Pantsa ja poju 3kk 1vk

Vierailija
52/55 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukutaan edelleen tosi hyvin yöt, 07.30-21.00 mennään yöunille ja aamulla herätäät usein jo vasta 06-07 ekan kerran, jonka jälkeen nukutaan vielä 09-10 asti. :) On tää nukkuminen meillä ihan luxusta.

Mahalleen ei meillä vielä käännytä, mutta ympyrää mennään hitaasti lattialla, sekä yöllä sängyssä. :D Nytkin kun 15min sitten laitoin neidin lattialle, niin nyt on siellä ihan poikittain. :)

Kovasti Oona yrittää tarttua leluihin, mutta huomaa kätensä ja suuhunhan ne sitten eksyy. Rätti on sellanen, mitä tykkää pitää kädessään yöllä ja jos ei meinaan neitiä saada millään nukkumaan, niin rätti vaan silmille. :)

Mulla on tuolla kaapissa toi baby bjornin rintareppu, minkä otan jossain vaiheessa käyttöön, kantoliinaa ei meillä olla käytetty varmaan kuukauteen ainakaan. Ei oo vaan ollu enään tarvetta, kun neiti viihtyy paremmin lattialla kun sylissä. :)

Pottu ja porkkana alotetaan täälläkin, kunhan se 4kk tulee täyteen, ehkä jo pari päivää aiemminkin, mutta nyt siis mennään vielä ihan maidolla, koska ei se velli mitään auttanut niihin yöuniin, neiti kun muutenkin herää vaan sen kerran ja sekin on jo aamulla.

Ihana ilma tosiaan ulkona, tultiin tossa puol tuntia sitten kävelyltä, ja olipas kiva, kun rattaista lähti 2 rengasta irti, eikä niitä saa käsin kiinni, niin mies sitten taiteili ne rattaat takasin kotiin. :DD Onneksi meillä on toisetkin rattaat.

Me ollaan otettu makuupussi kokonaan pois rattaista ja neidillä päällä body, sukkikset ja colitshaalari ja sellanen kesäpipo ja päällä vielä ohut peitto.

Sisällä nukkuessa yöllä päällä on yleensä sellanen yöhaalari, jossa lyhyet hihat ja lahkeet ja peitto, mutta yleensä neiti sen peiton potkii pois, kun kääntyilee sängyssään niin kovin.

Vielä lämpimämpiä ilmoja tässä odottelen, niin pääsee puistoon istumaan filtin päälle vaikkapa piknikille ja auronkoa ottamaan. ;)

Romaani taitaa tästä tulla, joten lopettelen nyt. :)

Mukavaa ja aurinkoista loppupäivää kaikille.

Jadmiras ja Oona 14vko

Vierailija
53/55 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöunille siis tosiaankin mennään 19.30-21.00, eikä 07.30. :DD

Vierailija
54/55 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet teistä puhuneet, että vauva ei nukahda ellei jotain ole naamalla. Mää kokeilin nyt antaa Kallelle unirätin, jotta se vois siitä pitää kiinni, että ei kädet vispais, mut se nykäsee sen naamalle. Eikö teitä pelota, että vauva tukehtuu siihen rättiin tms? Kalle nukahti ihan hetkessä ku annoin sille sen rätin, että kyllähän tuo näkyy toimivan, mut pelottaa, että se ei saa happea sen alla... Ku aina sanotaan, että ei saa olla mitään ylimääräistä vauvan sängyssä... Mut ei se kyllä oo painava se rätti...

Ens yönä kokeilen nyt antaa Kallelle tuttia heräämiseen, etten joka kerta antaiskaan tissiä, jos tosiaan ois tottumusta tuo heräily... Ku jostain luin, että 3kk ikäisellä on valmiudet nukkua jo yö läpeensä, mut voi heräillä tottumuksesta. Mut ei Kallen tarviis yötä läpeensä nukkua, kuhan sen 3 tunnin välit edes sais heräämisiin.

Mut jos loppuviikostakin vielä on tuskaa noi yöt, niin kokeilen kyllä oisko vellistä apua. Ku kai se pitäis nälkää vähä pitempään ku pelkkä äidinmaito.

Nyt tanssimaan tähtien kanssa. :D

Amelie ja Kalle

Vierailija
55/55 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aikoinaan esikoisen kanssa myös mietin, että voi kauhistus, eikö se tukehdu siihen rättiin, mutta laitoin sitten rätin omalle naamalle ja testasin sen läpi hengittämistä ja no problem =).

Kiva päivä ollut, ollaan oltu pihalla koko päivä, ensin Helsingissä lounaalla ja kahvilla ja sit omalla pihalla grillattu. Vähän tuo tuuli kävi kovana!

Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille!

Pantsa