Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painan 120 kg, laihdutus apua vailla

Vierailija
18.04.2009 |

Kun noita kiloja on kertynyt noin hirveä määrä, niin kannattaisiko laihduttaminen aloittaa rajusti ? Käsittääkseni aineevaihdunta on näin läskeillä hidastunut ja ei laihdu enää kuten kevyemmät ?

Jos esim. tekisi niin, että söisi vain reilun kourallisen ruokaa 5 kertaa päivän aikana. Jättäisin pois sokerit.

Söisin pääasiassa vihanneksia ja lihaa tai kalaa. Yhden hedelmän. Aamulla pienen lautasellisen puuroa tai viipaleen ruisleipää.

Pitäisikö maitotuotteet jättää pois ja alkaa syömään kalkkia tabletteina ?

Teen sekaan kyllä haluaisin maitoa laittaa.

Voiko näin laihtua ?

Muita vinkkejä ?

Pystyn liikkumaan kävelen ja pyörällä. Pitkää lenkkiä en voi juosta, mutta lyhyitä pyrähdyksiä. Uimahalliin en mene, vaikka se olisikin hyvää liikuntaa näin läskille.

Vaikuttaa liikunta laihtumiseen pahemmin ollenkaan, jos ei pysty mitään hikijumpaa harrastamaan ?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus laskee painoa, veriarvoja ja verenpainetta tehokkaasti. Nyt 1,5 kk karppausta takana ja -6 kg. Olo on todella kevyt, pirteä ja energiaa löytyy vaikka muille jakaa. 4 kertaa olen käynnyt lenkillä, juoksen 5 km. Kalorikulutus 450.

Kevyttuotteet ovat täyttä humpuukkia. Ihmiset mättävät niitä paljon enemmän kun ovat niin kevyitä. Katsokaas sokerimääriä mitä niihin on tungettu. Rasva on korvattu sokerilla.

Ja kaikkihan tietävät mitä sokeri tekee kropalle.

Vierailija
2/25 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paikkakunnallasi on Xtravaganza niin liity siihen! Itse olen vajaassa 2 kk:ssa laihduttanut 16 kiloa ja elämänilo ja -halu on palannut :) Minulle sopii tehokas alku. Paikkarit on tullut kokeiltua moneen kertaan eikä ½ kiloa viikossa tahti vain sovi minulle. Olen liian kärsimätön. Xtravaganzassa olet alkuun "pussikuurilla" eli saat syödä 3 pussia (keittoa/pirtelöä) päivässä ja saat niistä vain 500 kaloria. Elmistö menee ketoosiin ja rasva palaa! Suurin osa pudotetusta painosta on ihan rasvaa. Pussikuurilla olet 4-10 viikkoa. Sinun tapauksessasi varmaan 10 viikkoa, mutta näläntunne häviää ketoosissa. SItten siirryt puolivauhdille eli pussien LISÄKSI saa syödä kasviksia, vihaneksia, rahkaa, juustoa, lihaa kalaa tai kanaa. Monipuolisesti mutta vähillä hiilareilla. Olotila on mahtava! VOin suositella kaikille, joilla ylipainoa kymmeniä kiloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt varmaan liian vähän. 1600 kcal ei varmasti ole riittävä määrä 110 kg painavalle. Kirjaudu johonkin noista palveluista (kiloklubi, keventäjät jne.), niin ne laskee sopivan kalorimäärän päivälle.

Vierailija
4/25 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kioglubi on ilmainen muut eivät

Vierailija
5/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmasti laihdut helpommin kuin kevyemmät. Syö 5 kertaa päivässä, vaikkapa 1.500 kcal aluksi, vähennä sitten kun laihtumista ei enää tapahdu.

Esim.

Aamulla kaurapuuro tai 2 ruisleipäpalaa kalkkunalla ja vihanneksilla

Lounaaksi tonnikala- tms. salaatti tai vihanneskeitto

Välipalaksi hedelmä

Päivälliseksi tavallista - ihan mitä vaan ruokaa lautasmallin mukaan'

Iltapalaksi jogurtti, rahkaa, hedelmiä tai 1-2 ruisleipäviipaletta.

Kun tuet pyöräilyllä ja kävelyllä laihduttamistasi, ihan varmasti onnistut. Juoksemista voit ajatella sitten kun olet laihtunut, eikä juokseminen sen autuaammaksi tee kuin kävelykään :)

Tsemppiä!

Juu ja ei maitotuotteita pois missään nimessä.

Vierailija
6/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari lasia rasvatonta maitoa itseasiassa edistää laihtumista jonkun tutkimuksen mukaan.

Turha rääkätä itseäsi millään tiukalla dieetillä. Repsahdat taas syömään, kun verensokeri laskee ja samalla laskee luottamus onnistumiseen.

Täysjyvävilja tuotteet pitävät verensokerin tasaisena ja pitävät nälkää. Lisää kuitujen määrää ja poista listalta valkoiset jauhot ja sokerit.

Lisää vaikka joka ruokaan pussi pakastevihanneksia. Niin saat vatsan täytettä, eikä tule turhia kaloreita.

