Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jatkunut juttu velleistä ja imetyksestä :)

Jatketaan siis siitä. Meillä Emma on siis pelkällä imetyksellä ja myös täällä on päivisin syötön välit pidentyneet. Amelien Kalleko se ainakin oli saanut rintaraivareita, kun ei olekaan ollut nälkäinen? Meillä esikoisella oli aikoinaan ihan sama homma! Alkoi saada 2,5kk iässä ihan järkkyjä rintaraivareita ja en ihan heti tajunnut sitä, että saa tosiaan sen takia niitä, kun ennen syönyt tiheämmin ja tuon ikäisenä alkoikin saada massun nopeammin täyteen ja ei ollutkaan heti 1-1,5h välein nälkä.

Emmalla on nyt siis tullut sama homma, syötön välit pidentyneet päivällä jopa 2,5-3,5 tuntiin. Ainut ero vaan Idaan on se, että Emma ei saa rintaraivareita, vaan yksinkertaisesti vaan suupielet leviää korviin, jos meinaan liian usein tissiä laittaa suuhun :)

Luttanoista tisseistä olitte huolissanne ;) Se kuuluu asiaan että tässä 2-3kk piekkeillä maidon tulo tasaantuu siihen määrään mitä vauveli on tottunut syömään ja siksi rinnat tuntuvat tyhjiltä, mutta ovat silti aina valmiina, kun vauvalla nälkä, eli kyllä siellä sitä maitoa on, jos on tähänkin asti ollut :) Ja tosiaan jos vauva syö yhtäkkiä tiheämmin niin antakaa syödä vaan, lisätilaus on silloin tulossa kasvavan lapsen myötä.

Sitten velliasiaa. Itselläni ei omista lapsista kokemusta, mutta kerronpa vähän hoitolapsistani ja muista mm siskoni lapsista. Ja täytyy sanoa, että kenelläkään ei ole ollut velleistä apua yöunien pidentämiseen!!! Yksi hoitolapsistani nukkui viikon verran yöt paremmin, mutta sitten ei enää sen enempää kuin maidollakaan. Siskollani on 3 lasta, nuorin vasta 1,5kk eli hällä ei ole vielä vellikokeiluja, mutta kahdella edellisellä ei velleistä ollut yhtään apua. Tälle keskimmäiselle siitä tuli vain lisää yöheräilyjä eli yöt muuttuivat hirveämmäksi silloin 3kk, kun tuli niin paljon masuvaivoja kaikista velleistä (1v iässä todettiinkin maitoallergia). Vertailkaapa esim energiamäärää Nanissa ja velleissä! Muistaakseni joku kavereistani mulle joskus sanoi, että ei ole juurikaan eroa... Mutta kukin siis tyylillään :) Älkää vaan kukaan loukkaantuko tästä, se ei ollut tarkoitus!

Meillä on kyllä nämä plikat jo sellainen parivaljakko että huh huh. Ida on jo kova naurattamaan Emmaa ja Emma seuraakin tosi tiiviisti isosiskon touhuja. Myös syöminen Emmalla on välillä vähän sitä sun tätä, kun pitäisi niin päätä kääntää siskon ääntä kohden. Eilenkin yritin imettää pikkuneitiä, niin Ida roikkui kuin apina mun selässä ja oikein tahallaan nauratti Emmaa ja siinä sitä sitten oltiin kaikki ihan yltäpäätä maidossa, kun neiti irroitti vähän väliä tissistä nauraakseen Idalle :) On nämä vaan niin ihania mussukoita :)

Emma muuten pissasi eilen ekaa kertaa mun päälle :D Otin neidin syliini alastomana kun olin viemässä häntä kylpyyn. Pysähdyin sitten tv:n eteen ja yhtäkkiä paitani alkoi kastua ja ihan vaistomaisesti otin neidin irti minusta ja eiköhän Ida seissyt mun jaloissa ja Emma lorotti vielä isosiskon päähänkin. Saatiinpa hyvät naurut siitäkin :)

Ps. Keksin muuten loistavan keinon säästää vielä enemmän kestojen kanssa ;) Sähkö kun on kallista niin bongasin taloyhtiöltä pesutuvan ja alan siellä pesemään kestot :)

Että semmoista turhaa löpinää taas. Tulen iltapäivällä kertomaan neuvolakuulumiset...

