Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaisi lonkkakipuun ?

Vierailija
15.05.2009 |

Lonkaan sattuu, kun liikun. Muuten ei särje, mutta liikkuminen on lähes mahdotonta.

Onko kevyt liikunta kuitenkin hyväksi vai pitäisikö olla täysin levossa ?

Onko mitään vinkkejä miten saisi paranemaan parhaiten ?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Onko iän tuomaa vaivaa?

Aloita sillä, että selvität lääkärin avulla syyt ongelmaasi. Sitten katsot eteenpäin kuuluuko lepo vai liikunta "hoitoon".

Itselläni on tosi kovia kipuja, mutta särkylääkkeistä ei ole apua. Minun pitäisi liikkua kaikesta huolimatta, mutta en millään saa itseäni motivoitumaan enää. Nyt olen kuitenkin lähdössä fillarilla asioille, mutta olen ajatellut, että se fillarilla liikkuminen on kuitenkin aika vähäistä liikkumista.

Vierailija
2/2 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekonivel laitettaisiin lonkkaan. Tutulleni laitettiin ja on ajanut yli 1000km sen jälkeen ja on tosi tyytyväinen leikkaukseen. Itselläni oli lonkat kipeät kun työssä ravasin harvinaisen hankalia rappuja ylös ja alaskin tulo sattui, mutta vähitellen vaihdettua työpaikkaa loppui kipu, paitsi jos nukun muualla kuin omassa vesisängyssä, joka on pehmeä ja lämmin.

Mieti tarkkaan, olisko kuitenkin syytä käydä lääkärissä, täällä ei kukaan saa alkaa antamaan lääketieteellisiä neuvoja kenellekään, vain kokemuksia ja esimerkikejä, ne anrtavat osviittaa. Esim. kälylläni oli parannettu rintasyöpä ja kuitenkin vuosien kuluttua alkoi lonkka äitymään, kävi jossain hieronnassa, oli maininnut siellä parantuneensa rintasyövästä, ja kivut sekä kävely oli tuskaa. Eräänä aamuna noustessa jalka petti eikä kävelystä tullut mitään. Hänellä oli tulossa kontrolli jolloin hieroja pyysi sairaalaa tutkimaan tarkemmin...etäpesäkkeitä löytyi sitten lonkassa, joka oli murentunut, leikattiin...tule lääkärissäkäynnin jälkeen tänne kertomaan mikä tekee ne kivut Sinulle, kun kerran kipeää on, niin saat apua.

Minulle tulee keinonivel polveen, lääkäri sanoi etten kävelisi paljoa, mutta uinti on hyvä liikuntamuoto. En pysty paljon kävelemään, jalka jo virheasennossa kun en mennyt ajoissa lääkäriin. No, kohta saan kuntoon, moni kehuu keinonivelen saatuaan elämäänsä ihanaksi. (lonkkiin, polviin, okapäihin jne)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi