Vuonna 2004 syntynyt lapsi!
Vasta viime kesänä oppi pyöräilemään apupyörien kanssa, aiemmin ei pyörä kiinnostanut yhtään, eikä vieläkään kovin paljon.
Kommentit (65)
edes kunnolla vielä apupyörillä :(. Siis omatoimisesti - kovasti kyllä on yritetty harjoitella. Mutta eteeneekin omaan tahtiinsa - kehityksessä on jo aiemmin huomattu pientä viivettä motorisella puolella. Monissa muissa jutuissa onkin sitten kehittyneempi esim. kohta 7-vuotiasta siskoaan (oppi esim. itse lukemaan).
osaa lukea kylläkin muttei polje pyörällä appareiden avullakaan kovin hyvin...
Tyttö syntynyt 2004 marraskuussa.
On kovin arka luonteeltaan, ja pelkää kaatumista aivan äärettömän paljon. Harjoittelemme mielummin appareilla, jotta lapsi tottuu kunnolla pyöräilyyn ennen kuin otetaan apparit pois. Aiempina kesinä pyöräily on jäänyt melko vähiin joka tapauksessa, kun olemme asuneet alueella, jossa pyöräily ei onnistunut oikein hyvin.
oppi viime vuoden elo-syyskuussa, samaan aikaan naapurin samanikäisen kanssa. Useampi naapuruston 2004 syntynyt ei vielä osaa.
Oppi kävelemään 15 kk. Fillarilla ilman appareita taitaa jäädä ensi kesään. Meillä loppuvuodesta syntynyt tyttö.
Veljeni kesällä syntynyt tyttö ajoi ilman apupyöriä jo viime kesänä.
9/04 poika ja hän on kaikin tavoin liikunnallinen, lihaksikas, menevä tapaus.
oppi ajamaan ilman apupyöriä viime vuonna toukokuussa.
En pidä kyllä mitään kiirettäkään, tärkeämpää meille on osata jarruttaa hyvin alamäessä ja muistaa pysähtyä risteyksiin. Jos olemme pyöräilemässä, tyttö ajaa itse apupyörien kanssa, minun pitää työntää työntökahvasta pikkusiskoa. Myös kasvava maha rajoittaa vauhtia... Mitenkähän sitä seuraavana kesänä pyöräillään kun pitäisi vaunuja/rattaitakin työntää.
Just oltiin polkemassa asfaltilla ja poika keksi ruveta maastopyöräilemään ojan ja asfaltin välisellä kaistaleella, annoin mennä vaikka välillä vähän hirvitti.
Meillä on pph:lla paljon pyörä käytössä isossa pihassa joten eiköhän se ole kaikilla lapsilla harjoittelusta ja kiinnostuksesta kiinni. Kaverien kanssa on kiva ajella.
vuosi sitten. Mutta toinen isosiskoistaan esim. oppi vasta pvää vaille 6-vuotiaana.
ei osaa, eikä ole halua harjoitella, ei siis suostu vapaaehtoisesti apupyöristään luopumaan!
Oppi viime syksynä. Ja minä luulin että tosi myöhään, mut vastauksia lukiessa huomaan ettei ollutkaan.
yksi osaa, toinen ei kun ei halua opetella..jokainen ajallaan :)
Oppi ajamaan ilman appareita jo 3v2kk eli toukokuussa 2007.
tänä kesänä kyllä napataan apupyörät pois. Kunhan nyt ensin piha kuivaa että siinä pystyy pyöräilemään.