MiaMik ja Emma 5pv vajaa 3kk

Vierailija
22/55 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin eilen 3kk neuvolassa ja saain se rokote, neiti painoi 5150g ja on 56,5cm pitkä.. kamalaa oli se kipu itku jonka päästi kun rokoteen sai. Yö meni sit valvoessa neidin kanssa ja sit ku en oikein saanut nukuttua kun ukko ei oo kotona :(

Tänään vissiin pojat tulee kotiin, ihanaa kun oon saanut vaan olla tytön kanssa eikä oo ollut niin kauhee rumba, pyykit olen saanut kaikki pestyä mikä on tosi harvinaista ja kohta minun pitäisi hyökätä parin romukaapin kimppuun :) sitä ei voi tehdä silloin ku pojat on hääräämässä mukana...

Varvas on nyt kynnetön ja kipeä mutta parempi se kun koko ajan kynsivallintulehdus..

Ei nyt meen siivoamaan ja toivotaan että viesti tulee vaan kerran

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää sivut on kyllä niin sekaisin, että en meinannut ollenkaan edes yrittää viestittää mitään, mut yritän nyt kuitenkin.

Eilen oli meilläkin 3kk nla, ja eka rokotus saatiin. Hirveä huutohan siitä tuli, mut yllättävän pian rauhoittui kuitenkin. Mitat 6245g, 61,7cm (py 41,3cm). Hyvin on neiti kasvanut täysimetyksellä (vaikka käyrät hiukan laskusuunnassa olivatkin, mutta edelleen 0-käyrän yläpuolella). Meidän lapset eivät ole koskaan velliä saaneet (pullokin ollut käytössä ainoastaan esikoisella), enkä aio tällekään antaa. Aloitamme perunalla sitten kun tuntuu, että kaipaa jotain lisää. Pyrin 6kk asti täysimettämään (kuten 2. ja 3. kanssakin mentiin). Olisi niin helppoa, jos saisimme kesälomareissunkin tehtyä vielä niin, että neiti olisi täysimetyksellä - ei tarvitsisi miettiä sen enempää hänen ruokailujaan reissussa. =)

Hiukan neuvolassa valittelin päänsärkyäni ja kämpän sotkua, niin sain luvan kilauttaa, jos tuntuu, että kodinhoitoapua tarvitaan, niin lupas täti yrittää sellasta kysellä (kuntaliitoksen myötä ei itsekään tiennyt kuinka helppoa/vaikeaa sellaisen saaminen nyt on..). Tasan varmasti vielä sitä yritänkin saada! Tänään haetaan esikoisen 6v rokotukset, joten ajattelin nyt jo kysellä, että jos hän voisi asiaa selvittää. Olis se ihanaa saada joku muu hoitamaan esim. pyykit, astiat, ruoat ja siivoomiset (eli ne kaikista pahimmat, joihin uppoaa suurin osa päivästä), niin saisin olla rauhassa muksujen kanssa, keskittyä vain heihin. <3

Jaha, neiti heräs miniunilta, joten ei muuta kuin takas hommiin. Yllättäen pyykin- ja astianpesukoneetkin odottaa tyhjentäjää, ja niiden luo saa raivata polun ryjien, lelujen ja roskien läpi, joten siinä kuluukin sit taas se aika, kun neiti seuraavaks nukkuu ulkona päikkärinsä (toivottavasti 3h). Huoh..

Minnikki ♥ tutteri ..öö.. reilu 3kk ♥

Vierailija
24/55 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on sivut taas tökkineet. No, kertaus on opintojen äiti.

Meillä oli pääsiäissunnuntaina ristiäiset ja neiti sai nimekseen Hertta Juulia Marjatta. Ristiäiset sujui oikein hyvin, mitä nyt isosisko Helmi likasti juhlamekkonsa, kun kävi ulkona pyörähtämässä. Oli tosi ihana ilma ja lämmin, mutta meni tietty hiukan hukkaan, kun juhlittiin sisätiloissa.

Velleistä kovasti ootte puhelleet. Mä oon samoilla linjoilla MiaMikin ja Minnikin kanssa eli yritän täysimettää sinne 6 kk ikään. Saa nähdä onnistuuko. Esikoiselle aloitin perunan 4kk iässä, mutta nyt tulee maitoa ihan eri malliin :) Helmille jouduin antamaan korvikettakin aina silloin tällöin, kun oma maito ei riittänyt. Nyt ollaan ihan omalla maidolla oltu koko aika. Toukokuussa mennään sinne Rodokselle ja näyttää siltä että sinne asti ainakin maito riittää. Velliä en varmaan anna, kun eihän tuo sitä pulloa oikein huoli.

