Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Argh!! Uusi työpaikka ei ollutkaan se mitä hain!

Vierailija
19.04.2009 |

Olen oikeasti vihainen! Hain työtä joka vastaa koulutustani ja paikkaan, jossa olen työskennellyt jo pari vuotta. Nyt oli tilaisuus saada vakkarihomma pätkien sijaan ja niinpä hain paikkaa. Minulle kerrottiin jo aiemmin, mitä työ käytännössä on. Tätä ennen oli haussa paikka, jota en missään tapauksessa halunnut hakea, enkä olisi pärjännyt työssä sen vaativuuden takia.

No,nyt minut valittiin siis työhön jota hain, mutta yllätys olikin suuri, kun minut nakitettiinkin työhön, jota en hakenut!!! Syy: muita hakijoita tähän työhön ei ollut.

Työtehtävät ovat suorastaan vaarallisia, ja olen ihan kauhuissani. :-(((

En kuitenkaan haluaisi olla niin heikko työkavereideni ja pomoni silmissä, että luovuttaisin, mutta näinkään en taida jaksaa.

Mitä pitäisi tehdä, en haluaisi kenkääkään? Itkettää ja pelottaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/7 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan teit työsopimuksen. mitä siinä sanotaan? ota asia esille esimiehesi kanssa ja keskustele väärien työtehtävien tekemisestä rakentavasti. Jos esimerkiksi voit ajatella tekeväsi niitä kuukauden tai kaksi, niin tehkää siitä kirjallinen sopimus. jos et niin sitten sinulle ei liene vaihtoehtoja.

Vierailija
4/7 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mainita työtehtäviä. Suullisesti sovittiin esimiehen kanssa, mitä työhöni olisi pitänyt kuulua.

ap

Vierailija
5/7 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna keskustelisin asiasta kiireesti pomon kanssa.

Minä vaihdoin pomon suosituksesta vaativampiin työtehtäviin, mutta melko pian huomasin että on minulle liikaa vastuuta yms. Enää ei huvita lähteä töihin, ahdistaa, masentaa, tajuton stressi päällä kokoajan. Pari kuukautta kestin väkisin, sitten avasin suuni. Ja kyllä, saan vaihtaa työtehtäväni entisiin :)

Missään nimessä ei kannata väkisin tehdä työtä josta et pidä tai jota pelkäät. Tsemppiä sinulle ap!

Vierailija
6/7 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, itsekin teen suurimman osan viikosta tehtäviä, joihin en ole koulutettu ja joita en (koulutuksen pohjalta) osaa. Pärjään kuitenkin, hyvinkin, ja alun pelkojen jälkeen jopa nautinkin.

Jos sopimuksessasi ei lue mitään niistä tehtävistä, joihin sinut on passitettu, sinun ei niitä tarvitse hoitaa. Kannattaa tietenkin hetki yrittää - varsinkin, jos niistä saa tehtävän määräämän palkan. Ilmainen työvoima ei kannata olla.

Mielenkiinnosta; mitkä ovat vaarallisia tehtäviä, joista olet kauhuissasi?

Vierailija
7/7 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu nyt, ja koeta elää tunti kerrallaan töiden suhteen. Älä turhaan jännitä pahojakaan tehtäviä, ja valmistaudu pyytämään kunnolla apua ja neuvoa kokeneemmilta. Älä suostu ottamaan vastuuta yksin hommista, ennen kuin olet varma että osaat jutut. Toivottavasti sinulle annetaan kunnon koulutus/perehdytys uuteen hommaan. Ja jos ei anneta, niin vie esimiehesi työaikaa niin paljon kuin tarvitset, kyllä ne hommat parin kuukauden jälkeen alkavat sitten rullaamaan vähitellen omilla voimillasi.

Kun sinut on tehtävään valittu, niin varmasti taustojesi perusteella pärjäät hommassa. Uuteen tehtävään siirtyminen vie jokaiselta oman aikansa, mutta vuoden päästä huomaat olevasi jo varsinainen konkari tehtävissäsi, ja ihmettelet miten oletkaan voinut panikoida siitä aloittaessasi.