Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

omien hautajaisien maksaminen ja järjestäminen vielä eläessään!

Vierailija
18.04.2009 |

Minä olen siinä tilanteessa että syöpä on on levinnyt niin että kuolema on kohta tosiasia.Ajattelin ottaa pankista lainaa 2000-4ooo euroa ja marssia hautaustoimistoon valitsemaan arkun ja hautakiven kaiverruksineen ynnä kukkalaitteet ja lehti-ilmoituksen ja kukkalaitteet ja hautapaikan.

Kysyisinkin onko tälläinen järjestely järkevää. Lainaa minulle jää joka tapauksessa

se kymppitonni.Asuntonihan varmasti myydään.Minulla on kaksi alaikäisti teiniä ja haluan että ex-mieheni ottaa lapsilleni sen mitä he haluavat irtaimistosta. Tehköön lopulle mitä haluaa.En muista tarkalleen mitä lainaehdoissani sanottiin,mutta taisi olla joku prosenttiosuus minkä pankki ja valtio hyvittää kuolemantapauksen sattuessa.Onko kenelläkään ,vielä elossa olevalle,heh,kokemusta asiasta?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä just vaan aattelin että lapseni saavat jättää hyvästit kauniissa ja riidattomassa ilmapiirissä kun olen hoitanut ennakkoon järjestelyt

.Enkä minä mitään ihmeitä toivo,ihan perus- hautajaiset ja kaunista urkumusiikkia niinkuin aina hautajaisissa on.Sellainen söpö enkeli-hauta mikä varmasti lohduttaa

lapsiani ja sopii jäähyväispuheeseeni, missä esim lupaan toimia lasteni suojelusenkelinä kun pääsen taivasten valtakuntaan ja ikuista rakkautta heidän sydänmiin jne. Minulta on kuollut isä ja tiedän millainen prosessi se kuolema on ja haluan auttaa omia lapsiani mahdollisimman paljon pääsemään pahimmasta surusta ja toivoa että heidän sydämensä täyttyisi rakkaudesta:)

Vierailija
22/32 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on maksanut ja järjestänyt jo hautajaisensa.

Arkku ja kukat on valittu

Ruoka ja tarjottavat hautajaisissa on valittu

Vieraat on ilmoitettu hautaustoimistoon, joka kutsuu hautajaisiin sitten ajallaan

Lehti-ilmoitus on maksettu ja tekstit valittu

Ex-anoppini on ihan tyytyväinen järjestelyihin, näytti minullekin sopimuspaperia jonka on tehnyt, hautaustoimiston kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat erikoistuneet just näihin sun toivomiin juttuihin.

Vierailija
24/32 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään aika useat, jotka tietävät tulevasta kuolemastansa, järjestää nuo asiat etukäteen, tosin lehti-ilmoituksen värssyt varmaankin omaiset haluaisivat itse valita, onhan ne tavallaan heidän viestinsä... Aika usein työssänikin autan ihmisiä juuri tuollaisessa tilanteessa. Ja miksi se hautajaisten järjestely pitäisi jättää surutyön takia omaisille, tekeehän kuoleva ihminenkin paljon surutyötä.

Hautaustoimistot osaa nykyään auttaa noissa etukäteisjärjestelyasioissakin loistavasti.

Vierailija
25/32 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet, jotka tietävät sairauden takia kuoleman kohta kolkuttelevan, järjestelevät noita asioita etukäteen. Varmaan melkein jokaisessa hautaustoimistossa noi etukäteisvarauksen on nykyään mahdollisia. Ja potilaan omaa surutyötä tuo hautajaisten järjestely usein auttaa - sen olen työni kautta kokenut. Ja voihan noita etukäteisjärjestelyjä tehdä yhdessä omaisten kanssa.

Vierailija
26/32 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti minun ex-anoppi on sanonut että minua ei ole hänelle olemassakaan kun erosin hänen pojastansa,eli sieltä suunnalta ei paljon tule tukea minun lapsilleni

.Onneksi minulla on hyvät välit lasteni isään ja lapset ovat jo asuneet kolme vuotta hänen luonansa kun minun voimat eivät enää riittäneet arjen pyörittämiseen Halusin itse niin että he muuttavat isälleen..Lapset ovat itsenäistyneet kovasti isänsä luona eivätkä huolehdi enään niin paljon minun terveydestäni.Heillä on jo oma vakaa elämä mistä minä

olen todella tyytyväinen ja lämpimät välit isäänsä ja.Ex-mieheni isä kuoli vasta reilu vuosi sitten syöpään ja myös sen takia haluaisin säästää lapsiani ja häntä näiltä

hautajaisten käytännön järjestelyiltä. Lapsilleni kerron sairaudesta vasta sitten kun on sen aika:) Minusta ennenaikainen tuskan tuottaminen on sadistista ja ilkeää:)

Vierailija
27/32 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hyvä puoli, ettei kenenkään tarvitse tuskailla rahan puutteessa, onko arkku/kukkalaite/kivi jne. Tarpeeksi arvokas. Itse olen ajatellut kaivertaa oman kiven suht valmiiksi ihan noista takapihan kivistä..

Vierailija
28/32 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut vastaavaa tilannetta lähiåiirissä, mutta sinä kyllä kuulostat tosi "täyspäiseltä". Minusta olisi hienoa, jos noin järkevästi pytyisin asioita järjestämään samassa tilanteessa. Minusta siis hyvä idea! Voimia sinulle ja lapsillesi!

Vierailija
29/32 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti voimia sinulle! Tietävätkö lapsesi vakavasta tilanteestasi? Keskustele heidän kanssaan, jos mahdollista.

Vierailija
30/32 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele heidän kanssaan, jos mahdollista. Todella toivon voimia sinulle.

Vierailija
31/32 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ketään läheistä aikuista, jonka kanssa voisit pähkäillä ja suunnitella niitä asioita, jotka tapahtuvat kuolemasi jälkeen? Toivon todella, että on, kun tilanteessasi on niin paljon huolehdittavaa ja surtavaa. Se, että on tekemisissä konkreettisten, arkistenkin kuolemaan liittyvien asioiden kanssa tekee hyvää läheisellekin, auttaa suremisessa. Hautajaisjärjestelythän ovat melkein kuin terapiaa, käytännön tekemistä, niiden jälkeen vasta monet tuntee tyhjyyttä ja sureminen alkaa tosissaan.

Vierailija
32/32 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti kaikille helpotus, että olet järjestänyt hautajaisesi valmiiksi.

Olen ollut kahdenkin sukulaisen hautajaisissa, jotka olivat osallistuneet tai sopineet kokonaan ne ennen kuolemaansa. Mieheni täti oli yksinäinen ihminen, jolla oli jo pitkään ennen kuolemaansa ollut hautapaikka valmiina ja kirjallisena ohjeet hautajaisten järjestämiseksi l. kuka pappi siunaa, mitä virsiä lauletaan, missä muistotilaisuus järjestetään ja mitä siellä tarjotaan, sekä puhujat ja muu ohjelma - kulut maksettiin hänen varoistaan.

Sisareni mies sai tietää muutamaa kuukautta ennen kuolemaansa sairastavansa tappavaa tautia, näiden kuukausien aikana hän sisareni kanssa sopi hautajaisjärjestelyistä, perinnönjaosta ja muista käytännön asioista.