Ollaan yritetty nyt viikko totuttaa neitiä pullolle, kun oon menossa Vantaan Flamingoon tyttöporukalla hiukan shoppailemaan ja juhlimaan ens viikonloppuna. Yks yö pitäis olla kotoa pois. Huonostihan neiti ottaa pullosta, mutta sen verran kuitenkin ettei nälkään kuole mun ollessa pois. Ja voihan mies aina hörpyttää. Hörpyttämällä Hertta ottaa maitoa hyvin, kun on siihen tottunut. Annan meinaan Jekovitin ja maitohappobakteerin Hertalle maidon seassa hörpyttämällä. Mietin jo että otan tytön reissuun mukaan, mutta kyllä siinä hiukan menee reissu mun osalta pilalle. Sinne kylpylän puolellekin kun ois kiva mennä. Mies ainakin on kovin tuuppaamassa mua ihan yksinäni liikkeelle ja oishan se mullekin ihana virkistysreissu. Eiköhän ne kotona pärjää. Kauhea kyllä tää huono äiti-syndrooma ;-(

Herttakin on alkanut syömään harvemmin. Mä oon koko ajan työntämässä tissiä suuhun, mutta täälläkin vaan naureskellaan välillä sellaiselle touhulle. Hertan syöttövälit alkaa olla sellasta neljää tuntia vuorokauden ympäri. Yöllä syö aika tarkalleen yhden - kahden välillä ja sitten puoli viideltä. Iltaisin ehkä syö hiukan useammin. Mutta uutta on tosiaan se, että ei todellakaan syö jos ei ole nälkä. Aiemmin tuntui että tissi kelpaa aina, ainakin muutaman imun verran ;-)

Meillä on torstaina korvien jälkitarkastus ja saadaan samalla se Rotateq. Saa nähdä tuleeko mitään sivuvaikutuksia. Ei Helmille muistaakseni ainakaan tullut. Seuraavalla viikolla on sitten 3kk neuvola, jolloin tulee lisää rokotuksia. Ajateltiin osallistua myös siihen pneumokki-rokotetutkimukseen.

Jepsis ja Hertta viikon päästä 3kk !

Vierailija
25/55 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime torstaina 3kk neuvola.Neiti painoi 6.2kg ja oli 62 cm pitkä (syntyessään 3.5kg ja 52cm) Tosi hienosti siis kasvaa!Rokotuksen aikana ei päästänyt inahdustakaan eikä muutenkaan sen jälkeen oireillut =) Ihana tyttö!

Velliä meillä syödään jo iltaisin ja yöt nukutaan kokonaan putkeen,välilä herää n.6 aikaan maidolle mut jatkaa sen jälkeen uniaan 9 asti.Saatiin perunaan lupa aloitella parin viikon päästä,kun ikinä ei oo mitään masuvaivoja ollu ja kasvaa niin nopeesti ettei tutteli enää riitä.Ja mielellään jo kiinteitä alotellaankin!

Nyt pihalle siivoon,neiti onkin siä nukkunu jo 10.30 asti =)

Vierailija
26/55 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä jätkä kasvaa ihan mieletöntä tahtia... 7,1kg ja 62cm (syntyessä 3,1kg ja 47cm)... Ja juu, täysin omalla tisumaidolla mennään ja sillä aiotaan vielä muutama kuukausi jatkaakin.

(Vertailuksi, oli samalla kolmosen 4v ja kakkosen 6v neuvola ja nuo olivat 12,8kg/98cm ja 20kg/118cm... Siis luulin, että tuo kolmobnen painaa jo reilusti yli 13 kg, mutta on paljon kevyempii kuin uskoin...)

Rokotus lykättiin seuraavaan kertaan, ainoastaan rota otettiin tänään. Meillä on perjantaina taysin keikka kolmosen kanssa, enkä halua kenenkään olevan silloin kipeänä.

Vierailija
27/55 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakuulumiset pikaisesti. Mitat 60,5cm/7000g/40,2cm

(sm 49cm/3260g/34cm). Hyvin kasvaa ja kaikki muutenkin hyvin. Emma ei suinkaan suuttunut rokotuksesta, vaan siitä kun äitin piti pitää niin tiukasti kiinni ;)

MiaMik ja Emma vajaa 3kk

Vierailija
28/55 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän alkaa tottua, että pitää herätä ennen sian pieremää. Minä olin ennen raskautta ja raskaana ollessa oikea unihiiri. :) Aamuisin nukuin puolille päivin ja valvoin sitte yömyöhään. Ei onnistu enää, kiitos Kallen. :D Ja on se kiva huomata, että ku herää aikaisin, niin on paljon enemmän aikaa kaikkeen! Ja seiskalta me vasta noustiin...kuudelta rupes poika ähiseen vieressä, että sen jälkeen meni minun unet koiranuneksi, mut kuitenkin.