Liikkumalla et laihdu, tosin ei siitä haittaakaan ole. Tunnin kävely kuluttaa n. 250kcal ja 1kg rasvaa on 7000kcal.

Vierailija
7/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sairaalloisen ylipainoinen, kuten minä olin painoindeksini mukaan laihdutusta aloittaessani, niin laihtuminen on itseasiassa paljon helpompaa kuin niillä, joilla on vain muutama hassu pinna painoa yli normaalipainon. Pelkästään sen suuren elopainon hengissäpitäminen vie niin paljon energiaa, että moni painoindeksiltään lähempänä 30 oleva olisi tosi kateellinen siitä, paljonko sitä oikeastaan saa syödä ja silti vielä laihtuu.

Maitotuotteita ei kannata jättää pois, vaan valita niistä kevyempiä vaihtoehtoja. Itse asiassa rasvaton maito on koostumukseltaan aikalailla samanlainen seos kuin nämä kalliilla myytävät laihdutusjuomat! Maidon proteiini pitää nälän hyvin poissa ja sopii siksi hyvin laihduttajille.

Minun reseptini oli pieniä askeleita, ei suuria muutoksia. Kaikkien muutosten pitää olla sellaisia, että ne on helppo toteuttaa ja niitä on helppo noudattaa koko loppu elämä.

Ensimmäinen ja isoin muuto oli, että jätin iltaherkut pois. Lasten mentyä nukkumaan illalla en enää syönytkään karkkia ja pullaa, vaan ruisleipää ja pari ohutta juustonsiivua. Nyt olen iltapäiväksi löytänyt myös Valion Cotti-mikäs se nyt olikaan, sellainen rahkan ja raejuuston sekoitus.Valmistusaineistaan huolimatta maistuu yllättävän hyvälle! Muutenkin vähensin makean syömistä. Pyrin rajoittamaan herkut yhteen päivään viikossa. Aina en onnistu, mutta en lannistu silti.

Toinen askel oli ottaa käyttöön lautasmalli. Jokaisella aterialla siis puolet annoksesta kasviksia. Ihana vihreä salaatti (jos siis mieheni innostui keittiössä) tai mikrossa lämmitettyjä pakastevihanneksia (kun itse joudun kokkaamaan). Päivässä pitää syödä kaksi kunnon lämmintä ateriaa. Aamiainen on minulla ollut jo vuosikausia viiliä ja mysliä, johon nykyisin lisään vielä hieman leseitä. Enpä tiedä onko niistä muuta apua kuin se, että maha tulee nopeammin täyteen.

Vasta pari viikkoa olen ottanut kuntoilun ohjelmaani, eli olen alkanut harrastaan kävelyä. Hienot naisethan eivät juokse. Tällä kuppikoolla juokseminen olisi kidutusta muutenkin, vaikka ylipainoa ei edes olisi. Kävelen 3 - 4 päivänä viikossa tunnin lenkin sellaista vauhtia, että tulee hiki ja alkaa hengästyttämään. Kuntoilussakin on se ihana puoli, että mitä huonompi on kunto, sitä nopeammin sitä alkaa tuo rasva palaa. Ihana tirinä vaan kuuluu, kun kävelen ulkona ja kuuntelen lintujen laulua.

Näillä ohjeilla olen nyt saanut 10 kiloa pois. Vielä olisi urakkaa 40 kg jäljellä. Tavoite on olla kesällä 2010 normaalipainoinen.

Vierailija
8/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin kävely kuluttaa kyllä enemmän ap:n painoisella ihmisellä. Itse painan 75 ja kulutan jotain 250 kcal.....

Vierailija
9/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kuuriluontoiselta. Aloita heti laihdutus ajattelemalla koko elämää kattavia muutoksia, sellaisia jotka jaksat pitää yllä. Kun painoa on paljon, se aluksi tippuukin nopeasti pienemmilläkin muutoksilla.

Mieti painonvartijoita, se on loistava tuki ryhmän ja viikkopunnituksen takia. Toisaalta myös kiloklubi.fi on hyvä, ja ilmainen, ja sitten on kanssa pudottajat.fi joka on kanssa ilmainen, mutta minusta huonompi.

Viisaalta kuulostaa nuo puurot ja kuiturikkaat leivät ja kasvikset. Maitotuotteita ei kannata jättää pois, koska maidon juomisen eduista painon pudotuksessa on selkeitä tutkimustuloksia. Lisäksi tarvitset maidosta saatavaa proteiinia, jotta et laihdu lihaksista vaan läskistä.

Liiku ja kävele sen verran kuin tuntuu hyvältä, heti ei tarvitse olla huippu-urheilija (eikä koskaan tietty), vaan ihan kävelylenkki päivittäin tai useana kertava viikossa on hyvä. Hiki tulee kävellessäkin. Kunhan olet päässyt alkuun, ota käyttöön askelmittari.

Siis ihan tosissaan unohda kaikki ruoan määrän suuret vähentämiset, vaihda vaan tilalle parempaa ruokaa: salaattia, kasviskeittoja, kuiturikasta leipää, paljon hedelmiä, paljon vettä. On hyvä, jos on aina mukana jotain syötävää, niinkuin porkkanatikkuja tai minitomaatteja, niin ei kamalin nälkä yllätä kaupassa tai leipomon ohi kulkiessa.