Nyt ei herättykkään ihan niin tiheesti yöllä. Eka pätkä oli 4,5 h ja muut 2-2,5. Että oiskohan joku ohimenevä vaihe vaan tämä, että unet lyheni yhtäkkiä. Kassellaan. En nyt sitte kuitenkaan vielä aloita vellejä....jos vaikka ei tarvis aloittaa ollenkaan vaan kuukauden parin päästä alkais antaan soseita.

Onko teillä millasia kantoreppuja? Ku mulla on se hug a bub kantoliina ja sitte joku Emma merkkinen ihan kökkö kantorepppu (tuntuu, että poju roikkuu siinä ihan haarojensa päällä...ei tunnu tukevalta), niin oon aatellu kesäksi ostaa jonku paremman kantorepun. Ku minä nyt voin käyttää kesällä liinaakin, mut se on aika kuuma vauvallekkin ja miehen ois kivempi käyttää reppua.

Ai niin ja se mun on pitäny muistaa kysyä, että pesettekö koneessa tuttipullojen tuttiosat? Ja kuinka usein vielä desinfioitte tutteja yms? Koska sen homman voi lopettaa...sitte ku kiinteet aloitetaan?

Ihanaa, ku pääsee käyttämään kestoja tällä viikolla. Ku sen rotarokotteen takia käytetty nyt kertiksii ja oon ihan kyllästyny niihin. Ku se on yks kestojen ihanuus, ku joka vaipanvaihdolla saa miettii, että mikäs ihana vaippuli nyt laitetaan. :D

Mukavaa päivän alkua ja jatkoa kaikille! Toivottavasti koko Suomessa paistais näin ihanasti kirkkaalta taivaalta aurinko kuin täällä!

Amelie ja Kalle

Vierailija
29/55 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti on vauvat kasvanu kaikki. Meiän tulokset näkee sitte perjantaina. Harmittaa vähä ku en ite pääse lainka neuvolaa, mut tenttaan sit isäntää senki eestä :)

Meil on nyt oltu taas kakkaamatta monta päivää. Eilisest asti oon antanu luumuvettä muutamii lusikallisii, mut eipä tuota tulosta, muutaku iha järkkyi hajui ;[ Kai se siält sit jahka kerkee...

Viime yö meni tosi kivasti vaik syömine nyt takkuaa ku masu on täynnä kakkaa :( Heräsi syömää jotai 4.30 ja sitte vasta 8 halus nousta. Me oltii sit esikon kaa jo ylhääl. Kiva! Nyt tuossa silmät killillää sitteris könöttää, kai ottaa snäpärit autos ku viädää toine hoitoo.

Mun mielest pulloje desin voi lopettaa ku kiinteet alkaa, oonko iha hakoteil? Mä huuhtelen kylmäl kaik osat (Ainu UltiMaM- pulloi meil) käytön jälkee ja jätän pikkualtaasee. Sitte ko alkavat loppua ni pesen astiapesuaineel ja sienel jonka jälkee keitän. Esikoisen aikaa laitin kyl koneeseeki välil kaikki muut paitsi tutit ja ne pohjakumit.

Nyt voisin äkkii heittää naamaani viä kupin kahvii ja sit pitää alkaa pakkautuu vaatteisii. Toivottavast alkais arska paistaan ja tulis kiva ilma... mieliki vois ol virkeempi. Onneks viikonlopuks lupas tosi kaunista, kiva sit rakennel uutta terassii :)

Muksaa päivää,

Marlene ja vähis sunnuntaina 3kk (JO!!!!)

Vierailija
30/55 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni ihan överiksi, luulisin johtuvan vellistä..Neiti siis heräsi ihan tavalliseen tapaansa viiden maissa aamulla syömään, mutta huusikin täyttä kurkkua melkein koko ajan masuvaivojaan, joten syöminen oli todella hidasta ja itkuista. :( Joten meillä jää kyllä se vellin antaminen tähän, koska Oona heräsin muutenkin vain kerran yöllä syömään, mutta velli pahensi tilanteen.

Pullojen desinfioimisesta, meillä ei enään keitetä pulloja, vaan pestään kunnolla. Kaikki masuvaivatkin loppui, kun alettiin itse tiskaamaan pullot. :D Sattumaa tai ei, mutta niin kuitenkin on. :)

Kauhiasti teidän vauvelit ovat kasvaneet, pituudessa mennään suunnilleen samoissa kun meilläkin, mutta painoa tuntuu kaikilla olevan jo ainakin se 6kg..

Nyt kauppaan.

Jadmiras ja Oona 3kk4pv

Vierailija
31/55 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-jadmiras: meillä tyttö painaa vaan 5150g ja on 56,5m pitkä että ei kaikki oo niin isoja viellä

Vierailija
32/55 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2 kk poika painoi nyt 6,2 kiloo ja oli melki 61 cm pitkä, et hyvin kasvaa.. oikee jötkäle pötkäle <3 Ja muutenkin terve, oli siis lääkärikin.

Meillä kummatkin pojat nukkuu.. *ihanan hiljaista* , mut yöunille mennään siis ties koska, kun kerta esikoinenkin nukahti.. mut eipä haittaa, meni äitillä jo "vähän" hermo, HUOH!

Noista lisäruoista ja velleistä. Mä en usko et ne parantaa unta, et en sen takia niitä aloittais vie näin aikases vaihees. Voihan ne auttaa, mut meillä ainakin esikko alko neljän kuukauden iässä saamaan lisäruokia eikä siltikään apua ollut ja niin ne kavereidenkin vauvat on vaan heärillyt pitkälle puolen vuoden jälkeen vaikka on muutakin ruokaa saanut, et ehkä lapsikohtaista nuo unenkin määrät.....

Meillä yöt ihan kauheita välillä, heräilen välillä kymmeniäkin kertoja, kun tuo poitsu känisee ja sitten joskus on koko aamuyön tissillä.. *väsyttää* .. Sit välillä taas heräillään harvemmin, viime yönä ehkä n. viis kertaa, et ihan ok. Voi olla, et jotain masuvaivoja siis.... pitäis seurata enemmänkin noit mitä syön ja pistää itsensä kuriin, niikuin pantsa oli tehnyt!

Nyt huiliin..... telkkarin ääreen..... ihan itkettää, kun oon poikki!

Emmuli ja pikkumies 2 kk

Vierailija
33/55 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa on tainnut vierähtää,etten ole kirjoitellut.Kuulumisianne oon tietenkin käynyt päivittäin lukemassa!!

Väsynyt olen minäkin edelleen,kuten ainakin Emmuli.Osittain se on minulla tietysti itse aiheutettua,kun ei malta mennä iltaisin ajoissa nukkumaan....Haluan vaan sitä "omaa aikaa",kun vihdoin on talossa hiljaista.AAH,tätä ihanuutta,kun kukaan ei halua mitään eikä kilpaile äidin huomiosta!!!!

Meillä oli painokontrollineuvola tuossa maanantaina.Ja kovin hyvää ei taaskaan siltä rintamalta kuulunut:Netta painaa VAAN 4.8kg ja pituutta on 58cm(syntyessä siis 3.4kg ja 50cm).Eli painoa tulee liian vähän,nytkin oli tullut kolmessa viikossa vain yht.200gr. Tyttö on kyllä hyväntuulinen (silloin siis kun ei huuda),liikkuvainen ja nukkuukin ihan kohtalaisesti,eli ei kai se silloin nälissään ole!!??Pulloa kun ei kertakaikkisesti huoli!!!! Ei huoli ollessaan kylläinen eikä ollessaan nälkäinen,äidin tissi vaan kelpaa.Jotenkin tämä tuntuu niin koomiselta,kun isosiskoille kelpasi pullokin hätätilassa (lue:äidin poissaollessa) ja silloin ajattelin,että ei sellaista lasta kai oikeasti voi olla joka pulloa ei huoli...Mutta näköjään on!!! Eli vellien aloittamisesta täällä on turha haaveilla,seuraavaksi meillä aletaan syödä PERUNAA.Noin sanoi myös neuvolan terkkari,että heti 4kk:n iässä täytyis aloittaa lisäruoka.Huoh!!On tämäkin nyt sitten meidän perheessä koettava,että esikoinen oli aika pyöreä pienenä ja tämä kuopus liian hoikkeliini.Keskimmäinen sentään taisi olla useimmiten sopusuhtainen punnittaessa.Eli esikoisen kanssa jännitin neuvolareissuja,kun painoa oli aina tullut niin reippaasti ja nyt jännittää,kun ei saada edes tuota 5 kg:n rajaa rikki...No,jospa se ois rikkoontunut vappuaattoon mennessä,kun mennään sinne viralliseen 3kk-neuvolaan.