Muista, ettei lihavuus ole pysyvä ominaisuus, persoonallisuuden piirre, vaan asia jonka voi muuttaa ja jolla ei ole tekemistä sinun itsesi kanssa. Ymmärrätkö? Itse kuvittelin, että olen lihava persoonana, vaikka vain runko oli lihava ja minähän olen itse vaikka mitä muuta. Lihavuus on fysiikkaa.

Tsemppiä!

Vierailija
10/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän liikunta jokatapauksessa tehostaa aineenvaihduntaa, vaikka ei sillä pelkästään pystykään laihtumaan. Varsinkin jos pääset kävelylle ennen aamiaista, palaa kalorit nopeammin.

Ala keräämään askeleita askelmittarin kanssa, niinkuin joku ehdottikin.

Juokseminen on varmaan vähän liikaa nivelillekin.

Vierailija
11/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kukaan ei hauku valaaksi. Saat oikeaa oppia ja vertaistukea. Sieltä löytyy isompiakin ihmisiä kuin sinä!

www.kiloklubi.fi

Vierailija
12/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kesällä ei ole muuta kuin etua vain koska pääsee uimaan..

Vierailija
13/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin, että siitä olis mitään hyötyä. Kaloreita palaa pitkällä tähtäimellä liikunnassa aina hyvin lähelle saman verran, riippumatta syömisestä ennen tai jälkeen liikunnan. Se on ihan urbaania legendaa.

Vierailija
14/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttaa siis rasvaa, eikä hiilareita.

tai ainakin, että siitä olis mitään hyötyä. Kaloreita palaa pitkällä tähtäimellä liikunnassa aina hyvin lähelle saman verran, riippumatta syömisestä ennen tai jälkeen liikunnan. Se on ihan urbaania legendaa.

Vierailija
15/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kg-lehdessä, ja siinä muistaakseni sanottiin, että näin käy silloin aamulla, mutta päivän mittaan tilanne tasottuu niin ettei merkittävää eroa ole sen suhteen käykö lenkillä ennen vai jälkeen aamiaisen. Tärkeetä oli vain että käy.

Vierailija
16/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytä ENE-valmisteita; siis Nutrilet ym pussiruokaa. Alkuun 10 viikon kuuri tuota, laihdut parikymmentä kiloa ainakin, ja sen jälkeen liikkuminen on jo huomattavasti helpompaa. Tämän jälkeen sitten ne pysyvät elämäntapamuutokset: kevyempi ruokavalio, liikuntaa vähintään muutama kerta viikossa. Nälkää ei tarvitse nähdä vaan järkevillä valinnoilla voi laihtua ja syödä hyvin.

Suosittelen varaamaan ajan ravitsemusterapeutille.

Vierailija
17/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä neuvo on kanssa se, että älä aloita huomenna, vaan aloita tänään. Huominen on aina päivä, joka on yhden yön jälkeen. Käytännössähän se ei koskaan tule. Huomenna voi hienosti suunnitella tekevänsä jos vaikka mitä, mutta jos oikeasti aikoo saada jotain aikaan, niin sitten se on tehtävä tänään!

Numerolle 11, muitaakseni, niin kyllä sillä on ihan tutkitusti väliä, mihin vuorokauden aikaan liikuntaa harrastaa. Raskausaikana tuli tutustuttua syvällisemminkin raskausdiabetestutkimuksiin. Niissä todettiin liikunnan aamulla olevan ainakin sen ehkäisyssä kaikkein tehokkainta. Kehon hormonitoiminta on eri vuorokaudenaikoina erilaista. Aamuisin rasva palaa tehokkaimmin.

Vierailija
18/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä olla noinkin tutkittu, mutta luin kyllä tutkimuksen jossa nimenomaan sen merkitys oli tosi pieni.

Mutta eiköhän se silti niin ole, etä tärkeitä on ylipäätään liikkua, mihin aikaan vain.

Vierailija
20/25 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, otat pieniä tavoite etappeja ja etenet niitten avulla koko ajan enemmän ja enemmän. Kausikortti kuntosalille, aloitat omalla tahdilla ja teet aina vain hitusen enemmän kun meinaat jaksaa. Tarkoituksena voittaa vain itsesi. Jatkat näin 3 x vko.

Syö 3 tunnin välein, korvaa lisukkeet runsaalla määrällä kasviksia tai salaattia ja sen kanssa kanaa, kalaa tai vähärasv. lihaa. Juo paljon vettä.

Jätä herkut pos kokonaan, jos makea nälkä on hillitön, suo itsellesi fitness patukka jossa vähemmän kaloreita, runsaasti kuitua ja vitamiineja, ovat myös hyvän makuisia,vähän suklaalla höystettyjä.

Hyvä vinkki kuntosalin tueksi on myös erilaiset rasvanpolttoa edistävät tabletit. Luontaistuote kaupoista löytyy hyviä tuotteita ruoansulatuksen edistämiseen.

Muista myös hyötyliikunta!