Eipä meillä tässä ihmeempää,toukokuuta ja kesää odotellaan!! Keskimmäinen,eskarilainen, tuossa totesi eilenaamulla,että kesälomaan on aikaa 5 tai 6 viikkoa...Ja kun yhdessä laskettiin,niin tottahan se on:koulut ja eskarit loppuvat 5.5 vkon päästä!!!Aatelkaa,sitten pitäisi olla jo kesä,kovin kesäiseltä kun tuo ilma ei vielä täällä pääkaupunkiseudulla ainakaan aamuisin tunnu...

Mutta nyt iltapalaa nauttimaan,sillä tyttötrio on vihdoin sängyssä;Netta nukkuu,isommat taitaa vielä lueskella jotakin...

Mukavia Kevätpäiviä kaikille!!

T:Kotiäityli + Netta-tyttönen 11.5 vkoa

Vierailija
34/55 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla kyllä ihmeempiä ole, mutta ajattelin kommentoida tuota pullojen pesu asiaa.. Eli en keittele enää minäkään, en edes pumppua. Kunnolla huuhtelen kylmällä vedellä, pesen altaan ja laitan altaaseen kuumaa vettä ja hajusteetonta fairya, annan jonkun aikaa siellä pullojen ja tuttien lillua ja pesen kunnolla ja huuhteleminen. Saatanpa keittaa vedenkeittimessä vettä ja sillä vielä lopuksi huuhtoa ja kaappiin kuivamaan.

Usko tisseihin on palannu. Oon jopa saanu maitoa pakkaseen ihan vaan maidonkerääjällä. Saatan syöttää samasta tissistä kaksi syöttöä niin tisseihin kertyy kunnon latinki kun on syönnin aika. Vähän riippuu miten pitkä väli syömisestä on, että mistä syötän... Joskun on pakko pumpata kun tuntuu, että räjähdän ja laitan maidon pakkaseen tai annan seuraavalla syönnillä.

Eipä tässä :D

Emu ja poju reipas 3kk

Vierailija
35/55 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitkästä aikaa" täällä... Oli parin viikon pinot luettavana, niin vähän aikaa vierähti. Mun tietokone oli korjautuksella, enkä sitten kehannu toiselle koneelle änkeytyä niin jäi netissä notkuminen.

Imetyksestä oli ollu puhetta. Minä en siis ole ihan kokoaikaa täysimettäny, vaan mulla oli uskonpuute maidon riittämiseen tässä reilu kk sitten ja iltaisin annoin lisämaitoa joko lypsymaitoa pakkasesta tai sitten NANia. Joskus meni 100ml ja joskus ei yhtään. Tuntu vaan, ettei oma maito riitä kun neiti iltasin oli niin tiiviisti tissillä. Sitten yks ilta mies sano, että ei anneta lisämaitoa että kyllä minun maito riittää ja sen jälkeen ei olla annettu. Oon kyllä miehelle kiitollinen, koska todennäkösesti muuten olisin vaan lisänny korviketta ja vähentäny imetystä. Nyt on yli kk menny ilman mitään ylimäärästä. Maanantaina neuvola.

Mutta tosiaan tuo imetys on varsinki näin ensikertalaiselle tosi arka aihe. Yks tuttu, jolla on 6kk vauva, niin sanoi ettei hän ole koskaan antanu edes pullosta vaan kokoajan täysimettänyt. Ihmetteli, etteikö mulla ole maitoa kun on Ainolle annettu pullosta ja kun olen ollu jossain käymässä niin etten ole heti syötölle tullu vaan esim anoppi on NANia syöttäny. Tuli tosi paha mieli itelle ja huonoäiti olo. Vaikka tiedän ettei näin pitäis olla. Velliä en vielä ole ajatellu alkaa antamaan vaan sitten jos/kun tarvetta ilmenee.

Nyt kumminkin nukkuu kunnon yöunet heräämättä kertaakaan. Viimeyö meni 21.30-6.30 nukkuen ja kun en jaksanu vielä nousta, niin otin viereen ja herättiin sitten kl 10.30! Ite siitä kyllä kärsin, kun tuommosten unien jälkeen Aino ei kunnon päikkäreitä ala nukkumaan. Nyt on pihalla, mutta pahalta kuulostaa. No, tunnin on nukkunu että totta se vähäksi aikaa riittää. Meilläkin päivällä harvemmin syödään ja neiti viihtyy tosi hyvin itekseenkin lattialla tuon kaarihärpäkän alla. Aamulla oli kylläkin poikittain siinä pää jossain ihme välissä, ettei yksin kärsi jättää. Kauaa ei varmaan mene että alkaa kääntymäänkin. Kyljelleen haalautuu ja siinä sätkii.

Kylpeminen on muillakin hankalaa. Aino on nyt pari viikkoa käyny suihkussa, kun kylpeminen on yhtä huutoa, suihkukin muttei niin pahasti. Vauvauintiin haluaisin, mutta mies ei oikein asiasta ole innostunut, kun pelkää sitä huutoa. Ja kun on sunnuntaiaamuna kl 9 niin haluais sillon tietenki nukkua! :D

Oltiin tässä joku aika sitten vkl reissussa ja käytettiin kertsejä siellä. Mies kotiin tullessaan Ainolle sano kun alko vaippaa vaihtamaan, että laitetaan nyt oikea vaippa! Tarkotti siis kestoa. :D On sitä aikoihin eletty, kun hänkin näin ajattelee.. Tuon Beepon tilasin ja on niin huono vaippa etten tosiaankaan sitä meillä enää käytä. Joka kerta vuotanu kaikki tavarat pois, ihan sama miten sen vaipan on kiinni laittanu. Liian kapea siis meidän neitille. FuzziBunzi 1koon on ihan ok, muttei kuitenkaan huippu. En enempää tilaa niitä. Olenkin ajatellu, että kokeilen tehä ite. Tai pyydän äitiä tekemään.. Pitäis vaan kangaskauppaan haalautua.

Mitä laitatte vaunuihin päälle? Meillä mittarissa nyt 10astetta ja laitoin vaan potkarit ja kolitsipuvun. Eilen oli fleecepuku ja toisella kertaa villapuku, niin hiestä oli neiti märkä. On siis makuupussissa ja alla on lampaanvilla. Jotenkin hurjalta kumminkin tuntuu, kun nuin vähän vaatetta.. Tietenki kypärälakki, tumput ja villasukat on.Mutta äsken poski tuntu ihan lämpimältä...

Pitää äkkiä kahvi hörpätä ja imuroida sitten kun tuo hiekan ja paskan määrä on ihan järkyttävä mitä nuo vaunut kantaa sisälle. Ja meillä niin pieni eteinen, että vaunut pitää vetää käytävälle ja sisälle asti. Tympii.

Ja tympii kun tuo Miriam on niin tyhmä, ettei tajua mikä tuo Barbara on. Aargh! (Katon lemmenviemää nauhalta :D )

Anteeksi omanapaisuus ja romaanin mittainen viesti!

Hömppä ja Aino sunnuntaina 3kk

Vierailija
36/55 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oltiin neuvolassa, vaikka maanantaina tulee vasta 3kk täyteen. Meidän neiti on 58cm pitkä, painaa 5,770g ja py 41cm. Jadmiras, mekään ei olla vielä yli kuuden kilon. Painoa tullut ihan hyvin viime kerrasta, pituus oli hieman laskeva.

Hömppä: Me aiotaan mennä vauvauintiin vaikka neiti on viimeiset kerrat huutanut kun mennään kylpyyn. Suihkusta tykkää. Kannattaa kokeilla että laitatte hänet ammeeseen kasvot ammeeseen päin ja kastatte jalkoja ensin. Sitten käännätte hetken kuluttua toisin. Meillä toimi tuo viimeksi kun muuten on melkein joka kerta huutanut kun ollaan kylvetetty. Ja mies kylvetti nyt ekaa kertaa kun aiemmin mä olen kylvettänyt. Sekin voi tuoda turvallisuuden tunnetta kun on isommat kädet pitämässä pienokaisesta kiinni. Tietenkin piti kehua kovasti kun isin kylvetämisestä tytsi tykkäsi.

Nyt en muista kuka kirjoitti että on lähdössä Rhodokselle.. me ollaan mahdollisesti lähdössä pitkävkl matkalla Espanjaan toukokuun lopulla. Mietin vaan et kai siellä pärjää pienen kanssa hyvin. Ajattelin vaan et tuleeko sillä kovin kuuma vaunun kopassa ja päälle puetaan varmaan vaan body ja potkarit, hattu..? Mites sitten kun ei saisi olla auringossa niin jos on esim. kantorepussa niin silloin kädet ja kasvot saa aurinkoa ainakin jossain määrin. Aurinkorasvaakaan ei suositella alle 1v. Ja sit pitää koittaa löytää altailta sellainen kohta että vaunut olis varjossa kun nukkuu päiväunet.. Mitenköhän lentomatkakin sujuu, meidän neidillä on ihan tajuttoman kova ääni ja sen kuulee kyllä koko lentokoneen väki jos parkuu koko matkan. Tutti ei siis edelleenkään kelpaaa :) Mites onko joku teistä matkustanut pienen kanssa?? Miten olette siellä pärjänneet?

Hömppä pohdiskeli vaatteiden pukemista pienokaiselle. Meillä on nyt +10 astetta ainakin. Päällä on body ja potkarit. Haalaripuku, vähän sen tyylinen kuin äitiyspakkauksen se ohut haalari. Jos on kylmempää niin sitten on makuupussi mut nyt ei ole. Ja tietenkin on myssy, tumput ja villasukat. Yleensä nukkuu 3-4h ulkona mut tänään ei ole nukkunut kuin kaksi tunnin pätkää ja niiden välissä valvoi kaksi tuntia. Johtuneekohan rokotuksesta jonka sai tänään 3kk neuvolassa.

Mut eipä mulla nyt muuta kun pitää alkaa neitiä viihdyttää :)

Terkuin Lila82 ja neiti melkein 3kk

Vierailija
37/55 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oltiin neuvolassa, vaikka maanantaina tulee vasta 3kk täyteen. Meidän neiti on 58cm pitkä, painaa 5,770g ja py 41cm. Jadmiras, mekään ei olla vielä yli kuuden kilon. Painoa tullut ihan hyvin viime kerrasta, pituus oli hieman laskeva.

Hömppä: Me aiotaan mennä vauvauintiin vaikka neiti on viimeiset kerrat huutanut kun mennään kylpyyn. Suihkusta tykkää. Kannattaa kokeilla että laitatte hänet ammeeseen kasvot ammeeseen päin ja kastatte jalkoja ensin. Sitten käännätte hetken kuluttua toisin. Meillä toimi tuo viimeksi kun muuten on melkein joka kerta huutanut kun ollaan kylvetetty. Ja mies kylvetti nyt ekaa kertaa kun aiemmin mä olen kylvettänyt. Sekin voi tuoda turvallisuuden tunnetta kun on isommat kädet pitämässä pienokaisesta kiinni. Tietenkin piti kehua kovasti kun isin kylvetämisestä tytsi tykkäsi.

Nyt en muista kuka kirjoitti että on lähdössä Rhodokselle.. me ollaan mahdollisesti lähdössä pitkävkl matkalla Espanjaan toukokuun lopulla. Mietin vaan et kai siellä pärjää pienen kanssa hyvin. Ajattelin vaan et tuleeko sillä kovin kuuma vaunun kopassa ja päälle puetaan varmaan vaan body ja potkarit, hattu..? Mites sitten kun ei saisi olla auringossa niin jos on esim. kantorepussa niin silloin kädet ja kasvot saa aurinkoa ainakin jossain määrin. Aurinkorasvaakaan ei suositella alle 1v. Ja sit pitää koittaa löytää altailta sellainen kohta että vaunut olis varjossa kun nukkuu päiväunet.. Mitenköhän lentomatkakin sujuu, meidän neidillä on ihan tajuttoman kova ääni ja sen kuulee kyllä koko lentokoneen väki jos parkuu koko matkan. Tutti ei siis edelleenkään kelpaaa :) Mites onko joku teistä matkustanut pienen kanssa?? Miten olette siellä pärjänneet?

Hömppä pohdiskeli vaatteiden pukemista pienokaiselle. Meillä on nyt +10 astetta ainakin. Päällä on body ja potkarit. Haalaripuku, vähän sen tyylinen kuin äitiyspakkauksen se ohut haalari. Jos on kylmempää niin sitten on makuupussi mut nyt ei ole. Ja tietenkin on myssy, tumput ja villasukat. Yleensä nukkuu 3-4h ulkona mut tänään ei ole nukkunut kuin kaksi tunnin pätkää ja niiden välissä valvoi kaksi tuntia. Johtuneekohan rokotuksesta jonka sai tänään 3kk neuvolassa.

Vierailija
38/55 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/55 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävää kun nää sivut ei toimi kunnolla...

Vierailija
40/55 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset